NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Diorama-Módul | |
| | Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dc Gen 26, 2011 9:36 am | |
| Al·lucinant, com de costum.
El Diorama/mòdul que has inventat em sembla molt bona idea.
Aquí també has fet servir només balsa?
Via Peco I és via de 45 mm... escala 1/32?
Allà a on dónes una ma de pintura segons composició que expliques, no arribo a apreciar a la foto que és el que has pintat.
| |
| | | xavieralv Trenjardinaire
Ubicació : Valls, Tarragona Edat : 59 Data d'inscripció : 04/06/2010 Nombre de missatges : 161
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dc Gen 26, 2011 10:12 am | |
| Hola, No, hi ha balsa, roure, pi i la base es de DM. Si, la vía 1, te la mateixa galga (45mm) que la via IIm He pintat entre els rails, es una primera capa molt sutil.
Xavier | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dc Gen 26, 2011 10:46 am | |
| Gràcies per les respostes, Xavier | |
| | | peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| | | | xavieralv Trenjardinaire
Ubicació : Valls, Tarragona Edat : 59 Data d'inscripció : 04/06/2010 Nombre de missatges : 161
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dc Gen 26, 2011 11:52 am | |
| Gracies perls vostres comentaris. Continuem amb les fotos... Una primera capa de pintura al terra del primer pis. La composicio de la pintura es : acrilics 50% avellana i 50 % alcohol. El sostre, te una primera capa de la mateixa pintura anterior, pero amb un 10% d'alcohol. La segona capa es una barreja de gris carbo+gris+blanc+alcohol (25% de cada) Un bido amb corrosio per acid. (el bido es de construccio propia) Vista lateral La pintura d'aquest panell es gris carbo al 50%, en varies capes, alternandes amb rentats amb color negre tou. Altre visio de lo mateix Mes de lo mateix. Ara tenim una inspeccio d'obra sorpresa... Com totes les obres hi ha una mica de desordre. Oooops ! El "cap" treu el cap. ! Sembla que li agrada el terra. L'escala no te massa bona pinta, pero aguanta. Potser quant estigui acabat semblara quelcom. Alguns detalls de l'obra. Es el raco de la dreta del primer pis. Mes detalls (no son definitius com podreu anar comprovant) Detalls de mes a prop. Una vista en perspectiva dels avenços. Fins ara, Xavier | |
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dc Gen 26, 2011 6:19 pm | |
| La paraula genial aviat se'm quedarà curta.
Gracies per totes aquestes fotos.
Gracies especialment per els comentaris sobre les barreges de pintura. Respecte a això tinc alguna pregunta. Les pintures acríliques quines són? a on les trobes? i per que fas servir aquestes i no unes altres? Personalment m'interessa molt aquest tema, per que en vaig bastant fluix.
El bidó corroït imagino que és metàl·lic, no?
I en quan a les fotografies, veig que només has fet servir llum natural?. És una llum molt difosa, per el que devies aprofitar un dia núvol. M'equivoco?
| |
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dj Gen 27, 2011 9:17 am | |
| Gracies Amadeu, per lo que fa a les pintures, faig servir basicament les marques Americana, Vallejo, Tamiya i Titan, per lo que fa als acrilics. Olis els de Rembrant, tambe en pastels. Els pigments m'els faig jo mateix amb pastels i/o amb cretes. Les que mes faig servir son les de Americana. Per que son les que tenen millor relació qualitat/quantiat/preu. Les pots trobar a qualsevol botiga de belles arts. El bido está fet amb "metall tou" En quant a la llum per les fotos, van sortir aixi. Es una pena per que algunes fotos no fan justicia als colors de la maqueta. Pero be, la fotografia no es lo meu. Seguirem amb algunes fotos...... Aixo es lo que els americans diuen un "lumber rack", vaja un armari de fustes. Es una primera aproximacio de lo que fare mes tard. Está una mica alt, per aixo el baixo, com veureu mes endevant. Les pareds del primer pis ja están gairebe enllestides per lo que fa al envelliment. Aqui veiem el terra que tambe está envellit. Detall de terra. Be, ara pasem a la planta baixa.... Diferents fases del proces de envelliment. Vaies capes de pintura, lija i pigments. Entre cada capa, lijo i despres aplico acohol en gel. Es poden fer diferents tipus de textures. Tambe aplico desperfectes de simular un desgast en alguns racons. I es poden crear "llums" amb degradacions d'un color. Fins ara, Xavier | |
| | | bantren Mestre constructor
Ubicació : tona 08551 Osona Edat : 90 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 802
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dj Gen 27, 2011 9:55 am | |
|
Fantastic. Tens molt bon domini del treball amb fusta i la pintura.
Totes aquestes construcions sont realment molt ben fetas i decoradas.
Fins aviat Josep
| |
| | | Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dj Gen 27, 2011 11:31 am | |
| Amb sinceritat, jo no havia vist mai res igual. La meva felicitació!! Dee veritat, no tinc paraules!! | |
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dj Gen 27, 2011 6:16 pm | |
| - xavieralv escrigué:
- ...Pero be, la fotografia no es lo meu...
Ningú ho diria. Són genials. Moltes gràcies per les teves indicacions sobre els elements que fas servir. Tot i comprenent que no és màgia el que fas, m'estic quedant sense paraules. No has pensat mai en construir cap vagó? | |
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dj Gen 27, 2011 10:32 pm | |
| Hola, gracies a tots per els vostres comentaris. (al final m'ho creure... jejejejej) Be, si he pensat varies vegades en fer un vago, però com que no trobo mai material per les rodes, i actualment no tinc torn, doncs em quedo amb les ganes de fer-ho. Potser si trobo un vago vell el que pugui aprofitar les rodes m'hi posaré. Seguint amb el tema del diorama/modul, ara ja podem veure alguns detalls mes treballats. Aquí veiem l'armari per a fustes i altres, ja acabat i omplert de material. Lo bo de treballar amb fusta es que sempre et sobren sobres... Es pot veure que he abaixat l'alçada respecte a la proposta inicial. 4 caixes de diverses mides i diferents acabats d'envelliment. Ja que estem als anys 20, en plena llei seca, els operaris han decidit fer front a la crisis amb un negoci paral·lel de fabricació i distribució de licor... Tenen tota la infraestructura ferroviària per distribuir per tot el comtat. Aquest giny el vaig veure fa molt temps, i sempre havia volgut reproduir-lo Es una plataforma amb avançament, fre i retrocés mecànic. Tot està construït en "scratch". Be, de moment aixo. Salutacions, Xavier | |
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dv Gen 28, 2011 9:14 am | |
| | |
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dg Gen 30, 2011 9:36 am | |
| | |
| | | deMilà Jardinaire
Ubicació : Milano (nord d'Itàlia) Edat : 61 Data d'inscripció : 26/01/2011 Nombre de missatges : 51
| Assumpte: Re: Diorama-Módul Dg Gen 30, 2011 11:13 am | |
| Moltes salutacions de part meva també. Poques vegades es veu molts detalls fets amb tal perfec.ció ... Bravissimo ! | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Diorama-Módul | |
| |
| | | | Diorama-Módul | |
|