TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"

Ir abajo 
+17
albertoquattrotre
peps
ODAKIM
jaume
Shay
jordi
Mak
Francesc
tram47
josepmaria
Mitjans
ignasibaga
TramBlau
ostman
Sisu
MALLET73
Olot
21 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 19  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDl Jun 27, 2016 8:59 am

Tot i que el projecte no avança des de fa algun temps per dificultats que un dia o altre seran superades, la Fàbrica ha adquirit una petita Koppel 020T de segona mà, a Àustria. La màquina serà l'encarregada de maniobrar els vagons en el complex fabril.

Mentre que la nova adquisició no arribi, us en puc ensenyar aquesta fotografia.

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 5caa2f

Com be podeu veure a la imatge, la màquina està en un lamentable estat de net i nou, i caldrà posar-la a punt i envellir-la convenientment per a que pugui donar el servei esperat. Els treballs es faran als tallers dels Ferrocarrils de La Terrassa.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6872

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDl Jun 27, 2016 6:10 pm

Una màquina preciosa i que m'agradaria tenir!. Si vols els meus tallers tenen molta mà amb això d'embrutir el material.....
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDl Jun 27, 2016 6:38 pm

Jo no sóc molt de màquines petites, però he de reconèixer que aquesta té el seu encant. .!

Les maniobres imagino que tindràs pensat fer-les manuals, no?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6872

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDl Jun 27, 2016 6:40 pm

Mitjans escrigué:
Jo no sóc molt de màquines petites, però he de reconèixer que aquesta té el seu encant. .!

Les maniobres imagino que tindràs pensat fer-les manuals, no?

Sí, no cal que ho juris, només cal veure lo que has fet i els projectes en marxa! riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDl Jun 27, 2016 7:42 pm

Quin fastic de locomotora, està nova... Com s'atreveixen a vendre això...

A mi, em faria pena embrutarla...
Tornar a dalt Ir abajo
Mak
Trenjardinaire
Mak


Ubicació : Estella-Lizarra
Edat : 72
Data d'inscripció : 03/10/2013
Nombre de missatges : 178

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 12:00 am

A mi em fa molta por envellir el material, d'aquestes tinc la negra i la verda i la veritat és que de moment no les toco. Si que en H0 he fet els meus primers passos amb algun vagó cisterna i alguna locomotora petita però uffff ...
Mak .
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 3:07 am

Certament: no és fàcil l'envelliment que per a mi encara és una assignatura pendent. En quan a això, un dia li vaig comentar a un que en sap molt que jo tenia interes per aprendre a envellir. Em va dir que no m hi havia d'amoïnar per que això venia sol amb el temps.

En quan a les maniobres, Joan, el millor és disposar d'enganxalls Kadee i imants a sota de la via. Però no penso fer el meu material incompatible amb la resta de material de Momi ni tampoc penso canviar l'enganxall de tot el meu material a aquestes altures.
L'opció de posar desenganxadors LGB com a succedani és bona, però els aparells que s'han de posar a les vies són molt lletjos. Estic per decidir entre aquesta opció, o be desenganxar manualment amb un desenganxador "de llarg abast". Aquesta opció te l'avantatge de poder desenganxar a qualsevol punt de la via, contra l'avantatge de l'altre que no hi calen intervencions manuals a la vista del púbic.


Editat per darrera vegada per Olot el Dt Jun 28, 2016 7:50 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 4:13 am

formidable formidable formidable formidable formidable formidable

que maca aquesta nova incorporació a la teva colecció, bruta o no es genial.... espero que tot passi i puguis rependre aquest magnific projecte...!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 4:54 am

Penso que el desenganxador de llarg abast és una bona opció...
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 6:04 am

A mi també m'agradaria de tenir-la!

M'agraden molt les petites (però jo, en tot cas netes)
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 6:08 am

Això va a gust de cadascú. Per la meva part mai no he vist cap màquina tant lluent, sinó és en algun museu (exceptuant Vilanova, és clar). A demés aquests brillants fan més plàstic que llautó. Amb tots els respectes per als que us agraden així, però jo trobo que fa joguina.


Editat per darrera vegada per Olot el Dt Jun 28, 2016 7:50 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6872

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 6:17 am

Olot escrigué:
Això va a gust de cadascú. Per la meva part nai no he vist cap màquina tant lluent, sinó és en algun museu (exceptuant Vilanova, és clar). A demes aquests brillants fan més plàstic que llautó. Amb tots els respectes per als que us agraden així, però jo trobo que fa joguina.

T'entenc, t'entenc...... angell
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDt Jun 28, 2016 10:14 am

Una bona adquisició, pot donar molt de joc.

En hora bona, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 01, 2016 10:35 pm

Avui és un gran dia.

Malgrat la calor que fa, he pogut provar de fer les quatre potes d'un primer mòdul, com a test per a veure si hi ha algun error o tot va sobre rodes (o sobre potes en aquest cas).

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Ndf7d

Les potes de fusta són llistó de fusta de 27x27, amb un cargol a la base que permet regular l'alçada per a compensar possibles desnivells del terra o petites diferències amb els mòduls contigus. Les he fixat mitjançant un sol cargol al mòdul. Alguns de vosaltres les fixa amb dos cargols, però amb aquesta prova amb un de sol m'ha semblat que serà suficient. Sobre tot era per a mi interessant de fer servir només un cargol per pota perquè en total hi haurà 20 potes. Muntar/desmuntar 20 cargols o 40 pot suposar ben be una diferència 10 minuts de feina més pera muntar/desmuntar els mòduls.
L'alçada de la via és correcte i el mòdul sembla força estable i solid.

Per tant, tots els altres mòduls tindran el mateix tipus de pota i subjecció.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6872

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 01, 2016 11:21 pm

Bravo
Sembla que això s'anima!
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 01, 2016 11:23 pm

applaud  applaud  applaud  applaud  

Arrow atenció, no encendre la xemeneia !!!!
applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 01, 2016 11:24 pm

Amb la calor que fa aquí, no se m'acudiria pas, Daniel.

riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6872

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDv Jul 01, 2016 11:34 pm

Tren Només aquesta! riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDs Jul 02, 2016 2:56 am

Jo també hi he posat un sol cargol, però per dins el mòdul hi he posat un tros de llistó sobrant que fa de guia per evitar que giri la pota sobre el cargol. Si no s'entén, ja faré alguna foto.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDs Jul 02, 2016 2:57 am

applaud applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial genial treball treball applaud applaud applaud

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDs Jul 02, 2016 3:22 am

Així és com ho he resolt jo, Joan:

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Ekm9s0
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDs Jul 02, 2016 3:39 am

A mi també em sembla suficient, fins hi tot els mòduls següents es poden arrepenjar al anterior i llavors farien falta dues potes per mòdul, es clar això només es pot fer en cassos en que fan falta més d'un mòdul per escena, com és aquest cas.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDs Jul 02, 2016 4:05 am

Exacte, és això.

El tema de muntar només una pota quan se n'ajunten dues, tot i que pot tenir la seva lògica (jo ho faig amb els meus quan hi treballo), a l'hora de muntar en una trobada és més pràctic que cadascun s'aguanti de forma autònoma i després es collen entre ells.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33119

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDs Jul 02, 2016 4:25 am

És justament per això que he posat les quatre potes a cada mòdul. Si que me'n podia haver estalviat ben be 8 de potes, però m'estimo més que els mòduls s'aguantin sols quan ja estiguin descollats dels altres.

Després de tot, també tindré l'opció d'utilitzar només dues potes per mòdul si em convé. Però el lloc per a muntar les quatre ja hi és; si es fa servir o no, depèn del que trobi més pràctic.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitimeDs Jul 02, 2016 9:06 am

Olot escrigué:
.....
Després de tot, també tindré l'opció d'utilitzar només dues potes per mòdul si em convé. Però el lloc per a muntar les quatre ja hi és; si es fa servir o no, depèn del que trobi més pràctic.

ok ok ok ok ok

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 8 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"
Tornar a dalt 
Pàgina 8 de 19Anar a pàgina : Previ  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 19  Següent
 Temas similares
-
» Mòdul de pas a nivell amb casa guardabarrera (MOMI Català)
» Pas a nivell - MOMI Català
» Circuit Momi Català (embarcador)
» mòdul momi riu Ebre
» El mòdul "silenciòs" del Momi

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: