TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDc Nov 18, 2020 11:28 pm

Aquest vagó ja el coneixeu perquè l’heu vist abans en algun altre fil, però com que crec que mereix el seu propi fil, aquí en torno a parlar. En aquest fil en veureu noves fotos, i us en explicaré alguna cosa més tant sobre el meu vagó Arkit, com del “gros” del tren d’Olot.

Com bé sabeu la majoria de vosaltres, aquest vagó era un kit de la casa Arkit (parlem de fa molts anys!). Del vagó d'Arkit n’hem parlat anteriorment aquí.
Aquest vagó va ser el primer de tota una línia ferroviària que després es va anar desenvolupant, i que malauradament duraria molt poc temps. També n’hem parlat aquí.

El vagó va ser dissenyat per en Joaquim Vallès (E.P.D.), un modelista naval i ferroviari de renom a la seva època, amb el que vaig tenir la sort d’establir-hi amistat, i al que sempre estaré agraït per tot el que em va ensenyar. Un home de gran cor que, en veure la meva passió per els trens i les meves primeres obres (el Martorell, el Furgó del OG) em fa fer costat i em va fer de mestre, ensenyant-me bona part de les tècniques que ell coneixia. Jo era molt jove llavors. No se'n troben pas sovint persones així.

Un cop muntat, el vagó que proposava Arkit havia d’oferir aquest aspecte:

(foto de la meva col·lecció)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) 211

(foto extreta del catàleg ARKIT)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Img_0610

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Caixa10

És clar, és una versió molt artesana i bonica, tot de color de fusta…  però així no és pas com jo el vaig conèixer. Com que jo buscava realisme, vaig preferir muntar-lo tal com circulava durant els seus darrers anys amb els dos verds de FEVE, sense la passarel·la del sostre, i sense els llums d’acetilè, amb il·luminació elèctrica, tal com circulava a la meva època. Així:

(Foto extreta de la portada del llibre d'en C.Salmeron)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Portad10


Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Origin11

Aquest va ser el resultat del meu projecte: el Cp3

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Meu_mo10

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Cp310

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Cp3_110

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Cp3_310

Una vista en detall del sostre sense la passarel·la…

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Cp3_210

Com podeu veure, l’enganxall va ser una altra de les coses que vaig canviar d’aquest vagó, ja que jo utilitzava un enganxall de tulipa funcional que em vaig fer d’acord amb el del OG.

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Enganx10

Aquí un enganxall del mateix tipus a punt per a ser instal·lat i el despiece per a muntar-ne un altre:

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Enganx11

El problema que tenia aquest kit eren les peces metàl·liques, fetes de Zamak, un aliatge de Zink Alumini, MAgnesi i coure (Kupfer en alemany), i d’aquí ve el seu nom. Sembla que aquest aliatge té moltes utilitats a nivell tecnològic, i jo n’he vist també moltes peces en modelisme ferroviari a Alemanya. Però aquí no es devia fer be l’aliatge, i es va obtenir una cosa que amb el pas del temps es desintegrava en mil trossets petits.

El resultat va ser que cada cop que agafava el vagó de la meva vitrina, queien trossos de peces. Que dic!? Sense tocar-lo de la vitrina també apareixien trossets d’aquest material pel voltant del vagó!

La única solució que hi vaig trobar va ser repetir totes les peces amb llautó. O sigui que vaig haver de fer les caixes de greix, els suports des graons i les baranes i portes dels balconets, fer els motllos i tornar a fondre-ho. Algunes peces encara no les vaig canviar perquè de moment encara es veien senceres, però ara ja si que les hauré de canviar perquè ja no s’aguanten, com haureu pogut veure a les fotos.
A la següent foto us mostro el joc de peces de recanvi, de llautó:

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Noves_10

Una altra variació que vaig fer en el kit era el sostre, al que li vaig fer un sistema per a poder desmuntar-lo i accedir al seu interior.

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Sostre10

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Sostre12

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Sostre11

Per a tal fi vaig substituir les varetes de les baranes dels balconets per un tub de llautó...

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Sostre14

... i vaig encolar uns trossos de vareta de llautó al sostre. Aquests s’ajusten perfectament a l’interior dels tubs, i no havent encolat el sostre a la caixa, faciliten el seu desmuntatge de forma ben senzilla.

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Sostre13

D’aquesta manera tindria accés a l’interior, per si un dia hi feia els seients. A hores d’ara encara no els tinc, però potser un dia...

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Interi10

I ara una evidència del problema del Zamak que us explicava: en el temps de fer aquestes fotos, ja m’han caigut més trossos de peces:

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Interi11

A la foto també podeu veure que ja falta un bon tros de la barana del balconet.


-EL VAGÓ GROS (El de veritat):

La companyia del FC de Olot a Girona tenia dos vagons d’aquesta mena, que varen ser construïts en els tallers d’Amer. Els vagons es varen muntar sobre els bastidors de cos cotxes anglesos de portes laterals, destruïts en un incendi, el C3 i el C9. Així dons, en realitat podríem dir que eren la reconstrucció de dos vagons malmesos.

El vagó C3 era de la primera sèrie i era molt més estret que els de la segona sèrie:

(Foto extreta del llibre de C.Salmeron)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) C310

El C-10, germà bessó del C-9:

(foto de la meva col·lecció)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) C1010

Un cop reconstruïts, varen mantenir la mateixa numeració, però amb una “p” minúscula, que significava “passillo”, perquè el cotxe ara disposava de passadís central i balcons d’accés. Passaven així a ser els Cp3 i Cp9.

(foto de la meva col·lecció)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Origin10

(foto de la meva col·lecció)

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Cp310

(foto de la meva col·lecció)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Detcp910

(foto de la meva col·lecció)
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Interc10

El Sr Martí Piera (E.P.D.), l’ultim director abans de que la Companyia passés a FEVE, em va explicar que aquest vagó no era gaire estimat, ni per el personal del tren perquè descarrilava sovint, ni per els passatgers perquè quan plovia plovia gairebé igual a fora que a dins del vagó (!)
Jo crec que és normal que descarrilés, perquè al construir-lo varen allargar el bastidor d’origen, trencant l’equilibri entre empatament i llargada del bastidor.

-El Cp9 per als FFCC de la Terrassa, perquè no?

No fa gaire vaig tenir la sort de trobar-ne un altre de muntat per Ebay, d’un senyor alemany que se’l venia, molt be de preu perquè les peces de Zamak eren trencades.  Perquè no tenir, dons, també el Cp9? És clar que si! Tenint la solució sobre les peces trencades, vaig aprofitar l’ocasió.

Ara tocarà algun dia posar-lo en condicions per a tenir els dos que tenia el tren d’Olot. Aquestes són les fotos de tal com està encara actualment.

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Cp910

Com podeu veure, el grau de desintegració de les peces de Zamak és molt avançat: pràcticament no hi ha baranes, i les caixes de greix, que varen arribar completament desfetes, les vaig fotre a mar.

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Cp9_110

I si heu tingut la paciència de llegir fins aquí, ara ja sabeu la història del meu vagó, i alguna cosa més. Wink

A TOG, KTK, Mitjans y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18781

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDj Nov 19, 2020 1:14 am

affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid pale pale pale pale pale pale pale pale

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDj Nov 19, 2020 7:03 am

Amadeu , ara crec que si hi ha cel , tu ja t  les guanyat  !!!!! Amb les penuries pasades amb aquets cotxes  , a part et dire que els trobo molt be, son realment bonics . Estan molt per damunt del que toquem habitualment , l LGB .  M agradat el teu reportatge , Ultimament al foro estem molt ilustrats -

Que no decaiga !!!!!!

Alexandre

A Olot y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDj Nov 19, 2020 8:48 pm

Gràcies, Alexandre. Very Happy

Si hi ha cel, jo no m’el puc pas imaginar sense trens!

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18781

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDv Nov 20, 2020 1:18 am

Jo tampoc m'imagino un infern sense... diable diable diable

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7187

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDv Nov 20, 2020 5:06 am

Per desgràcia allà a on anirem no n'hi ha i els que tenim aquí no ens els podem emportar.
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDv Nov 20, 2020 6:09 am

Vaja cel ens espera, coi!!! A sobre de que los dones pecaminoses van a l’infern, NO HI HAURÀ TRENS!?!?!?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7187

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDv Nov 20, 2020 6:34 am

Olot escrigué:
Vaja cel ens espera, coi!!! A sobre de que los dones pecaminoses van a l’infern, NO HI HAURÀ TRENS!?!?!?

I qui diu que aniràs al cel o a l'infern?
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDv Nov 20, 2020 6:35 am

Jo tenia entes que les bones dones van al cel . i las pecaminoses van a tot arreu..........

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDv Nov 20, 2020 7:17 am

riuuuu

Del vagó d’Arkit, a qui a mira al cel o a linfern!

riuuuu foradelloc jaja
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1197

Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitimeDs Nov 21, 2020 8:50 am

Quina joia !!! reverent

Salut
Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)   Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Cotxe Cp3 del tren d'Olot a escala IIm (La meva versió del vagó d'Arkit)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» vagó grua estil renfe escala G/IIm versió lliure
» Cotxe CF-1 Tren del ciment escala 1f
» vagó "tren de agua" a escala G/IIm via estreta
» les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)
» tender versió lliure a escala G/IIm

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: