TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
¿vagonetes d'alt de muntanyes? WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 ¿vagonetes d'alt de muntanyes?

Ir abajo 
+6
E4lok
Shay
TramBlau
Olot
bantren
manolo0101
10 participantes
AutorMissatge
manolo0101
Trenjardinaire
manolo0101


Ubicació : Lliçà d'Amunt
Edat : 55
Data d'inscripció : 16/09/2009
Nombre de missatges : 285

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 12:35 am

Hola, resulta que aquest cap de setmana fent una escursio muntanyenca just agafant la baixada
desde el refugi del niu de l'aliga a la Tossa d'alt (ruta cavalls del vent) em diuen que alla mateix
n'hi ha una mina i havien agut rails per les vagonetes ( a 2400 metres d'altura !!!).
Yo he fet la via verda de les vagonetes d'Ogassa, pero ...¿rails mes alts que el telesilla de Masella?
Com que vaig dir que ho preguntaria a un Foro de trens Very Happy , dons......
¿que sapigueu de explotacions mineres d'altura que hagin tingut recorreguts de vagonetes per les nostres
muntanyes?

Salutacions Manolo
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 4:30 am


Aquets carrils deu ser de una mina de bioxid de manganes,els carrils portavan a una mena de teleferic que baixava fins l´estació d´Alpt.

A la zona del Catllaras, sobre de la Pobla de Llillet , jo he trovat restes de instalacions mineres, en aquet cas carbó. Un teleferic
Baixava el carbó fins al tren de Guardiola al Clot del Moro i en tren fins la fàbrica de ciment.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 5:29 am

bantren escrigué:

Aquets carrils deu ser de una mina de bioxid de manganes,els carrils portavan a una mena de teleferic que baixava fins l´estació d´Alp.
...

Estic d'acord amb en Bantren.

El Pirineu estava ple de carrils de mina, i d'altre mena. El seu estudi és molt interessant, i crec que un llibre sobre els trens del Pirineu podria ser molt interessant.

En realitat n'hi havia una infinitat. A la zona del Catllaràs, com diu en Bantren, i també a prop de la Vall d'Aran hi havia un altre sistema de vagonetes en unes mines.
De Guardiola de Berga, a demés del petit tren de La Pobla de Lillet, també sortia una línia de via de 60 per el transport de fusta, amb tracció animal.
A la central tèrmica d'Adrall també hi havia un complex miner amb vagonetes i un funicular.
A la vall fosca, a Cabdella, hi havia un impressionant sistema de vagonetes, funiculars i telefèrics, per a la connexió entre tots els llacs i pantans que Fecsa hi tenia. S'havia calculat que per a creuar tot el sistema d'una punta a l'altre utilitzant tots els mitjans (vagonetes, telefèrics, plans inclinats, etc), haguessin calgut unes set hores.
Del cantó francès també hi havien varies línies mineres que desembocaven al tren groc, i també n'hi havia a la zona de Ceret.
Després hi ha el tren de l'Artouste, que és l'herència turística d'una línia de via de 50 cms que es va construir per a dur a terme la construcció d'un pantà...

I tantes altres !



Editat per darrera vegada per Olot el Dl Nov 21, 2011 5:58 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 8:04 am



¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02060jl

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02088x

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02113d

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02114qq

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02115ll

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02116a

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02118h

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02120ih

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02123qd

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02124ai

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc02133a

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Dsc03595r

És part del circuit ferroviari que es va construir per a realitzar les preses en els llacs del Pirineu, en aquest cas és la Vall Fosca

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 8:49 am

De Cabdella tinc també algunes fotos de quan encara hi havia material circulant. Les fotos son d'un amic, en Joan Antoni Raventós.

Aquest és el material que corria per aquelles alçades:

Una altre "màquina". El vagó tancat que hi ha darrera seu avui dia és al museu de La Pobla de Lillet. Imagino que per aquelles contrades això devia ser comparable al cotxe-saló del que disposaven la majoria de línies normals.

Aquí es veuen les restes d'un dels plans inclinats

Aquí un altre

Aquestes són les torres d'un dels telefèrics

Aquest material era abandonat en una de les línies superiors. (potser encara hi és?)

Aquest era el funicular que anava de la càmera d'aigües a La Torre de Cabdella. La baixada era quasi vertical!

Una altre vista de la vagoneta del funicular

Aquí es veu l'impressionant baixada

I aquí s'aprecia tot el recorregut sencer

Aquesta és una foto d'època (arxiu J A Raventos) feta des de la part del mig del funicular. Només mirant la foto ja fa impressió. Jo no sé si hagués tingut valor per a baixar-hi.


Editat per darrera vegada per Olot el Ds Feb 13, 2016 7:38 pm, editat 4 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 12:40 pm

Hola, les fotografies de la Torrres de Capdella és impressionant i vaig estar buscant els indicis del carrilet i no vaig trobar res fins ara.
A mi m'agradaria recórrer aquest lloc.
Sempre m'encantava tot el que estigui relacionat els trens amb la mina encara que estigui abandonada.
Vaig estar aquest vacances a l'agost a Chamonix i vaig recórrer tot els ferrocarrils que hi ha a la vall, també vaig estar a Suïssa un tren petit que portava fins a l'embassament Emoson amb dos funiculars en ambdós extrems.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 6:26 pm

Shay, en tens fotos d'aquests trens?

Per si hi tornes, aquí tens algunes indicacions:

La via de Cabdella es troba a l'altre extrem de la petita presa, segons arribes des del telefèric.

A la foto he marcat en vermell el telefèric, en groc el sender a seguir, i en verd la zona a on comença la via.

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Cabdel10

Aquest és una ampliació de la zona que abans he marcat en verd. Les fletxes senyalen les traces de la via.

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Cabdel11

Des de Google es nota clarament el traçat del funicular de La Torre de Cabdella fins a la càmera d'aigües

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Cabdel12

Aquí es veu més o menys tot el traçat del tren.
El traçat de la via seria aproximadament el que està en vermell, i en groc el del funicular.

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Cabdel13
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 63
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 824

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 8:23 pm

aplaud

Gràcies Pere i Amadeu pels vostres posts.

Aquest estiu no vaig tenir temps de fer aquesta excursió a la Vall Fosca, el mal temps m'ho va impedir.

Recordo que ara fa uns quants anys, en Josep Catalan, que al cel sigui, em va comentar que li havien encomentat un estudi per tal de recuperar el traçat de l'estany Gento per explotació turistica. Van ser els anys del boom en que volien convertir la Vall Fosca en una zona urbanitzada, amb apartaments, i que tots sabem com ha acabat degut a la crisi.

Espero poder pujar l'any que ve, quan arribi el bon temps.

Salutacions,

Toni
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 9:07 pm


Gracias Pere i Amadeu .

Son dos reportatges molt interesants, Pere bones fotos i una excursió molt espectacular.

Amadeu unas fotos de vertigen, no conec la zona i es uns llastima .

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDl Nov 21, 2011 10:07 pm

Hi ha tres camins a Capdella, el més còmode és el del telefèric.
- El telefèric funciona res més al juliol, agost i setembre, té horaris http://www.vallfosca.net/ el camí de les vagonetes està molt marcat a l'altre costat del on et deixa el telefèric al estany Gento.
- Des de l'embassament de Sallente caminant, el camí es pot agafar on acaba el telefèric o des de la presa, està molt marcat.
Hi ha molts que després de fer el camí fins a la cambra d'aigües des Estany Gento, cosa de gairebé dues hores d'anada, en tornar baixen caminant fins a l'embassament de Sallente, la baixada és cosa de tres quarts i s'inicia abans d'arribar a Estany Gento. No és complicada la baixada i s'agraeix el no caminar per travesses.
- Pel camí de l'antic funicular, deu haver més de 800 de desnivell i va tota l'estona al costat del funicular, no es com aquesta ni crec que arribi a saber-ho, a més desconec si l'empresa de la central encara permet el pas . També hi ha des Capdella un camí per a tot terrenys de la central a la cambra d'aigües molt utilitzat pels treballadors de la central
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDc Nov 23, 2011 6:06 pm

Per el cantó francès, en el tren de l'Artouste, tenim un exemple del que podria haver sigut aquest trenet si hi hagués hagut visió turística i una petita inversió:

http://www.altiservice.com/236-36715-Petit-train-d-Artouste.php

http://www.pyrenees-pireneus.com/VISITE_64_Artouste.htm

http://treneando.com/2009/06/23/el-pequeno-tren-de-artouste-se-abre-paso-en-los-pirineos/

Als que no hi hagueu estat, us recomano vivament de fer-hi una visita.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 63
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 824

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDc Nov 23, 2011 8:18 pm

Amadeu,

no conexia aquest tren, m'ho apunto per la propera excursió al pirineu d'Osca, no està gaire lluny de Panticosa.

Aixó mateix és el que volien fer amb el traçat de l'estany Gento, com bé dius, és una llàstima que amb una petita inversió no s'haguès fet. Malhauradament, ara amb la crisi, és dificil que es tirin endavant iniciatives com aquesta.

Salutacions,

Toni
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDc Nov 23, 2011 8:22 pm

Bona excusa te el malal, que es pixa al llit i diu que sua !


Ara amb la crissi, hi ha una excusa inmillorable per als qui volen posar pals a les rodes, o a qui no interessa fer res.

En canvi s'ha de diferenciar el que és una despesa, del que és una inversió, que pot portar turisme, i amb ell moviment de diners, i generar alguna mena de beneficis, sobre tot per a una zona tan deprimida.

Per als que esgrimeixen la crisi com a excusa, cal recordar-els-hi que per a sortir de la crissi s'ha de fer alguns esforços i algunes inverssions.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDc Nov 23, 2011 9:31 pm

Que raó tens Amadeu, l'última vegada que vam estar, d'això fa 4 anys, et parlaven d'aquest tren però buscant finançament exterior o institucional, ja tot això es lamentaven de la parada de les obres per port de FADESA, molts els seus guanys més algunes hipoteques les havien reinvertit a comprar apartaments.
Era una zona deprimida, ara a més embargada. cartonro
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Lluís
Aspirant a jardinaire
Lluís


Ubicació : Barcelona
Edat : 37
Data d'inscripció : 09/11/2011
Nombre de missatges : 13

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDj Nov 24, 2011 11:37 am

Bona nit!!!!!!!!!

He estat llegint tot aquet tema, i ep!!! M'heu tocat la fibra sensible. En primer dirvos que soc un gran aficionat al trens miners, suposu perque una part dels meus avanpaçats eren miners, i perque m'agraden els trens.

En primer lloc, e explorat llocs avandonats miners, e descobert trens amagats dins de naus que feia anys que no entrava ningu, per colonies mineres abandonades.

-Mines de Sant Corneli-Carbones De Berga.

Tema trens, plans inclinats (Funicular), i teleferics. A les mines de Sant Corneli (Cercs), nes ple! A Sany Corneli, i trobem, part de la Colonia abandonada, els Tallers on arreglaben els Trens, amb la nau amb vies, i una explenada de vies, que et porten a una de les boques de la mina, lloc fascinant, ja numes amb això, la meva cara de sorpresa, va ser cuan, entro dins d'una sala... a les fosques, i amb lajuda de la llanterna, arribu fins a una finestra, obro els porticons, plens de terenyines i polç, i al girarme, una muntanya de motllos, per les rodes de les vagonetes, politges dels plans inclinats, dels teleferics, etc... A part d'un gran magatzem amb les estanteries encara plenes de peces, tal i com u varen deixar tot cuan varen tancar les mines de Carbones De Berga. Vagonetes pels racons, mig tapades per les erves, maquines.... Val la pena anaro a veure, això si, Llanterna, Botes, Pantalons llargs, i Navalla.

-Mines del Pedraforca-Carbones Del Pedraforca.

Esta tot encara molt sencer, ja que va esser la ultima en tancar d'aquella zona, sino recordu malament l'any 2007. A l'entrada de la Galeria principal, i trobem una gran platja de vies, amb dos angars, un d'ells tancats, pero la porta era de ferro amb vidres a la part superior, i un dels vidres era trencat, així que no mu vaig pensar vaig estirar el braç enlaire amb la camara a la mà, i foto! La sorpresa va ser, cuan vaig veure aquell engar ple de vagonetes, i alguna maquina, pero tot com nou, brillava la pintura i tot, com si o haguessin restaurat. Al costat del que eren les oficines, i trobem una muntanya de xatarra, i en aquesta muntanya i trobem la cabina d'un funicular que hi havia a l'interior a la mina, que podeu veure al video que us deixo a continuació.

https://www.youtube.com/watch?v=ipudpPi5-c4

-Tren miner de Vallcebre.

Vaig anar a visitar, una assosiació de Vallcebre, a prop de les Mines del Pedraforca. La cosa esta en que aquesta gent, a rescatat molt material miner, maquines, vagonetes, vagonetes de viatgers, etc... I han tornat a posar en funcionament una linia minera que hi havia a Vallcebre. Son una gent molt maca, que si i aneu us rebran amb els braços oberts, a part de que el traçat de la linia es presios! La linia acaba a la boca de la mina, i la seva intenció es atrabesar la montanya per dins la mina, que es veu que es posible, que la galeria cuasibe arriba a l'altra banda, numes falta 200 metres per excabar per arribari. Val la pena, una linia que pasa per precipisis, tunel, trinxera, presios!

-Tren de 60 a una finca a Monistrol De Calders.

Un important jardinaire, que tenia una Masia on cultibava les plantes que despres venia, alumillor us sona un tal Mitjans. Va començar a construir una lina de tren que anava desde la Masia, fins a Monistrol De Calders, al final tot això es va quedar a mitjes. Be, actualment la Masia esta tancada, allà ja no si cultiva res, i encara hi han les vies que ja es varen posar. Hi trobem, una cotxera amb dues vies, una via que tenia de ser l'estació, i la linia que sendinsa cap a dins del bosc, fins a una trinxera, al acabar la trinxera s'acaba la via, es on es varen quedar al parar les obres, dins la trinxera es complicat pasari degut a la densa vegetació, en fi, jo mateix mi vaig ficar, i dins de la trinxera amb esbarzers que els tapaven, vaig trobar dos vagons, un d'ells plataforma, i l'altre, un vago grua.

Us recomano que hi aneu!!!!!!!!

Salutacions!
Lluís.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDj Nov 24, 2011 6:16 pm

Lluís, es veu que ets un explorador nat. A mi em faria molt de respecte fer aquestes incursions a mines abandonades. Crec que deuen ser un niu de perills.

Ens estas donant a conèixer l'existència d'un món desconegut. No en sabia res de l'existència de tot aquest material. Segons expliques, el museu de les mines de Cercs faria riure al costat del que es podria muntar amb tot el que es podria recuperar i condicionar per a la visita pública.

No en tens fotografies de tot el que has visitat?

Com es pot anar a l'associació de les mines de Vallcebre?

I aquest tren de Monistrol de Calders, no és pas aquell projecte (particular) que hi va haver de reconstrucció del tren de Sant Feliu? (En aquest cas seria via de 75 cms). Si és això, també he estat buscant durant temps aquest línia i no la he trobat.

També m'agradaria que em donessis indicacions de com arribar-hi.

És molt interessant tot això que expliques, i la veritat, quedo sorprès.

No estaria de més organitzar una visita dels membres del fòrum a aquest llocs.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Lluís
Aspirant a jardinaire
Lluís


Ubicació : Barcelona
Edat : 37
Data d'inscripció : 09/11/2011
Nombre de missatges : 13

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDv Nov 25, 2011 9:25 am

Bona nit!!!!!!

Si, la veritat que cualsevol lloc abandonat que te indicis miners, o que te indicis de ferrocarril mi llenço a dins, sense mirar al voltant,hi han llocs que no hagues pogut veure, si hagues mirat quins posibles perills hi havia.

Els de Vallcebre, i tinc contacte directe, es tan facil com escullir un dia,i els aviso que hi anirem.

Per altre banda, el tema mines de Cercs, i del Pedraforca, estic encantat de fer de guia per a que u pogueu veure, ara be, si es cert que entrariem a llocs una mica perillosos, tot edifici abandonat, te perills, desde que set caigi el sostre, fins a que trepetgis la tapa d'un pou, etc... S'ha d'anar en compte pero amb precaució es pot fer. Lo bo de tot això d'allà dalt,es que comque estat lluny de tot, el bandalisme no hi ha arribat, i esta tot tal cual u varen deixar.


Del tema de Monistrol de Calders si vols podem fer una trobada una tarda i anem, es dificl de trobar, jo u vaig trobar amb unes indicacions que em varen dir, pero s'ha de fer uns 5 kilometres de pistes forestals, bastant descuidades, jo les dues vegades que hi vaig anar u vaig fer amb el meu 4 Llaunes, i amb aquet inclos en algun punt va rascar a sota, i això que es cuasibe un tot terreny.

Fotos no en tinc, no porto mai camara jo, ara be, els companys que anem a fer aquestes excursions, si que en tenen, els i puc demanar, i te les pasu, o les publico aqui.

Salutacions!
Lluís.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDv Nov 25, 2011 9:41 am

Estaria be que les publiquessis aquí, així tots ho veurien.

Per lo de les trobades, m'hi apunto. No obstant, crec que podríem esperar a que passin aquests mesos de fred.

Algú més s'hi apuntaria?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDv Nov 25, 2011 7:34 pm


Interesant jo m´hi apunto tambe.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDv Nov 25, 2011 9:58 pm

si no treballo el dia que ho feu, jo i la familia ens hi apuntem també, però es clar conteu que una d'elles es una nena de 7 anys...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDg Nov 27, 2011 5:03 am

A mi m`agradaria

poseu data.

salutacions

¿vagonetes d'alt de muntanyes? 462324 PEP
Tornar a dalt Ir abajo
Lluís
Aspirant a jardinaire
Lluís


Ubicació : Barcelona
Edat : 37
Data d'inscripció : 09/11/2011
Nombre de missatges : 13

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDc Nov 30, 2011 9:07 am

Bona nit!!!!!!!

Per altre banda, no puc deixar d'anomenar ja que parlem de Trens Miners, o similars.

La xarxa de linies de petits trens de mercaderies de Chicago. D'aquet Tren si que avui en dia no en queda apenes res, nomes els tunels, i una composició que esta en un museu de Chicago.

Amb el video us en fareu una idea, mireu a partir del minut 1:12.

https://www.youtube.com/watch?v=4MoNyzmWz_Y&feature=related


El Train Mail, de la Royal Post d'Anglaterra.

Es tracte d'una xarxa de linies de Tren petits, que currien per el subsol de Londres, comunicant totes les oficines de correus de Londres.

Amb aquet video us en fareu mes a la idea:

https://www.youtube.com/watch?v=bwRBrUwhdio

Actualment gracies al correu electronic, aquet servei a quedat en desus, degut a la disminució de cartes per correu ordinari. No obstant, de moment no s'ha desmantellat res de res, avui en dia encara segeix allà, i diuen que a mes esta en ordre de marxa, o sigui, si el posen en marxa funciona.

Espero que us agradi, si voleu me sinformació sobre el Tren de Chicago, en tinc mes.

Salutacions!!!
Lluís.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDc Nov 30, 2011 6:17 pm

Molt interessant aquest video del Royal Mail de Londres. Són unes instal·lacions sorprenents.

Sobre el tren miner de Chicago, jo tinc curiositat. Potser seria adient d'obrir un altre fil?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Lluís
Aspirant a jardinaire
Lluís


Ubicació : Barcelona
Edat : 37
Data d'inscripció : 09/11/2011
Nombre de missatges : 13

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDv Des 02, 2011 8:23 am

Del tema de Chicago, tinc un amic, que va fer, buscant per biblioteques, llibres, internet, un article explicant exactament que feia, traçats de linia, tipus de material movil que tenia etc... La veritat que es molt bo l'arlticle.

No es mala idea obrir un altre fil del tema, ja que dona molt de si.

Salutacions!!!
Lluís.
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitimeDv Des 02, 2011 8:37 am

Com han dit en Lluis ara tot esta asfaltat ( encimentat) i la carretera continua i es veuen unes vistes del Pedraforca diferent i molt maques

Es apte per totes les edats

Joan
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





¿vagonetes d'alt de muntanyes? Empty
MissatgeAssumpte: Re: ¿vagonetes d'alt de muntanyes?   ¿vagonetes d'alt de muntanyes? I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
¿vagonetes d'alt de muntanyes?
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: