El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dg Jul 25, 2010 7:18 pm
Bon dia,Amadeu això pinta de co.......... el recorregut es bastant llarg,no? Que el recorregut entre a la casa?
SALUTACIONS
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Ds Jul 31, 2010 1:34 am
Gràcies per els vostres comentaris. I si, hi ha l'estació interior (Fon-Alba), que per això n'hi dic interior, per que parcialment és a dintre la casa.
Malauradament ha sorgit un petit problema: el sistema d'insonorització que havia fet no es suficient. Des de casa els veïns de sota la terrassa se sent soroll. Ells no m'han dit mai res, sóc jo que he anat a preguntar si sentien alguna cosa, i efectivament s'hi sent perfectament el tren.
Malgrat ells m'han dit que no els molesta, al meu parer se sent massa i miraré de millorar d'insonorització. Vet aquí el pont avui:
Al començament creia que fent un llit "flotant" en ciment per la via, sobre una capa de goma de 5 mm anul·laria pràcticament totes les vibracions i sorolls. Em vaig equivocar.
Ara canviaré el llit de ciment de la via per un altre llit de cautxú.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Ago 02, 2010 7:32 am
És complicat el tema de les vibracions i sorolls, haver si li trobes una bona solució Pere
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Ago 02, 2010 10:34 am
Hola Amadeu , en primer lloc felicitats per la teva companyia ferroviaria, fa temps que la estic veient creixar, --->
¿ el ciment per impermeabilitzar es perque es flexible y segueix la dilatacio de la via? ¿ les pedres estan pegades a la via o aquesta es pot llevar ?
Valla ,aquet tema de soroll es veu que la escala petita tambe reprodueix els vicis de la gran ( 1:1 ) .
No se si servira, pero a un gran magatzen de bricolatje a la c-17 n'hi ha unes plaques de espuma per aillar 2X1X0,04 metres molt barates ..........
Salutacions Manolo
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dl Ago 02, 2010 5:39 pm
manolo0101 escrigué:
...¿ el ciment per impermeabilitzar es perque es flexible y segueix la dilatacio de la via? ¿ les pedres estan pegades a la via o aquesta es pot llevar ?...
...a un gran magatzen de bricolatje a la c-17 n'hi ha unes plaques de espuma per aillar 2X1X0,04 metres molt barates ....
Gràcies per els teus comentaris, Manolo.
No sé ben be quin és aquest ciment per impermeabilitzar a que et refereixes. Recordo haver parlat d'un producte impermeabilitzant, però no és ciment, sinó un component líquid, si és això el que vols dir.
La grava està encolada precisament amb aquest component, i la via, prèviament clavada en els tacos de fusta encastats al ciment, queda perfectament fixada amb l'encolat de la grava.
Però ara tot això s'ha acabat, ja que estic buscant un nou sistema antivibracions, com has pogut veure.
Aquestes plaques, podries precisar de quin material són? I si em dius de quin magatzem es tracta, les aniré a veure. Pots dir noms comercials tranquil·lament en aquest fòrum. De fet ens va be a tots conèixer adreces de llocs a on comprar materials.
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Ago 03, 2010 2:28 am
Hola, doncs si , era aixo del liquid impermeabilitzant y hem sembla que la principal caracteristica es que al ser elastic no s'agrieta per les dilatacions de la obra morta, d'aquesta manera manera s'adaptara la distancia que n'hi han entre traveses (variable degut a la dilatacio del rails.....) Si mes no son pensaments meus .........
El magatzem al que em refereixo es el brico-depot , a mes de les plaques de poliestileno "extruido o instruido " ...... no se, jo em referia a unes plaques d'espuma ( com si fos una colchoneta) negre que es venen per fer d'aillant ..... no se ... es una idea......
Salutacions Manolo
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Ago 03, 2010 2:38 am
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Ago 03, 2010 3:38 am
Gràcies Manolo per la teva aportació. Em sembla una bona troballa. Ho aniré a mirar.
La variació de distància entre les travesses per la dilatació és inapreciable. El plàstic te un coeficient de dilatació molt baix. Per a posar un exemple, el llautó amb un coeficient molt més alt que el plàstic, dilata aproximadament un milimetre per metre. Si be pot deformar la via si no està ben muntada per la pressió que es pot donar entre els carrils, en les travesses i la grava no té la més mínima incidència.
Però si que la seva elasticitat manté molt be la grava, sense que es facin esquerdes ni deformacions.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
Assumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] Dt Ago 03, 2010 6:00 am
Ja està: he anat a fer una visita a Brico-Dépôt per a conèixer aquest material. Es tracta d'unes planxes d'un material filamentós que sembla una mena de llana.
Encara que de segur que és un bon aïllant acústic, em sembla que no l'hi veig com a material adequat per a l'exterior.
Però moltes gràcies per haver-me'l fet conèixer.
I ara us presento les dues darreres adquisicions per als FFCC de la Terrassa. Es tracta de dues peces artesanals construïdes per dos coneguts modelistes de Barcelona, que per a mi tenen un valor sentimental especial.
Una locomotora Mallet, crec que free-lance, construida per les mans d'en Forné. Estic molt content de tenir una peça d'aquest excel·lent modelista que jo sempre havia admirat. Habitualment ell treballava en H0, però de vegades havia fet coses més grans. Aquesta màquina n'és un exemple.
Com podeu veure, va ser construïda sobre dues motoritzacions Stainz.
Remarqueu que es tracta d'una verdadera Mallet, amb una motorització solidaria a la màquina i l'altre lliure.
De l'altre costat.
En detall
I la signatura
La segona peca és un cotxe construït per en Joaquim Vallès, mort ja fa anys, i que havia estat el meu mestre com a modelista. Varem fer coneixença al meu debut com a modelista, i em va obrir totes les seves portes per a ajudar-me a desenvolupar els meus primers projectes, per exemple el cotxe anglès de portes laterals que ja coneixeu.
Estic molt content d'haver trobat un record d'aquest amic.
En realitat es tracta d'un cotxe de bogies del tren d'Olot a Girona, tot ell construït en fusta, a excepció dels bogies que són de LGB. Li cal una bona restauració. Un dia la tindrà.