Com tracteu els vostres cables i altres cables elèctrics al llarg de les vostres vies a les vostres xarxes?
Per tal de ser el més discret possible, al principi, vaig plantejar retallar els tubs elèctrics abans d'abocar "el meu formigó" per col·locar-hi després els cables elèctrics (fins i tot en digital, cal un mínim!).
Desavantatges d'aquest mètode:
- Cal saber precisament per on hauran de sortir els cables.
- Qualsevol modificació s'ha d'oblidar (I Déu sap que les nostres xarxes estan sempre en evolució!)
Així que buscava un altre mètode.
Però per què no fer com els autèntics ferrocarrils!
Crea conductes de cables!
La meva primera idea, comprar un tronc per a "instal·lació exposada"
Tanmateix, en aquest cas:
- Caldrà pintar-los per tal de donar-los un aspecte una mica més realista
- Cost +/- 5 € per metre (excepte accessoris: tee, colze, etc.)
Una altra solució: per descomptat, la meva impressora 3D! :super10:
Així que una mica de recerca sobre Thingiverse (per què dissenyar quan algú altre ja ho ha fet! :nonnon: ):
Bé, sí! ja existeix:
https://www.thingiverse.com/thing:4788804Va crear 38 articles diferents!
En 10 i 20 mm d'ample
Descarreguem, imprimim i bof!
Només l'extrem eixamplat està en contacte amb el llit de la impressora, la resta es troba a 1 mm de distància, per la qual cosa requereix aproximadament un 95% de suport.
I com que Cura atura el suport 0,2 mm abans de la peça a suportar, és un desastre: el suport està ben enganxat a la placa però la peça no s'enganxa al suport.
L'única solució: canviar-los!
Així que els creo un "peu" a l'altre extrem perquè la peça quedi "enganxada" al suport d'aquests dos extrems. També aprofito per proporcionar un forat per poder cargolar-lo durant la instal·lació a la meva xarxa:
I allà, bingooo! és níquel, s'enganxa a la planxa i imprimeix sense problemes
Aquí teniu una petita vista prèvia de "com sembla":
Tot el que he de fer és esperar que s'aturi la pluja per començar a instal·lar-ne algun!