El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dc Jun 05, 2024 8:17 am
Olot escrigué:
Dissabte hi va haver més ambient que no pas diumenge ...
Jo diria que el mateix. Si que dissabte hi havia el fill del veí però érem el mateix nombre de persones del fòrum.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dc Jun 05, 2024 6:23 pm
El veí dels gossos, Xavi?
En qualsevol cas, aquí hi ha algunes fotos més del diumenge:
Només dues peces circularen tot el dia. El circuit no és pas inspirat en Mallorca, però donava perfectament l'impressió de que si adeia totalment.
En la foto anterior hi veiem el Sóller circulant en plena via.
Els viatgers semblen estar-se pensant si pugen a aquest tren o a un altre.
Una mica més tard, l'escena es repeteix amb un automotor
Aquesta última vista, des de l'altre costat potser es millor, donada la posició del sol durant el matí .
Hi ha imatges per les que no cal cap comentari...
... per això us dic que no espereu pas comentari a cada foto.
La llum dura de la tarda fa brillar el Ferrostaal mentre passa per els dos ponts més vistosos de Kargòlia.
El Tren de Sóller se'n va mentre va desapareixent de mica en mica dins del túnel...
M'agrada jugar amb els reflexes que fa la fusta segons com incideix la llum
Haureu notat que en alguna foto ja si veu la grava que, molt pacientment, en Xavi ha anat posant a la via
El pagès que guarda la casa de la Bauma és aliè al pas del Ferrostaal per el pont que hi ha molt per a sobre de la casa.
Van passant els últims minuts del dia per fer fotos jugant amb la llum del sol.
Són les darreres oportunitats per a aconseguir l'efecte reflex que tant he perseguit... (llàstima, però, perquè per a la propera vegada hauré de dissimular els cables... !!)
El Xarfenberg funcional del Ferrostaal em permetrà en el futur, d'acoblar-hi un remolc.
I res més, amics. Aquí acaba la cloenda del meu viatge, feta en el millor escenari possible gràcies a la gentilesa d'en Xavi, d'en convidar-nos a venir...
A TramBlau, TOG, KTK, OG22 y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dc Jun 05, 2024 10:58 pm
Has "captat" el fill del veí per al món dels trens???
KTK escrigué:
Olot escrigué:
Dissabte hi va haver més ambient que no pas diumenge ...
Jo diria que el mateix. Si que dissabte hi havia el fill del veí però érem el mateix nombre de persones del fòrum.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dc Jun 05, 2024 11:15 pm
Amadeu, què són els fils entre el furgó i el Sòller?
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dj Jun 06, 2024 12:25 am
Olot escrigué:
...I res més, amics. Aquí acaba la cloenda del meu viatge, feta en el millor escenari possible gràcies a la gentilesa d'en Xavi, d'en convidar-nos a venir...
Moltes gràcies, Xavi!!!
Gràcies a tu Amadeu. Que hagis vingut a Kargòlia per finalitzar el teu gran viatge per circuits de jardí d'Europa i la península és tot un honor. Tanmateix ha estat un plaer gaudir de veure circular els teus meravellosos trens. Gràcies com no, per la teva preséncia i per aquestes fotos comentades.
Salut Nieves i Xavi
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1582
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dj Jun 06, 2024 4:21 am
un compromís familiar i la mare malalta em van impedir vindre a cap de les dues jornades de portes obertes espero que a la tardor, en una possible nova trobada, pugui vindre a gaudir del circuit ... i de la vostre inestimable companyia
PD: quin goig que fan les fotografies i videos
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dj Jun 06, 2024 4:55 am
lluis7 escrigué:
un compromís familiar i la mare malalta em van impedir vindre a cap de les dues jornades de portes obertes espero que a la tardor, en una possible nova trobada, pugui vindre a gaudir del circuit ... i de la vostre inestimable companyia
PD: quin goig que fan les fotografies i videos
Gràcies Lluís. Espero que estigui recuperada la mare !
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dj Jun 06, 2024 4:59 am
Sisu escrigué:
Amadeu, què són els fils entre el furgó i el Sòller?
Crec que originalment funcionava amb bateries ubicades al furgó, i actualment les rodes del furgó son les que agafen el corrent de la via.
Salut
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dj Jun 06, 2024 5:19 am
Gràcies Xavi
KTK escrigué:
Sisu escrigué:
Amadeu, què són els fils entre el furgó i el Sòller?
Crec que originalment funcionava amb bateries ubicades al furgó, i actualment les rodes del furgó son les que agafen el corrent de la via.
Salut
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)-II Dv Jun 07, 2024 5:53 am
KTK escrigué:
lluis7 escrigué:
un compromís familiar i la mare malalta em van impedir vindre a cap de les dues jornades de portes obertes espero que a la tardor, en una possible nova trobada, pugui vindre a gaudir del circuit ... i de la vostre inestimable companyia
PD: quin goig que fan les fotografies i videos
Gràcies Lluís. Espero que estigui recuperada la mare !
I jo també dic el mateix que en Xavi.
Sisu escrigué:
Gràcies Xavi
KTK escrigué:
Sisu escrigué:
Amadeu, què són els fils entre el furgó i el Sòller?
Crec que originalment funcionava amb bateries ubicades al furgó, i actualment les rodes del furgó son les que agafen el corrent de la via.
Salut
Dispensa'm per no haver contestat abans, però em resulta difícil de seguir tots els fils ara mateix, per això alguns cops vaig diferit.
En Xavi t'ha contestat molt bé -gràcies una vegada més, Xavi-.
El tren de Soller que heu vist no va ser pas construït per mi, sinó per en Pere Fonolleda, modelista nat i precursor del tren de jardí a casa nostra.
Ell va optar per un sistema que li va estalviar molts mals de caps de cablejat i també de neteja de via: la bateria embarcada. A demés, per no trobar-se amb curtcircuits, suprimia tota la alimentació de les rodes, que nosaltres fem servir. però que ell no hauria d'utilitzar mai més. Però no em refereixo pas només a treure els patins i carbons... no. En Pere feia les coses bé, i quan treia l'alimentació de les rodes, treia tot el que tenia a veure amb aquella alimentació, és a dir un contacte a dins del bloc motor, un fil de ferro que servis per a portar la corrent dels carbons de les rodes, al col·lector del motor, etc etc. És a dir que extirpava tot allò que no li era útil, i per tant innecessari, que provoqués un frec o simplement pès mort...´
El cas del Sóller era alimentat per una bateria situada als baixos del automotor (els més observadors hauran pogut notar un gran buit als baixos de l'automotor... ) mentre que en realitat els baixos contenen tota una col·lecció de compressors i dipòsits i altres estris típics... que el que ens ocupa no porta pas.
El cas és que duia dos cables per a un extrem, que devien ser utilitzats probablement per a carregar la bateria, i que jo he utilitzat per a alimentació dels motors, donat que aquests es troben completament aïllats, tal com ja he explicat.
Per al meu viatge vaig preparar el vagó de mercaderies tancat, donat que utilitzant-lo com a furgó entre l'automotor i el primer vagó, podria alimentar l'automotor, ja sigui a través d'unes rodes amb presa de corrent, ja sigui amb una bateria instal·lada dins del "furgó".
A Alemanys per exemple, circuit del tren Oliva, va rodar amb unes bateries de 6V que li donaren una marxa molt agradable (imagino que ja deveu haver-ne vist els vídeos al fil corresponent). A Kargolia també va poder circular igualment amb el vagó tancat, però aquest cop sense bateria, i rebent la corrent dels carrls mitjançant les rodes amb contactes (per a il·luminació) que hi vaig muntar.
Malauradament els colors blanc i blau dels cables es veu massa en aquestes fotografies, sobre tot degut al sol que en altres circuits va faltar. Possiblement si els hagués posat negres no s'haguessin fet tan evidents.