TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)

Ir abajo 
+6
xavieralv
bantren
TramBlau
peps
tram47
Olot
10 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Des 24, 2009 3:23 am

Ja fa uns quants anys que el vaig fer, però no per això deixa d'agradar-me.

En aquest fil el comparteixo amb vosaltres, per tots aquells que encara no el coneixien.

La construcció es totalment feta artesanalment, és a dir que no hi ha cap peça comercial, ni de LGB, ni de cap altre marca. Els materials utilitzats: fusta de sapelly, de ramin, i de mukali. Les demés peces són totes de llautó, a excepció dels vidres (metacrilat) i els aïllants de les rodes, que són de nylon.

Malgrat el risc de desmerèixer la meva reproducció, en blanc i negre us he posat algunes fotos de la peça real, per si algú no la coneix.

Espero que us agradi:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 110

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 1_110

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 1_710

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 1_810

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 1_910

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 1_1010

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 1_1110

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 1_1210

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_0015

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_0016

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_0017

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_0018

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Vago_o13

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_0020

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_0021

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Vago_o12

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Vago_o11


Editat per darrera vegada per Olot el Dg Gen 29, 2023 7:13 am, editat 3 cops en total (Razón : Posant les fotos del dret)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Des 24, 2009 7:03 am

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 310771 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 462324 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 368666
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Des 25, 2009 8:56 am

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 7668 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 7668 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 7668 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 7668 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 7668 SALUTACIONS .A aioxo es te que portar a la propera trobada. BON NADAL
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Des 26, 2009 6:31 am

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 656700 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 656700 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 656700 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 656700 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 656700
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Mar 12, 2010 7:37 am

Hola Amadeu

Es una peça espaterrant feliçitats

fins aviat
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Mar 12, 2010 8:01 pm

Gràcies.

És un elogi que venint d'un mestre com tu te doble valor.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Mar 13, 2010 7:41 am

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 873463 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 873463 Hos envejo per esser tan "manetes".SALUTACIONSvagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 656700 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 656700
Tornar a dalt Ir abajo
xavieralv
Trenjardinaire
xavieralv


Ubicació : Valls, Tarragona
Edat : 58
Data d'inscripció : 04/06/2010
Nombre de missatges : 160

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Feb 03, 2011 3:00 am

Magnifica reproducció. Felicitats.
Dona gust veure material artesanal ben acabat.

Xavier
Tornar a dalt Ir abajo
http://railroadstructures.blogspot.com/
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Feb 03, 2011 7:34 am

Gracies per els comentaris.

Espero que aviat podrà circular per el meu circuit a la terrassa.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Feb 05, 2011 6:26 am

Amadeu t`ha quedat !ole,ole i ole vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 637668 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 637668 vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 637668
la foto que hi tens d`exterior ,no és de casa teva?
SALUTACIONS
vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 462324 PEP
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Feb 05, 2011 6:57 am

Si, les fotos d'exterior són fetes a la terrassa de casa.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Gen 29, 2021 7:28 am

Casualment he trobat unes fotos dels vagons, fetes al cap de poc de ser construïts. N'hi havia quinze, dels quals la major part els vaig vendre:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_1610

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Img_1611

A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Gen 29, 2021 8:41 am

En un altre fil hem comentat aquesta bustia de correu en un vagó de portes laterals de construcció anglesa del tren d'Olot:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Fc710

Com és natural també en vaig fer un. Llàstima que ara no trobo la foto, però en quan la trobi la poso. De moment tinc aquesta foto en que no es veu en detall, però queda clar que és aquest el vagó en qüestió:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Bustia10

A MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Maties
Jardinaire aprenent
Maties


Ubicació : Pollença / Mallorca
Edat : 70
Data d'inscripció : 24/11/2020
Nombre de missatges : 25

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Feb 22, 2021 6:26 am

Una bogeria de feina! Els xinesos et poden besar els peus...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Feb 22, 2021 10:13 am

riuuuu

M’has fet riure i tot, Maties!

Als xinesos no sé pas si els supero en paciència, pero tinc l’esperança de que si en qualitat. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDt Feb 23, 2021 4:20 am

Olot escrigué:
En un altre fil hem comentat aquesta bustia de correu en un vagó de portes laterals de construcció anglesa del tren d'Olot:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Fc710

Com és natural també en vaig fer un. Llàstima que ara no trobo la foto, però en quan la trobi la poso. ...

En Francesc, que ha vist aquest post, ha tingut la gentilesa d'enviar-me unes fotografies dels vagons que li vaig construir, ara ja fa bastants anys, a fi de que les pugui posar aquí.

Moltes gràcies, Francesc. Aquestes fotos, a demés de ser bones, em solucionen la mancança de no trobar les meves!

Aquí el veiem des d'un costat:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 00000013
(Foto Francesc Casas)

Aquí hi ha una vista de l'altre costat:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 00000014

(Foto Francesc Casas)

Aquí el veiem ben de costat:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 00000012
(Foto Francesc Casas)

Igualment d'un costat i de l'altre:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 00000015
(Foto Francesc Casas)

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 00000017
(Foto Francesc Casas)

I amb màxim detall:
vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 00000016

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDt Feb 23, 2021 9:26 am

Són genials les imatges..el vagó es molt ferm..molt bona feina!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDg Gen 29, 2023 7:49 am

Hi ha un d'aquests vagons, el prototip que vaig fer primer, que requereix una restauració.

M'explico: el vagó prototip sempre l'he mostrat només d'un costat. Això no era pas perquè tingués un defecte de construcció, ni res semblant, sinó que va passar que el vaig voler pintar amb els colors de dos verds que tenien alguns vagons del tren d'Olot.

Això ho vaig fer quan era molt jove, tan aviat com vaig acabar-lo. N'hi havia que em deien que no el pintés, que era de fusta i no es veuria.... mal guanyada fusta!

Quanta raó tenien! no pas només perquè d'aquesta manera amagava el material noble amb el que el vaig construir, sinó perquè un cop vaig començar a pintar-lo no m'agradava con es veia i no el vaig pas acabar de pintar. De fet, només vaig pintar mig lateral, quina cosa quedava lletja com un pecat. Per això no l'ensenyava, igual com ningú ensenya els pecats sinó és davant del confessionari.

Dons bé, ha arribat el moment, i ara confesso. I per a redimir el pecat, ara estic gratant el vagó, cada dia a l'hora màgica del Sol, que és quan millor llum tinc a casa, com ja sabeu tots els que m'aneu seguint.

Very Happy

Aquest és el costat bo del vagó, quina foto ja va ser posada en aquest mateix fil:

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) 110

Aquest és el costat que sempre he mostrat, i que sempre he tingut visible a la vitrina. En fer-lo circular per a fora, sempre posava el costat dolent de cara a la paret, i si algú el veia accidentalment des de l'altra banda, sempre l'inundava d'explicacions...

Ho sento, però no en tinc cap foto del costat pecat, per tant no us el podré mostrar com estava.

Dons bé, tal com he dit, aquests dies, mentre la meva impressora treballa a tot taco, estic restaurant el vagó, amb molta paciència i cura, assegut al costat del foc. Si que us puc mostrar el costat dolent del meu vagó, mentre l'estic treballant:

Aquestes fotos són recents, tot i que no són pas d'avui mateix:   Very Happy

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Restau12

De mica en mica va reprenent el seu estat natural, color fusta, tot i que costa molt perquè la pintura va penetrar per els poros i... bé he de felicitar a la casa Humbrol, perquè després de tants anys (més de 35!!) la pintura encara està impecablement adherida a tot arreu.

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Restau13

Les fotos testifiquen fins a quin punt la pintura va penetrar la fusta per a tot arreu. He utilitzat, aigua-ras, acetona, pinzells, paper de vidre, punxes, cúters, agulles, i tot el que punxa, talla o rasca. I encara es nota!

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Restau11

Aquest vagó té un valor afegit: és el prototip, fet a mà peça a peça, d'una sèrie de vagons que posteriorment vaig fer, amb la maquinària i l'ajuda d'un gran modelista: en Joaquim Vallès.

I aquest és el meu taller de restauració de temporada, a la vora del foc, al sol, i des de on sento molt bé la música de la impressora, per si passa alguna cosa. Cal estar al cas, perquè la nova generació dels meus vagons de portes laterals del tren d'Olot és molt a prop de veure la llum...

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Restau14

Very Happy

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDg Gen 29, 2023 8:17 am

Aquesta és una altra vista del meu taller improvisat "a la vora del foc", amb tota mena d'estris per a punxar, tallar o gratar...

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Restau15

Ara si, el vagó posat a la vitrina ens mostra el seu costat "no tan bo", a mig restaurar.

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Restau16

No us penséssiu pas que el vagó està acabat. Sembla que estigui be només perquè la il·luminació no és gaire bona, però ja veureu les fotos que faci el proper dia a l'hora màgica del sol!

No cal pas fixar-s¡hi gaire per a adonar-se'n de què hi havia pintat.

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Restau17

A TramBlau, MALLET73, lluis7, TOG y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Gen 30, 2023 7:53 am

Aquest li diràs el vagó esborronat?? riuuu riuuu

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Gen 30, 2023 10:38 am

doncs jo diria que estas fent una magnifica restauració.
ja queda ben poquet per que quedi "com cal" una meravella com aquesta ok
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Gen 30, 2023 2:19 pm

lluis7 escrigué:
doncs jo diria que estas fent una magnifica restauració.
ja queda ben poquet per que quedi "com cal" una meravella com aquesta ok  

Moltes gràcies, Lluís. Em sento elogiat per les teves paraules. Very Happy

MALLET73 escrigué:
Aquest li diràs el vagó esborronat?? riuuu riuuu
Mallet73

No, home!! que quedarà perfecte!!

Rolling Eyes
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Gen 30, 2023 7:36 pm

buff es que la pintura es un punt MOLT delicat en qualsevol modalitat de modelisme.
pot fer malbé un magnific treball, i sovint es un punt de no retorn al estat previ de la peça. triste6
i en el cas de la fusta (i segons quin tipus de fusta, depenent de la porositat) no hi ha marxa enrere.
aixi que si, crec que estas fent una gran feina ... d'una peça que s'ho val super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Gen 30, 2023 8:22 pm

Gràcies, Lluis.

Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Joelgb
Jardinaire
Joelgb


Ubicació : Albal Valencia
Edat : 41
Data d'inscripció : 20/06/2012
Nombre de missatges : 84

vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Feb 03, 2023 6:57 pm

impresionant!!!! reverent reverent reverent reverent aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)   vagó - Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Vagó de construcció anglesa del Tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» Construcció d'un pont al Torrent de La Cova-(FFCC de la Terrassa)
» les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)
» Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: