TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El tren de l'Ignasi - Página 7 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El tren de l'Ignasi

Ir abajo 
+25
ODAKIM
JGDURAND
Mitjans
jordi
FACTOR
Miquel Angel
tram47
flyfabio (†)
Shay
KTK
Mak
peps
Maxx_Rivoli
TOG
TramBlau
Sisu
ut800035 (†)
Olot
AdminTRENS.CAT
josepmaria
fve
MALLET73
jaume
ostman
ignasibaga
29 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Següent
AutorMissatge
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDs Mar 08, 2014 7:24 am

Bona nova!
Un estacio que ja es va preveient com a model de l'any...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDs Mar 08, 2014 8:08 am

Ara, Ignasi, si et puc donar un consell:

Aquesta paret és de dimensions considerables. Cal que tingui un gruix suficient per a ser consistent. A demés caldria que posessis malla metàl·lica per a reforçar el que ompliràs de ciment. Si no l'hi poses, el ciment pot no ser prou consistent i quan treguis la paret del seu motllo i la manipulis, corres el risc de que s'et trenqui. Si porta la malla, en el pitjor dels casos pot sortir-li alguna esquerda, però no es trencaria.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDc Mar 26, 2014 11:23 am

Hola a tots.

Amadeu, gràcies pel consell, és del tot imprescindibles posar malla metàl·lica de reforç, ja en la portalada d'entrada a la barraca ja n'hi vaig posar, però comentant la construcció de l'estació amb un fill meu que és aparellador em va aconsellar posar una doble malla si és possible i separades el màxim que ho permeti el gruix de la pared, per evitar flexions de la mateixa.

Mica en mica he anat treballant sense parar.

Ja tinc el motlle a punt de posar el ciment.

Volia penjar unes fotos dels passos que he seguit, però ara el imagesShack em obliga a fer una subscripció que val 20 euros, és possible?, hi ha alguna altra alternativa?.

Els passos que he seguit un cop he posat tots els maons de les cantoneres, cinturó dels sostres i els marcs de les finestres i la porta he passat a fer els marcs d'aquestes obertures, posar una peça de porex per donar forma a les obertures en la part interior de la pared. el següent pas ha estat fer el puzle de pedres a la pared i preparar una doble malla metàl·lica.

Per altra banda he començat a transformar vies Piko de R1 a R3 de LGB.

Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
AdminTRENS.CAT
Àngel de la guàrdia
AdminTRENS.CAT


Ubicació : Samalus (Barcelona)
Edat : 64
Data d'inscripció : 03/01/2009
Nombre de missatges : 857

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDc Mar 26, 2014 6:00 pm

ignasibaga escrigué:
...  Volia penjar unes fotos dels passos que he seguit, però ara el imagesShack em obliga a fer una subscripció que val 20 euros, és possible?, hi ha alguna altra alternativa?....

Mira't això, Ignasi:

https://trenscat.forosactivos.net/t1408-imageshack#31470

_________________
Administrador TRENS.CAT



.
Tornar a dalt Ir abajo
https://trenscat.forosactivos.net
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 10:37 am

Hola Amadeu.

Mercès per la informació.

Els passos que he seguit fins ara, un cop posats tots els maons (uns 3600)
El tren de l'Ignasi - Página 7 2h7i806

El tren de l'Ignasi - Página 7 339klrl

Després fer els marcs de porta i finestres.
El tren de l'Ignasi - Página 7 2ni349z

El tren de l'Ignasi - Página 7 2mm63dk

Posar un porex per fer l'interior de les obertures de porta i finestra
El tren de l'Ignasi - Página 7 1z64lkg

posar una mosquitera al rosetó.
 El tren de l'Ignasi - Página 7 2i0bxu8

fer el puzle de pedres
El tren de l'Ignasi - Página 7 5dl45c

Avui ja hi he posat el ciment cola, però m'ha fallat el sistema fotogràfic.  tristonet  tristonet

Ara he de tenir uns dies de paciència abans de desemmotllar, el que si que podré fer d'aquí dos o tres dies treure el porex de la porta i les finestres per anar fent els elements que hi falten.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 10:52 am

Té bona pinta, ara a esperar les fotos del resultat

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 5:57 pm

Excel·lent !  super12 

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 6:04 pm

Gracies. Es molt bona noticia.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 8:27 pm

Al fòrum tenim un "mestre d'obres" però veig que n'hi ha d'altres que ja s'hi apropen molt.
Molt bona feina!
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 8:34 pm

Seguirem els progresos amb atenció...
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1719

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 8:45 pm

ho seguire ja que jo i estic liat em algu semblan .
felicitats per el treball
..salutacions
PEP
 Tren 
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDj Mar 27, 2014 11:06 pm

reverent reverent reverent  tinc ganes de veureu en directe!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 4:13 am

josepmaria escrigué:
Al fòrum tenim un "mestre d'obres" però veig que n'hi ha d'altres que ja s'hi apropen molt.
Molt bona feina!

Jo encara no he fet els marcs i ulls de bou de fusta, o sigui que més que seguir-me, l'Ignasi em supera.  smiley-char013  smiley-char013  smiley-char013 

peps escrigué:
ho seguire ja que jo i estic liat em algu semblan .
felicitats per el treball...

Dons ja saps:

 Fotos! 

MALLET73 escrigué:
reverent reverent reverent  tinc ganes de veureu en directe!!
...

Ja en som dos !

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 8:47 am

Vosaltres sabeu si les curvatura que tenen les finestres a la part superior es diu sindri?
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 9:13 am

ut800035 escrigué:
Vosaltres sabeu si les curvatura que tenen les finestres a la part superior es diu sindri?

A mi no em costa, i no he sabut trobar...


Aquí les parts de la finestra...

http://ca.wikipedia.org/wiki/Finestra
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 10:21 am

Hola a tots.

  Ara per ara a mi també em fa molt bona pinta, però jo també estic expectant per veure com ha quedat un hagi tret el motlle, llavors veurem si he aprés bé les lliçons del gran mestre. Però la dificultat afegida és que si es mou una peça mentre fas el muntatge no ho veus fins que ho has desemmotllat i amb els maons tant petits encara més.

  Pep això ens ho has d'explicar amb tot detall.  ok 

  Això encara està en els inicis, però tant aviat com estigui funcional podreu venir a fer circular els trens que voleu, ara per veure com vaig fent les coses teniu les portes obertes.

  Joan, no sé si el arc de les finestres té el nom de cindri, però el que jo entenc com a cindri és el motlle (encofrat) de fusta per les voltes. Encara que no sigui una foto de trens, però és una de les meves maquetes i pot servir d'exemple.
El tren de l'Ignasi - Página 7 1raxw9


  Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 10:34 am

ut800035 escrigué:
Vosaltres sabeu si les curvatura que tenen les finestres a la part superior es diu sindri?



El "cindri"  (amb c) és la carcassa (habitualment de fusta) que sosté un arc o una volta mentre es construeix, és l'element que en determina la forma.  En castellà Cimbra.

A la fotografia de la maqueta que ens mostra l'Ignasi és (tal com ell diu) l'encofrat de fusta que hi ha sota de les "dovelles" de pedra posades a "plec de llibre" també es pot dir posades "a sardinell". Les més baixes s'anomenen "salmers" i la més alta "clau".

En el cas de la maqueta de tren que ara té en construcció, enlloc de "dovelles" de pedra en forma de tascó, fa servir maons (com a les obres edificatòries de l'època) , que fan la mateixa funció però que habitualment ja no anomenem dovelles. Però també conformen un arc de descàrrega.
La tècnica de la fàbrica de maó, fa  però que els bons paletes sàpiguen "engaltar" amb l'ús del morter - els maons- del més baix al més alt, només amb un "cintrell" que és un cordill que els fa de compàs. És a dir que no fan servir cindri.

La curvatura, que preguntes entenc que s'ha d'anomenar directament "arc" o bé "arc de descàrrega", d'una rosca o de vàries sobreposades.

No sé si això és exactament el què preguntaves


Editat per darrera vegada per josepmaria el Dv Mar 28, 2014 10:57 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 10:40 am

Uff, m'he deixat estorat... Quin domini...
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 11:00 am

ostman escrigué:
Uff, m'he deixat estorat... Quin domini...


Ja vaig dir un dia que de trens no podia aportar gran cosa.

La terminologia de la construcció havia estat -de jove- una de les meves dèries.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 7:17 pm

josepmaria escrigué:

ut800035 escrigué:
Vosaltres sabeu si les curvatura que tenen les finestres a la part superior es diu sindri?




El "cindri"  (amb c) és la carcassa (habitualment de fusta) que sosté un arc o una volta mentre es construeix, és l'element que en determina la forma.  En castellà Cimbra.

A la fotografia de la maqueta que ens mostra l'Ignasi és (tal com ell diu) l'encofrat de fusta que hi ha sota de les "dovelles" de pedra posades a "plec de llibre" també es pot dir posades "a sardinell". Les més baixes s'anomenen "salmers" i la més alta "clau".

En el cas de la maqueta de tren que ara té en construcció, enlloc de "dovelles" de pedra en forma de tascó, fa servir maons (com a les obres edificatòries de l'època) , que fan la mateixa funció però que habitualment ja no anomenem dovelles. Però també conformen un arc de descàrrega.
La tècnica de la fàbrica de maó, fa  però que els bons paletes sàpiguen "engaltar" amb l'ús del morter - els maons-  del més baix al més alt, només amb un "cintrell" que és un cordill que els fa de compàs. És a dir que no fan servir cindri.

La curvatura, que preguntes entenc que s'ha d'anomenar directament "arc" o bé "arc de descàrrega", d'una rosca o de vàries sobreposades.

No sé si això és exactament el què preguntaves

Una explicació magistral.  smiley-char013  smiley-char013  smiley-char013 

Amb el teu permís, la passo al fil del català. Podem continuar allà el tema de la terminologia, que a mi també m'apassiona, per a no barrejar temes en el fil de l'Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 7:23 pm

ignasibaga escrigué:
...  Això encara està en els inicis, però tant aviat com estigui funcional podreu venir a fer circular els trens que voleu, ara per veure com vaig fent les coses teniu les portes obertes...

Només cal posar-hi una data. Jo m'hi apunto !
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDv Mar 28, 2014 10:51 pm

Olot escrigué:

ignasibaga escrigué:
...  Això encara està en els inicis, però tant aviat com estigui funcional podreu venir a fer circular els trens que voleu, ara per veure com vaig fent les coses teniu les portes obertes...


Només cal posar-hi una data. Jo m'hi apunto !

Bona idea.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDs Mar 29, 2014 3:11 am

Excel.lemt idea...
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDs Mar 29, 2014 9:25 am

Gracies
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1719

El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitimeDs Mar 29, 2014 10:50 am

.....i m`ha punto
 bota bota bota bota 
salutacions
PEP
 Tren 
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





El tren de l'Ignasi - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren de l'Ignasi   El tren de l'Ignasi - Página 7 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El tren de l'Ignasi
Tornar a dalt 
Pàgina 7 de 21Anar a pàgina : Previ  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21  Següent
 Temas similares
-
» El Tren dels Cims, nou projecte de tren turístic de FGC
» El tren! El tren! Que arriba el tren!
» foc al tren
» El tren d`en Pep
» El tren d`en Pep

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: