TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Andanes de l'estació d'Olesa WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Andanes de l'estació d'Olesa

+4
Olot
Carles Marcos
ut800035 (†)
Mitjans
8 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

Andanes de l'estació d'Olesa Empty
MissatgeAssumpte: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDg Ago 30, 2015 9:17 am

No havia obert cap tema aquí perquè no havia tingut encara l'ocasió de començar a muntar decoració al circuit, però el dia ha arribat i he començat per les andanes de l'estació.

Després de rumiar el tema de l'alçada de l'andana, he pensat que molt alta li dóna una imatge massa moderna, i li vull donar un aire més de carrilet antic, així que he comprat uns llistons de 20x15 per a fer l'encofrat. L'alçada és de 20mm i la distància a la travessa, de 15mm.

El primer que he fet ha estat preparar els llistons, sobretot a l'extrem, que fan una mica de rampa i havia de salvar la corba de l'estació.

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_112641

Per a donar consistència, he posat un mallat que he comprat per a fer un sedàs per la grava, i que me n'ha sobrat bastant.

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_112940

Un cop ple de ciment i allisat, li he posat la sorra amb el ciment fresc, esperant que s'hi enganxi una capa, però em sembla que no hi queda molt enganxada...

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_121245

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_121746

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_133722

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_133735

Per al balast, he passat pel sedàs la mateixa grava del pati, obtenint les pedretes més petites que, com que són les que estan en contacte amb la terra, estaven força brutes i les he hagut de netejar abans.

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_155707

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_161434

Un cop posat el balast, el resultat és aquest

Andanes de l'estació d'Olesa 20150830_161444
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)

Ubicació : Sabadell
Edat : 64
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDg Ago 30, 2015 9:23 am

Molt ben explicat, aquest es un dels temes en que jo m'he estrellat, ho veig clar
Tornar a dalt Ir abajo
Carles Marcos
Trenjardinaire
Carles Marcos

Ubicació : a
Edat : 24
Data d'inscripció : 25/06/2015
Nombre de missatges : 121

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDg Ago 30, 2015 9:46 pm

aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 11:21 am

Després de fer la tercera andana, ha estat el moment de posar la il·luminació. Finalment, aprofitaré els set fanals de Playmobil adaptats.  No penso que calgui comprar-ne més. Els he posat en ziga-zaga per repartir-los millor i que no es noti que no són parells. Un cop fetes totes les connexions sota l'estació, l'aspecte és aquest.

Andanes de l'estació d'Olesa 20151012_172618

Una cosa que queda pendent és fer a les andanes una capa fina de morter tenyit de marró clar, ja que la sorra no s'hi va enganxar com jo voldria.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 4:52 pm

Si vols enganxar la sorra al ciment pots provar de tirar-hi una mica d'això:

Andanes de l'estació d'Olesa 9315

Només calen unes gotes a sobre la sorra de manera que quedi una mica molla, i deixar assecar.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 7:20 pm

Amadeu, fa dies que veig en les teves respostes algun tipus d'imatge, però no sóc capaç de veure-les. Les que publiques dels teus treballs, sí, però altres com aquesta última, no la veig.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 8:24 pm

D'acord. Era una imatge incrustada:

http://www.degacor.com.ar/img_articulos/grandes/9315.jpg

El normal fóra que les poguessis veure. Quin navegador utilitzes?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 8:59 pm

Vaig servir el Chrome al mòbil. A la feina, ja no hi compto amb veure-les perquè està tot capat, però aquí normalment ho veig tot.

Tot i així, quan he picat ľenllaç, em surt el següent:

Forbidden
You don't have permission to access /img_articulos/grandes/9315.jpg on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2 Server at www.degacor.com.ar Port 80
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 9:48 pm

Vale, el producte que t'aconsellava és aquest:

http://www.lacasadelaconstruccion.es/materiales-construccion.php?producto=18536

SIKA-LATEX és una resina per afegir al morter, per impermeabilitzar-lo i per que agafi més. Jo ho he fet servir molt sovint amb el morter per augmentar la seva adherència. Però en aquest cas et suggereixo de vessar-lo tot sol, directament a sobre de la sorra que ja tinguis posada a l'andana. Quan el producte s'assequi, la sorra quedarà ben adherida.

En les proves que he fet, quin resultat va ser satisfactori, vaig utilitzar un sitrell vell.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Oct 12, 2015 10:05 pm

Perfecte! Ja ho provaré.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Oct 13, 2015 4:51 am

Hola Joan i tots els demés.

Jo les andanes les vaig fer posant el encintat primera a mena d'encofrat i que quedés el més anivellat i alineat possible, però sense buscar la perfecció ja que en la realitat hi havien forces imperfeccions.

Un cop sec (tres dies, de Bagà) vaig reomplir l'espai de l'andana amb formigó, un cop ben anivellar amb un colador hi vaig escampar una capa de sorra fina, per donar color i textura, un cop seca s'escombra la part sobrera, per a mi ja és suficient.

Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Oct 13, 2015 5:07 am

Una cosa similar és el que vaig fer amb la sorra, però no em va acabar de convèncer. Tot i així, la tercera, que no li vaig posar, fa que les primeres semblin millor...

Quan faci la capa de sorra enganxada, ja s'igualaran.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Oct 13, 2015 6:01 am

ignasibaga escrigué:
... (tres dies, de Bagà)...

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

És clar, si les hores de Bagà són diferents, els dies també.

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Ago 01, 2016 11:34 am

En la visita que vaig fer ahir a Montserrat, em vaig fixar en diversos detalls de les estacions, i vaig veure que a l'andana hi fa falta un detallet senzill però indispensable. ..

Andanes de l'estació d'Olesa 2e2r11k

Tub de llautó soldat i una base de plàstic. El cartell també és de plàstic, amb la impressió enganxada i impermeabilizada amb pega per les vores i cinta a les cares vistes. Se li suposa l'estanqueïtat...

Si aguanta bé, en faré algun més i també els dels números de via, del mateix estil i més quadradets.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Ago 01, 2016 6:30 pm

Queda bé, lo blanc ha de sobresortir de la base?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Ago 01, 2016 7:12 pm

De fet, no. .. no sé com vaig prendre la mida, però em va quedar llarg. .. potser li passo la llima per ajustar-ho.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Ago 01, 2016 7:55 pm

No queda malament així. Jo no m'hi amoïnaria massa.

La tipografia la trobo molt encertada, Però jo no entenc com has fet les lletres.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDl Ago 01, 2016 11:10 pm

Les lletres estan fetes en paper, enganxat amb cinta de doble cara i amb una capa de cinta adhesiva transparent al davant. Per segellar els extrems, li he posat super glue.

Evidentment, sempre que hi hagi paper hi haurà el risc que es mulli i es faci malbé, per tant, els definitius hauran de ser amb calca i vernissat.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Ago 02, 2016 12:21 am

Queden molt bé... menys és més... molt elegants...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Ago 02, 2016 1:38 am

Gràcies per la resposta, Joan.

I el paper, no es podria pas plastificar, com fan amb els documents?
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Ago 02, 2016 1:56 am

Imagino que sí que es pot, però ahir a la nit, a casa, vaig optar per aquesta solució.

L'altra cosa és posar el cartell sense enganxar, fent un forat a l'andana, tal com ara està posat a la fusta, de forma que el puc desar cada vegada. Sota la pletina encara hi ha un tros de tub.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Ago 02, 2016 9:29 am

Mitjans escrigué:

L'altra cosa és posar el cartell sense enganxar, fent un forat a l'andana,  tal com ara està posat a la fusta, de forma que el puc desar cada vegada.  Sota la pletina encara hi ha un tros de tub.

Per a mi, penso, que és la millor solució per evitar accidents en els moments en que no es juga a trens i que no quedi a mercè de la climatologia sense necessitat. la inclemència del temps passa factura a qualsevol tipus de material, llavors el temps d'exposició canvia brutalment d'una situació a l'altra.

Bona idea i bona feina. ok ok ok

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDt Ago 02, 2016 11:59 am

Avui he fet els cartells de les vies, seguint el mateix procediment

Andanes de l'estació d'Olesa 2iln7no

Andanes de l'estació d'Olesa 24azfpl

Andanes de l'estació d'Olesa 28o8q1

Crec que la millor solució serà deixar els forats a les andanes i posar els cartells quan vull fer anar el tren i treure-les quan sigui l'hora de plegar. ..
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDc Ago 03, 2016 5:37 am

Mitjans escrigué:
Crec que la millor solució serà deixar els forats a les andanes i posar els cartells quan vull fer anar el tren i treure-les quan sigui l'hora de plegar. ..

Penso que és molt encertat... no saps mai que pots passar quan no hi ets...
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitimeDg Ago 28, 2016 2:02 am

Avui, per fi, he instal·lat els rètols. He agafat uns tubs de diàmetre superior i els he enganxat a un forat fet directament al ciment, de forma que queda encaixat a un forat metàl·lic i durarà més temps que si fos directe al ciment.

Andanes de l'estació d'Olesa 2m44yo0

Andanes de l'estació d'Olesa 4twt8w
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa   Andanes de l'estació d'Olesa I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Andanes de l'estació d'Olesa
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent