TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
locomotora de vapor energie FGC WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 locomotora de vapor energie FGC

Ir abajo 
+7
ostman
ignasibaga
Mitjans
Maxx_Rivoli
Sisu
Olot
MALLET73
11 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDl Ago 31, 2015 8:01 am

Hola Amics!
Ja fa temps que els tallers de l'ignasi i els mallet73 treballen conjuntament per construir material dels ferrocarrils catalans,...com ja sabeu estem amb la creació de material rodant però a falta de material tractor per aquesta material estem mirant de com construir la energie però tenim problemes amb la motorització ja que no donem amb la correcte....

hem mirat rodatges de kit i fins i tot de playmobil...

locomotora de vapor energie FGC Qnuqlc

però avui remenant per casa per unes noves construccions he trobat una motorització de LGB (ref 2044)que adaptan-la crec que pot servir ara nomès faltarà que l' ignasi confirmi si es valiada o  no...

locomotora de vapor energie FGC 15cbvk8
he substituït l'exi del mig per un eix amb rodes...

locomotora de vapor energie FGC 2djwkxx

locomotora de vapor energie FGC 2agme4n


la mida resultan és de 38 cm entre els engantxalls.. el diametre de les rodes es de 45...

la meva primera idea era fer-ho amb un rodatge més petit però crec que aquest pot ser bo..també teniem previst mirar motorització de piko desprès de parlar a cal gavatx amb en sisu que ha fet servir amb la batignolles...
a veure que en sortirà....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDl Ago 31, 2015 9:04 am

És la motorització de la elèctrica de Rhb?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDt Set 01, 2015 7:30 am

Olot escrigué:
És la motorització de la elèctrica de Rhb?

si correcte!!! crec que més o menys anem bé demà tindrem reunió de producció entre els 2 tallers i així podrem concretar millor...

130, o 131 i ja tindrem un bon projecte per a maquines mes grans....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDj Oct 22, 2015 10:38 pm

Hola amics!!

aquest projecte que portem a terme els 2 tallers va fent els seus petits avenços.... cada taller esta ambles motoritzacions per fer la 130 i la 131 tot està en fase d'estudi ja que està previst fer minim 2 de cada per als 2 ...

jo per la meva part estic amb la 131...

locomotora de vapor energie FGC 11kb7eo

en els propers dies farè test de tracció i veure com va amb els radis....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDv Oct 23, 2015 12:08 am

Caram, de 2 en 2!...... Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDv Oct 23, 2015 2:36 am

URKA, desafiant projecte!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDt Nov 03, 2015 3:30 am

Petits progressos...

locomotora de vapor energie FGC 349asqv

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDt Nov 03, 2015 6:42 am

El sistema de bieles es queda així?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDt Nov 03, 2015 10:39 pm

Sisu escrigué:
El sistema de bieles es queda així?

NOooo , nomès el tema dels pistons que calia ajustar per tema gir....mica en mica cal anar pulin coses..pensa que aixó es tota una adaptació ja que no hi ha res que serveixi directament...
cal anar fent coses, la caldera ja està tallada, en els propers dies comensaré a fer la màquina però si no tinc lar el tema de la motorització seria feina perduda...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDv Gen 08, 2016 10:46 pm

Hola amics!

aquest dies de FEstes cal treballar en els trens per cremar els turrons...

locomotora de vapor energie FGC Fc1wfm

locomotora de vapor energie FGC 2mpx0k3

locomotora de vapor energie FGC 25kjspz

ara ja retornat a la realitat del dia a dia, anirem fent també cal fer una reunió entre tallers per parlar sobre el projecte

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDv Gen 08, 2016 11:33 pm

Veig que encara fas servir coses de metacrilat, com és això?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDv Gen 08, 2016 11:37 pm

Sisu escrigué:
Veig que encara fas servir coses de metacrilat, com és això?

doncs per dues raons, la primera es que entinc una pila i l'altre que per la base sempre en faig servir ja que és més dur que el pvc escumat i crec que li dona aquest rigides que l'altre no.... potser són manies...

locomotora de vapor energie FGC 21v4au

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDv Gen 08, 2016 11:48 pm

No, em sembla molt bé, cada constructor utilitza el que vol/pot i troba les seves solucions. Tothom té un "estil" que es veu en el resultat.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDv Gen 08, 2016 11:57 pm

Sisu escrigué:
No, em sembla molt bé, cada constructor utilitza el que vol/pot i troba les seves solucions. Tothom té un "estil" que es veu en el resultat.
si i tan, aquest projecte encara li queda una mica per veure la llum final, diriam que aquesta es el prototip per despres fer les copies i les versions.....ja que de segur li caldran moltes modificacions, la més importan serà la motorització, ja que segurament acabarem fent servir la de piko a més com hi ha la versió 130 i la 131..ja veurem com va tot...
també els pistons segurament no seran aquest de la mallet si no de la 2080......

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDt Gen 12, 2016 4:07 am

Hola Doncs com sempre les reunions amb els taller Igansi són d'allò més "fructiferas"!!

Com deia caldrà fer modificacions del model encara tot i axií moltes de les peces en resina serviaran sense cap mena de problema ni modificació...
tot i així el prototip ja va prenen més forma...

locomotora de vapor energie FGC 2np1xe

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDt Gen 12, 2016 5:02 am

Sempre m'admiro de la velocitat a la que treballes!
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDt Gen 12, 2016 11:36 pm

Sisu escrigué:
Sempre m'admiro de la velocitat a la que treballes!

bé ara no tan com voldria!!

locomotora de vapor energie FGC Mhenhv

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDc Gen 13, 2016 2:10 am

Home, has posat dret el dom de la sorrera. ok
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDc Gen 13, 2016 2:29 am

Quan veig la facilitat que tens per fer màquines de vapor, me'n fas venir ganes de provar-ho algun dia..!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDc Gen 13, 2016 3:36 am

Bona idea. Tot un repte de fer les peces en 3D. Entre les que faries tu i les tecniques d'en Carles amb la resina podrieu fer un bon tandem.

Si cal algun planol o foto que jo tingui al meu arxiu ja hi podeu comptar.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDc Gen 13, 2016 4:22 am

Pots posar una foto de com has fet la unió entre les bieles i els pistons?.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDc Gen 13, 2016 10:07 pm

Sisu escrigué:
Pots posar una foto de com has fet la unió entre les bieles i els pistons?.

hola les bieles encara no estan..nomès la central que uneix els 3 eixos, paciència Sisu aviat, cal ajustar altres coses....!!

facilitat bé no gaire faig el que puc i amb el que puc

mallet73

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDg Gen 17, 2016 6:18 am

Hola a tots.

Perdoneu el meu "despiste", però havia perdut el contacte d'aquest fil, fins que l'altra dia ens vam trobar amb en Carles i em va mostrar la màquina. Un greu fallo de comunicació per part meva, jo no vaig, ni de bon tros, a la marxa que porta en Carles. Sobre tot ara que tinc moltíssima feina endarrerida que no em deixa avançar en aquest i altres projectes. Jo encara tinc el projecte en les primeres passes, tinc una motorització de Piko amb les mides correctes de rodes, tracció als tres eixos i articulat, tant sols he provat la circulació per les agulles de R1 i el seu comportament és força bo, però hi han coses a canviar o modificar, per exemple el eix principal de les bieles és el central i hauria de ser el de darrera, s'han d'acoblar els bisells, muntar les bieles i fer proves, moltes proves, de circulació.

He de buscar temps d'on sigui per desencallar el tema. triste6 triste6 triste6 triste6

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDl Gen 18, 2016 4:24 am

ignasibaga escrigué:
 Hola a tots.

 Perdoneu el meu "despiste", però havia perdut el contacte d'aquest fil, fins que l'altra dia ens vam trobar amb en Carles i em va mostrar la màquina. Un greu fallo de comunicació per part meva, jo no vaig, ni de bon tros, a la marxa que porta en Carles. Sobre tot ara que tinc moltíssima feina endarrerida que no em deixa avançar en aquest i altres projectes.  Jo encara tinc el projecte en les primeres passes, tinc una motorització de Piko amb les mides correctes de rodes, tracció als tres eixos i articulat, tant sols he provat la circulació per les agulles de R1 i el seu comportament és força bo, però hi han coses a canviar o modificar, per exemple el eix principal de les bieles és el central i hauria de ser el de darrera, s'han d'acoblar els bisells, muntar les bieles i fer proves, moltes proves, de circulació.

 He de buscar temps d'on sigui per desencallar el tema. triste6 triste6 triste6 triste6

 Fins aviat, Ignasi.
i tan que al dia però caldran setmanes per possar-nos al dia del que estem fent i del que vindrà!!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitimeDl Gen 18, 2016 10:39 am

Hola a tots.

 Una mica d'història de les Energie dels Catalans, per mirar d'engrescar els tallers de l'Ignasi i a veure si es posa les piles.

 Les primeres Energie van ser les sis màquines del NEE numerades del 1 al 6
locomotora de vapor energie FGC Erznmf
unes màquines que van donar un resultat excel·lent, amb la unió de les tres empreses ( TFEMB, CC i NEE) per formar la CGFC aquestes màquines eren les més modernes i potents de la nova companyia a on van passar a tenir la numeració 11 a16
locomotora de vapor energie FGC 2dsiqeo
 Al formar-se la nova companyia va suposar allargar extraordinàriament el número de kilòmetres al unir les xarxes existents i obrint-ne altres de noves que va fer que la possibilitat de transport de mercaderies va ser impressionant, ja de seguida van veure la necessitat d'adquirir noves locomotores capaces de prestar els serveis que es preveia tindria la nova companyia. Es van decidir per les Energie pel excel·lent resultat de la primera serie 11 a 16.
 Les primeres que van adquirir van ser les Garratt serie 100, van venir en dues ramesses de la 101 104 i de la 105 a 108, eren molt iguals, la primera serie té la caldera una mica més elevada que les de la segona serie, la presa d'aigua pel dipòsit de la carbonera en la primera serie son molt visibles i en la segona estan tapats.
locomotora de vapor energie FGC Xaz67k
Quan encara s'estava recepcionant la primera serie de Garratts, ja van encarregar la serie 200, aquestes una mica més de potència que les de la serie 11-16 però tenien un radi de rodes motrius de 1,3 m, que les feia idònies pels trens de viatgers, encara que feien tot tipus de serveis. La primera remesa era de la 201 a la 205 i portaven una petita carbonera al darrera de la cabina
locomotora de vapor energie FGC 23kag53
Tant bo va ser el resultat que a mitjans dels anys quaranta van voler fer una segona comanda (206 a 208) a la que s'hi va afegir Carbons de Berga am la adquisició de una més, la 209, aquesta segona serie tenia petites diferències amb la primera, la caldera anava timbrada a 14 Kg/cm per comptes dels 12 Kg/cm de les primeres, guanyant 150 cv més de força, externament es diferenciaven de les primeres perquè la cabina i tancs van soldats per en comptes dels reblons de la primera i la cabina estava allargada fins al final quedant la carbonera al interior de la cabina.
locomotora de vapor energie FGC 20rlqgm
Aquesta segona serie va donar uns resultats excel·lents de manera que algunes de les màquines de la primera serie es van modificar per ser iguals a la segona serie.

 En Carles es decanta cap aquesta segona serie, concretament per la 209, jo tinc més tendència a la primera, concretament la 201 que no va ser modificada.

 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





locomotora de vapor energie FGC Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
locomotora de vapor energie FGC
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 5Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5  Següent
 Temas similares
-
» locomotora vapor RT 14
» locomotora vapor k-27
» locomotora a vapor Engerth FC Ponferrada a Villablino
» SIMPLON la meva locomotora a vapor viu
» motoritzacio 040 per locomotora vapor

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: