TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Circuit classificador MOMI - Página 13 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Circuit classificador MOMI

Ir abajo 
+18
mikado
Francesc
josepmaria
peps
Sisu
ignasibaga
TramBlau
Mitjans
MALLET73
ostman
el terrat de margarit
jordi
ODAKIM
lluis7
tram47
Shay
albertoquattrotre
Olot
22 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19 ... 26  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDg Maig 06 2018, 20:54

lluis7 escrigué:
Shocked Shocked
quina gran feina estas fent, Pere
ok ok ok
Gràcies Embarassed
Mitjans escrigué:
Això de que s'encallin algun cop potser ho pots solucionar amb una goteta d'oli de màquina. No molt, per no embrutar.
Si ja ho sé, però de moment no em preocupa, sé embrutaria l'haver d'anar treballant en altres coses

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 47
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDg Maig 06 2018, 22:50

Molt elaborat Pere!!! aplaud aplaud aplaud aplaud super12
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDg Jun 10 2018, 18:24

Aprofitant que he trobat un desviament barat faig una petita modificació que tenia pensada abans de seguir, en aquest mòdul

Circuit classificador MOMI - Página 13 P6100013

Aquesta és la modificació que m'he plantejat, posar un desviament i un tram, el qual encara no estic segur si posar-lo amb un tram de recta o corba

Circuit classificador MOMI - Página 13 P6100014

La intenció és deixar la porta oberta perquè en el futur l'estació no només sigui classificadora i que permeti a les dues vies internes poder fer maniobres.
De moment res més serà un desviament per aparcar una petita unitat

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDg Jun 10 2018, 22:52

nose nose Vaja, ara que ja haviem aplaudit les tevés magnífiques agulles ...

La veritat és una bona idea que pot donar joc maniobres mentre hi ha trens circulant per la via principal dels mòduls.


estpero que qualsevol solución sigui gna d'aplaudir. VInga, ja ho faig aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDg Jun 10 2018, 23:07

Quan vaig muntar les marmites només tenia 5 i vaig anar a la fosa perquè em fessin mes, i vaig comptar amb aquesta possibilitat i una altra, i tinc ara per poder construir 6 más, encara que de moment només necessito 4

Circuit classificador MOMI - Página 13 P6100015

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Jun 13 2018, 19:35

Avui he rebut el desviament, com m'imaginava tenia petits desperfectes, però res important, les esclixas estaven passades, res que no es pugui solucionar amb unes tenassa petites i estirant per fora.
Aquesta tarda he pogut comptar amb una estona per muntar-lo, ho he aïllat amb les dues vies interiors, així podrà tenir un funcionament independent les dues vies i el ramal nou

Circuit classificador MOMI - Página 13 P6130010

De moment queda aturat fins que acabi amb les barreres

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Jun 13 2018, 20:45

Em sembla una bona millora!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDl Nov 26 2018, 19:31

Vaig a recuperar el circuit classificador original amb bucle que vaig dissenyar en principi, és molt poca cosa el que he de fer per tornar a l'original

Circuit classificador MOMI - Página 13 Estaci10

Com ensenyo en aquest dibuix marcat en negre, posaré un desviament apropant els dos costats, passant la distància entre les dor vies de 70 cm a +/- 42 cm. seria la corba del desviament R1, un tram de recta de 30 cm i un altre tram de corba R1

Circuit classificador MOMI - Página 13 Estaci11

Anava a posar una cua de maniobres al costat del bucle de retorn per col·locar els trens a la via, però sera mes facil perllongar la via externa 30 cm o poc més per facilitar l'encarrilament

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 19:37

Avui després de col·locar en el seu lloc tot el material dut a Bagà m'he posat a reconstruir el mòdul classificador com ho vaig dissenyar en principi, 5,30 metres de circuit, fins a empalmar amb la MOMI 5,80 metres

Circuit classificador MOMI - Página 13 Pb270012

Es unira amb dos petits mòduls amb dues vies R1, i la separació entre el final dels desviaments és de 1,66 metres, això permet col·locar els desviaments en dos mòduls de 0,90 metres

Circuit classificador MOMI - Página 13 Pb270010

Circuit classificador MOMI - Página 13 Pb270011

El circuit es pot reduir en 0,90 metres traient un mòduls però les composicions més llargues de trens 3,20 metres i la mes curta 2,40 metres, serien a 2,3 metres la més llarga i la curta 1,5 metres, pot ser una opció per a determinats espais.
I amb una prolongació de 30 cm hi haurà un tram d'una mica més de 60 cm per encarrilar composicions

Crec que pot quedar una bona estació classificadora, ja demanaré ajuda per als automatismes que es puguin fer quan acabi amb la reparació del pas a nivell

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 19:45

Això de l'extrem és una bifurcació?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 19:49

Si és per empalmar amb la via amagada de la MOMI, a Bagà hagués estat molt útil, difícilment es pot muntar en un altre lloc, potser en Martotren, a Molins de moment impossible

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 19:51

Doncs em sembla una bona idea per a poder disposar de més diversitat de composicions. No hi cabrà a tot arreu, però on hi càpiga, se'n pot treure molt de profit.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 20:32

TramBlau escrigué:
...

Es unira amb dos petits mòduls amb dues vies R1, i la separació entre el final dels desviaments és de 1,66 metres, això permet col·locar els desviaments en dos mòduls de 0,90 metres
...

Genial!!

super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 20:36

Mitjans escrigué:
Doncs em sembla una bona idea per a poder disposar de més diversitat de composicions.  No hi cabrà a tot arreu, però on hi càpiga, se'n pot treure molt de profit.

Seria una manera de tenir varietat de trens en les circulacions. Ara per ara, si tenim dos o tres trens en circulació, durant moltes hores es veuen passar permanentment les mateixes composicions.

Aquest sistema permetria l'alternança de cinc o sis trens que anirien entrant a aquests mòduls, o no, segons voluntat del controlador de circulació que hi hagi en el moment. Cada cop que entrés un tren, en sortiria un altre, amb el que s'obtindria una millor varietat en la circulació.

Per altra banda, quan arriba algú que vol posar un tren a la via, fins ara ho havia de fer en una via "morta" per la part vista del public, el que era incòmode i impropi d'una exposició amb public. Aquí hi haurà la possibilitat de fer-ho discretament des de dins del circuit.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 22:01

Una idea genial.
Es podria fer aquest canvi?, acostaria les agulles d'entrada i sortida del classificador, la distància de la "T" seria més curta i llavors facilitaria a poder-lo muntar sense ocupar tant d'espai.
Circuit classificador MOMI - Página 13 C_003910

 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 22:52

ignasibaga escrigué:
Una idea genial.
Es podria fer aquest canvi?, acostaria les agulles d'entrada i sortida del classificador, la distància de la "T" seria més curta i llavors facilitaria a poder-lo muntar sense ocupar tant d'espai.
Circuit classificador MOMI - Página 13 C_003910
 Fins aviat, Ignasi.
study scratch Si és bona idea, però he de veure si amb els desviaments que tinc puc fer-ho, crec que si, serien uns 20 cm menys de separació

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDt Nov 27 2018, 23:04

Amb el que tens muntat, crec que només te'n faltaria un a dretes.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 08:41

aquest pas em sembla un nou i important avenç (i especialment operatiu) del MOMI !!! ok
amb aixo, (i amb las barreres i l'automatització estrenades a Bagà) serà portar al nostre circuit a un altre nivell. I que no pari Very Happy
Felicitats !!

PD: Pere, com sempre, una gran feina aplaud
PPD: cal remarcar que aquesta ideia es va dissenyar sobre un tovalló a cert hotel de Bagà riuuu pero que en Pere ja la tenia fins i tot practicament realitzada !! quins cracks, jajaja
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 09:58

Sempre ho fem, aquí, de fer coses importants sobre un tovalló.

Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7179

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 17:20

Aquest tovalló s'ha de guardar ben guardat, d'aquí dues generacions pot valer molts calers. riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 17:39

Si, n'hi ha un que l'està guardant per assegurar-se'n de que el que vàrem parlar no és una fantasia. riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 18:34

Això és com queda amb la distribució que sugereix Ignasi

Circuit classificador MOMI - Página 13 Pb280010

Els meus dubtes estan en els dos desviaments amb cercle vermell, en cas de voler utilitzar-lo en un futur necessitaria un altre mòdul de 900 per fer coincidir les vies amb les mesures de la MOMI

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 18:45

Olot escrigué:
Si, n'hi ha un que l'està guardant per assegurar-se'n de que el que vàrem parlar no és una fantasia.  riuuu

smiley-angelic004 smiley-angelic004 smiley-angelic004 angell angell smiley-angelic004 angell signat i tot!!!

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 18:59

TramBlau escrigué:
Això és com queda amb la distribució que sugereix Ignasi
Els meus dubtes estan en els dos desviaments amb cercle vermell, en cas de voler utilitzar-lo en un futur necessitaria un altre mòdul de 900 per fer coincidir les vies amb les mesures de la MOMI
Pere

Els dos desviaments es podrien sustituir per dues corves. Aquests ramals sense un modul de 900 on acoblarse no servirian de massa.
El que no veig clar es el gàlib de las vies centrals. No hi ha perill si coincideixen dos trens?? enfadat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitimeDc Nov 28 2018, 19:12

Si, jo també crec que estan massa juntes. Crec que no deuen fer el galib i dos tren que passessin al mateix temps es tocarien.

Per tot lo demés, perfecte.  

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Circuit classificador MOMI - Página 13 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI - Página 13 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Circuit classificador MOMI
Tornar a dalt 
Pàgina 13 de 26Anar a pàgina : Previ  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19 ... 26  Següent
 Temas similares
-
» Control circuit classificador MOMI
» Circuit Momi Català (embarcador)
» Secció catalana del circuit modular MOMI
» Secció anglesa del circuit modular Momi
» Secció "del Calderi" del circuit modular MOMI

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: