NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Bogis i caixes de greix | |
| | Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Bogis i caixes de greix Ds Mar 13, 2021 10:23 am | |
| - Cita :
- Aquest fil neix d'una proposta feta (aquí: fil d'origen ) per en Víctorf en que m'ofereix uns bogis per a un vagó que tinc a mig construir:
- Víctorf escrigué:
- Hola
No se si us pot servir d'ajut. Jo tinc un Costa d'Arkit, i se'm va trencar un dels laterals dels bogies. En Joan Mitjans, me'n va aconseguir un en 3 D. Entenc que el va dissenyar i portar a imprimir Be, mes be, me'n va fer els quatre laterals de tot el vagó Si us convé, localitzo els que tinc per substituir, i us penjo fotos ja em direu Salut Victor El tema de bogis i caixes de greix és prou interessant com perquè sigui fàcilment localitzable, cosa que no seria així si el tema és dins d'un altre fil... - Víctorf escrigué:
- ... Si us convé, localitzo els que tinc per substituir, i us penjo fotos...
Moltes gràcies per l'oferiment, Víctor. Seria molt d'agrair veure aquestes fotos dels laterals dels bogis, i també -perquè no?- del vagó que deus tenir muntat.
Editat per darrera vegada per Olot el Dt Mar 16, 2021 10:19 am, editat 3 cops en total | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Ds Mar 13, 2021 10:25 am | |
| Són aquests. A la foto estan tots quatre junts, que és com es van imprimir. Tenen uns allotjaments per posar molles. | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Ds Mar 13, 2021 11:00 am | |
| Ah! dons mira, estan molt be. El color és propi del plàstic o és que ja han rebut una capa d'imprimació? | |
| | | Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dg Mar 14, 2021 9:48 am | |
| Ho venien com que era el color del plàstic, amb un petit sobrecost, que vaig assumir. La meva sorpresa va ser a l'hora de tallar les unions que havia fet per imprimir, que vaig veure que era plàstic blanc, pintat de negre per la gent de iMaterialise...
Hauríem estalviat el sobrecost i pintat a casa, que segur que quedava igual...
Tot i així, molt content amb l'acabat aconseguit.
Apart, en ser nylon, és molt adequat per al fregament dels eixos, ja que aguanta molt bé el desgast i és un plàstic que se'n diu "autolubricant", no perquè deixi anar cap substància, sinó perquè fa que llisqui molt bé qualsevol punt de moviment. | |
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dg Mar 14, 2021 6:34 pm | |
| Ah, així no vas ser tu qui ho vas imprimir?
En quant a lo del nylon, tens raó que és un bon sistema de rodament i de ficció. Però sempre es pot fer en dues peces, una de nylon només el rodament, i la resta fer-lo amb el material que es vulgui. En acabat només cal que s’encasti el rodament de nylon. D’aquesta manera obtindries el benefici del nylon en el rodament, i els beneficis del plàstic (o del material que sigui) per treballar-lo com de costum. Aixi és com jo ho feia amb les meves caixes de greix de llautó.
Despres miraré de posar-ne una fotografia. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dg Mar 14, 2021 9:44 pm | |
| Això ho vaig dibuixar mesurant l'original i ho vaig fer imprimir amb sinteritzat per la bona definició i característiques mecàniques de la peça, que dubto que mai s'arribi a trencar perquè té bona resistència elàstica.
Trobo que és un material molt adequat per a bogis i elements mecànics. | |
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dl Mar 15, 2021 3:52 am | |
| Està clar. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dl Mar 15, 2021 7:25 am | |
| | |
| | | OG22 Trenjardinaire
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dl Mar 15, 2021 9:34 pm | |
| A més, presenta una textura que la fa molt apta, almenys aparentment, per a fer-hi envellits amb pigments. | |
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dl Mar 15, 2021 10:43 pm | |
| El punt de vista de l’artista el delata. | |
| | | Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dt Mar 16, 2021 7:35 am | |
| Sí, queda com una mena de fosa. Ho vaig trobar molt adequat. | |
| | | ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dc Mar 17, 2021 11:38 am | |
| pot ser útil aquest fil com a consulta. | |
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix Dc Mar 17, 2021 12:32 pm | |
| Avui, fent un invent amb un canvi de bogis, me'n he adonat que tinc bogis tipus Pennsylvania de LGB amb el braç per a l'enganxall llarg i també curt. Algú de vosaltres sap si venen amb aquestes dues versions "de fàbrica" o si és algun invent? El meu estoc de bogis l'he anat fent comprant aquí i allà. Que jo recordi tots els he comprat com a nous, si bé sempre han sigut ofertes molt bones. No sé si algú em va encolomar un invent o si realment hi ha les dues opcions. Aquí una foto aclaridora: Al referir-me a la possibilitat de que es tractés d'un invent, no vull pas dir que hagi sigut tallat o escurçat, ja que sembla que no ha estat pas manipulat. En tot cas la possibilitat més aviat la veig en haver canviat la peça del mig per la d'un altre tipus de bogi: En tot cas, si ve així d'origen, no sé pas per a quin vagó deu ser amb l'enganxall curt. Algú de vosaltres ho sap? | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Bogis i caixes de greix | |
| |
| | | | Bogis i caixes de greix | |
|