TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
locomotora de vapor energie FGC - Página 3 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 locomotora de vapor energie FGC

Ir abajo 
+7
ostman
ignasibaga
Mitjans
Maxx_Rivoli
Sisu
Olot
MALLET73
11 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent
AutorMissatge
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDj Feb 04, 2016 7:28 am

Ignasi, per tu l'eix articulat ha de tenir pes?. Ho dic perquè gira només amb el cardan i no sé si el consideres tractor. Jo entenc que si.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDj Feb 04, 2016 9:12 am

Eix tractor és tot aquell que gira gràcies al moviment del motor, per tant, el del cardan ho és.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDj Feb 04, 2016 9:17 am

Dit d'una altra manera, és tot aquell que te força de tracció. Els altres són bojos.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDj Feb 04, 2016 10:25 am

Sisu escrigué:
Ignasi, per tu l'eix articulat ha de tenir pes?. Ho dic perquè gira només amb el cardan i no sé si el consideres tractor. Jo entenc que si.

Bé ja t'han contestat, els tres eixos son motrius i els dels dos bisells son bojos o remolcats.

La articulació del primer eix ha de facilitar la inscripció a les corbes, però a la vegada ha de tenir certa tolerància a els canvis de rasant, llavors, em sembla que la millor opció és que aquest eix porti els seu contrapés independent de la resta, però tota la bancada i carrosseria han d'anar solidària als dos eixos del motor, llavors el contrapés d'aquests eixos ha d'anar situat de manera que equilibri el pes de tot el conjunt sobre aquests eixos, deixant els bisells per absorbir els balancejos

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 05, 2016 7:38 am

ignasibaga escrigué:
Sisu escrigué:
Ignasi, per tu l'eix articulat ha de tenir pes?. Ho dic perquè gira només amb el cardan i no sé si el consideres tractor. Jo entenc que si.

 Bé ja t'han contestat, els tres eixos son motrius i els dels dos bisells son bojos o remolcats.

 La articulació del primer eix ha de facilitar la inscripció a les corbes, però a la vegada ha de tenir certa tolerància a els canvis de rasant, llavors, em sembla que la millor opció és que aquest eix porti els seu contrapés independent de la resta, però tota la bancada i carrosseria han d'anar solidària als dos eixos del motor, llavors el contrapés d'aquests eixos ha d'anar situat de manera que equilibri el pes de tot el conjunt sobre aquests eixos, deixant els bisells per absorbir els balancejos

 Fins aviat, Ignasi.

enfadat enfadat enfadat enfadat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 05, 2016 7:42 am

Què et passa, Narcís ? nose
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 05, 2016 7:43 am

Que de vegades em costa entendre certes coses que potser es donen per sabudes....i la veritat és que no he acabat d'entendre el raonament de l'Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 05, 2016 9:16 am

Recordeu aquesta foto?, fa gairebé dos anys, en Carles ja en fa un i mig que la té feta i jo encara ho tenia encallat en aquest punt
locomotora de vapor energie FGC - Página 3 2vvovo0
i aquest era un dels principals problemes a resoldre, al tenir fixat a la bancada el bloc-motor de dos eixos fa que la màquina voli moltíssim en radis oberts i molt exagerat en radis tancats, no m'acabava de fer el pes, a part del problema de les bieles amb el bloc articulat.
 Després de donar-hi voltes una i una altra vegada em sembla que hi he trobat la solució, he fet un muntatge de prototip per fer proves
locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Serie_12
El bloc-motor té un nivell més alt i dos punts de fixació mentre que el eix davanter té un sol punt de fixació i el seu nivell és més baix, resulta que la bancada queda entremig d'aquests dos nivells, hem de fer un encaix per encabir el bloc-motor i suplementar el nivell del eis davanter
locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Serie_14
però la idea consisteix en fixar la bancada al punt de fixació posterior del bloc-motor i al punt de fixació del eix davanter, deixant com articulat el segon punt de fixació del bloc-motor, de manera que les dues peces del bloc motriu actua com a bogis respecte a la bancada, absorbint en gran mesura el desplaçament al fer una corba, el que es desplaça és el segon punt de fixació del bolc motor
locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Serie_13
per facilitar tot això l'encaix que hem fet a la bancada per encabir el bloc-motor ha de tenir forma trapezoïdal per facilitar el seu gir
locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Serie_15
en les primeres proves de circulació ja he notat que el bisells no surten de la bancada al passar per les agulles de R1

   Fins aviat, Ignasi.


Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dv Ago 10, 2018 10:30 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 05, 2016 9:31 pm

Una explicació molt didactica Ignasi...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDv Feb 05, 2016 9:57 pm

Gràcies Ignasi, ara estar tot més clar.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDg Mar 20, 2016 2:25 am

reprenc els treballs a la meva energie.

petits detalls..

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 2zhqmma

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDg Mar 20, 2016 3:28 am

Amb tantes coses que tens en marxa, un dia et faràs un liu i veurem una Energie amb els dipòsits d'una Berga o be amb la cabina d'un automotor.

humorw
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDt Mar 22, 2016 1:11 am

Olot escrigué:
Amb tantes coses que tens en marxa, un dia et faràs un liu i veurem una Energie amb els dipòsits d'una Berga o be amb la cabina d'un automotor.

 humorw

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu geek geek geek geek geek

tot està separat per caixes..... tot i així si passa esperò que algú de vosaltres m'avisi..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2016 2:47 am

hola amics!!

Parlant amb l'Igansi aquesta locmotora deuria portar la carbonera dins de la cabina...?¿?¿

doncs jo a la meva ja li he instal.lat..

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 29ehahi

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2016 3:18 am

applaud applaud applaud applaud applaud

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2016 3:50 am

ignasibaga escrigué:
applaud applaud applaud applaud applaud

Fins aviat, Ignasi.

gràcies, també com és veu li he possat les presses de corrent per enviar electricitat als vagons... en les ultimes locos ho havia oblidat per complert...error de "novato"..!! gegege

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2016 3:57 am

No crec que sigui tant error Carles. Jo, particularment, prefereixo sense, no m'agrada veure cables penjant per allà al mig, tot i que això implica que la llum dels vagons sigui a través de preses de corrent a cada vagó o piles a bord.

Per tant, això va a gust del consumidor.

Bona feina amb la locomotora! super12

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2016 5:41 am

Feu doble torn als teus tallers? Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2016 9:19 pm

Sisu escrigué:
Feu doble torn als teus tallers? Shocked

4 torns...!! matí, tarda, nit i cap de setmana..... a tota màquina!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Abr 11, 2016 9:20 pm

mira si no dormim que ahir vaig rebre aquesta caixa de greix per les energie fetes als tallers Igansi....

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 21npclt

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDt Abr 12, 2016 12:27 am

Una virgueria..... aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDg Ago 28, 2016 8:12 pm

He continuat amb els treballs de l'energie..el pitjor estar per arribar que es vielatge...suposo que d'aqui un any estarà llest riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Ur6ub

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 2ibna02


continuarà


mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDg Ago 28, 2016 11:24 pm

Qué xula! T'està quedant de cine! super12 super12 super12 reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Ago 29, 2016 1:23 am

Espectacular..! M'agrada veure que cada cop poleixes més els detalls. Enhorabona! super12

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitimeDl Ago 29, 2016 2:57 am

Tren super12 super12 super12

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





locomotora de vapor energie FGC - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora de vapor energie FGC   locomotora de vapor energie FGC - Página 3 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
locomotora de vapor energie FGC
Tornar a dalt 
Pàgina 3 de 5Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5  Següent
 Temas similares
-
» locomotora vapor RT 14
» locomotora vapor k-27
» locomotora a vapor Engerth FC Ponferrada a Villablino
» SIMPLON la meva locomotora a vapor viu
» motoritzacio 040 per locomotora vapor

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: