TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Circuit classificador MOMI WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Circuit classificador MOMI

Ir abajo 
+18
mikado
Francesc
josepmaria
peps
Sisu
ignasibaga
TramBlau
Mitjans
MALLET73
ostman
el terrat de margarit
jordi
ODAKIM
lluis7
tram47
Shay
albertoquattrotre
Olot
22 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 13 ... 26  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 9:46 am

Després de diferents alternatives de distribució de l'estació, amb els aclariments de l'Amadeu, i després de prendre les mesures pertinents al cotxe, em decideixo pel model a manera de platja de vies de distribució

Circuit classificador MOMI Momi110

El disseny inicial tenia 7 mòduls de dues mesures, 2 de 90 i 5 de 70, però després de prendre les mesures al cotxe, he vist que és massa just, i faig 6 mòduls de 90

Circuit classificador MOMI P2150110

El disseny inicial tenia 7 mòduls de dues mesures, 2 de 90 i 5 de 70, però després de prendre les mesures al cotxe, he vist que és massa just, i faig 6 mòduls de 90 i un de petit de 40 que no he marcat , es pot veure l'últim element a la base de foto que és mes gran d'aquests 90

L'espai destinat a cada via per a estacionament és de 2,80 metres.

Abans de posar-me a muntar encara faré més proves per assegurar que cap correctament al cotxe no fos cas que calgui fer modificacions i també espero confirmació de mesures d'Amadeu per la platja de vies

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:02 am

Pere, l'allargada màxima d'un tren de 14 eixos més una màquina mitjana ve a fer uns 259 cms. Aquesta és la capacitat que aquestes vies haurien de tenir.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:06 am

Olot escrigué:
Pere, l'allargada màxima d'un tren de 14 eixos més una màquina mitjana ve a fer uns 259 cms. Aquesta és la capacitat que aquestes vies haurien de tenir.
Doncs 2,80 m. està molt bé, millor que no quedi just

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:10 am

TramBlau escrigué:
Olot escrigué:
Pere, l'allargada màxima d'un tren de 14 eixos més una màquina mitjana ve a fer uns 259 cms. Aquesta és la capacitat que aquestes vies haurien de tenir.
Doncs 2,80 m. està molt bé, millor que no quedi just

Pere
El càlcul està fet des del final de la via corba fins al final de la penúltima via recta

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:33 am

No m'ha quedat clar a on han d'anar aquests mòduls i quina ha de ser la connexió amb el circuit principal.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:35 am

Quedarà una molt bona estació! Endavant, Pere! Molts ànims! I ja saps que pots comptar amb les idees i consells de tots nosaltres. ok

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:36 am

ignasibaga escrigué:
 No m'ha quedat clar a on han d'anar aquests mòduls i quina ha de ser la connexió amb el circuit principal.

 Fins aviat, Ignasi.

Pel que veig, té els extrems a mida, no hi hauria d'haver problema per a posar-la a qualsevol punt del circuit.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:44 am

Circuit classificador MOMI Itiner10

En vermell he marcat els itineraris principals, al de l'esquerra ja es veu que no té connexió amb l'estació i és la via de retorn, el de la dreta és la part del públic

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:50 am



Res més tinc dos desviaments electrificats, he vist aquest vídeo, que opinió teniu, pot ser substitutiu dels tradicionals per a un circuit com aquest

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:54 am

TramBlau escrigué:
Olot escrigué:
Pere, l'allargada màxima d'un tren de 14 eixos més una màquina mitjana ve a fer uns 259 cms. Aquesta és la capacitat que aquestes vies haurien de tenir.
Doncs 2,80 m. està molt bé, millor que no quedi just

Pere

Et sobren 20 cms, Pere. No és necessari que siguin més llargues. Si tu comptes 260 cms les vies compliran la seva funció sobradament. Si les fas més llargues (innecessàriament) tindràs més mòdul a construir i a transportar.

Ara, això si, els 260 cms els has de comptar per dins del punt a on es fa el gàlib, és a dir, aquell punt a on estacionat un vehicle, no arriba a tocar amb el que passa per la via adjacent.

Circuit classificador MOMI Xxxxxk11

Circuit classificador MOMI Xxxxxk10

Per l'altra banda és just a on comença la via recta, després de la corba.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 10:57 am

Amb tot això s'haurà de pensar en fer mòduls en corba
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 11:01 am

Mitjans escrigué:
ignasibaga escrigué:
 No m'ha quedat clar a on han d'anar aquests mòduls i quina ha de ser la connexió amb el circuit principal.

 Fins aviat, Ignasi.

Pel que veig, té els extrems a mida, no hi hauria d'haver problema per a posar-la a qualsevol punt del circuit.
sum

Efectivament. Això és el que vol fer en Pere.

La via que va sola (a la dreta) és la via de retorn amagada. Les altres són vistes i simularan una estació, però en realitat és un sistema per a regular la marxa dels trens, la seva separació, etc. És que fèiem en Mitjans, en Carles i jo mateix, de mala manera amb un plàstic per a parar els trens a Molins.

Francament aquest sistema serà molt més operatiu. Es podrà "conduir" mitjançant un petit quadre de comandament que gestionarà les agulles i l'alimentació de les vies, a voluntat.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 11:02 am

ignasibaga escrigué:
 Amb tot això s'haurà de pensar en fer mòduls en corba

Si; quan vulguis en parlem, però això hauria de ser en un altre fil. Very Happy

( i també caldrien mòduls de pas )
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 11:11 am

Circuit classificador MOMI P2150111

Circuit classificador MOMI P2150112

No són bones fotos però es pot veure com he pres la mesura, hi ha una mica de marge com es pot veure

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 11:23 am

Jo ho veig molt bé això plantejat fins ara.

En quant a les agulles, ja que poses d'exemple un servo, és una bona oportunitat per a provar un arduino que controli els servos de les agulles i altres elements.
Es fa un quadre de control amb els corresponents polsadors i tot això, gestionat per l'arduino, que a dia d'avui és súper econòmic.

Evidentment, m'ofereixo a fer la investigació.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 11:27 am

Mitjans escrigué:
Jo ho veig molt bé això plantejat fins ara.

En quant a les agulles, ja que poses d'exemple un servo, és una bona oportunitat per a provar un arduino que controli els servos de les agulles i altres elements.
Es fa un quadre de control amb els corresponents polsadors i tot això, gestionat per l'arduino, que a dia d'avui és súper econòmic.

Evidentment, m'ofereixo a fer la investigació.
Doncs aniria bé, perquè jo no tinc ni pajorera idea, però he mirat per internet i veig preus de 3 € o una mica més per 2 reles a Amazon

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 11:35 am

Mitjans escrigué:
Jo ho veig molt bé això plantejat fins ara.

En quant a les agulles, ja que poses d'exemple un servo, és una bona oportunitat per a provar un arduino que controli els servos de les agulles i altres elements.
Es fa un quadre de control amb els corresponents polsadors i tot això, gestionat per l'arduino, que a dia d'avui és súper econòmic.

Evidentment, m'ofereixo a fer la investigació.

Genial !! super12 super12 super12 super12 super12 super12

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 9:31 pm

Ja tinc l'esquema de la lògica de les agulles preparada. Ara, "només" falta escriure la programació i provar que funcioni.

He pensat fer un sistema amb què el que s'indica és a quina via es vol anar i totes les agulles que faci falta es posaran a lloc.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDc Feb 15, 2017 9:34 pm

També caldria veure com acoblar els servos, de forma que quedi dissimulat i a més sigui talonable, per evitar descarrilaments involuntaris.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 1:31 am

Pere segueixo amb atenció els teus moduls, anims ja que queda molta feina per fer, no cal que estressis, tens tot un any per endavant...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 3:21 am

No m'estresso, o si no mira el ritme que porto amb els tramvies, encara que en una cosa així no crec que trigui
a tenir-lo operatiu un any, jo crec que aquest estiu, en mínims, ja estara operatiu, ara estic encara en fase d' planificació

Avui he pres les mesures al cotxe. El primer que he fet ha estat posar una taula amb unes mesures de 82 x 95 i 2 de gruix

Circuit classificador MOMI P2160112

L'alçada màxima per poder moure és de 80 cm

Circuit classificador MOMI P2160110

l'ample ho tinc molt folgat, em sobren una mica més de 10 cm

Circuit classificador MOMI P2160115

i disposo de 50 cm més de maleter

Circuit classificador MOMI P2160114

Els 6 mòduls de 90 x 90 x 13 els mantinc, però el 7 ho he de modificar i el divideixo en dos per posar-lo en la part final del portamaletes, tot i haver pres mesures inicialment el haver col·locat objectes en l'espai destinat he vist que he hagut de fer modificacions en els mòduls

Per al transport del decorat queda una gran part a la zona posterior del maleter, a més que entre mòduls i en el costat de portes que encara tinc 10 cm

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 3:29 am

Felicitats Felicitats Felicitats formidable formidable formidable aquesta tasca planificació es genial!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 6:27 am



I accionat pel servo aquest desviament crec que pot quedar bé, una altra cosa serà posar semàfors o senyals que no sé si val la pena, encara tinc temps per estudiar-lo

Després de dinar repassava amb un bon got de farigola a la distribucion dels mòduls i no m'havia adonat que m'havia equibocado amb els mòduls de 90, que no són 6 els que he de fer, són 5, el restant han de ser 3 mòduls de 50 perquè coincideixin bé les vies. Per a la capacitat del cotxe és millor perquè no compromís tant al sostre, i els tres de 50 cm a la part posterior queden molt folgats. El total seran 6 metres, no està gens malament

Circuit classificador MOMI Momi-210

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 6:53 am

Pere, jo treuria via recte del número 8, i la posaria entre els mòduls 5 i 6... així evitaries l'efecte corba i contracorba...
Tornar a dalt Ir abajo
albertoquattrotre
Trenjardinaire
albertoquattrotre


Ubicació : Milano Italia
Edat : 81
Data d'inscripció : 21/02/2014
Nombre de missatges : 127

Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 6:56 am

TramBlau escrigué:


Res més tinc dos desviaments electrificats, he vist aquest vídeo, que opinió teniu, pot ser substitutiu dels tradicionals per a un circuit com aquest

Pere

ok ok super12 Bonic el moviment triganer! Quant val?
Saluti. Al.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Circuit classificador MOMI Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   Circuit classificador MOMI I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Circuit classificador MOMI
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 26Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 13 ... 26  Següent
 Temas similares
-
» Control circuit classificador MOMI
» Circuit Momi Català (embarcador)
» Secció catalana del circuit modular MOMI
» Secció anglesa del circuit modular Momi
» Secció "del Calderi" del circuit modular MOMI

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: