| Andanes de l'estació d'Olesa | |
|
+4Olot Carles Marcos ut800035 (†) Mitjans 8 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Andanes de l'estació d'Olesa Dg Ago 30, 2015 9:17 am | |
| No havia obert cap tema aquí perquè no havia tingut encara l'ocasió de començar a muntar decoració al circuit, però el dia ha arribat i he començat per les andanes de l'estació. Després de rumiar el tema de l'alçada de l'andana, he pensat que molt alta li dóna una imatge massa moderna, i li vull donar un aire més de carrilet antic, així que he comprat uns llistons de 20x15 per a fer l'encofrat. L'alçada és de 20mm i la distància a la travessa, de 15mm. El primer que he fet ha estat preparar els llistons, sobretot a l'extrem, que fan una mica de rampa i havia de salvar la corba de l'estació. Per a donar consistència, he posat un mallat que he comprat per a fer un sedàs per la grava, i que me n'ha sobrat bastant. Un cop ple de ciment i allisat, li he posat la sorra amb el ciment fresc, esperant que s'hi enganxi una capa, però em sembla que no hi queda molt enganxada... Per al balast, he passat pel sedàs la mateixa grava del pati, obtenint les pedretes més petites que, com que són les que estan en contacte amb la terra, estaven força brutes i les he hagut de netejar abans. Un cop posat el balast, el resultat és aquest | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dg Ago 30, 2015 9:23 am | |
| Molt ben explicat, aquest es un dels temes en que jo m'he estrellat, ho veig clar | |
|
| |
Carles Marcos Trenjardinaire
Ubicació : a Edat : 24 Data d'inscripció : 25/06/2015 Nombre de missatges : 121
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dg Ago 30, 2015 9:46 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Oct 12, 2015 11:21 am | |
| Després de fer la tercera andana, ha estat el moment de posar la il·luminació. Finalment, aprofitaré els set fanals de Playmobil adaptats. No penso que calgui comprar-ne més. Els he posat en ziga-zaga per repartir-los millor i que no es noti que no són parells. Un cop fetes totes les connexions sota l'estació, l'aspecte és aquest. Una cosa que queda pendent és fer a les andanes una capa fina de morter tenyit de marró clar, ja que la sorra no s'hi va enganxar com jo voldria. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Oct 12, 2015 4:52 pm | |
| Si vols enganxar la sorra al ciment pots provar de tirar-hi una mica d'això: Només calen unes gotes a sobre la sorra de manera que quedi una mica molla, i deixar assecar. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Oct 12, 2015 7:20 pm | |
| Amadeu, fa dies que veig en les teves respostes algun tipus d'imatge, però no sóc capaç de veure-les. Les que publiques dels teus treballs, sí, però altres com aquesta última, no la veig. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Oct 12, 2015 8:24 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Oct 12, 2015 8:59 pm | |
| Vaig servir el Chrome al mòbil. A la feina, ja no hi compto amb veure-les perquè està tot capat, però aquí normalment ho veig tot. Tot i així, quan he picat ľenllaç, em surt el següent: Forbidden You don't have permission to access /img_articulos/grandes/9315.jpg on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Apache/2 Server at www.degacor.com.ar Port 80 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Oct 12, 2015 9:48 pm | |
| Vale, el producte que t'aconsellava és aquest: http://www.lacasadelaconstruccion.es/materiales-construccion.php?producto=18536SIKA-LATEX és una resina per afegir al morter, per impermeabilitzar-lo i per que agafi més. Jo ho he fet servir molt sovint amb el morter per augmentar la seva adherència. Però en aquest cas et suggereixo de vessar-lo tot sol, directament a sobre de la sorra que ja tinguis posada a l'andana. Quan el producte s'assequi, la sorra quedarà ben adherida. En les proves que he fet, quin resultat va ser satisfactori, vaig utilitzar un sitrell vell. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Oct 12, 2015 10:05 pm | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dt Oct 13, 2015 4:51 am | |
| Hola Joan i tots els demés.
Jo les andanes les vaig fer posant el encintat primera a mena d'encofrat i que quedés el més anivellat i alineat possible, però sense buscar la perfecció ja que en la realitat hi havien forces imperfeccions.
Un cop sec (tres dies, de Bagà) vaig reomplir l'espai de l'andana amb formigó, un cop ben anivellar amb un colador hi vaig escampar una capa de sorra fina, per donar color i textura, un cop seca s'escombra la part sobrera, per a mi ja és suficient.
Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dt Oct 13, 2015 5:07 am | |
| Una cosa similar és el que vaig fer amb la sorra, però no em va acabar de convèncer. Tot i així, la tercera, que no li vaig posar, fa que les primeres semblin millor...
Quan faci la capa de sorra enganxada, ja s'igualaran. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dt Oct 13, 2015 6:01 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Ago 01, 2016 11:34 am | |
| En la visita que vaig fer ahir a Montserrat, em vaig fixar en diversos detalls de les estacions, i vaig veure que a l'andana hi fa falta un detallet senzill però indispensable. .. Tub de llautó soldat i una base de plàstic. El cartell també és de plàstic, amb la impressió enganxada i impermeabilizada amb pega per les vores i cinta a les cares vistes. Se li suposa l'estanqueïtat... Si aguanta bé, en faré algun més i també els dels números de via, del mateix estil i més quadradets. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Ago 01, 2016 6:30 pm | |
| Queda bé, lo blanc ha de sobresortir de la base? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Ago 01, 2016 7:12 pm | |
| De fet, no. .. no sé com vaig prendre la mida, però em va quedar llarg. .. potser li passo la llima per ajustar-ho. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Ago 01, 2016 7:55 pm | |
| No queda malament així. Jo no m'hi amoïnaria massa.
La tipografia la trobo molt encertada, Però jo no entenc com has fet les lletres. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dl Ago 01, 2016 11:10 pm | |
| Les lletres estan fetes en paper, enganxat amb cinta de doble cara i amb una capa de cinta adhesiva transparent al davant. Per segellar els extrems, li he posat super glue.
Evidentment, sempre que hi hagi paper hi haurà el risc que es mulli i es faci malbé, per tant, els definitius hauran de ser amb calca i vernissat. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dt Ago 02, 2016 12:21 am | |
| Queden molt bé... menys és més... molt elegants... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dt Ago 02, 2016 1:38 am | |
| Gràcies per la resposta, Joan.
I el paper, no es podria pas plastificar, com fan amb els documents? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dt Ago 02, 2016 1:56 am | |
| Imagino que sí que es pot, però ahir a la nit, a casa, vaig optar per aquesta solució.
L'altra cosa és posar el cartell sense enganxar, fent un forat a l'andana, tal com ara està posat a la fusta, de forma que el puc desar cada vegada. Sota la pletina encara hi ha un tros de tub. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dt Ago 02, 2016 9:29 am | |
| - Mitjans escrigué:
L'altra cosa és posar el cartell sense enganxar, fent un forat a l'andana, tal com ara està posat a la fusta, de forma que el puc desar cada vegada. Sota la pletina encara hi ha un tros de tub. Per a mi, penso, que és la millor solució per evitar accidents en els moments en que no es juga a trens i que no quedi a mercè de la climatologia sense necessitat. la inclemència del temps passa factura a qualsevol tipus de material, llavors el temps d'exposició canvia brutalment d'una situació a l'altra. Bona idea i bona feina. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| |
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa Dc Ago 03, 2016 5:37 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Crec que la millor solució serà deixar els forats a les andanes i posar els cartells quan vull fer anar el tren i treure-les quan sigui l'hora de plegar. ..
Penso que és molt encertat... no saps mai que pots passar quan no hi ets... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| |
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Andanes de l'estació d'Olesa | |
| |
|
| |
| Andanes de l'estació d'Olesa | |
|