El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Harlington, Bedfordshire, UK Edat : 67 Data d'inscripció : 18/03/2015 Nombre de missatges : 59
Assumpte: El Correo Dv Mar 18, 2022 12:50 pm
Durant l'hivern, vaig fer el meu tren "Correo" amb vagons de passatgers Bachmann i una locomotora "Big Hauler". Com la resta del ferrocarril del meu jardí, per descomptat no és un model prototip però intenta tenir un ambient generalment espanyol.
Aquí teniu un videoclip de baixa qualitat, fet durant el primer viatge de prova al meu jardí d'ahir. Si algú està interessat, puc penjar més fotos del procés de construcció.
A Francesc, TramBlau, lluis7, TOG, KTK, Mitjans y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El Correo Dv Mar 18, 2022 4:56 pm
Martyn escrigué:
Durant l'hivern, vaig fer el meu tren "Correo" amb vagons de passatgers Bachmann i una locomotora "Big Hauler". Com la resta del ferrocarril del meu jardí, per descomptat no és un model prototip però intenta tenir un ambient generalment espanyol.
Aquí teniu un videoclip de baixa qualitat, fet durant el primer viatge de prova al meu jardí d'ahir. Si algú està interessat, puc penjar més fotos del procés de construcció.
es clar faltaria més, jo vull veure imatges!!
bon circuit!! has fet altres coses?? altres construccions??
Gràcies
Thanks!! Greetings!!
mallet73
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: El Correo Dv Mar 18, 2022 6:43 pm
quina bona fila fa la teva composició ... i el teu circuit !! si, si us plau, calen més fotografies !! gràcies
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El Correo Dv Mar 18, 2022 6:56 pm
Siusplau,
M'agradaria veure el material personalitzat
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El Correo Dv Mar 18, 2022 8:49 pm
Moltes gracies per compartir amb nosaltres la teva creació!!
És...
Naturalment que estem interessats en conèixer el procés de construcció!!
Ubicació : Harlington, Bedfordshire, UK Edat : 67 Data d'inscripció : 18/03/2015 Nombre de missatges : 59
Assumpte: Re: El Correo Dg Mar 20, 2022 6:30 pm
El meu jardí de ferrocarril és un model no de cap prototip real, sinó que pren idees de ferrocarrils d'arreu d'Espanya per tenir un sabor espanyol. Demano disculpes com sempre: l'explicació a continuació és a través de Google Translate, que sospito que no és molt bo en català, ho sento, però segurament millor que jo!
La locomotora és una Bachmann Big Hauler de 4a generació, analògica amb so bàsic, que anteriorment havia modificat fent el tender 30 mm més curt i canviant la cabina. Aquesta vegada vaig crear nous costats, vaig baixar la cabina 10 mm i vaig afegir llums LED bidireccionals davanteres i posteriors.
També vaig construir una caixa de foc falsa amb plàstic transparent i vaig posar LED grocs, vermells i taronja parpellejant i vaig tallar la porta de la caixa de foc vella perquè el "foc" sigui visible.
El conductor i el bomber són Bachmann, tallats per semblar menys americà. Vaig instal·lar bogies de recollida d'energia independents a la licitació només per a la il·luminació.
Els autocars són tres models Bachmann Jackson-Sharp als quals se'ls va retirar el sostre de l'esplanada i es va substituir per un marc i pell de plastilina, amb nous ventiladors i canalons de sostre.
Cada autocar té una bateria de 9V. A l'interior, vaig fer adhesius per cobrir els seients originals i vaig afegir 2 compartiments de primera classe amb alguns detalls interns i figures barates.
L'autocar d'equipatges té esglaons addicionals i llums de senyalització posteriors i laterals fets amb peces de ferralla i rentadores i un interruptor a sota permet que s'il·luminin de manera diferent per circular en trens de mercaderies o de passatgers. Els cables s'amaguen sota una pila de caixes.
La pintura exterior de l'autocar es va despullar amb alcohol i es va ruixar per representar un aspecte molt esvaït des de més de 20 anys sota un sol calent. No em podia permetre lletres individuals i, per tant, vaig fer més adhesius. Algunes persones del meu fòrum preferit del ferrocarril anglès m'han suggerit que fabrique un altre autocar, aquesta vegada amb un exterior envernissat "museu" més fosc; potser ho faré, però n'he tingut prou de fer autocars de moment!
La meva línia de ferrocarril espanyola fictícia pretén anar des dels jaciments de carbó de Montalbán, per la regió del Maestrazgo, fins a un petit port al nord de Vinaròs. En la història de la ficció, és cap al 1967 i el ferrocarril ha comprat a Alemanya un gasoil gairebé nou, l'ha tornat a pintar i l'ha posat a treballar transportant trens de carbó (una mica com ho va fer la Sierra Minera).
El meu és un LGB Gmeinder V51 molt antic en lloc d'un Henschel, al qual he afegit més il·luminació LED bidireccional. M'agrada més el verd i el groc que l'antiga lliurea vermella. Per acompanyar-lo, he fet que 9 hoopers de carbó d'estil nord-americà Piko semblin semblants a un tren d'Escatron i he utilitzat grava d'aquari per representar el carbó.
L'antic número 3 Baldwin, 'Santa Angela', que recorda una mica a alguna cosa del PV o potser de La Robla, s'ha donat, doncs, un nou paper, tirant del diari Correo i està més contenta amb la seva nova feina.
Sí, el meu ferrocarril no és autèntic però m'agrada fer-lo!
A TramBlau, MALLET73, lluis7, TOG, KTK, alejandro sasplugas, mikado y a Els hi agrada aquesta publicació.
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: El Correo Dg Mar 20, 2022 6:58 pm
fantàstic Martyn !! Gràcies per les fotografies i les explicacions ... que s'entenen perfectament
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: El Correo Dg Mar 20, 2022 7:07 pm
great job, congratulations gran feina, felicitats excellent travail, félicitations
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: El Correo Dl Mar 21, 2022 8:04 am
Moltes gràcies de nou per les fotografies, que m’encanten!!!
Queda ben tranquil pel tema de les traduccions, perquè està funcionant molt bé i s’entén perfectament.
El sabor espanyol que busques reflectir al teu circuit està molt ben lograt. M’agrada molt i et felicito.
M’encanta també veure comha evolucionat aquest circuit teu amb tot aquest temps. Si mai vinc a Anglaterra, m’adrasaria molt fer-te visita, tot i que no parlo gens d’anglès.
Assumpte: Re: El Correo Dl Mar 21, 2022 1:06 pm
Gràcies pels teus amables comentaris.
Per concloure el meu informe sobre els projectes d'hivern, també vaig instal·lar seients i llums als meus dos autocars Aristocraft "Sierra" per representar els cotxes de passatgers més antics. Abans aquests no tenien accessoris interiors i els seients estaven fets de 400 petites peces de plàstic i fusta! Vaig utilitzar tècniques similars per posar llums de tira LED i llums de posició i de cua, a més d'uns quants passatgers.
Per al trànsit de mercaderies, vaig fer un tercer vagó cisterna a partir d'un model Newquida molt antic, donant-li una lliurea Campsa més recent i un llum posterior alimentat amb piles. La petita locomotora de maniobra LGB grisa originalment no tenia llums, però ara té LED bidireccionals.
Ara, a mesura que el clima anglès es fa una mica més càlid, he de passar de modificar vagons i locomotores per reparar tots els meus edificis i estructures. Vaig tenir una lesió a la columna que em va obligar a tancar el ferrocarril durant tres anys, però el 2021 vaig tornar a instal·lar la via, vaig canviar tota l'electricitat i vaig afegir els senyals i ara puc tornar a gaudir de la meva afició.
Amb el Covid, no he pogut fer les meves visites habituals a Espanya i a causa del brexit insensat, el meu somni de traslladar-me a viure a Catalunya s'ha perdut. Però encara tinc un petit recordatori al jardí. Tinc ganes de restaurar la resta del meu circuit: no hi ha temps per descansar, amb un ferrocarril de jardí!
A TramBlau, lluis7 y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: El Correo Dl Mar 21, 2022 1:26 pm
lluis7 escrigué:
fantàstic Martyn !! Gràcies per les fotografies i les explicacions ... que s'entenen perfectament
+1
tram47 escrigué:
great job, congratulations gran feina, felicitats excellent travail, félicitations
+1
Olot escrigué:
Moltes gràcies de nou per les fotografies, que m’encanten!!!
Queda ben tranquil pel tema de les traduccions, perquè està funcionant molt bé i s’entén perfectament.
El sabor espanyol que busques reflectir al teu circuit està molt ben lograt. M’agrada molt i et felicito.
M’encanta també veure comha evolucionat aquest circuit teu amb tot aquest temps. Si mai vinc a Anglaterra, m’adrasaria molt fer-te visita, tot i que no parlo gens d’anglès.(jo em defenc prou bé tot i que el tinc rovellat...ho tinc complicat per anar-hi però si mai vaig serà visita obligada més que anar a verure el castell de la reina!!)
+1
Salutacions
mallet73
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: El Correo Dl Mar 21, 2022 7:14 pm
Una instal·lació genial, amb uns trens molt realistes i per mi, semblants a una època que has reproduit molt bé. Et felicito, endavant amb la renovació de tot el teu tren de jardí.
Assumpte: Re: El Correo Dl Mar 21, 2022 8:09 pm
seguirem la renovació del teu circuit amb molt interès i si us plau segueix actualitzant els avenços que facis amb noves fotografies !!
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 07/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: El Correo Dt Mar 22, 2022 9:43 pm
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1260
Assumpte: Re: El Correo Dt Mar 22, 2022 11:18 pm
He quedat MERAVELLAT !!!
Gràcies Martyn
Salut
Xavi -KTK-
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El Correo Dc Mar 23, 2022 6:32 am
No em canso de mirar les fotos que has posat una i una altra vegada. M'encanta i em meravella.
Els colors molt ben trobats. les calques impressionants totes, que ajuden encara més a trobar aquest ambient espanyol que reflecteixes. El color gris de la màquina dièsel petita, i el color verd i grog de la de bogis... els colors dels vagons de fusta... els colors semblants als de FEVE d'alguns altres... Hi ha alguna foto que es diria que és del Ferrocarril Carcaixent Dénia!!
A demés d'això el circuit es veu tan ben acabat...
En fi, una meravella.
Felicitats i moltes gràcies per haver-ho compartit.