TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Gotthard Bahntage 2021 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Gotthard Bahntage 2021

Ir abajo 
+4
alejandro sasplugas
mikado
MALLET73
marcostrain
8 participantes
AutorMissatge
marcostrain
Trenjardinaire
marcostrain


Ubicació : L'Ametlla del Vallès
Edat : 21
Data d'inscripció : 07/11/2014
Nombre de missatges : 171

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDl Oct 11, 2021 10:49 am

Hola a tots! Fa molt de temps que no escric res per aquí. He estat ocupat amb els meus estudis però ara que per fi he començat la carrera vaig una mica més tranquil. Aquests darrers mesos també he fet diversos viatges que ja us aniré explicant en altres fil però heus aquí el meu últim a Suïssa.

El cap de setmana del 18 i 19 de setembre es van celebrar a Erstfeld, al cantó d'Uri, els Gotthard Bahntage. Durant aquests dos dies es van realitzar circulacions amb tot el material històric conservat per l'SBB al dipòsit de la rampa nord del Gotard i també diverses activitats com la visita a l'interior del nou túnel o al dipòsit i tallers del MGB a Göschenen. Havent tant per explicar ho faré en diversos missatges.


Com tenia classe pel matí vaig volar des de Barcelona fins a Zuric divendres pel vespre per poder estar a Erstfeld dissabte a primera hora.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]


DISSABTE
A les 8.05 agafo l'Interregio 46 de Zürich HB a Locarno. Des de desembre del 2020 la connexió entre aquestes ciutats es operada per la SOB (Schweizerische Südostbahn) amb els seus nous Stadler FLIRTs. Vaig tenir l'ocasió de viatjar en ells mentre encara feien proves el 2019 [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]. Desprès de l'apertura del tunel base, la ruta antiga del Gotard va quedar una mica en desús. Només circulen per ella alguns trens de rodalies i l'IR 46. Es per això que l'empresa promociona aquest tren com "Treno Gottardo" pensant en els turistes, tot i que no cal cap tipus de bitllet especial per viatjar en ell.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


El tren venia en doble composició. Un d'ells es quedarà a Arth-Goldau.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

L'estona passa volant observant els meravellosos paisatges suïssos. En poc més d'una hora arribo a Erstfeld i només baixar del tren ja hi veig una Ae 6/6 a punt per sortir cap a Göschenen.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Més imatges de l'Ae 6/6 11411, batejada amb el nom del cantó de Zug.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


A les 09.45 fa la seva sortida d'Erstfeld el primer tren de la jornada.



CONTINUARÀ...

Pd: Si teniu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo] o [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo] podeu seguir-me si em cerqueu com @marcostrain. Allà vaig compartint fotos i vídeos sempre que estic de viatge.

A Olot, Francesc, TramBlau, MALLET73, KTK, alejandro sasplugas, quimserra y a Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.marcostrain.com
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19264

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDl Oct 11, 2021 8:38 pm

tot tan net i pulit!! treuen els trens cada matí de la capsa!??

gràcies per el reportatge...fer un viatge aixi es una tasca pendent..!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
marcostrain
Trenjardinaire
marcostrain


Ubicació : L'Ametlla del Vallès
Edat : 21
Data d'inscripció : 07/11/2014
Nombre de missatges : 171

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDl Oct 11, 2021 8:56 pm

MALLET73 escrigué:
tot tan net i pulit!! treuen els trens cada matí de la capsa!??

gràcies per el reportatge...fer un viatge aixi es una tasca pendent..!!

salutacions

mallet73

Gairebé cada cap de setmana treuen algun tren. Jo sempre miro el web d'SBB Historic (https://www.sbbhistoric.ch). Allà trobaràs un calendari amb totes les activitats que organitzen. En aquest cas els Gotthard Bahntage eren uns dies especials en el que circulaven tots els trens que tenen a Ertsfeld.

A Olot y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.marcostrain.com
marcostrain
Trenjardinaire
marcostrain


Ubicació : L'Ametlla del Vallès
Edat : 21
Data d'inscripció : 07/11/2014
Nombre de missatges : 171

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDt Oct 12, 2021 1:24 am

Les sortides amb trens històrics a Göschenen son cada hora. Mentrestant es pot gaudir de les locomotores i automotors exposats a l'estació d'Erstfeld i de les paradetes que hi ha al voltant.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


BDe 4/4 1646
A dins d'aquest tren es situa un petit bar on es venen begudes i aperitius.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Ae 8/14 11801
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Ae 6/6 11402
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Be 4/6 12332
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ce 6/8 14201
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ce 6/8 II 14253 Krokodil
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Com que la locomotora que encapçala la composició històrica es va canviant entre algunes de les exposades cada viatge, es poden veure maniobres entre elles a l'estació.




TREN DE RESCAT Xtmas 174 001
El tren d'intervenció de la SBB que te la seva base a Erstfeld es deixa veure. Aquests trens s'utilitzen en tot tipus de situacions que pugin ocórrer a la xarxa, especialment a dins dels túnels.



[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A Olot, TramBlau, Shay, TOG, KTK, alejandro sasplugas, mikado y a OG22 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.marcostrain.com
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 54
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 463

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDj Oct 14, 2021 7:13 pm

Moltes gracies pel reportage, genial.
Apunto l'adreça web, per que es una sortida interessant de fer.
super12
Salut i vapor

A marcostrain y a quimserra Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 85
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2509

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDj Oct 14, 2021 8:14 pm

Es un reportatge molt bo felicitats , Estem a anys llum de aquesta situacio , la historica  i la actual . Sabiau que el nou tunel  del Gothard ja esta saturat i desvien algunes circulacions per l antic traçat ?Aqui tenim un tunel a la Junquera que a fet fallida per falta de trafic........ i per la autopista i pasen 8000 camions cada dia.

Alexandre

A marcostrain y a quimserra Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 690

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDs Oct 16, 2021 2:00 am

Ben cert. Ja abans de la gratuïtat de l'autopista aquesta estava infestada de camions, però ara ja és exagerat. Sovint pots veure fileres de 12 o 15 camions seguits.
Per altra part, tenim la rampa de Pajares que de ben segur passarà a ser una via verda més, la gran moda d'aquest p... pais, quan s'obri la variant.
Tornar a dalt Ir abajo
marcostrain
Trenjardinaire
marcostrain


Ubicació : L'Ametlla del Vallès
Edat : 21
Data d'inscripció : 07/11/2014
Nombre de missatges : 171

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDs Oct 16, 2021 5:26 am

Com vaig dir al primer missatge, també es podia visitar l'interior del nou tunel base si havies comprat el ticket especial que també incloïa el poder viatjar de forma ilimitada en els trens històrics a més del Treno Gottardo de la SOB i el Gotthard Panorama Express de la SBB entre Erstfeld i Göschenen. Les visites al tunel no son res especial d'aquests dies sinó que s'organitzen regularment. Si algú està interessat pot trobar més informació aquí: [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Es surt amb una furgoneta des de l'estació d'Erstfeld i s'entra a dins del tunel per una porta que hi ha amagada al poble de Silenen. Fins al punt d'inici de la visita hi ha uns quants minuts de trajecte en furgoneta per l'interior del tunel fins arribar aquí:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


És obligatori dur casc i armilla reflectant durant tota la visita. Els guies parlen en alemany però si els hi demanes també ho fan en francés i fins i tot en anglés, cosa a agraïr per part dels que veníem de fora. Comencen fent una explicació de l'estatua de Santa Bàrbara, la protectora dels miners del tunel.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Després l'historia del tunel i les diferents vies de travessar el Gotard que han existit al llarg del temps a més de com està construït, les sortides d'emergència, etc etc. També com funciona una tuneladora i les seves parts a través d'una maqueta.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


En mig de la zona on estem hi ha una recreació a escala real de l'interior del tunel amb tots els seus elements. És impressionant la mida.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


I aquí està la millor part. Unes finestres que permeten veure passar els trens a tota velocitat. Els guies se saben de memòria l'horari i avisen per poder veure'ls.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Aquí us deixo un vídeo que vaig fer d'un RABe 502 passant per allà.




El final de la visita es lliure i pots estar tanta estona com vulguis a la finestra o mirant l'exposició.

Em van semblar molt interessant també aquesta demostració de les diferents capes i materials amb els que s'ha construït el tunel.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

CONTINUARÀ...

A Olot, TramBlau, Shay, josepmaria, TOG, KTK, alejandro sasplugas y a Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.marcostrain.com
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33614

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDs Oct 16, 2021 7:09 am

Un reportatge esplèndit. M’has fer passar una estona molt agradable. Estic alucinat amb la visita al tunel.

Moltes gràcies! super12

Si us plau, la continuació! Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A TramBlau, marcostrain, quimserra y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
marcostrain
Trenjardinaire
marcostrain


Ubicació : L'Ametlla del Vallès
Edat : 21
Data d'inscripció : 07/11/2014
Nombre de missatges : 171

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDl Nov 01, 2021 12:13 am

Us segueixo compartint més fotografies d'aquest cap de setmana a Suïssa. Al costat de l'estació de Göschenen es situa un dipòsit de material històric del MGB (Matterhorn-Gotthard-Bahn). En aquesta especial ocasió es va permetre realitzar una visita al seu interior on hi ha trens bastant curiosos. Per accedir hi havia un tren llançadora amb una composició un tant peculiar: una locomotora d'última generació i un cotxe de fusta del Dampfbahn Furka.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



A l'estació de Göschenen hi havia alguns trens aturats i també maquinària de llevaneus. Destaca la HGe 4/4 15 del VZ (Visp-Zermatt-Bahn) que data de l'any 1930 i és l'única que es conserva de la sèrie. Es va utilitzar fins fa poc amb trens llevaneus però segons he llegit actualment està apartada per una avaria.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



El trajecte fins al dipòsit son uns pocs metres però, com no es pot accedir a peu per la via s'ha d'anar en tren. Quina pena, oi? Wink
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



Es fa una visita guiada per les instal·lacions. Aquest cop, com que el personal només parlava alemany no vaig poder entendre gaire cosa. Aquí podeu veure la HGe 4/4 32 del Furka-Oberalp-Bahn. Està en unes condicions una mica lamentables. Es conserva aquesta i dues altres màquines del mateix tipus, una de les quals pertanyia a la VZ.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



Tractor de maniobres TM 2/2 construït per Schöma
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



Locomotora Te 2/2 Nr. 4926 construïda l'any 1946
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



Llevaneus X Rote 4932 (ex-FO)
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



Les plantes superiors de l'edifici tenen diverses funcions. Hi han tallers més petits i magatzems de peces.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



Tot i que em va agradar molt la visita només em falta veure aquests trens a punt i en funcionament. Sé que està quedant un fil una mica llarg però es que vaig veure un munt de coses i tinc moltes fotos!

Continuarà...

A Olot, TramBlau, MALLET73, Sonderzug y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.marcostrain.com
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33614

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDl Nov 01, 2021 2:12 am

Els fils no tenen cap limitació, afortunadament. Quan es va a països com Suïssa passa que els apassionats tornem plens de fotos. No pateixis, tu ves posant fotos, que nosaltres et seguim.

super12

Moltes gràcies per les fotos, les explicacions, i el fil, que està resultant interessantíssim.

Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A marcostrain y a quimserra Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 54
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 463

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDl Nov 01, 2021 8:20 pm

Hola de nou,
Per mi endavant, pots fer el fil tant llarg com vulguis, estem disfrutant molt de les imatges i els comentaris.
Gracies Wink

A MALLET73, marcostrain y a quimserra Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19264

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDl Nov 01, 2021 11:05 pm

baba baba baba baba baba baba baba baba aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud super12 super12 super12 super12 super12 super12

salutacions

mallet73

A marcostrain li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7299

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDt Nov 02, 2021 4:05 am

Excel·lents aquests reportatges, queda palès que estem en la incultura ferroviària i històrica.
No pateixis si queden llargs, ... .... es fan curts i em ganes de repetir i tornar a repassar, moltes gràcies per voler-ho compartir.

A Olot, marcostrain y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sonderzug
Trenjardinaire
Sonderzug


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 63
Data d'inscripció : 05/12/2014
Nombre de missatges : 489

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDc Nov 03, 2021 12:52 am

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

A marcostrain li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
marcostrain
Trenjardinaire
marcostrain


Ubicació : L'Ametlla del Vallès
Edat : 21
Data d'inscripció : 07/11/2014
Nombre de missatges : 171

Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitimeDc Feb 09, 2022 8:21 am

Acabo ja (per fi) aquest fil. Només tenia pendent mostrar-vos algunes fotos que vaig fer al dia següent.


Encara dissabte:

Cap a les cinc de la tarda es va donar per finalitzada la jornada. Un cop tornat a Erstfeld hi seguia a l'estació el TEE que havia arribat pel matí de Zug, organitzat per SBB Historic.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Vaig poder veure les maniobres per guardar les locomotores al diposit. Us poso un petit vídeo:



Increïbles les Be 4/6, Ce 6/8 i Ce 6/8 II acoblades!
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

No tenia intenció de tornar-hi a Erstfeld diumenge perquè per la tarda sortia el meu vol de tornada a Barcelona des de Zuric i era una mica arriscat. Tot i això, al final les ganes em van poder. Volia fer fotos dels trens circulant des d'altres llocs a peu de la via que vaig veure dissabte. Arribar a en transport públic qualsevol lloc per molt remot que sigui és cosa fàcil Suïssa. En concret m'interessava la famosa corba de Wassen.

Us adjunto una imatge de Google Maps. Per si a algú li interessa anar; per arribar es pot fer amb la línia d'autobús 401 que surt des de Erstfeld (si vas sentit sud) o Göschenen (sentit nord) i baixar a la parada Wassen, Wattingen. Des d'allà només cal caminar uns 10 minuts pel costat de la carretera (que té vorera) i passar per sota l'autopista.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

A diferència de dissabte que feia un sol esplèndid, diumenge va ser tot el contrari. Tot i la forta tempesta, volia complir el meu objectiu (a part de que ja havia fet les dues hores de viatge des de Zuric...). Amb tan poca llum les fotos no van ser gaire bones però tampoc vaig quedar insatisfet.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]



Amb això dono per finalitzat el fil. Espero que hagueu pogut gaudir una estona amb les meves fotos! Properament faré un altre fil sobre l'Interrail que vaig fer aquest estiu des de Barcelona fins a Rovaniemi (al nord de Finlàndia).

A Olot, TramBlau, MALLET73, TOG, alejandro sasplugas, Mitjans, mikado y a OG22 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
http://www.marcostrain.com
Contenido patrocinado





Gotthard Bahntage 2021 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Gotthard Bahntage 2021   Gotthard Bahntage 2021 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Gotthard Bahntage 2021
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» festa del tren Molins de rei 2021
» vago trenscat 2020-2021
» III trobada escales grans Santa Eulalia de Ronçana 18-19 setembre 2021

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: