TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Motoritzacions per a H0e - H0m WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Motoritzacions per a H0e - H0m

5 participantes
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

Motoritzacions per a H0e - H0m Empty
MissatgeAssumpte: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDt Jul 23, 2024 7:59 pm

Molt bé, Joan.
El més important és el saber trobar una solució per poder dur a terme el projecte que ens il·lusiona.
Com diu en Sisu, jo tinc material de catalans en H0e (per la facilitat de aconseguir material de N, ja que Bemo era prohibitiu per a mi), però ara també em resulta petit, he perdut facultats.
També tinc alguna cosa en H030, i també em resulta temtador per alguna cosa, però no he fet el pas, amb la G ja m'omple.
Felicitats per la feina, tots els Reus treballs son dignes de fer un bon seguiment.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDt Jul 23, 2024 9:06 pm

ignasibaga escrigué:
Molt bé, Joan.
El més important és el saber trobar una solució per poder dur a terme el projecte que ens il·lusiona.
Com diu en Sisu, jo tinc material de catalans en H0e (per la facilitat de aconseguir material de N, ja que Bemo era prohibitiu per a mi), però ara també em resulta petit, he perdut facultats.
També tinc alguna cosa en H030, i també em resulta temtador per alguna cosa, però no he fet el pas, amb la G ja m'omple.
Felicitats per la feina, tots els Reus treballs son dignes de fer un bon seguiment.

Entenc que et refereixes a l'escala H0n30, que és a 1:87 però per via estreta, amb via de N. Això segueix essent molt petit. La que trobo que és un bon compromís la On30, que és gran però dóna molt de joc per circuits interiors. Això sí, pràcticament tot material americà.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDt Jul 23, 2024 10:13 pm

Si,el material que vaig de catalans era a1/87 amb via N 9mm o sigui H0e.
Cert el que tinc alguna cosa és On30 escala 1/43 amb via H0 i és americà, tinc algunes motoritzacions per fer algunes de catalans, però no he fet res de moment.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 2:11 am

Es venen motoritzacions d'aquesta escala?. A mi lo americà m'agrada força (no tot), però si hi ha motors sempre es poden fer coses més properes.

ignasibaga escrigué:

Cert el que tinc alguna cosa és On30 escala 1/43 amb via H0 i és americà, tinc algunes motoritzacions per fer algunes de catalans, però no he fet res de moment.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 2:44 am

Jo, per fer H0m o bé utilitzo mecànica Halling, que fan una mica de tot, però m'ha arribat la notícia que han plegat, o bé faig servir màquines de Piko TT.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 8:50 am

Sisu escrigué:
Es venen motoritzacions d'aquesta escala?. A mi lo americà m'agrada força (no tot), però si hi ha motors sempre es poden fer coses més properes.

ignasibaga escrigué:

El ample de via és el de H0, llavors tot el material d'aquesta escala és susceptible a poder-se utilitzar i hi ha molta oferta
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237

Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1514

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 10:32 am

Mitjans escrigué:
Jo, per fer H0m o bé utilitzo mecànica Halling, que fan una mica de tot, però m'ha arribat la notícia que han plegat,  o bé faig servir màquines de Piko TT.
Bona nit,
No han plegat! https://shop.ferro-train.com/HallingShop/
Salut i feina,
Albert

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 6:43 pm

betulo237 escrigué:

No han plegat!

Millor, millor..!! super12
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 8:45 pm

Sí Ignasi, això ho entenc. Però els motors tenen força per estirar un convoy d'aquesta escala? (Parlem de 0n30 que és 1:43, el doble de gran i molt més pesat que H0).

ignasibaga escrigué:
Sisu escrigué:

ignasibaga escrigué:

El ample de via és el de H0, llavors tot el material d'aquesta escala és susceptible a poder-se utilitzar i hi ha molta oferta
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Jul 24, 2024 11:15 pm

Bona feina Joan!!

Jo he fet coses que encara no han circulat en lloc ni tan sols de proba a casa d'algú o en el meu propi circuit, però m'ha servit de distracció, pot ser en un futur proper o llunya vegin la llum i circulin nose nose nose i d'altres que tinc en marxa..

Salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDj Jul 25, 2024 11:05 am

Sisu escrigué:
Sí Ignasi, això ho entenc. Però els motors tenen força per estirar un convoy d'aquesta escala? (Parlem de 0n30 que és 1:43, el doble de gran i molt més pesat que H0).

ignasibaga escrigué:
Sisu escrigué:

ignasibaga escrigué:

El amplevia és el de H0, llavors tot el material d'aquesta escala és susceptible a poder-se utilitzar i hi ha molta oferta

Com que no he fet cap prova no ho sé del cert, però diria que si , encara que hi han molt tipus i qualtats

A Sisu li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDt Ago 06, 2024 9:10 pm

Estava pensant en el motiu que explicava l'Ignasi de per què va triar motoritzacions escala N per als seus carrilets, dient que Bemo és molt car.
Sí, és ben cert, i a més hi he trobat un altre problema.
Resulta que vaig trobar de segona mà una mecànica completa d'una Ge 4/4 i m'he trobat que els suïssos fan material molt fem, amb rodes ben grosses, i no he trobat cap màquina de catalans on hi pugui posar... a tot li va gran...

Així que per a mi, la millor opció per fer H0m és tirar de màquines de Piko TT, que tenen bona mecànica, moderna i el preu no és cap disbarat. Això sí, aprens quin tipus de motor, rodes, etc.  porta cada màquina a base de prova- error, ja que no he trobat enlloc dimensions dels accessoris.

M'estic fent una taula amb les referències, dades importants i components de cada màquina que he comprat, per saber en un futur què necessito.

A Tonton li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitimeDc Ago 07, 2024 2:33 am

Amb aquestes coses , per desgràcia , no hi ha altra remei que la prova error i a vegades tot i anar bé la motorització escollida pot tenir un mal resultat.

Jo he fet quatre màquines de Catalans en H0e que en un principi anaven molt bé però a hores d'ara i per diferents motius no en tinc cap en funcionament tot i que en algunes hi he posat diferents motoritzacions i resultats molt diversos.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Motoritzacions per a H0e - H0m   Motoritzacions per a H0e - H0m I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Motoritzacions per a H0e - H0m
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: ALTRES ESCALES NO TANT DE JARDÍ (El tren d'hivern) :: Via estreta a altres escales: H0m, H0e, H0i ... 0m, 0n30...-
Canviar a: