TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Stainz amb composició de vagons fusta WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Stainz amb composició de vagons fusta

Ir abajo 
+9
ODAKIM
ignasibaga
Mitjans
Posets
alejandro sasplugas
TOG
dvdtren
Olot
TramBlau
13 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Nov 28, 2020 2:48 am

Estic construint una composició de furgons i cotxes de vores baixes per a la Stainz

Stainz amb composició de vagons fusta Pa230021

Stainz amb composició de vagons fusta Pa230023

Stainz amb composició de vagons fusta Pa230022

Hi ha tres que ja estan en marxa, són estructures molt censillas de muntar, gairebé tot està fet en fusta de 3 mm.

Stainz amb composició de vagons fusta Pb280011

Stainz amb composició de vagons fusta Pb280010

Stainz amb composició de vagons fusta Pb280012

El de l'mig sembla mes gran, coses de la càmera i l'objectiu.

Els enganxalls seran els de LGB, el xassís i caixa de greixos i ballestes també seran en plàstic.

Pere

A TOG, alejandro sasplugas, mikado y a X+ Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Nov 28, 2020 3:42 am

Ostres, tu no pares mai, Pere!

aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Nov 28, 2020 4:04 am

Estem en pandèmia i ara és el moment de fer la poca feina que puc.
Quan compri la impressora 3D el pondre tot en marxa i funcionar, tramvies Blaus inclosos, però he d'esperar per el moment i només puc construir la part de fusta.
No m'imaginava que la venda d'una casa les negociacions duressin tant com el part d'una ruc, i això em limita a fer noves coses

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Nov 28, 2020 6:11 am

Una eina que et permet avançar molt en aquest tipus de construccions són aquestes petites esquadres, li poses cola blanca i un parell de gotes de cianoacrilat en els extrems i als 5 minuts, sense forçar-ho, ja pots seguir treballant, aquests dos punts ajuden al fet que quedi fixat com si seguissin estant les pinces

Stainz amb composició de vagons fusta Pb280013

Les altres peces ja estan aixecades, dos vagons oberts i una plataforma que encara s'estan assecant els refuersos

Stainz amb composició de vagons fusta Pb280014

I Encarna fent-me un brodat per emmarcar

Stainz amb composició de vagons fusta Pb280015



Pere

A MALLET73, TOG, el terrat de margarit y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
dvdtren
Trenjardinaire
dvdtren


Ubicació : ARENYS
Edat : 56
Data d'inscripció : 23/09/2018
Nombre de missatges : 156

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Nov 28, 2020 8:29 am

Hola,

Et segueixo el fil! talles les fustes amb laser?

Salut!
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Nov 28, 2020 9:21 am

dvdtren escrigué:
Hola,
Et segueixo el fil! talles les fustes amb laser?
Salut!
Si porto a tallar amb làser, utilitzo per fer el dibuix l'AutoCad i de vegades el FreCad, no confondre amb el FreeCad que és de 3D

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Nov 28, 2020 12:04 pm

Molt bonics Pere.Felicita l´Encarna per aquest brodat tan ben fet i la gamma de colors dels fils. reverent
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Nov 29, 2020 6:29 am

Els treballs continuen a bon ritme, de la resta de trens i de l'mòdul no m'he oblidat, també estic treballant en ells, però d'aquests puc ensenyar més coses perquè de moment els treballs es veuen mes.

Stainz amb composició de vagons fusta Pb290011

Ja té color la fusta, demà que estarà seca li començaré a posar el vernís

Pere

A Shay li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Nov 29, 2020 6:21 pm

La fusta l’has pintat i la barnitzaras?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Nov 29, 2020 9:34 pm

No està envernissada encara, està pintada amb pintura molt diluïda, gairebé tenyida, ara serà el torn de l'vernís, avui o demà segons vegi la humitat de la fusta

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Nov 29, 2020 11:30 pm

D'acord.

I quin tipus de pintura has utilitzat?

I quin tipus de vernís utilitzaràs?



Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 12:54 am

La pintura és ACUALUX i el vernís que utilitzaré també, tot es pot deluir amb aigua, tot setinat

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDl Nov 30, 2020 3:41 am

és una bona pintura.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 6:52 am

Fa temps vaig fer un experiment de fer un sostre doblant un tros de tell d'1 mm i em va agradar el resultat, ara que he localitzat de 2 mm el pondre primer a aquests petits furgons per després seguir amb els de Tortosa que són mes grans.
Requereix el seu temps, aquest matí només arribar he tallat el tros per a aquest furgó, li he posat un tros de llistó sota de 2 cm i dos pesos en els costats. La fusta està humitejada perquè es torni flexible.

Stainz amb composició de vagons fusta Pc040011

A la tarda ja ho he pogut corbar més, així haura de estar un parell de dies

Stainz amb composició de vagons fusta Pc040014

Pere

A Olot, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 9:38 pm

Realment Pere , la fusta es lo teu, ho domines molt be aixo , i el que mes m agrade es que  es que es un material noble , que no poluciona els ambients .......

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDv Des 04, 2020 10:22 pm

Si m'agrada molt la fusta, és un altre món més clàssic, la resta serà en plàstic, el llautó per fer algun a l'any està bé, però per fer tot el que tinc pendent és molt car i laboriós

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Des 05, 2020 12:03 am

A mi també m’agrada molt treballar la fusta. Trobo que te algo especial. La fusta ha sigut un element viu. Treballar la fusta és molt agraït. El seu tacte és agradable, fa olor... Recordo que durant un temps vaig estar tallant mansonia, que és negre i fa un efecte semblant a la pebre, i no parava d’esternudar. També vaig treballar el corall, i semblava que em sortia sang del bas quan em mocava... Smile

Però tret d’aquestes anècdotes, la fusta m’agrada molt i estic esperant de tornar a treballar-la.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Des 05, 2020 12:53 am

Després d'una mica més de dos dies aquest és el resultat

Stainz amb composició de vagons fusta Pc050010

Stainz amb composició de vagons fusta Pc050011

Cal ajustar-lo, no és problemàtic a l'ésser molt fàcil tallar-ho amb el cúter, pintar el seu interior que després seria molt difícil, i ja es podrà enganxar a l'estructura

Pere

A Francesc y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Posets
Jardinaire
Posets


Ubicació : el Figueró - Montmany
Edat : 67
Data d'inscripció : 15/10/2011
Nombre de missatges : 56

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Des 05, 2020 9:48 am

Bona feina, i bons experiments, felicitats!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.grauwaca.blogspot.com
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDs Des 05, 2020 11:14 pm

El sostre ja està enganxat amb cola blanca, després li faré una foto l'estructura que faig servir per fixar el sostre i que permet aguantar la pressió sobre el mateix, ara el tinc ocupat.

Stainz amb composició de vagons fusta Pc060011

Stainz amb composició de vagons fusta Pc060010

Pere

A Olot y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Des 06, 2020 12:42 am

Fa un graó la vora?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Des 06, 2020 2:23 am

Si, té 2 mm de voladís

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Des 06, 2020 3:06 am

Estàs fent molt bon treball, Pere. La Stainz, però, no sé pas si és la màquina més adequada per portar aquesta composició tan digne, i ho dic jo que sóc un entusiasta de les Stainz. No has pensat pas de fer-te, també de fusta, un vehicle com aquest? :

Stainz amb composició de vagons fusta 0283e710

Per a fer-lo només et caldria fer un vagó mes i posar-li pantograf i motor, i tindries una màquina a l’altura de la composicio que estàs fent.  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12103

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Des 06, 2020 3:23 am

Si que ho he pensat i ja fa uns dies que l'estic dissenyant, és una mica més curta per poder utilitzar un truck motor mes petit, però haura de esperar que acabi el que tinc en marxa abans que el porti a tall, no m'importa no acabar els enganxalls i bogies, però si la fusta.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7187

Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitimeDg Des 06, 2020 5:36 am

TramBlau escrigué:

I Encarna fent-me un brodat per emmarcar

Stainz amb composició de vagons fusta Pb280015

una gran composició i molt bona feina.
En Pere té un gran domini del dibuix i tall en laser, és una característica seva.
Moltíssimes felicitats a la Encarna pel magnific treball de punt de creu, la meva mare era una gran aficionada i em va regalar la trobada del les companyies del ESt i Oest Americà amb les Jupiter
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Stainz amb composició de vagons fusta Empty
MissatgeAssumpte: Re: Stainz amb composició de vagons fusta   Stainz amb composició de vagons fusta I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Stainz amb composició de vagons fusta
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 4Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: