| Train Truck | |
|
|
Autor | Missatge |
---|
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Train Truck Dc Jul 25, 2012 12:22 am | |
| Fa temps que pensava en adaptar en un camió perquè circules sobre les vies... és a dir, fer una dressina a partir d'un camió. I aquest moment ha arribat. Per fer-ho m'he basat en el camió victorià de Playmobil ref 4083. Es tracta de la reedició de la ref. 5640 de l'any 2006 amb motiu del 125 aniversari dels famosos magatzems Karstadt (una especie d'El Corte Inglès que hi ha arreu d'Alemanya) que és relativament més fàcil d'aconseguir, i força més econòmic que l'original de la sèrie Rosa. En el món dels Playmobil, ens referin com a victorià a tot aquell material d'epoca de principi del segle XX, podriem dir-ne Noucentista, corresponent a la sèrie Rosa. Una sèrie que van comercialitzar als anys 90 especialment pensada per a les nenes on les caixes eren de color rosa, enlloc del blau tradiccional. Aquesta sèrie no va tenir gaire acceptació en el nostre país, però amb el temps s'ha convertit amb la més preuada i buscada pels col.leccionistes de tot el món. El resultat final, el train truck.
Editat per darrera vegada per ostman el Ds Jul 28, 2012 1:36 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Train Truck Dc Jul 25, 2012 12:38 am | |
| A més de basar-me amb el camió victorià, he utilitzat la caixa de càrrega de la locomotora del tren de treball ref. 4053, l'aparta-vaques del tren de l'oest ref. 4034. També 2 taulons de les obres, 1 escaleta de la patrullera clàssica, 1 portaequipatges del cotxe de vacances clàssic, 2 petits dipòsits de vapor i 1 enganxall d'una locomotora, i 1 llum de gas d'un carret de passeig. I el més important, un bloc motor Playmobil LGB. En el món de les customitzacions amb Playmobil, sóc del corrent que pensa que és molt important utilitzar sempre que sigui possible material original fabricat per Playmobil, indicant la referencia on surt, intentant modificar-lo el menys possible, i si és possible ni tant sols pintar-ho. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:05 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:07 am | |
| Amb la majoria de peces a l'abast, havia de crear un nou xasis doncs no hi havia res original de Playmobil que em servis. Un prototip de cartó va ser el pas previ, enganxat amb "bluetac" i "celo"... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:18 am | |
| Vaig dibuixar les peces del xasis en Cad, i vaig fer-ho tallar amb làser. Aconsellat pels experts del Taller de Maquetes de l'Escola d'Arquitectura del Vallès vaig optar per fer el xasis amb metacrilat traslucit de 2 mm. Aquest material no l'havia provat mai, i la veritat és que em va sorpendre. Es talla molt bé amb el làser, i s'enganxa de conya amb "loctite", i es pinta molt bé. La pega és que és difícil de treballar, però com que tota la feina la va fer el làser, no va importar gaire. Per si les mosques, vaig dibuixar alguna peça més de la necessària, i fer-me gravar la signatura (una frivolitat, doncs no és veu ja que queda amagada pel bloc motor). Al final, aquestes són les peces que vaig utilitzar per muntar el xasis. Fixeu-vos els rastres de fum que deixa el làser sobre el material. Amb una mica d'alcohol es neteja fàcilment. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:19 am | |
| Podeu veure el xasis muntat. Amb l'enganxall ja col.locat. Em vaig precipitar enganxant les estriberes, i em va complicar una mica les feines de pintura del xasis. Es poden veure els forats deixats al lateral on es fixaran els petits dipòsits de vapor. I també els forats per ancorar la cabina del camió. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:24 am | |
| Les estriberes laterals són un tram d'escaleta amb un tauló on he fet dos forats per ajustar-los. | |
|
| |
| |
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:36 am | |
| Pinto el fanal posterior, i tallo el sobrant per enganxar-lo directament a sota la caixa invertit. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:40 am | |
| No tinc cap imatge, però cal tallar la part posterior del apartavaques del tren de l'oest. Aquest apartavaques és una mica més estret que els habituals, ja que fa temps es va trencar un lateral, i el van igualar dels dos extems... però per aquí ens ha anat a la perfecció. La veritat és que no sé que hauria fet si haugues tingut aquest peça al "calaix"... l'original surt una mica cara... En negre hi ha marcats els encaixos que cal fer perquè el frontal del camió encaixi. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 4:59 am | |
| Fixem el portaequipatges directament sombre el sortre de la cabina del camió, aprofitant els forats que originalment servien per aguantar el rètol. Simplement hem llimat una miqueta les potes del portaequipatges. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 5:01 am | |
| Tot està apunt per començar a pintar el xasis. Toca fer un ensaig general de com queda tot plegat, amb un mica de "celo"... Observeu que encara fem la prova amb la caixa original del camió... fins a la fase final no van aconseguir la caixa del tren de treball. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 5:27 am | |
| Aquest fórum està ple d´artistes. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 8:49 am | |
| Un reportatge molt instructiu, Pau. - ostman escrigué:
- ...Aconsellat pels experts del Taller de Maquetes de l'Escola d'Arquitectura del Vallès vaig optar per fer el xasis amb metacrilat traslucit de 2 mm...
Perquè els experts et varen aconsellar aquest material? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 12:36 pm | |
| - Olot escrigué:
- Un reportatge molt instructiu, Pau.
- ostman escrigué:
- ...Aconsellat pels experts del Taller de Maquetes de l'Escola d'Arquitectura del Vallès vaig optar per fer el xasis amb metacrilat traslucit de 2 mm...
Perquè els experts et varen aconsellar aquest material? És el que utilitzen ells en els seus models professionals. Desprès d'haber provat molts tipus de plàstic diferents. Es talla molt bé amb el làser... Deixa un tall molt net, altres plàstics queden socarrats o amb petites deformacions per l'escalfor del procès. S'enganxa amb "loctite". Es pinta molt bé, sense necessitat de cap preparació especial. En canvi, per tallar amb la fressa de control númeric prefereixen un tipus de policarbonat de color blanc... Normalment em deixo aconsellar per ells, al cap i a la fi, s'hi dediquen a jornada completa...
Editat per darrera vegada per ostman el Dj Jul 26, 2012 12:36 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Train Truck Dj Jul 26, 2012 5:26 pm | |
| Gràcies, Pau. És clar, ells són professionals. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Train Truck Dv Jul 27, 2012 6:12 am | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Train Truck Dv Jul 27, 2012 9:01 pm | |
| laser per el metracrilat???? jo faig servir la serra i la dremel... que profesional.... tinc que donar-te la rao en que cada cosa te el seu material...jo creia que el metracrilat anava bé però un cop vaig trobar el pvc..... aixì que per segons que fer faig servir un material o un altre... molt bona feina, es clar que si...la diferencia de tenir un material rodan fora de fabrica... salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Dv Jul 27, 2012 9:23 pm | |
| Ara em falten fer unes bones fotos del resultat final... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Ds Jul 28, 2012 1:26 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Ds Jul 28, 2012 1:31 am | |
| Una vista gairebé zenital... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Train Truck Ds Jul 28, 2012 1:32 am | |
| | |
|
| |
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Train Truck Ds Jul 28, 2012 1:47 am | |
| Un treball excel·lent, Pau. Felicitats. - ostman escrigué:
- ...aprofito l'ocasió per presentar-vos el maquinista titular de la companyia, i també el seu fogoner. Sabeu qui és qui?
Home, n'hi ha un que, a més de portar les marques del carbó escrites a la cara, té mirada de piròman. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Train Truck | |
| |
|
| |
| Train Truck | |
|