| Circuit tramviaire [Tramblau] | |
|
+10jaume Sisu ostman Lluís manolo0101 tram47 peps ut800035 (†) Olot TramBlau 14 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Ds Set 04, 2010 11:01 am | |
| - Olot escrigué:
- Enhorabona una vegada més per el teu treball faraònic...
Però aquí hi tens una via un tant perillosa !!
- TramBlau escrigué:
... Amadeu aquesta via és per on iniciaré la construcció del circuit tramviari modular Pere | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Set 05, 2010 7:21 am | |
| Explico una mica com faig aquests trams de via. Després de tallar la fusta i el llautó a la mida desitjada, en aquest cas 0,900 metres, el llautó ho enganxo amb cola ràpida a la fusta amb les mesures correctes, no cal posar molt cola, tres o quatre punts, és res més per que es pugui perforar amb el trepant. un forat cada 100 mm. mínim 150 mm. màxim, el primer forat ho faig amb la proxxon amb una broca d'1 mm. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Set 05, 2010 7:24 am | |
| Els forats fets amb la proxxon els ampli amb una broca de 1,5 mm | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Set 05, 2010 7:29 am | |
| Amb els forats ja preparats a 1,5 mm pas a realitzar la rosca amb un mascle M2 El haver posat cola em permet treballar, encara que amb cura, i que no es moguin del seu lloc el llautó | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Set 05, 2010 7:34 am | |
| Es passen els cargols de 2 mm. o vareta roscada, jo he provat les dues i no té molta importància per al resultat, en aquest cas cargols, i ja queda subjecta tota la via a la fusta | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Set 05, 2010 7:39 am | |
| Per la part de baix és així com es veu, amb les preses de corrent subjectes als cargols, com faré un tall a la via per aïllar un tram, hi ha dues preses d'una mateixa via | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Set 05, 2010 7:49 am | |
| Amb el disc de tall li faig un tall per separar el tram aïllat de via després d'haver tallat els cargols i haver-los llimat i ja està llest per posar al seu lloc. El resultat és bo i barat, podent deixar el final de les 2 vies a la mateixa distància sense cap complicació. També em serveix de prova, com he dit, per fer aquest circuit tramviari modular Pere | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Set 05, 2010 6:58 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Ds Set 11, 2010 8:17 am | |
| Segueixo amb el que seran les cotxeres, la primera que estic fent és la petita, té una profunditat de 90 cm. No ho he abandonat Peps, aquestes dues cotxeres encara són proves, del que vull fer Després penjare unes fotos Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Ds Set 11, 2010 9:10 am | |
| | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Ds Set 11, 2010 9:32 am | |
| El terra ,aquest gravat t`ha quedat molt bé SALUTACIONS | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Ds Set 11, 2010 10:05 am | |
| Si, però dóna molta feina, primer cal realitzar les ratlles transversals, que no és la part laboriosa. La part laboriosa és anar fent les ratlles verticals per donar la forma de llamborda, i que la faig amb un punxó. L'interior de la via ho faig amb porexpan, i la resta és fusta. El resultat està bé, però he de buscar un altre sistema de fer-los. Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Ds Gen 01, 2011 8:24 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dg Gen 02, 2011 7:48 am | |
| Gràcies Amadeu per les fotos, de moment tot el relatiu al circuit tramviari és semi parat, a l'espera que acabi amb el segon tramvia de Baiona, i les cotxeres que he escollit finalment per a aquest circuit, són les antigues del Tramvia Blau, que no és el circuit on estic fent les proves, és un circuit que faré enterament de vareta de llautó sense utilitzar vies de LGB, almenys aquesta és la intenció, després veurem quan em posi. El càlcul perquè iniciï el circuit és després de Setmana Santa, els dos trencalls a final i principi de línia, i els de cotxeres seran la part més difícil. Tinc el llibre del Tramvia Blau i en el tinc prou informació de les mateixes. Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dl Maig 02, 2011 7:49 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dl Maig 02, 2011 9:04 am | |
| Bàsicament el que vaig a fer és traslladar el circuit que ja tinc a mòduls, però no sabent encara com vaig a connectar les cotxeres amb el circuit, no pel disseny del circuit, pels mòduls que no es com els podrem encaixar.
Las dimensiones de los módulos son, máximo 900 mm de largo por 600 mm de ancho. I la dimensió de circuit sense les cotxeres seran, 9 m. de llarg per un 1,500 m. d'ample en les rotondes
Crec, perquè encara no ho tinc molt clar, que seran 20 mòduls més els mòduls de les cotxeres. De moment aniré construint a veure on arribo
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33797
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dl Maig 02, 2011 10:26 am | |
| Sense dubte es tracta d'un laboriós treball. Ja estic desitjant saber quan tindrem oportunitat de veure-ho al natural.
Pere, com preveus transportar 20 mòduls?
| |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dl Maig 02, 2011 11:02 am | |
| No crec que ho acabi Abans d'un any per a funcionament, i el transport no espero que següent molt complicated per a distàncies curtes. La mesura de 900 mm per 600 mm. és Pensant en el meu cotxe, Els dos mòduls que he fet són de 900 x 395 mm., són els mesures dels mòduls de les ues rotondes i al porta maletes caben 12 sense pals de catenàries ni mes atrezzo, el centre de les rotondes seran places encara per definir atrezzo. Pere | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dl Maig 02, 2011 11:48 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dt Maig 03, 2011 10:34 am | |
| No et creguis que té molta feina la construcció Amadeu, el que ha costat a estat que res més tingués 40 mm. màxim de gruix. Fa mesos que buscava un disseny acceptable per als mòduls. Quan tingui acabat el circuit començare la construcció de catenàries, arbres, zones d'esbarjo a les places de les rotondes, parades i cotxeres. Avui he anat a la fosa a buscar les peces per als boguies del tramvia de Baiona i els mòduls dels parare un temps però ja sabent com els he de fer Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dt Maig 10, 2011 9:55 am | |
| El segon panell està gairebé acabat, en cada panell es poden apreciar els espais per als arbres i també en el segon una tapa de claveguera. També li falten retocs de color en les llambordes i una mica d'herba. Les voreres no estan fetes en cap dels dos panells, tot i tenir ja posats les vorades, no se com seran els fanals i pals per catenària. Les dues rotondes es componen de set mòduls més un central. En aquest mòdul central van les fanals en les dues rotondes. 30 mòduls conformaran el circuit, 8 per a cada rotonda, (7 més 1), 3 per als desviaments a cotxeres, 7 per a la platja de vies i cotxeres, i 4 de circuit en recta. Tinc un dibuix que passés a net i penjare perquè ho entengueu millor. Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dt Maig 10, 2011 11:28 am | |
| Seria interessant veure aquesta tapa de claveguera en més detall. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dc Maig 11, 2011 12:45 am | |
| Aquesta tapa de claveguera és de fusta i res més està feta per tapar el forat, ja ensenyaré amb més detall la que estic fent en cera per a dur a microfusió, cada dos mòduls poso una i caldrà fer motlle. Amadeu hauràs d'esperar que la faci Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] Dc Maig 11, 2011 1:30 am | |
| Esperaré amb impaciència | |
|
| |
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| |
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Circuit tramviaire [Tramblau] | |
| |
|
| |
| Circuit tramviaire [Tramblau] | |
|