TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)

Ir abajo 
+10
ostman
TramBlau
alejandro sasplugas
el terrat de margarit
Sonderzug
ignasibaga
fve
MALLET73
ODAKIM
Olot
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 661

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 10:21 am

Un viatge de luxe, de somni. El tren subterrani, sorprenent del tot. Llàstima que no hi hagi res semblant per aquí, ni que sigui una mica. El que hi havia, no s'ha sabut ni volgut conservar, i el que ara és visitable, és una caricatura mal feta del que era en el seu dia.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 11:38 am

No ho he paït tot, necessito temps, fins demà.
Tornar a dalt Ir abajo
Sonderzug
Trenjardinaire
Sonderzug


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 62
Data d'inscripció : 05/12/2014
Nombre de missatges : 487

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDt Des 17, 2019 11:49 pm

Olot escrigué:
Avui dia aquest túnels estan aprofitats per una associació que ha posat els carrils que veiem a la porta (en aquest cas era via de 60, però també hi ha trossos amb via de 50), per bona part dels túnels. Allà tenen una quantitat de material ferroviari i accessoris impressionant. Estic segur que al menys a un de vosaltres li agradarà.   Wink

Ja ho crec que si, ja ho crec. No saps com celebro que en la teva jubilació puguis fer aquests viatges, i encara mes que els comparteixis.

aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
jordi
Trenjardinaire
jordi


Ubicació : barcelona
Edat : 54
Data d'inscripció : 06/08/2014
Nombre de missatges : 332

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 18, 2019 10:57 am

Shocked Shocked Shocked No tinc paraules, us felicito pel viatge ple de fantàstics records, crec q marxaré a dormir a veure si jo també ho paeixo tot.
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 18, 2019 11:02 am

affraid affraid més que explicar un viatge estàs fent un "Salmerón" d'Austria.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 18, 2019 8:26 pm

Gràcies per els vostres agradables comentaris, amics.   super12

OG22 escrigué:
Un viatge de luxe, de somni. El tren subterrani, sorprenent del tot. Llàstima que no hi hagi res semblant per aquí, ni que sigui una mica. El que hi havia, no s'ha sabut ni volgut conservar, i el que ara és visitable, és una caricatura mal feta del que era en el seu dia.

No m'agrada fer aquestes comparacions perquè sempre tenim las de perdre. Miro d'anar a aquests llocs de tant en tant, perquè per a mi són com un baló d'oxigen, a on s'aprèn que una societat millor és possible. Però llavors sempre dic que quan torno tinc d'entrar amb calçador.

nose

Sonderzug escrigué:
... No saps com celebro que en la teva jubilació puguis fer aquests viatges, i encara mes que els comparteixis...

Dons això és molt d'agrair.  Very Happy

ODAKIM escrigué:
affraid affraid  més que explicar un viatge estàs fent un "Salmerón" d'Austria.

Una altra comparació en la que tindria les de perdre. No, no, de cap manera... amb tots els respectes jo no tinc res de Salmeron. Ell va fer una obra literaria exhaustiva i de gran envergadura a on va deixar constància tècnica de tot el que va poder. Sense ell, probablement els carrilets de Catalunya avui foren completament oblidats... Ningú es pot comparar amb ell per el que va fer.

nono

Jo gaudeixo dels viatges per anar a descobrir coses. Els meus viatges només són unes vacances. En aquest fil només comparteixo això.

ignasibaga escrigué:
 No ho he paït tot, necessito temps, fins demà.  
jordi escrigué:
... crec q marxaré a dormir a veure si jo també ho paeixo tot.

riuuu

Be, si ja us trobeu millor miraria de continuar:  Wink

Desprès del dia tan intens i complert que varem passar a Graz, varem emprendre ruta cap al nord. La nostre destinació: Gaming. El viatge se'm va fer molt llarg perquè després de deixar l'autopista ens varem ficar per carreteretes petites de muntanya, plovia a bots i barrals i a sobre se'ns va fer de nit.

En arribant al convent de monges ni tan sols varem poder veure be a on ens havíem ficat. Va ser l'endemà que descobrirem que estàvem en un lloc encantador rodejat de bellesa.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Com que ens esperava un altre dia molt intens, tan aviat com varem esmorzar, varem prendre el cotxe per anar fins a Kienberg bei Gaming, a tocar d'allà a on érem. Anàvem a visitar l'[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo], del que no en sabia absolutament res, només el que veia en el meu atles ferroviari d'Austria, a on hi havia indicat que a Kienberg hi arribava una línia de via estàndard a on hi tenia estació de terme, i que allà naixia el carrilet de via de 76, que formava part d'una línia llarguíssima... Jo m'esperava que fos un altre com tants carrilets austríacs ...

Però en arribar a Kienberg ens trobem amb això !:    bota  bota  bota  bota

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Per cert, allà vaig decidir que tenia de comprar una versió més actual del meu atles, perquè la via estàndard havia desaparegut feia molts anys i en prou feines no en quedava cap indici, tret de l'esplanada verda al costat del nostre tren, que es pot veure a la foto anterior.

La trobada amb aquesta màquina va ser un amor a primera vista.  somriu

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

No me'n vaig poder estar d'enviar aquestes fotos a un amic... que, si em descuido, en tornar de viatge ja la tenia feta a 1/22'5!!!

riuuu  riuuu  riuuu  riuuu

Naturalment en aquella línia també hi havia vapor viu, com podeu veure en les següents fotos, fetes en una ràpida incursió just abans de que el nostre tren marxés. Però en aquell moment, donada la peculiaritat d'aquella màquina, me'n vaig alegrar d'anar amb ella.

Aquí veiem les U, algunes molt semblants a les del SFG, ben guadadetes al dipòsit:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Llàstima que no hi havia millors condicions per a fer les fotos. Crying or Very sad

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Les instalacions tenien sabor de carrilet total.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Vet aquí un des pocs restes testimonials de l'arribada del tren de via estàndard fins aquí: el pont encara conserva el doble ample de via.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Amb tot això vaig sentir que ja havien posat en marxa el motor de la màquina, o sigui que valia més tornar cap el tren...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Uns minuts encara per a fotografiar la composició, en la que, per no trencar la costum, no hi faltava material LGB!  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí ja em deien que pugés al tren!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encara una foto més d'aquell artilugi.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Al sortir de l'estació, ja amb el tren en moviment, vaig veure que hi havia, com no! més material LGB

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tal com veníem fent sovint durant el viatge, alguns varen anar en cotxe mentre nosaltres fèiem el viatge, només d'anada, en el tren. Això era per a guanyar temps i veure més coses. En aquest cas lamento que els que varen anar per carretera no varen veure res perquè carretera i via no anaven gaire juntes.

Jo vaig triar el meu lloc, de a on no em vaig moure en tot el temps que va durar el viatge: el balcó del primer vagó, que anava just darrera de la màquina. Era un punt de vista per a gaudir de la màquina, que per cert no va deixar de patinar a cada moment durant tota la pujada!

Malauradament no era el millor lloc per a fer fotos, i no vaig poder ni tan sols fer les dels dos viaductes impressionants que no vaig descobrir fins al moment de passar-hi. N'he trobat algunes fotos per internet, que poso aquí perquè en tingueu una idea:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Em planyo dels del cotxe que no els varen poder ni veure.  nose

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En arribar a Pfaffenschlag, el punt més alt de la línia, varem fer parada llarga i tothom va tenir temps per baixar a estirar les cames.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Imagino que la parada era llarga perquè quan pugen amb màquines de vapor, que segurament deuen fer aquest mateix tren, aquí han de fer aigua.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Jo vaig aprofitar la durada de la parada per a fer algunes fotos de detalls de la màquina:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La continuació del trajecte, en baixada, la màquina la va fer desbocada.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En arribar a Lunz am See el tren feia final de recorregut, si bé el meu atles indicava que no haviem fet pas ni una quarta part del que era la xarxa antigament. Tot i així, la via continuava però estava indicat que pertanyia a una altra associació. Però l'estat de la via a partir d'aquell punt em feia pensar que feia molt de temps que cap tren no hi havia passat.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Així, dons, varen desenganxarien la màquina per a posar-la a l'altra extrem del tren i tornar cap a Kienberg. Nosaltres marxariem en cotxe cap a un altre tren... però no sense veure la maniobra.

Mentrestant, una foto per als nostàlgics de vagons amb cabina de guarda-frens.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La maniobra la vaig gravar en vídeo, o sigui que podreu veure la màquina en moviment.  Wink



Després d'això, tots en cotxe cap a la nova destinació: Mariazell!!   Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18776

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 12:57 am

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud gràcies per tan bon reportatge!! gràcies per les provocacions..!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12092

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 1:07 am

Tren aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 5:43 am

Aquesta màquina dièsel enamora.

Un cop he paït els trens de les mines, em fa rumiar quina missió té tant de material, pel que vas explicar no està obert al públic com a museu, les visites son concertades i limitades, llavors quina funcionalitat té, les màquines de bateries han de tenir un servei regular, vagons pocs. nose nose nose
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 661

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 6:49 am



Aquí tenim més vistes del tren subterrani. És el mateix, oi?
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 6:54 am

aqui puc contestar jo , mira ,son un grup d amics ,alguns amb bon poder adquisitiu, apasionats per els trens miners que duran anys s han dedicat a recollir material de mines que anaven tancant , varen lograr el dret de ocupar les galeries que l Amadeu ja ha explicat i sencillament "juguen" amb els seus trens . No esta obert al public perque esta clar que no poden complir les minimes condicions de seguretat . Aixi que nomes ho disfruten ells i alguns privilegiats com ara nosaltres.Donçs el que tenen es una coleccio que cada dia aumenta amb tot el troben........

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 7:05 am

Molt ben contestat, Alejandro. Gràcies.

De fet, bona part de tots els trens que vàrem visitar eren explotats per associacions.

OG22 escrigué:
...
Aquí tenim més vistes del tren subterrani. És el mateix, oi?

Si, si, és exactament aquest. Fins i tot qui condueix les màquines en el vídeo és el sr que ens va guiar la visita a nosaltres.  Very Happy

El títol d’aquest vídeo és precisament “el tren miner de sota la muntanya del castell de Graz” Very Happy
Molt ben trobat, aquest vídeo.

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 7:17 am

Tot i així, ara m’ha vingut com un tret, recordo que un moment donat vàrem veure passar per una altra galeria llunyana, un tren replet de gent, i ens varen dir que allò era “una altra part” independent de la seva, i que aquella part si que era oberta al public...

O sigui que hi ha més coses, tot i que no crec pas que siguin tan espectacular com el que vàrem veure nosaltres.

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 10:30 am

Impressionant, tenen més material a escala 1/1 que jo en H0i. plorar1 plorar1 plorar1 plorar1

Us heu fixat en la última imatge del vídeo?, sembla un tren format per màquines manso a bateries, sabeu quina potència tenies aquestes màquines a bateria?, la elèctrica fixeu-vos que també xisqueja per les rodes, també es veu molt lleugera. el tractor que es veu al començament és de un pistó, per això porta aquest volant d'inèrcia, a Fígols n'hi havia un .
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 12:28 pm

ignasibaga escrigué:
...
 Us heu fixat en la última imatge del vídeo?, sembla un tren format per màquines manso a bateries, sabeu quina potència tenies aquestes màquines a bateria?...

D'acord, Ignasi. Està vist que no s'et escapa res.  Rolling Eyes   Very Happy

Aquesta màquina estava formada per 6 mòduls de bateries amb la cabina al mig. Jo no la vaig fotografiar per que literalment no em cabia a la foto. L'espai era reduït i no em podia allunyar suficientment de la màquina. Per accedir allà a on era ella, després dels tallers que hem vist, varem passar per una galeria amb una pendent curta però que devia ser de l'ordre del 60 o 70 per mil, com a mínim. Allà, al fons d'aquesta petita pendent hi dormia el monstre.

En Raventós va ser més valent que jo i va fer aquesta foto que m'ha cedit:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A la foto només es veu mitja màquina. A la nostra esquerra, fora de la foto, queda amagada la resta. Tal com t'he descrit fa un moment davant de la cabina hi ha tres mòduls de bateries i darrera igualment, quedant la cabina al centre.

Desconec la potència de la màquina, però imagino que com a mínim serà la potència d'una màquina normal multiplicada per sis! Lamento no poder aportar més dades. Tampoc n'he trobar res per internet:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La pujada la feia com si res. Era impressionant veure moure's aquella mena de cuc. El terra tremolava quan allò es movia.

Va ser la última cosa que varem veure allà dins, just abans de sortir-ne. Very Happy

ignasibaga escrigué:
... la elèctrica fixeu-vos que també xisqueja per les rodes, també es veu molt lleugera...

Si, això ja es veu en el meu vídeo, i encara millor perquè aquell és molt més fosc. Si fa xispes per les rodes, creus que podria ser que la polaritat estigui invertida i tingui el positiu a les vies i el negatiu en la línia aèria?

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 8:44 pm

Ja que hem reobert el tema de Feldbahn a sota de la muntanya del castell de Graz, aquí hi ha algunes fotos i vídeos més que m'ha cedit en Raventos:

Sembla que tothom va immortalitzar el moment, mentre jo mesurava innocentment la separació entre els carrils, sense adonar-me'n del que feien els altres! Rolling Eyes

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Algunes imatges de les galeries que reflecteixen llunyania, que jo no vaig saber fer.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El moment de la foscor, en la entrada a la mina amb el tren. Aquí es veu el final de la foscor del trajecte:



Aquí ja es veu llum perquè estem arribant al final



Aquí veiem justament el moment de l'arribada a destinació: el bell mig de les entranyes de la muntanya del castell:



La màquina elèctrica en viatge de demostració





_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDj Des 19, 2019 9:04 pm

I per acabar, un altre vídeo d'en Raventos a on veiem la dièsel en demostració:


_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 20, 2019 5:39 am

Olot escrigué:

... ... Si fa xispes per les rodes, creus que podria ser que la polaritat estigui invertida i tingui el positiu a les vies i el negatiu en la línia aèria?

El fet de treure guspires és per mal contacte en aquell moment, tant si és a la via com al pantògraf. No m'he fixat si el pantògraf es de un o dos fregadors, a Fígols eren de dos per minimitzar les guspires que deterioren tant el fregador com el cable trole, una altra cosa que s'ha de tenir en compte en la conducció d'aquestes màquines és el fet que és cable trole i no catenària i la tensió mecànica és diferent, en el cas del trole hi pot haver enganxades del pantògraf al passar pels suports del cable, llavors s'ha de controlar la pressió del pantògraf sobre el cable i aquest fet fa augmentar les guspires.
Encara que les màquines de bateries les veiem molt semblant a les elèctriques i que la seva conducció son per una controla com els tramvies son molt diferents, la regulació de velocitat de una màquina elèctrica es fa per la connexió en serie o paral·lel entre bobines dels motors i resistències, mentre que les de bateria per evitar consumir càrrega de la bateria les connexions les fa connectant les diferents bateries en serie o paral·lel fins a aconseguir la tensió (en volts) desitjada.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDv Des 20, 2019 5:42 am

Olot escrigué:
... ...Sembla que tothom va immortalitzar el moment, mentre jo mesurava innocentment la separació entre els carrils, sense adonar-me'n del que feien els altres!  Rolling Eyes

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



En aquesta cas hi ha un bell costum de caçar caçadors, per ... ...
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDs Des 21, 2019 12:08 am

He disfrutat molt!! Gràcies Amadeu!!! super12 aplaud aplaud aplaud baba baba aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDs Des 21, 2019 1:50 am

Així, dons, continuem Very Happy

Després del parèntesi de tornar un moment enrere, al tren miner, recordem que després de visitar el Ybbstalbahn anàvem cap a Mariazell.

A Mariazell hi havia dos objectius: el Mariazellerbahn i el tramvia de vapor. El dia sempre va ser amb cel de plom i molt plujós. Però això no era cap impediment per a nosaltres. Com diuen a centre-Europa, el mal temps no existeix, només existeix el mal equipament.  plou

En realitat hi ha diversos tramvies i de vegades circulen elèctrics i de vegades a vapor. Varem triar aquell dia precisament per el vapor, i aquest era el primer que varem fer.

Arribant a l'estació havíem d'esperar una mica, perquè les vies eren buides. El tramvia estava a punt d'arribar del seu viatge anterior. A les vies de la dreta es veu el tren turístic del Mariazellerbahn.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Els postes de tramvia, que són molt semblants als de LGB  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Mentre que esperàvem, varem tenir temps de fer unes fotos al tren turístic del Mariazellerbahn.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En Alejandro em va fer notar la curiositat de que en aquell lloc, el tramvia local era d'ample estàndard, mentre que el tren principal era de via de 76 cms.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Per no perdre la costum...  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Amb tot això, el tramvia va arribar

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

No ens va costar gaire d'instal·lar-nos

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Gairebé tot el traçat la via anava seguint la carretera

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Al final de recorregut, aigua i carbó.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tot i que costa una mica de veure-ho en les fotos, la carbonera i l'aiguada estaven instal·lades en un petit bucle de retorn que el tramvia feia, estalviant-se les maniobres. El bucle de retorn, per cert, era de radi molt tancat.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí varem tenir temps de dinar en un restaurant al costat del llac. Tot i que el tramvia no es veia des d'allà, podíem estar tranquils perquè el maquinista dinava a la taula del costat de la nostra.  Very Happy

Això és un automotor que hi havia exposat allà, al costat del bucle de retorn.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El viatge de tornada es va fer encara més curt que el d'anada. Aquí ja tornàvem a ser a Mariazell, i ja ens tocava baixar. El tramvia anava a fer immediatament un altre viatge.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Mentrestant a algú no se li escapava de retratar-me en plena acció  Embarassed  Embarassed  Embarassed  (foto cedida per Raventós)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El tramvia marxa de nou fent el següent viatge.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A nosaltres ens esperava el tren turístic del Mariazell, però valia més no entretenir-se perquè no ens esperaria pas tot el dia.  Very Happy

Primer, només una foto més de les vies a l'entrada de la cotxera del tramvia:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El tren turístic no va pas trigar gaire a marxar. Aquest cop, però, a mi em va tocar anar en cotxe i només vaig veure el tren des de fora. Per la hora que ja érem, varem triar anar només fins a Wintebach perquè és el que ens permetia anar i tornar (amb cotxe) sense arribar excessivament tard a l'hotel, una altra vegada a prop de Graz. A demés, segons el meu atles, allà hi havia unes interessants corbes "en paella" per a guanyar alçada, que prometien ser interessants.

Així dons, amb el cotxe jo hi vaig arribar amb molta avantatge. La suficient com per a poder retratar el tren que havia sortit abans que ells de Mariazell. Aquí el veiem ja entrant a l'estació de Winterbach.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Només travessar la via i mirar cap avall ja es veia la via que passava dos cops. El tren no vas trigar gaire en passar per la via del nivell mitjà...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encara va tenir temps de passar un altre tren en direcció cap a Mariazell, que va aparèixer de cop i volta, sense avisar!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Devien creuar molt a prop, perquè el tren turístic no va trigar pas gaire en arribar:   Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

(continuarà...)

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 25, 2019 5:12 am

Molt interessant aquests viatge.
Aquest tren turístic és el que reprodueix Roco en escala H0e, el tinc en colors vermell i crema, com el d'en Xavi de KTM.
Unes fotos molt maques, Amadeu.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 25, 2019 12:43 pm

Ja ho pots ben dir, Ignasi. Aquest viatge és un dels millors que he fet.

Continuant amb el Mariazellbahn, mentre que jo vaig anar amb el cotxe fins a Winterbach a on vaig arribar amb bastanta antelació al tren turístic en el que vindrien la resta de companys de viatge, ells també varen fer algunes fotos. Com que me les han cedit, us podré mostrar algunes imatges del viatge tot i no havent-lo fet:

Fotos cedides per Alejandro Sasplugas:

El primer vagó tenia una visió panoràmica, que tot i estar orientada cap a la màquina era un bon al·licient...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

... per seure a primera fila!   Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Fotos cedides per J.A. Raventos:

La vista a gaudir des del panoramic

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El tren es va posar en marxa...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Mentrestant, d'altres preferien seure una mica més enretirats...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El traçat és un seguit de corbes, viaductes i túnels, i tot i que el terreny és molt accidentat, les pendents no superen el 27 per mil:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Havíem vist a l'atles que la línia del Mariazellerbahn havia continuat més al sur de Mariazell, a on els companys l'havien agafat, i que arribava alguns kilometres més avall, fins a Gußwerk.

Un cop al cotxe, ja de tornada en direcció a l'hotel, com que ens venia de camí, varem mirar de localitzar l'antic traçat del tren entre Mariazell i Gußwerk. Prometia ser interessant, perquè en els 5 kms que hi havia per carretera, el tren baixava gairebé 90 metres.

I no va ser difícil localitzar l'antic traçat, replet de terraplens i rasses, i també alguna estació. Ens va cridar l'atenció que tot i haver estat tancat a l'any 1988, encara hi havia els postes de catenària. La via, però, havia desaparegut completament.

Així dons, aviat varem ser a l'antiga estació de terme a Gußwerk, i sorpresa! allà encara hi havia algun vagó de mercaderies que, per a més inri, eren de tres eixos.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Espero que l'Ignasi em perdoni no haver mirat com era el sistema dels tres eixos, en aquesta ocasió que el bastidor estava ben despullat. Be, ja tinc una altra raó per a tornar-hi!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ara si, ja ens encaminàvem cap a l'hotel, al sud de Graz. Però el dia no s'havia acabat, i ara ho veurem.

Havíem passat diverses vegades en els nostre tragins amunt i avall per a un indret proper a Graz, en el que jo veia en el meu Atles que hi havia marcada una via de 76 cm electrificada. Cada cop que hi passàvem mirava què s'hi veia, ja que semblava que no podia ser gaire lluny de l'autopista, però mai vaig poder veure res. L'indret es deia Mixnitz.

En aquell moment conduïa jo, i com que ja era la darrera vegada que teníem previst de passar per allà, jo estava ben decidit a descobrir quin misteri tancava aquella línia. Així que, en arribant a la sortida que anunciava Mixnitz, sense dir res als altres, vaig posar l'intermitent i vaig començar a perdre velocitat, disposat a prendre la sortida.   Wink

De seguida els meus companys de viatge més perspicaços es varen alertar: "Ep! cap a on vas?", Noi,
que no és pas per aquí!!"... varen advertir-me, creient que m'equivocava de ruta.  Rolling Eyes

Així dons, que els vaig haver de dir el que pensava fer. Anàvem amb temps, i semblava que només teníem de creuar el riu Mur i la línia de tren (principal de Viena a Graz), que anaven paral·lels a l'autopista. I així ho vaig fer, i de seguida trobarem la via estreta, amb pals de tramvia que aguantaven la línia elèctrica.

No varem pas haver de seguir la via gaire tros per arribar al final de la línia, a on ens esperava una grata sorpresa, tot i que en aquell moment ja no hi havia cap servei. Això és el que hi vàrem trobar:  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Òbviament la màquina estava fora de servei. Ni tan sols tenia pantògraf. Però les seves germanes devien ser tancades en alguna cotxera..

Un detall de la màquina:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Per a mi havia valgut la pena d'haver perdut aquells 15 minuts, i els demés varen estar d'acord amb mi unànimement.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Allò era una nova excusa més per a tornar-hi i dedicar el temps que aquell petit tren elèctric mereixia

Aquí podem veure el nom de la companyia:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Fet això ja si que varem acabar el dia. Varem arribar a l'hotel i vàrem descansar d'un altre dia intens i complert.

L'endemà emprendríem la ruta de tornada, però encara havíem de veure algunes coses més per el camí.

Però això ja serà demà.  Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33093

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 25, 2019 12:59 pm

Mentre que esperem a l'endemà, us poso uns vídeos que vaig fer del tramvia de Mariazell, i que havia oblidat de posar en el seu moment. Però oi que val més tard que mai? Very Happy






_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 48
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitimeDc Des 25, 2019 9:33 pm

Espero que segueixi el reportatge.Estic disfrutant molt!!Gràcies!! baba somriu super12 aplaud aplaud Tren Tren bota bota
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)   Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!) - Página 5 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Conèixer Àustria (... i alguna cosa més!)
Tornar a dalt 
Pàgina 5 de 7Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
 Temas similares
-
» dresina d'Austria a escala G/IIm
» vagó "cosa rara" a escala G/IIm
» Filosofia i reglament del Fòrum a conèixer i respectar a partir de la vostra inscripció. ÍNDEX DEL REGLAMENT

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: