El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
Assumpte: El Feliuet (SFG) Dt Maig 05, 2009 1:56 am
Crec que pot ser interessant, aqui us deixo un link per descarregar la revista Arjau, de l'Ajuntament de Sant Feliu de Guixols, en la que hi han articles i fotografies força interessants d'aquest carrilet:
Amb motiu del 40é aniversari del tancament del carrilet de Sant Feliu a Girona, s'han fet actes commemoratius. Llàstima que ja hem fet tard. Es important l'arxiu documental que tenen. Jo vaig veure una exposició molt interessant ja fa bastants anys, quan van cel.lebrar el centenari de la seva innauguració, amb una reproducció de l'estació de Sant Feliu, jo diria que a escala IIm.
Crec que val la pena fer-li una ullada.
Salutacions,
Antoni
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Dt Maig 05, 2009 8:05 am
Gràcies per l'informació, Toni.
La maqueta que vares veure, si és la que em penso, no era IIm, ja que utilitzava la via de LGB per ample de 75 cms. Per tant era una mica més grossa. Potser IIIe (?).
La maqueta que vares veure, si és la que em penso, no era IIm, ja que utilitzava la via de LGB per ample de 75 cms. Per tant era una mica més grossa. Potser IIIe (?).
No ho recordo, he vist que es pot organitzar una visita de grup especial fora de termini si som un minim de 10 persones. La maqueta és de l'Ignasi Griñon, president de l'Associació de les Comarques Gironines, el conec.
Aqui us deixo una foto del Feliuet al 1960 d'una web d'un anglès que ha escanejat les seves diapositives dels seus viatges:
Efectivament, l'escala no és IIm, és a 1:16. Ho podeu trobar dins l'apartat "El Tren a Escala".
Salutacions,
Antoni
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Dc Maig 06, 2009 3:29 am
Genial !!
Una de les fotos del primer article, en que es veu un material abandonat a l'estació de Girona després de la clausura, m'ha transportat als temps en que jo tenia 10 any i amb un cosí meu de Girona varem entrar un dia a "visitar" tot el material que era tal com es veu a la foto.
Ubicació : Mollet del Valles Edat : 62 Data d'inscripció : 15/12/2009 Nombre de missatges : 71
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Dt Feb 09, 2010 12:04 am
Bon dia:
Com algú del foro ja sap, he fet a dins de la meva pàgina web una aproximació històrica del Tren de Sant Feliu a www.sfg.com.es.
En aquesta web hi poso totes les fotos, planells, documents interns, i qualsevol cosa que tingui a veure amb la història del tren i l'actualitat de les peces que encara queden vives.
He tingut molta sort perquè m'han ajudat uns amics anglesos, i sobre tot l'Arxiu municipal de Sant Feliu de Guíxols i l'Ignasi Griñon (del qual feu referència). Fins i tot un amic de Dinamarca em va fer arribar un film per utilitzar-ho.
Des d'aquest missatge un demano que si algú de vosaltres té alguna cosa interessant a dir o a afegir al que ja tinc que m'ho faci saber. Estaré molt honrat de fer-lo servir.
També hi trobareu en aquesta web fotos de la exposició del material de l'Ignasi que va fer al centenari del tren con al 40 aniversari del tancament.
Salutacions Isaac
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Dt Feb 09, 2010 9:35 am
Estàs fent un bon treball, Isaac.
També és una bona cosa que hagis pogut contactar amb tots aquests anglesos. Sembla mentida, però hi ha molta més documentació gràfica allà que aquí a casa nostra. Només cal veure la bibliografia dels llibres editats aquí. La major part de les imatges s'han d'anar a buscar a l'estranger.
Per la meva part, et puc dir que tinc algunes postals i poques fotos, que imagino que ja deus conèixer, però que poso a la teva disposició.
Ubicació : Mollet del Valles Edat : 62 Data d'inscripció : 15/12/2009 Nombre de missatges : 71
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Dt Feb 09, 2010 11:01 am
Bona nit:
En principi només en aquest fil ja he trobat algú que encara no coneixia, en John Carter. Encara que sembli mentida, he trobat millor disposició entre aquells de fora que la gent de dins. N'hi ha molts que ni m'han contestat els correus que els he enviat.
Agraeixo la teva predisposició i si veus que hi ha alguna cosa que queda coixa perquè falta alguna cosa, foto o text no dubtis en dir-m'ho. Es per mi més difícil demanar el que no conec que el que ja he vist, normalment em faig les composicions de forma visual. Ara estic fent la traducció al francès i anglès de parts de la pàgina, després, cap a l'estiu tornaré una altre vegada a fer composició de tot el que falta.
Salutacions Isaac
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Ds Mar 10, 2012 6:46 pm
Una interessant col·lecció de fotografies del tren de Sant Feliu de Guixols a Girona
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Dt Ago 25, 2015 8:44 pm
Una foto que he trobat a la web meteorologica de Palamos
data 2/2/17
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: El Feliuet (SFG) Dc Ago 26, 2015 2:37 am
Si, em sona haver-la vist aquesta foto. Són uns aiguats que hi va haver a Palamós.
Però el tren de Palamós (Girona-Flassà-Palamós amb ramal a Banyoles), no era pas el Feliuet, ja que el Feliuet era el tren que anava de Girona a Sant Feliu de Guixols.