TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)

Ir abajo 
+10
ostman
TramBlau
alejandro sasplugas
el terrat de margarit
Sonderzug
ignasibaga
fve
MALLET73
ODAKIM
Olot
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDj Des 12, 2019 11:46 am

Te tota la rao l amic Sonderzug quan diu que es com haver hi estat , perque jo que si que hi era
  i descobreixo en les fotos i explicacions matisos que van pasarme per alt , es sobretot per a mi un plaer tornar a reviure aquells dies que no oblidarem mai.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 13, 2019 8:25 am

alejandro sasplugas escrigué:
Te tota la rao l amic Sonderzug quan diu que es com haver hi estat, perque jo que si que hi era i descobreixo en les fotos i explicacions matisos que van pasarme per alt ...

Això és perquè tot m'ho invento !  riuuu riuuu riuuu riuuu

Be, tornant a la serietat, aquesta és la primera foto que vaig fer només llevar-me, i no recordo segur si potser fins i tot abans d'esmorzar a l'hotel

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Em sentia com dins d'una maqueta  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

L'objectiu era fer el viatge sencer amb el tren turistic a vapor, és a dir de Murau a Tamsweg i tornada. Però abans jo en tenia un altre d'objectiu: trobar la Stainz!   bounce  bounce  bounce  bounce

Així dons, quan va ser l'hora vaig sortir disparat cap a l'estació. Tot i que encara faltava una mica per la sortida del nostre tren, la composició ja estava preparada i ja hi havia una màquina que fumejava...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Però no era la Stainz, sinó més aviat una U.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Em calia trobar-la, així que vaig anar cap al dipòsit

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Hi havia un automotor dièsel dels que fan el servei regular d'aquesta línia, i també una altra U ben adormida... però de la Stainz ni rastre

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encara una foto de la U que ens portaria fins a Tamsweg...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Vaig anar a on venien els bitllets i vaig preguntar per la Stainz, i... mala pata!! em varen dir que l'havien enviat a reparar a no sé a on!! Oooohhh! quina ràbia!!!

Aquesta serà dons una altra raó més per a tornar a Àustria!!   Rolling Eyes

Mentrestant esperava l'hora de sortida del tren, i donat que no hi havia res millor a fer ( plorar1 ) vaig fer algunes fotos de la composició, tota ella de material LGB, com us podeu imaginar.  Very Happy  

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I quan us dic que tot és material LGB no us enganyo, com demostren aquestes fotografies   Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Sorpresa!   Wink

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Em sentia exactament com un Preiser dins del catàleg LGB  riuuu

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Com és natural, tots s'hi varen fer fotos:  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquesta és l'ambientació interior del vagó:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Nosaltres no hi varem viatjar, perquè era el vagó més sol·licitat de tota la composició, i varem preferir la relativa calma d'un altre vagó del catàleg (perdó, volia dir del tren). He dit relativa tranquil·litat per que el tren anava força ple i sort que el nostre company de viatge en Raventos va guardar-nos lloc, sinó haguéssim anat desperdigats per tot el tren.

El tren va emprendre la marxa, i anava a bon pas. Tot el traçat fins a Tamsweg era ascendent, ja que anàvem seguint el traçat del riu Mur. En ocasions el gradient va ser bastant notable.

En arribar a un lloc anomenat Stadl an der Mur varem fer una parada llarga per a reomplir els diposits de la màquina, que ja se l'havia begut tota.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Se'm feia estrany que la màquina portés les rodes pintades de verd.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Molta gent va baixar del tren per a contemplar l'espectacle o per a fer fotos, en un dia tan assolellat i en el que el blau del cel podria ser definit de forma romàntica per alguns com, al menys, codi RAL 6027.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Em xocava una mica la mida dels dos furgons de darrera la màquina, que jo trobava que desentonaven respecte a la mida de tota la composició.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La resta del viatge es va fer curt.

Mentre anàvem seguint el Mur varem fer amistat amb una parella que eren ciclistes i anaven fins a Tamsweg per a tornar baixant seguint el Mur. Ens varen fer notar que hi havia un camí que, juntament amb el tren, també anava seguint el Mur. Ens varen dir que aquell camí tenia més de 300 Km (igual que el Mur), ja que el seguia fins a la seva desembocadura al Sava, que també és un afluent del Danubi. Així, dons, el camí els va portar una vegada fins a Croacia!

I amb tot això arribàvem a Tamsweg.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Només d'arribar vàrem presenciar la sortida d'un tren regular que ens havia estat esperant.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Després de menjar un entrepà al bar de l'estació ja varem re-emprendre el viatge de tornada. Ara tot era baixada i el tren va anar força lleuger. A la foto veiem el tren baixant "a tot taco" i a punt de passar per un dels dos ponts que creuen el Mur

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

De nou a Stadl an der Mur varem tenir una parada llarga, però aquest com, més que fer fer aigua, va ser per creuar amb un tren regular que pujava cap a Tamsweg.

Aquí veiem al maquinista aprofitant la parada per a fer les feines pròpies.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Possiblement el que és més semblant a aquesta escena és un domador de cocodrils posant el cap entre les mandíbules de l'animal!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Com de costum, un gran ambient envoltava el tren

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Finalment va arribar el tren que esperàvem

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Després d'això, en un tres i no res de nou a Murau. Allà varem trobar aquesta dièsel Brown Boveri com la que ja havíem vist a Grünburg.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Unes últimes fotos a un material que abans no havíem vist...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I de seguida cap a l'hotel al sud de Graz, a on havíem estat feia un parell de nits. L'endemà també ens esperava un dia complert... però això serà demà.  Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 13, 2019 9:44 am

Ha valgut la pena la espera!! Ja friso per la cntinuaciò!!Totalment d'acord amb els comentaris dels companys. Fas com si hi haguesim set.super12 aplaud aplaud aplaud baba baba baba somriu somriu
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 13, 2019 10:01 am

Un reportatge impressionant, gràcies per compartir-lo

Olot escrigué:
... ... De nou era com ser a dins d'un catàleg de LGB  
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A mi mai s'hem hagues acudit a fer una composició amb aquesta coloraina, com dius sembla un tren tret del cataleg


Olot escrigué:

Hi havia material per a tots els gustos, per exemple aquest artilugi per als qui els hi agraden les coses estranyes  Wink

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

bona idea el usar el material en feines diverses, fins i tot les que no estan pensades per a ells, però em sembla que si els bogis anessin una mica més centrats la plataforma de carrega no patiria tant

Olot escrigué:

A l'altra banda de les vies hi havia un circuit de via de mines. No puc precisar si era de via de 60 o de 50 cms

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Aquesta via jo diria que és de 60cm

genial genial genial genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 13, 2019 10:22 am

el terrat de margarit escrigué:
Ha valgut la pena la espera!! Ja friso per la cntinuaciò!!Totalment d'acord amb els comentaris dels companys. Fas com si hi haguesim set.super12 aplaud aplaud aplaud baba baba baba somriu somriu

Dons ja veuràs l'endemà: a part de ser un dia complert i de molta feina, varem visitar un lloc que em va semblar únic. En realitat és a sota la gran pedra que el dimoni va llençar sobre Graz, i que avui és el turó a on hi ha el castell!!

ignasibaga escrigué:
 Un reportatge impressionant, gràcies per compartir-lo...

És un plaer.

ignasibaga escrigué:
...
A mi mai s'hem hagues acudit a fer una composició amb aquesta coloraina...

Ni a mi! però ja veus: és realista.  Very Happy

ignasibaga escrigué:
...

Aquesta via jo diria que és de 60cm
...

Ostres! com ho saps? Shocked

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18776

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDv Des 13, 2019 11:35 pm

somriu somriu somriu somriu somriu somriu somriu somriu somriu baba baba baba baba baba baba affraid affraid affraid affraid affraid somriu somriu somriu somriu somriu somriu affraid somriu baba baba baba baba riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 7:29 am

Olot escrigué:

ignasibaga escrigué:
...

Aquesta via jo diria que és de 60cm
...

Ostres! com ho saps? Shocked

He treballat a la mina de Fígols que tenia un ample de via de 50cm i a la de Saldes amb ample de via de 60cm, encara que no ho sembli, aquests 10cm son molts, tenen avantatges i inconvenients l'un i l'altra, però es veu per la proporció de l'amplada de la via i la caixa del vagó.
No és paraula de deu ni sentència de jutge i pot haver discrepàncies, però crec que és així.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 8:00 am

Dons tot i que a mi també em semblava que era de 60, no ho puc corroborar perquè no ho he trobat enlloc. nose

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 8:47 am

Dons tot i que a mi també em semblava que era de 60, no ho puc corroborar perquè no ho he trobat enlloc.
                              No ho vas apamar ?                          Jan
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 10:15 am

No, Jan. Hi havia molta feina a mirar i a fer fotos... un no pot estar per tot! nose

Serà una raó mes per a tornar-hi! Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 11:48 am

Tot plegat està molt bé. però diria que algunes fotos són trucades... Material LGB fotografiat a la terrassa riuuuu

Com ja he dit en altres trams del viatge, enveja sana baba
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 7:56 pm

Entre el que m'invento i les fotos que he trucat... !  Rolling Eyes

No, si al final m'ho descobrireu tot. silenced

Dons bé, continuem? Very Happy

L'endemà varem anar directament a Lieboch, no gaire lluny de l'hotel. Allà ens esperaven per a visitar un museu. Un dels companys de viatge té amistat amb el propietari del museu, en Godfred (ho sento, però no en recordo el cognom).

El museu era tancat aquell dia, però en Godfred el va fer obrir només per a nosaltres. En Godfred i la seva esposa eren dues persones encantadores que ens varen facilitar molts contactes, visites i altres petites coses (com ara la màquina que va fer fum el dia del meu aniversari) que varen omplir la nostra estada a Àustria de sensacions molt agradables. Si ja he mencionat la cordialitat que vaig trobar en els austríacs, en Godfred i esposa era la personificació de la cordialitat.

Aquell dia, la primera cosa va ser visitar el seu museu, que està instal·lat en una antiga cotxera de la seva companyia de ferrocarrils. En Godfred és propietari d'una companyia que opera per la regió de Graz. De fet aquell tren que varem veure el dia del tren de Stainz, el que era igual que el de la línia de La Pobla de Segur, era seu. Very Happy

Be, la visita al museu va ser interessant.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Divers material antiquíssim, i alguna màquina en estat de marxa, a demés d'una molt bona colecció de material antic de control, gestió, i seguretat dels trens.

Un quadre de comandament d'una estació, d'abans de l'època digital

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una mostra del material antiquíssim que he mencionat

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una petita dresina, a tracció a sang, de fusta...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En acabar la visita varem anar a l'estació que hi havia al costat mateix del museu, amb en Godfred que ens va fer de cicerone a les properes activitats que faríem a Graz. Allà varem agafar un dels seus trens. Durant tot el dia el cel va estar de color semblant al que alguns definirien com a codi RAL 7042 (gris fosc, tot i que jo hagués dit millor gris plom), i gairebé sempre la pluja es va fer notar de forma bastant desagradable.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En pujar al tren, el personal saludava sempre a en Godref!

A Graz varem prendre un tramvia que ens va portar fins al final de la línia, a on anàvem a visitar el museu de tramvies. No ho podria jurar, però em penso que també el varen obrir expressament per a nosaltres.

Aquestes són les fotografies que vaig fer en aquest museu (estic segur que al menys un de vosaltres hi disfrutarà)  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

També varem accedir a la part "no visitable" del museu, a on s'emmagatzemava alguna peça encara pendent de restauració.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En acabar la visita varem tornar cap al centre amb el tramvia. D'allà, sempre sota la pluja, varem fer una bona passejada fins a arribar a un punt determinat a l'hora convinguda. Mig amagat entre la vegetació del parc del turó del castell, era un lloc una mica estrany i un tant inquietant...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Puntualment a l'hora prevista, es varen sentir alguns sorolls que venien de dins. Semblava que hi havia algú, efectivament. I la porta es va obrir...

Al mig de Graz hi ha un turó a on s'hi va construir un castell. Segons la llegenda el diable va causar la formació del turó. El diable havia promès protecció als habitants de Graz, a canvi de les primeres ànimes que pugessin a la muntanya més alta. Els habitants varen escollir una persona, i el diable va anar volant cap allà.
Però pel camí el diable va veure una llarga processó que li va recordar que era Diumege de Pasqua, dia en que no tenia cap poder sobre el poble, ni sobre l'ànima d'aquella persona escollida. Enfurismat va llençar una enorme roca sobre la ciutat, que va donar lloc al turó a on hi ha el castell...

Nosaltres anàvem a entrar justament a les entranyes del turó!!   triste6

I darrera de la porta, una altra porta...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I què hi havia allà? dons mireu, durant la Segona Guerra Mundial els presoners de guerra varen construir 6'3 Km de túnels a sota del turó, als que s'accedia per 20 entrades com aquesta per la que acabem d'entrar. En total una superfície de 12 mil kilometres quadrats, que varen ser centre de comandament i refugi antiaeri per a 40 mil persones! La veritat és que és una xarxa de túnels en la que t'hi pots perdre.

Avui dia aquest túnels estan aprofitats per una associació que ha posat els carrils que veiem a la porta (en aquest cas era via de 60, però també hi ha trossos amb via de 50), per bona part dels túnels. Allà tenen una quantitat de material ferroviari i accessoris impressionant. Estic segur que al menys a un de vosaltres li agradarà.  Wink

Només d'entrar varem pujar a una composició de tren de mina, d'aquells que van tancats.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ens varen dir que sobre tot res de treure les mans! Cadascú anava en un vagó. A continuació el tren es va posar en marxa bruscament i, com si anéssim directes a l'infern, ens varem endinsar en la foscor més absoluta, envoltats d'un soroll ensordidor.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

(Continuarà...)

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 9:21 pm

Despres d aquest capitul .ja ho tinc clar.Amadeu hauras d escriure un llibre respecte a aquest viatge genere intriga i misteri .segur que tindra premi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDs Des 14, 2019 9:36 pm

riuuuu

Ara si que l'has dita bona! riuuuu

Només ho explico tal com jo ho vaig viure.

Tu no recordes aquest moment de la foscor? Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDg Des 15, 2019 4:52 am

Aquests vagons son com els que entràvem en els últims anys a la mina de Fígols, després van passar a la de Saldes, ara ja sabeu a on son.

Circular per aquestes galeries m'hagués portat bons records
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDg Des 15, 2019 7:38 am

Túnels. Shocked ..Foscor!!Tenebror!! Mistéri!! super12 baba somriu bota bota
Quin reportatge!!! aplaud aplaud aplaud Tren Tren
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 661

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDg Des 15, 2019 11:17 pm

A l'espectativa estem...
Tornar a dalt Ir abajo
jordi
Trenjardinaire
jordi


Ubicació : barcelona
Edat : 54
Data d'inscripció : 06/08/2014
Nombre de missatges : 332

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDl Des 16, 2019 9:34 am

Estic  emocionat amb aquest fil bota bota bota bota bota bota bota
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDl Des 16, 2019 12:00 pm

Després d'una bona estona de circular per a un túnel fosc, arribarem a un lloc mig mal il·luminat. El tren es va aturar i nosaltres varem ser convidats a baixar. Tot feia olor com de mina!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Era impressionant la quantitat de túnels que varem veure. Com ja he dit abans, t'hi podies perdre.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Val a dir que les fotos no fan justícia a la minsa il·luminació que hi havia. Els mòbils són molt automàtics i compensen sense haver de fer res els "errors" de llum. En aquest cas semblava que estaven molt ben il·luminats però la realitat no és aquesta.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest túnels no són oberts al turisme. Només alguna visita esporàdica en situacions excepcionals, el que em feia sentir encara més privilegiat!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí hi havia aturat un tren semblant al que acabàvem de pujar.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta era una màquina d'acumuladors.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El nostre guia ens va mostrar gustós els acumuladors.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La màquina es governava amb una consola semblant a les dels tramvies

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una agulla de doble amples de via. Tot i que el tram era de només via de 60, en algun moment hi havien conviscut 60 i 50 cm, tal com ens demostra l'agulla.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest és el sistema més simple de canvi d'agulla que mai ha existit!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Hi havia també una bona col·lecció d'aparellatge de via  Very Happy Aquí veiem una agulla triple...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

... aquí un sistema que ja no és ni tan sols una agulla...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I això ja era el no va más!!  Shocked

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ho vaig fotografiar des de tots els angles possibles, perquè no me'n sabia a venir! Si us hi fixeu be veureu que hi conviuen dos amples de via (50 i 60 cm)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La complexitat d'aquest aparellatge és total!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encara no m'havia reposat del xoc de veure aquella cosa, ja varem començar a descobrir més coses, com ara aquesta dresina. Observeu també el doble ample de via de la via del costat.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Excavadores...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I tota mena d'aparells de comunicació, ja sigui amb l'exterior com amb altres seccions...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Arribats en aquest punt, aquesta agulla ja em semblava senzilla.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una màquina. Malauradament no en recordo res de les explicacions.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I una altra, que em sembla que va dir que era de motor de dos temps (?)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta ens la va engegar, i en tinc un vídeo. En el vídeo es veu que era molt fosc, tal com us he explicat abans. Però igual com a les fotos es veu més claredat del compte, jo diria que el vídeo també es veu més fosc del que era. En qualsevol cas, potser recomanaria veure'ls en un ambient fosc i amb el so ben apujat.

Posta en marxa:



Circulant: (aquest l'heu de veure amb paciència, perquè al principi està tot en silenci... fins que se sent la màquina que va venint...)



(continuarà...)

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12092

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDl Des 16, 2019 9:46 pm

Olot escrigué:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
(continuarà...)
Molt bé, bona visita, les mines en general quan conserven les instal·lacions mineres són molt emocionants de visitar.
Es pot fer la visita amb la bicicleta?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 5:25 am

Acollonant, no em surt altra paraula per expressar el que sento, perdoneu si ho considereu una paraulota, però no ho sé dir d'altra manera.

M'ha aportat tota mena de sentiments, records, nostàlgia, sorpresa i molts més.

A Fígols hi havia via de 50 i de 60, però mai havien compartit espais, ni als tallers, per tant les agulles o encreuaments en dos amples no hi era, agulles triples tampoc ni havia cap, agulles de una sola via sia un ample de 800mm del tren que anava de Sant Corneli pels plans inclinats fins a La Consolació i d'aquí en tracció animal fins a Berga,

Les maquines eren assemblades de dièsel amb filtres d'aigua per refredar la sortida de fums, m'ha semblat veure'n alguna de similar i les dels vídeos pel soroll ho son, la de bateries no podria circular per una mina de carbó, les bateries no van degudament protegides.

Galeries com aquestes n'hi havia alguna, sense cap mena de fortificació, el tram que enllaçava la mina de Fígols amb la del Collet per on circulava el tren miner que vaig presentar a Bagà era així, però oberta en terreny sedimentari.

Deixeu-m'ho gaudir unes vegades més, em sembla sentir la olor d'humitat de la mina.

Gràcies Amadeu
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18776

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 6:09 am

ignasibaga escrigué:
 Acollonant, no em surt altra paraula per expressar el que sento, perdoneu si ho considereu una paraulota, però no ho sé dir d'altra manera.

 M'ha aportat tota mena de sentiments, records, nostàlgia, sorpresa i molts més.
 
 A Fígols hi havia via de 50 i de 60, però mai havien compartit espais, ni als tallers, per tant les agulles o encreuaments en dos amples no hi era, agulles triples tampoc ni havia cap, agulles de una sola via sia un ample de 800mm del tren que anava de Sant Corneli pels plans inclinats fins a La Consolació i d'aquí en tracció animal fins a Berga,

Les maquines eren assemblades de dièsel amb filtres d'aigua per refredar la sortida de fums, m'ha semblat veure'n alguna de similar i les dels vídeos pel soroll ho son, la de bateries no podria circular per una mina de carbó, les bateries no van degudament protegides.

 Galeries com aquestes n'hi havia alguna, sense cap mena de fortificació, el tram que enllaçava la mina de Fígols amb la del Collet per on circulava el tren miner que vaig presentar a Bagà era així, però oberta en terreny sedimentari.

 Deixeu-m'ho gaudir unes vegades més, em sembla sentir la olor d'humitat de la mina.

 Gràcies Amadeu

dons jo amb tanta fosco me acollonit però de por!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 8:33 am

En Alejandro m'ha passat algunes fotos que també fan testimoni d'aquesta visita. Amb el teu permís, Alejandro:

Acostumo a explicar sovint que sempre porto una cinta mètrica a la butxaca per a ocasions en que cal sortir de dubtes. No sabia que me l'havien fet, per tant he quedat ben retratat i ben sorprès d'aquesta prova fefaent.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí tindré de fer una correcció: m'havia imaginat que cadascú anava en un vagó, i no era veritat. L'únic que anava sol en el viatge a traves de la foscor era jo!!   nose

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta és la mateixa màquina que us he mostrat en les meves fotografies...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12092

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 9:10 am

T'han enxampat amb les mans al metro riuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 9:45 am

TramBlau escrigué:
...Es pot fer la visita amb la bicicleta?
Pere

Em penso que no, Pere. En qualsevol cas jo no vaig pas gosar de preguntar-ho  Embarassed

ignasibaga escrigué:
 Acollonant, no em surt altra paraula per expressar el que sento, perdoneu si ho considereu una paraulota, però no ho sé dir d'altra manera.

 M'ha aportat tota mena de sentiments, records, nostàlgia, sorpresa i molts més.
 
 A Fígols hi havia via de 50 i de 60, però mai havien compartit espais, ni als tallers, per tant les agulles o encreuaments en dos amples no hi era, agulles triples tampoc ni havia cap, agulles de una sola via sia un ample de 800mm del tren que anava de Sant Corneli pels plans inclinats fins a La Consolació i d'aquí en tracció animal fins a Berga,

Les maquines eren assemblades de dièsel amb filtres d'aigua per refredar la sortida de fums, m'ha semblat veure'n alguna de similar i les dels vídeos pel soroll ho son, la de bateries no podria circular per una mina de carbó, les bateries no van degudament protegides.

 Galeries com aquestes n'hi havia alguna, sense cap mena de fortificació, el tram que enllaçava la mina de Fígols amb la del Collet per on circulava el tren miner que vaig presentar a Bagà era així, però oberta en terreny sedimentari.

 Deixeu-m'ho gaudir unes vegades més, em sembla sentir la olor d'humitat de la mina.

 Gràcies Amadeu

Gràcies a tu, Ignasi. Ja em vaig pensar que t'agradaria.  Very Happy  
Gràcies per les teves explicacions. I si, feia molta olor de mina tot això.  Wink

MALLET73 escrigué:

dons jo amb tanta fosco me acollonit però de por!!
...

Bah, no tinguis por: de vegades les coses fan més por explicades que vistes al natural. Jo ho explico tal com ho vaig viure. Very Happy

Per cert, del diable ni rastre!  diable

I ara, si us sembla be, la continuació de la visita a les galeries, que celebro que us agradi tant:  Very Happy

En ocasions hi havia una línia aèria a pocs centímetres per sobre dels nostres caps. La línia, que només era en determinades "galeries", estava en tensió, tal com toca, ja que després varem veure moviments de una locomotora elèctrica. Però això ja vindrà.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

De tant en tant tornàvem a veure més telèfons, i semblava que hi havia una col·lecció perquè cada cop eren diferents.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí hi havia una màquina elèctrica. Tot i que en Ignasi segurament ens dirà que és un disbarat, a mi em va recordar les de Figols.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Vet aquí una cosa que em va sorprendre, i que no havia vist mai al natural: una locomotora d'aire comprimit.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta màquina funciona igual com una de vapor (pistons, bieles, regulador, etc), però sense foc perquè no hi ha necessitat de vapor ja que en els seus dipòsits hi ha aire comprimir. El nostre guia ens va donar dades de la pressió a la que treballava, i sé que era una bestiesa, però no me'n recordo de la quantitat d'atmosferes que ens va dir.

Com és natural, ens va fer una demostració del funcionament.  bounce  bounce  bounce

Aquí la podeu veure en vídeo, tot i que és molt més fosc que a les fotos:



A continuació una demostració amb una màquina elèctrica (no estic segur de si era la que acabem de veure fa un moment, o era una altra). La foscor del vídeo permet veure molt be les xispes que feia.



Com que va fer varies passades (sembla que hi havia un òval entre tantes galeries, perquè desapareixia per un costat i tot d'una tornava a aparèixer per l'altre), a la següent passada en vaig fer unes fotografies, a on ho veureu sense moviment però amb més detall:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Si encara voleu veure més detalls tècnics de les vies, aquesta semblava un sistema Decauville

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta altra, en canvi, semblava no tenir travesses, perquè imagino que devien ser enterrades...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Finalment vàrem arribar a un indret (ben il·luminat) que feien servir de tallers de manteniment i reparacions.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I com no podia ser d'una altra manera, a cada racó una nova descoberta: en aquest cas una altra màquina d'aire comprimit.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest tipus d'agulla (que no anomeno de les "no talonables") encara no n'hi havíem vist cap. Com la majoria de vosaltres ja sabeu, aquestes són agulles sense espadins, i són els carrils que es mouen per flexibilitat fins a encaixar els que interessa amb la via d'arribada. Tot i així, aquest era triple però actualment li falta algun tros de carril que inutilitza la via que surt cap a l'esquerra.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

No lluny d'allà varem trobar una altre interessant estructura en reparació. Crec que aquí també hi ha més d'un ample de via.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Finalment varem sortir de les impressionants galeries per una altra de les tantes portes de que disposaven.

Olot escrigué:
NOTA POSTERIOR AL POST: Més endavant es torna a parlar d'aquest tren miner sota la muntanya del castell de Graz, amb més fotos i vídeos, a rel d'alguns comentaris i preguntes d'altres membres. Per a accedir-hi directament és aquí:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


En Godfred ens havia preparat una altra sorpresa: gairebé encara amb els ulls encegats  la sortida de la galeria, per la claror del dia varem saber que ens havia facilitat l'ocasió de fer un viatge per la ciutat de Graz amb un tramvia històric que estava funcionant durant aquell dia. Ell tenia controlat per a on passava i a quina hora, i d'aquesta manera va fer que tot ens vingués rodat.

Aquí el veiem quan arribava a la nostra parada:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tots nosaltres varem gaudir de la passejada...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Fins i tot jo, que encara m'estava reposant de la visita a la galeria. (foto gentilesa de Alejandro Sasplugas)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Però el dia encara no s'havia acabat, i com que us vaig dir que teníem un dia complert, ara encara teníem una nova activitat, gentilesa d'en Godfred: visitar els tallers de la seva companyia de ferrocarril.

Així dons, varem anar cap a l'estació de Graz Hbf, ja que els tallers són a tocar. Aquest material històric pertany a la seva companyia i era un bon preàmbul per el que anàvem a visitar. Wink

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest automotor és antic, i la veritat, ara ja no recordo si també era material històric o encara estava fent servei regular...  pensativ

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El primer que varem veure a l'entrada als tallers a mi em va impactar molt, perquè era un automotor com els de la línia de La Pobla de Segur (del que ja n'hem vist alguns abans), que acabava d'entrar per a ser reparat després de patir una col·lisió amb un camió en un pas a nivell. Òbviament no en vaig fer fotografies per a evitar riscos de divulgar imatges que podrien perjudicar el bon nom de la companyia.

Tampoc vaig fotografiar treballs de gran reparació i repintat d'un altre automotor...per les mateixes raons.

Ara, del que ja no me'n vaig poder aguantar era de fotografiar el material històric que hi tenien guardat:

Aquesta locomotora és en estat de marxa i em sembla recordar que varen dir que és una de les més antigues d'Europa en estat de marxa.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El cotxe-saló, gairebé de l'època d'anar a peu!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I el Ferrobus (Schienenbus, que diuen ells):

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Segons ens explicava el company de viatge que tenia amistat amb en Godfred, en una visita anterior en Godfred els va fer pujar al Ferrobus, el va engegar, i conduint ell mateix se'n varen anar a fer una volta... fins la frontera amb Eslovènia, i fins i tot per Eslovènia!!!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I després d'un dia tan complert i esgotador, encara vàrem fer una bona tirada per carretera ja que aquell vespre tocava anar fins a Gaming, a on dormiríem en un bell convent de monges reconvertir en hotel. Aixi varem fer l'aproximació a un altre tren de via de 76 cm... però això ja ho veurem demà.   Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Editat per darrera vegada per Olot el Dj Des 19, 2019 9:26 pm, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 7Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
 Temas similares
-
» dresina d'Austria a escala G/IIm
» vagó "cosa rara" a escala G/IIm
» Filosofia i reglament del Fòrum a conèixer i respectar a partir de la vostra inscripció. ÍNDEX DEL REGLAMENT

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: