TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Nova ruta del Payares WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Nova ruta del Payares

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 933

Nova ruta del Payares Empty
MissatgeAssumpte: Nova ruta del Payares   Nova ruta del Payares I_icon_minitimeDj Des 28, 2023 12:50 am

Acabo de llegir que el nou accés d'Asturies (La Robla - Pola de Lena) pel nou tunel del Payares -en castellà Pajares- ha estat inaugurat el proppassat 30 de novembre; com que no segueixo les noticies del tren -generalment decepcionants- a l'estat, me n'he enterat avui. Son dos túnels de via única amb galeries de conexió cada 400 m. La premsa governamental fa esment de les tonelades d'anhidrid de carboni que no s'enviaran a l'atmofera, si bé la noticia de l'afectació de gran part dels 20 acuifers que travessa no s'ha publicitat; s'ha calculat en 12 Hm cúbics l'aigua que anualment drena vers Asturies (i que ho feia vers Lleó) a través d'un túnel previ que fou abandonat. Algunes de les sorprenents dades queden reflectides seguidament:

Durada de la construcció = 19 anys + mesos del projecte (tunel del San Gotardo; 10 anys d'estudis aproximadament + 12 de construcció)
Cost = 3500 M€ (el pressupost era de 1800)
Longitud dels túnels = 24,648 Km.
Pendent lineal contínua dels túnels = 16,8 milèsimes, vers Asturies
Túnel I [via est] = amples ibèric i estàndar (tres fils)
Túnel II [via oest] = ample ibèric

Obviament no cal cap comentari car es tracta d'un producte... ¡¡¡ MARCA ESPAÑA !!!

_____________________________________________________

cordialment

Francesc

A TOG y a alejandro sasplugas Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Nova ruta del Payares Empty
MissatgeAssumpte: Re: Nova ruta del Payares   Nova ruta del Payares I_icon_minitimeDj Des 28, 2023 7:52 am

Dit aixo ,ara ve la segona part , un cop inaugurat i posat en servei , ve el dupte de si es mante en servei la linia tradicional per el port ,tenien previst el seu tancament , pero a la vista del que a pasat al nou tunel del San Gotardo , s ho estan repensan ........ Esclar que no es pot comparar el trafic que soporta el tunel Suis amb el tunel asturia, pero dona molt a pensar , Segur que optaran per la solucio mes inesperada a la espanyola com sempre .

Jo esta clar que desitjo que la antiga linia sigui conservada i explotada regularment amb trens de rodalies i trens turistics plenament justificables , veurem..........

Alexandre

A Francesc, Shay, TOG y a OG22 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
 
Nova ruta del Payares
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: