El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dg Ago 13, 2023 10:47 am
Llavors, Joan, saps tant o més que jo mateix!
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dg Ago 13, 2023 8:19 pm
El motiu és per no instal·lar l'agulla dins un revolt de ràdio tan reduït, que seria problemàtic. Si s'observa bé, al final, en un tram en recta hi ha l'agulla.
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dg Ago 13, 2023 8:23 pm
I van estar tants anys amb l'agulla en corba per canviar-ho després?
Però devia ser un tema més de manteniment de l'agulla que de longitud de trens, perquè quan comença la corba, les vies queden tan juntes que fan impossible que n'hi hagi dos en paral·lel.
Però que era un tema d'agulla en corba o en recta, ho veig.
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dl Ago 14, 2023 12:07 am
Això és una mera especulació per part meva, però intueixo que l'agulla original estaria a l'alçada de la fletxa vermella. Aquest revolt a l'esquerra es veu tan tancat com el de la dreta, molt compromès per posar-hi agulles. És evident que es guanya espai per a creuaments entre la possible antiga agulla i el punt des del qual és impossible la circulació simultània de trens.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dl Ago 14, 2023 1:49 am
Aquesta agulla que indiques va a una via morta.
La que seria possible motiu de modificació és la que unia les dues vies de l'estació, darrere la muntanyeta de la caseta. Agulla en corba seguida de contra-corba. Devia partir molt i potser amb els Allegra es va accentuar.
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dl Ago 14, 2023 8:24 pm
Mitjans escrigué:
Aquesta agulla que indiques va a una via morta.
La que seria possible motiu de modificació és la que unia les dues vies de l'estació, darrere la muntanyeta de la caseta. Agulla en corba seguida de contra-corba. Devia partir molt i potser amb els Allegra es va accentuar.
No em referia a aquesta agulla en concret, sinó que en aquell lloc intueixo que podria haver estat l'agulla d'entrada a l'estació. Aquí deixo un enllaç a un vídeo on a partir del minut 1:06:20 es pot veure el pas per aquesta estació.
A Olot y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dt Ago 15, 2023 6:14 pm
Vist aquest vídeo arribo a una conclusió meva:
Veient que l'agulla surt en via recta (és una desviació a la dreta), i immediatament s'inicia la corba, penso ara que es deu a que no deuen existir cors d'agulla amb l'angle adequat per aquell radi de corba (crec recordar que és de 80m). Per aquest motiu s'inicia la separació entre les dues vies que formen l'estació o punt de creuament. Ara bé, des del nostre punt de vista, a partir de que hi ha les agulles les dues vies han de ser separades de manera que es pugui circular independentment en les dues. Perquè no és així?
El radi de corba és el mínim que permet el Bernina, per tant, la via no es podia fer per dins, sinó només per a fora. Però per a fora, fixeu-vos que no hi ha espai. Per això no es pot separar més. I què s'ha fet? dons allargar el tram en que el "rebase" entre l'agulla i el punt a on el gàlib és complert, fins allà a on es pot fer la separació corresponent entre les dies vies.
És a dir que, per raons de radi i per raons d'espai, l'agulla ha de ser en un lloc a on les vies no es poden separar encara, per això van juntes fins en arribar a l'estació, a on si que es separen el que els trens necessiten per a creuar-se.
No sé si he expressat clarament la meva idea.
_________________ Amadeu [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dc Ago 16, 2023 2:49 am
Totalment, Amadeu. H i estic d'acord, exceptuant que per separar la via del exterior tenint en compte els gàlibs en corba tant tancada tindria un cost elevat que no justifica la necessitat de encreuament dels tren quan ja ho fan a l'estació
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Escapada al Bernina Express Dc Ago 16, 2023 5:40 am
I ara, un cop resolt el tema... mireu-vos bé l'imatge.