El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Seguint el missatge d'en Foon, la idea va germinar i.... hi estic provant! ja3
Encara no tinc xassís de motor, tot i que... Tinc una petita idea... (Sorpresa,)
Per tant, no em sembla complicat: he descarregat els fitxers, he tallat i imprimeixo. Veurem què passa.
Per descomptat, tenint una bobina de PETG negre a la màquina, començo amb... una peça negra :angel/:
Per tant, la primera peça serà la part davantera amb la barana
Arribarà la foto d'aquesta primera peça, actualment s'està imprimint!
Continuarà...
A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Tonton Trenjardinaire Plus
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dl Ago 05, 2024 5:27 am
15 de juliol de 2021: Primera peça impresa!
No puc esperar per imprimir més....
Només queda imprimir el que hauria d'anar entre els dos
Ja estic 4 hores en la impressió
17 de juliol de 2021: I aquí tornem una dotzena d'hores!
I 12 hores després:
18 de juliol de 2021: Aquest dia, al no estar a casa a la tarda, m'he limitat a habitacions petites
Aquí teniu la producció d'avui: (Ei, per casualitat, tots són parelles!)
Un altre tema, el bloc motor??? La meva idea era recuperar la de la locomotora del tren Toy
Però... Caramba... No és un bloc motor però aquesta locomotora està equipada amb el xassís de la locomotora de vapor Toy Train. I aquest xassís està d'una sola peça:
I com que no vull destrossar el xassís d'aquesta locomotora, sobretot sense saber si funcionarà, m'abstinc!:no no: Haurem de buscar una altra solució.....
I com mana la tradició: a continuar...
A TramBlau y a MALLET73 Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dl Ago 05, 2024 5:49 am
Espero que el problema del escalfament global no ens els encolomin a nosaltres per l'escalfor que estan fent les nostres màquines 3D!!
Salutacions
mallet73
Ubicació : Frameries (Bèlgica) Edat : 59 Data d'inscripció : 08/10/2022 Nombre de missatges : 1064
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dl Ago 05, 2024 8:20 am
MALLET73 escrigué:
Espero que el problema del escalfament global no ens els encolomin a nosaltres per l'escalfor que estan fent les nostres màquines 3D!!
Salutacions
mallet73
Aleshores, és per això? Aquest escalfament global!
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dl Ago 05, 2024 6:27 pm
22 de juliol de 2021 Mentrestant, la impressora treballava dur (el mateix dia i nit per a la cabina):
Aquí teniu totes les peces del "trencaclosques" impreses:
Edició en blanc per veure com és:
Encara sembla bastant "joguina", encara l'he de perfeccionar. Però això serà per més endavant!
Ei, la cabina és vermella???? Per què no taronja?
Per dues raons senzilles: 1°) No tinc PETG taronja però tinc vermell 2°) Conec un Tm 2/2 vermell! O? El ferrocarril turístic de la badia de Somme a França ha recuperat 2 d'aquests shunters RhB. Un dels dos va ser restaurat i repintat... en vermell: Llavors, per què no en vermell?
Poca informació tècnica: Totes les peces es van imprimir en PETG (No volia veure'l deformar-se quan s'utilitzava a la llum solar directa)
Pes total de peces impreses: 377 gr => Amb els suports imprescindibles, diguem un total de 500 gr. Això equival a mitja bobina de PETG i, per tant, un cost de matèria primera estimat en menys de 10 €.
Volent tenir peces de colors properes als tons finals, vaig utilitzar 4 rodets diferents:
Negre: eSun Gris: Sunlu vermell: Sunlu Transparent (només per a l'òptica dels fars): Amazon bàsic
Temps total d'impressió: +/- 70 hores (gairebé 25 hores per a la cabina)
A TramBlau, TOG y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dt Ago 06, 2024 3:41 am
molt bona feina...veig que a partir d'aquest que es podria fer el tractor tancat..!!
Salutacions
mallet73
A Tonton li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dt Ago 06, 2024 6:53 pm
7 d'agost de 2021
Següent pas: les fixacions!
A diferència dels mobles d'un famós fabricant suec, quan imprimiu un model 3D, els cargols no es subministren!
Així que abans de qualsevol altre tractament, volia assegurar-me que podia muntar totes les peces d'aquest petit shunter.
Per simplificar-ho, vaig utilitzar tres models de cargol diferents:
Vaig agafar cargols de 2,9 mm (això és el que tenia al meu estoc), però crec que els cargols de 2,5 també podrien haver fet el truc!
Quins cargols per a on?
Es van utilitzar cargols de 2,9 x 9,5 a tot arreu excepte per: 1°) les 2 cares frontals: (2,9x6,5)
2°) fars: (2.0x7)
Finalment, abans de la resta, una petita "sesió de fotos" del model muntat:
Propers passos? Instal·lació d'il·luminació i cablejat, Neteja de peces i pintura, Crear vidres per a la posició de conducció, Equipar-lo amb un motor, Etc
A l'espera que es reprenguin els treballs a la meva Tm 2/2, aquí teniu un petit vídeo d'un altre ja en funcionament:
A TramBlau, MALLET73, TOG, Mitjans y a lesage Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dt Ago 06, 2024 7:56 pm
mallet73
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dt Ago 06, 2024 10:50 pm
mira potser et serveix..tenin un es pot fer l'altre...
un plantejament
salutacions
mallet73
A Tonton li agrada aquesta publicació.
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dc Ago 07, 2024 3:44 am
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dc Ago 07, 2024 5:33 pm
Moltes gràcies amics pels vostres comentaris.
Molt bona idea, Mallet 73, no m'havia plantejat mai. Em feu venir ganes de reiniciar la meva impressora 3D!
Febrer 2022: Vaig haver de fer una comanda de filament PLA "rosa" per a la meva filla, aquesta va ser l'oportunitat de prendre també PETG "taronja" i "plata". Així, el meu Tm 2/2 serà de color RhB.
També vaig aprofitar per modificar lleugerament l'escapament: 1°) corbat i forat a la sortida 2°) tallar en tres parts i disposar d'accessoris.
És increïble quant fa una altra ombra!
Quin prefereixes? Vermell (CFBS) o taronja (RhB)?
Personalment, la meva elecció està feta! (A menys que ja tinc les dues cabines, per què no imprimir la resta per tenir les dues!)
Agost 2022: L'obra està temporalment aturada.
L'únic canvi des de febrer és el pintat de les tires de seguretat:
Què queda?
1°) Crear la il·luminació (tinc l'equip, només ho he de fer) 2°) Col·loqueu la descodificació (tinc l'equip, només ho he de fer) 3°) Fes les marques (he de decidir-me per intentar fer-les) 4°) Instal·leu el bloc del motor (encara l'heu de comprar)
En resum, tot això està previst per aquest hivern! Les obres exteriors tenen prioritat!
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dc Ago 07, 2024 7:21 pm
Em sorprèn el nombre de detalls i el nivell obtingut.
Ubicació : Madrid Edat : 51 Data d'inscripció : 11/01/2018 Nombre de missatges : 448
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dc Ago 07, 2024 7:26 pm
La veritat que el resultat és impecable!!!! Moltes felicitats.
Molt maca aquesta dresina, sí senyor!!!! Formidable!!!!
Álvaro.
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dj Ago 08, 2024 6:39 am
Tonton escrigué:
Moltes gràcies amics pels vostres comentaris.
Molt bona idea, Mallet 73, no m'havia plantejat mai. Em feu venir ganes de reiniciar la meva impressora 3D!
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dj Ago 08, 2024 6:17 pm
Abril 3023:
Aquí teniu la part "Instal·lació del motor".
Com a recordatori, els fitxers Tm2/2 que es troben a Thingiverse estan dissenyats per utilitzar un bloc de motor LGB tipus B (Stainz, locomotora D10, etc.)
(Entretant n'ha arribat un de nou als meus tallers: gracies )
Col·locar-lo no suposa cap dificultat. Es fixa exactament com en una locomotora LGB:
L'única diferència amb aquest bloc de motor és que els eixos no s'enfronten a les caixes d'eixos:
Però tan bon punt el shunter està sobre els rails, trobo que no es nota massa. I això em va bé!
Febrer 2024: Després ve l'etapa de digitalització!
Aquí també, res molt complicat:
L'engranatge: un descodificador mXion i un joc de cables:
Connectem els cables respectant els codis de “color LGB”.
A continuació, connectem els cables als 4 terminals "ad'hoc" del descodificador:
I finalment el programem:
I ja està!
Següent pas: il·luminació.
A TramBlau y a lesage Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dj Ago 08, 2024 7:37 pm
No entenc com va fixat el motor a la bancada de la màquina. Per altra banda, molt bona i precisa feina
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dj Ago 08, 2024 7:46 pm
Sisu , jo diria que va amb les peces de plàstic grises que deuen entrar en el encaix del bloc motor, com fa LGB i després va collat per dalt, deuen ser els 2 cargols que es veuen a cada costat del bloc.
mallet73
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dj Ago 08, 2024 7:58 pm
Merci Carles, ja havia vist els encaixos però no entenia cop hi encaixava la bancada, si era "a lo bruto" perquè hauria de tenir unes llengüetes una mica flexibles.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dj Ago 08, 2024 8:51 pm
M'agrada molt el resultat.
El que més m'ha sorprès és que les línies d'impressió no es veuen molt.
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dv Ago 09, 2024 7:51 am
MALLET73 escrigué:
Sisu , jo diria que va amb les peces de plàstic grises que deuen entrar en el encaix del bloc motor, com fa LGB i després va collat per dalt, deuen ser els 2 cargols que es veuen a cada costat del bloc.
mallet73
Absolutament correcte!
Aquest bloc s'utilitza per subjectar el bloc del motor i serveix de suport per a enganxaments LGB
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dv Ago 09, 2024 6:45 pm
5 i 6 de març de 2024: Des de febrer, aquest shunter ha evolucionat una mica!
Tal com estava previst, em vaig ocupar de la part de la il·luminació. en les seves diverses funcions, el descodificador mXion proporciona il·luminació en mode "Suïssa", és a dir, les 3 llums blanques a la part davantera i la llum dreta només s'encenen a la part posterior. Per descomptat, depenent del sentit de la marxa.
Una mica de reflexió...
... i decideix fer un petit circuit amb les resistències ah doc utilitzant una petita placa experimental i proporcionar una connexió per a cada llum:
Una mica de soldadura i pont més tard:
Una darrera comprovació per assegurar-se que encaixarà a la consola de control:
És "Tip Top"!
I una prova abans de passar al cablejat de les làmpades:
Els LED utilitzats són de tipus SMD 1206 precablejats (3V blanc càlid), només necessito col·locar els connectors:
Amb tots aquests cables, hi ha una mica més de desordre! Però tot encaixarà!
I aquí teniu el resultat:
Continua en el següent episodi...
A TOG y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Ds Ago 10, 2024 2:55 am
Excel·lent, una gran lliçó.
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Ds Ago 10, 2024 6:09 pm
Igual que amb l'examen mèdic, s'ha de superar els barems
745 g, no pesa gaire!
Hi ha espai sota el xassís:
Vaig omplir aquests 2 espais buits amb llast:
Crec que gairebé 900 gr per a aquest petit shunter seran perfectes:
A TramBlau y a Mitjans Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dg Ago 11, 2024 1:12 am
En cas que no fos suficient en les quatre puntes també n'hi pot cabre una mica més.
Assumpte: Re: RhB TM 2/2 imprès en 3D Dv Ago 16, 2024 7:11 pm
Ara és el moment d'afegir algunes inscripcions.
Permeteu-me que ho digui de seguida, no estic intentant reproduir un model exacte ni totes les inscripcions reals d'aquests shunters.
Després de moltes cerques de logotips i tipus de lletra utilitzats per RhB, finalment vaig trobar això:
La meva primera prova va ser reproduir el logotip amb la meva etiquetadora P-touch i una cinta blanca sobre transparent (d'origen xinès perquè no està disponible a Brother):
Però el resultat no va ser convincent: el blanc no cobreix prou:
Així que vaig continuar la meva recerca i proves per trobar finalment aquest logotip:
i de la imatge d'aquest full de calcomanies: (Es troba al lloc web de [url=https://troeger-2m.de/shop/]https://troeger-2m.de/shop/[/url ]) He tornat a dibuixar el número "21".
A continuació, fent servir el tallador de vinil de la meva estimada dona: