TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Antic kit tramvia d'Argentona WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Antic kit tramvia d'Argentona

Ir abajo 
+2
TramBlau
Olot
6 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Mar 20, 2020 12:37 am

Fa una pila d'anys (diria que potser era a finals dels 70) va aparèixer un desconegut kit per a construir el tramvia d'Argentona. Era un kit sense marca, i no sé qui n'era el modelista creador. Podem dir que era una peça anònima, tot i que "radio macuto" deia que era algun antic treballador d'Artesania Latina. Però això no ho puc corroborar.

El kit només el vaig veure a una botiga de Barcelona, ara ja desapareguda: Pachecho. Costava una mica més de 4.000 pessetes.

Es tractava d'una peça dissenyada com estàtica, amb unes rodes de fusta que anaven encolades... però potser no deuria ser gaire difícil de, amb una mica de paciència, posar-hi una motorització. Així que en el seu moment la vaig comprar.

Aquesta era la caixa del kit:

Antic kit tramvia d'Argentona Fotos10

Un cop obries la caixa trobaves el conjunt de peces molt ben presentades:

Antic kit tramvia d'Argentona Fotos_11

Com es pot veure a la foto anterior, el kit es composava d'unes peces de contraxapat, uns sèrie de peces en forma de diferents llistons, dos blisters de cartró a on hi havia una sèrie de bossetes de plàstic amb les peces petites de fusta i de metàliques, una planxa de plàstic transparent, unes instruccions i un planell amb dibuixos del tramvia i muntatge.

Vet aquí els dos blisters amb les petites peces:

Antic kit tramvia d'Argentona Fotos_10

Antic kit tramvia d'Argentona Fotos_12

Aquestes són les peces fetes amb diversos llistons...

Antic kit tramvia d'Argentona Fotos_13

I aquestes les peces de contraxapat:

Antic kit tramvia d'Argentona Fotos_14

El dibuix/planell que acompanyava al conjunt era aquest:

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix14

Era un dibuix molt bonic. Us l'ensenyo per parts perquè la grandària del format no permet veure'l en detall:

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix17

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix16

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix15

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix20

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix19

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix18

Antic kit tramvia d'Argentona Dibuix21

El problema començava amb les instruccions. El redactat ja deixava veure que podria ser que alguna cosa no anés be del tot.

Antic kit tramvia d'Argentona Instru25

Antic kit tramvia d'Argentona Instru24

Antic kit tramvia d'Argentona Instru26

I efectivament, aquella desconfiança que generava el text no era pas infundada. Les peces no quadraven tan be com es veia en els bonics dibuixos del muntatge. Clar que potser era perquè jo era un novell.

El cas és que hi havia peces que s'haurien d'haver retocat abans de començar a muntar, cosa que no vaig fer creient que estarien totes a la mida correcte (novatada, això si). D'altres peces no les vaig utilitzar perquè no en vaig trobar el material apropiat (com ara el sostre que era una planxa de contraxapat). D'altres que no em quadraven ni amb pintura... total: em va semblar una enredada.

Tot i que vaig mirar de fer-li algunes millores, això de que no quadressin les peces per cap costat em va desmotivar, i des de llavors aquesta peça encara està per acabar-se. No sé si algun dia em veuré en cor de continuar-la. De moment no ho tinc pas com a objectiu.

Aquest és el meu tramvia, del que fins ara mai no n'he ensenyat fotografies, perquè no n'estic gens orgullós. Però nois, tret de la meva inexperiència, no hi tinc més culpa, perquè va ser una bona enredada.

No li vaig muntar les rodes en espera de una possible motorització, per això en el moment de fer les fotos l'he posat sobre un vagó plataforma del tren d'Olot:

Antic kit tramvia d'Argentona 0010

Entre les millores que hi havia fet en podem anomenar el terra folrat amb tires de fusta, com eren a la realitat.

Antic kit tramvia d'Argentona 00_110

També el sostre fet amb llistons de fusta, i desestimant el sostre de contraxapat original.

Antic kit tramvia d'Argentona 00_210

Aquí em vaig quedar, i mai més no n'havia parlat amb ningú.

Evil or Very Mad


Editat per darrera vegada per Olot el Dj Jun 04, 2020 2:21 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Mar 20, 2020 1:03 am

Aquest el tinc preparat per fer-ho en AutoCAD, em falta acabar de corregir petits detalls per no tenir problemes amb el làser. Fusta de 3 i 1,2 mm. Si un dia vols fer-ho, ja saps, o qui vulgui fer-ho

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Mar 20, 2020 1:16 am

Gràcies.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Mar 20, 2020 2:07 am

Curiós i interessant tot plegat
Tornar a dalt Ir abajo
Francesc
Trenjardinaire
Francesc


Ubicació : Barcelona
Edat : 80
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 917

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Mar 20, 2020 2:19 am

Aquest tramvia t'ha quedat força bé, tot i el "sapastre" que va fer el kit. Una motorització d'USATrains no t'aniria bé?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Mar 20, 2020 3:28 am

Segurament, però no m'estimula perquè no sembla el tramvia d'Argentona.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Posets
Jardinaire
Posets


Ubicació : el Figueró - Montmany
Edat : 67
Data d'inscripció : 15/10/2011
Nombre de missatges : 54

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Abr 24, 2020 3:59 am

Caram, bon post, i interessant article en una època on era molt inusual trobar res. Al final el tram fa molta patxoca, series inexpert, però es veu que ho vas fer amb il·lusió i tot el mètode possible. Gran kit, gran peça, la manera d'escriure ho a màquia recorda molt als textes de les traduccions o escrits dels kits Keyser o de Brit Line. T'animo a posar-lo en marxa. Salut i fusta tramviaire.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.grauwaca.blogspot.com
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDv Abr 24, 2020 6:23 am

Gràcies per els teus ànims, Jordi, però aquest tramvia és de les últimes coses que tinc a la llista, i com sempre dic, no viuré prou anys com per acabar-la. nose
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDs Abr 25, 2020 7:26 am

Olot escrigué:
Segurament, però no m'estimula perquè no sembla el tramvia d'Argentona.

Ah! NO?? llavors quin sembla?? no sabia que tinguessis aquest kit..ets una caoixa de sorpreses..!!


Posets escrigué:
Caram, bon post, i interessant article en una època on era molt inusual trobar res. Al final el tram fa molta patxoca, series inexpert, però es veu que ho vas fer amb il·lusió i tot el mètode possible. Gran kit, gran peça, la manera d'escriure ho a màquia recorda molt als textes de les traduccions o escrits dels kits Keyser o de Brit Line. T'animo a posar-lo en marxa. Salut i fusta tramviaire.

+1

Olot escrigué:
Gràcies per els teus ànims, Jordi, però aquest tramvia és de les últimes coses que tinc a la llista, i com sempre dic, no viuré prou anys com per acabar-la. nose

affraid affraid affraid affraid affraid affraid foot101 foot101 foot101 home ja que els tens a les mans!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitimeDs Abr 25, 2020 8:26 am

MALLET73 escrigué:
.t. ets una caixa de sorpreses..!!...

No, no... que va!... més aviat és que tinc moltes caixes de trastos. riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Antic kit tramvia d'Argentona Empty
MissatgeAssumpte: Re: Antic kit tramvia d'Argentona   Antic kit tramvia d'Argentona I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Antic kit tramvia d'Argentona
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Tramvia de Sóller
» Tramvia de Heidelberg
» Tramvia Blau nº3
» Tramvia Blau nº 23
» Loco tramvia

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: