TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell

+6
Sisu
Maxx_Rivoli
jerrybaffetto
ostman
Olot
Mitjans
10 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell Empty
MissatgeAssumpte: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDj Gen 15, 2015 10:03 am

Feia temps que volia provar de fer un vagó de fusta, i veient el vagó del tren d'Olot a les mans, en tinc moltes ganes. El model triat m'agrada molt, i tot i que és el primer,  pel fet de ser gran no el veig més difícil sinó més laboriós.
Per començar, partint d'un dels plànols del llibre d'en Salmeron he començat a fer-lo amb Catia.

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell 2015-01-15%2B21.50.37

El fet de fer-ho amb 3d és per poder estudiar els diferents llistons que faran falta i poder treure'n  plànols a mida. A més, el programa em permet fer un llistat amb les quantitats.

El que he fet fins al moment és un lateral

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell 20150110

A veure què en surt. ..

Afegeixo una foto del real

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell P110514325

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 23, 2019 10:57 am, editat 2 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDj Gen 15, 2015 10:07 am

Enhorabona per la decisió.

Seguiré el fin amb molt d'interès.

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDj Gen 15, 2015 11:53 am

Un projecte força ambiciós...
Tornar a dalt Ir abajo
jerrybaffetto
Trenjardinaire
jerrybaffetto

Ubicació : carrù - Piemonte - Italia
Data d'inscripció : 19/10/2014
Nombre de missatges : 295

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDj Gen 15, 2015 1:51 pm

ok bona opció, et seguiré amb gran interès
Tornar a dalt Ir abajo
http://gicomodel.jimdo.com/
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDj Gen 15, 2015 1:57 pm

Vostè té enfocament molt seriós per a la realització dels models.
Estic segur que veurem grans resultats per aquest entrenador.
super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDj Gen 15, 2015 8:53 pm

Uf, un bon repte....
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDj Gen 15, 2015 11:23 pm

Veig que us ha agradat. .. me n'alegro! Com ja vaig comentar, més que difícil, ho veig laboriós, ja que un cop definida l'estructura, és qüestió d'anar fent.

Per fer l'estructura m'ha ajudat molt aquesta foto que he trobat, on es veu perfectament sota les fustes de revestiment.
Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell 10399964623_e3b08c7336_m

Aquest migdia, si tot va bé, m'hi posaré una altra estona.

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Gen 16, 2015 2:14 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 2:12 am

Els avanços d'avui han estat ajustar les longituds de les finestres, muntar la paret de l'altre costat, que será diferent perquè en un costat hi ha lavabo i les finestres en aquell punt són dues individuals enlloc d'una doble. Apart, he començat el tester del costat lavabo, que té dues portes.
De mica en mica vaig aclarint el muntatge

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell Estat_11

En aquesta imatge he ocultat els revestiments per veure l'estructura nua.

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell Estat_10

El que m'agradaria que els fusters del forum m'aconsellin és com tallar de forma pràctica tant de llistó. Imagino que tallant per grups...

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 23, 2019 10:58 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 3:56 am

Uf, Joan !

No es pot fer un vagó tal com és a la realitat. Al menys a aquesta escala. Te'n aniries a llistons de gruix molt fi i l'estructura tindria seria de dubtosa solidesa.

Jo em plantejaria fer les parets en contraplacat i les folraria amb llistonatge. Així és com jo he fet els meus, després d'haver somniat un temps en fer-los idèntics a la realitat.

En quant a la pregunta que fas sobre com tallar el llistonatge, jo utilitzo una serra circular. Si només en vols fer un o dos, la serra circular de proxxon o algun tipus semblant serien suficients.

Abans de tirar endavant el projecte, t'aconsellaria de trobar un tros de fusta, provar de serrar els llistons. Probablement quan vegis el resultat que donen les tècniques de tall, el projecte el podràs enfocar de forma més realista d'acord als utillatges que tinguis.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 4:03 am

Vols dir que aquesta estructura no aguantarà? Els llistons no els he fet a escala sinó com m'ha semblat amb el que tinc comercial, a més, hi ha els tirants longitudinals que se suposa que donaran certa continuïtat al conjunt.
Amb contra-xapat no sé com fer els espais per fer pujar i baixar les finestres...

M'ho tornaré a mirar.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 4:10 am

Amb contraxapat, efectivament no pots fer pujar i baixar les finestres.

L'estructura segurament aguantaria, però per descomptat seria molt més fràgil que una estructura de contraxapat folrada.

El principal problema que jo veia a l'estructura, és perquè m'imaginava que volies fer-ho tot a escala. Llavors tindries de fer uns llistons molt prims. En aquest cas, més que la solidesa de l'estructura, el problema és com tallar aquest llistonatge, ja que caldria una precisió de dècimes a la serra circular.

De veritat que abans de fer crear el projecte, el millor és que remenis una mica les eines i provis de tallar la fusta. Llavors veuràs la precisió que aquesta dóna, i les mides del llistonatge que pots obtenir. Crec necessari aquest coneixement per a poder fer un projecte factible.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 4:15 am

Així ho faré super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 4:16 am

Llàstima que el dia que vares fer-me la visita no ho comentessis, perquè t'hagués ensenyat algunes coses que vaig fer que segurament et serien útils.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 4:18 am

Encara no m'ho havia plantejat, hauré de fer alguna altra visita! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 4:19 am

Quan vulguis. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 6:57 am

Penso igual que l'Amadeu...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 10:44 am

Hola a tots.

Carat Joan ja vas per davant. Hi he rumiat molt sobre aquests vagons, jo hi havia viatjat, però de moment tant sols hi puc donar voltes, encara no ho veig gens clar.

Primerament volia fer uns vagons per portar carbó per la Garratt i també estic en fase d'estudi i preparació.

Per treballar la fusta faig servir una serra de cinta, que per tallar llistons fins va força bé, però s'ha de tenir en compte que després s'ha de polir per treure les marques de la serra. El que queda més net és el llistó fresat, poder fer L's T's i altres coses és necessari per fer treball com aquest, quan vaig fer les portes i finestres de l'estació de Puig-Reig ho vaig fer amb una fresadora de bricolatge normal, tot i que em vaig fer uns adaptadors que em permetés treballar amb llistons petits, però tenia que anar amb molta cura ja que és perillós deixar-hi un tros de dit. Ara he comprat una mini-fresadora que em permetrà fer aquestes peces sense perill i amb un resultat millor.

Per a mi ara el problema està en la elecció de la fusta, que no l'afecti la humitat, vaig fer una plataforma sobre un xassís de playmobil i la humitat l'encorba, seria una putada que després de moltíssimes hores de feina es deformés per la humitat. Vaig consultar amb el fuster i em va donar un tros de fusta tropical, em sembla que va dir que era teca, és fosca, molt dura i pesada, molt pesada, em va dir que la fan servir per fer tarimes per a dutxes, volia fer alguna prova abans de res però amb encaixos i tots els elements que voldria que hi hagi i a més per fer pràctiques.

Et felicito pel projecte, et seguiré atentament i en prendré bona nota per si arribat el seu dia em puc permetre el luxe de fer-ne un. reverent reverent

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 10:50 am

Tot és posar-s'hi Ignasi.

Estic començant a fer proves de què puc fer amb el que tinc i de moment, els llistons més prims els tallo amb cutter i els més amples, amb una serreta. Fins aquí, bé.

Igualment, he estat pensant molt en el punt de fer la caixa amb contra-xapat i forrar-la.

En quant a la fusta, faig servir llistons de Ramin, d'Artesania Latina, que en tinc diverses bossetes de diferents mides. Un cop fet, penso fer-hi una bona capa de vernís pel tema de la humitat, però no penso pas deixar-los a l'intempèrie i que es mullin amb la pluja, per si de cas.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 11:01 am

Hola Joan.

Jo tampoc els deixo a la intempèrie, a la barraca a on hi ha d'haver el dipòsit hi ha molta humitat, ara també està parat perquè hi he de fer reformes importants abans de res, espero que em tot això millori, però hi ha un arbre del veí que no hi deixa entrar massa el sol i això es nota.

Per fer aquest vagó et farà falta bastanta fusta.

Fins aviat, Ignasi
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 11:29 am

Lliçó 1, la cola blanca és més lenta... plorar1

Tinc un petit utillatge però se'm fa cua per enganxar diverses peces... he de canviar el xip... ja no és plàstic ni s'enganxa res amb super-glue...

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell 20150111

Quanta estona ho he de deixar perquè s'aguanti mínimament?

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 23, 2019 11:00 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 12:00 pm

De mica en mica, alguna cosa va sortint.

Com que finalment ho faré en contra-xapat, això només serà una prova, però si volgués fer el vagó amb estructura,només caldria repetir això catorze vegades...! Un cop fet, unir-los amb els travessers i enganxar-ho al terra... fàcil, no? riuuuu  (fàcil sí, laboriós, també...)

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell 20150112

Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 23, 2019 11:01 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 50
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 2:11 pm

reverent reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 7:19 pm

Be, be... vas per bon camí !

aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 8:49 pm

Mitjans escrigué:
Lliçó 1, la cola blanca és més lenta... plorar1

Tinc un petit utillatge però se'm fa cua per enganxar diverses peces... he de canviar el xip... ja no és plàstic ni s'enganxa res amb super-glue...

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell 20150116_231413

Quanta estona ho he de deixar perquè s'aguanti mínimament?

Joan, has de fer servir cola blanca ràpida, et permetrà treballar molt millor
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitimeDv Gen 16, 2015 9:04 pm

aplaud aplaud aplaud aplaud formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell   Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Primera incursió al món de la fusta. .. cotxe Martorell
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent