TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.

Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 60
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 24971

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Empty
MissatgeAssumpte: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 2:51 am

A rel d'una pregunta feta en un altre fil, en sorgeix aquest altre que sempre us pot donar una idea per a compatibilitzar diferents tipus d'enganxall, tal com es fa en la realitat.

En aquest cas jo disposo de diferent material del tren d'Olot, amb l'enganxall d'aquesta companyia construït per mi. Volia el realisme que dóna tenir aquest material amb el seu propi enganxall, però això comportava que fos incompatible amb la resta de material LGB. Encara que no m'importava perquè no penso barrejar aquests materials de diferent naturalesa, me'n vaig pensar una per a poder fer que en un moment donat les meves màquines del OG poguessin arrossegar el material LGB convencional, o que una de LGB pogués remolcar la composició OG.

Antecedents, i la pregunta que dóna origen a aquest fil:

Olot escrigué:

jaume escrigué:

...Pel que fa a l'arrossegament de vagons per radi 1, mes ben diria que es una locomotora [la St Léonard del tren d'Olot] no peparada per poder arrossegar material.
Jo el que li faria es posar un enganxall unificat lgb, desmuntable amb un cargol com fan a la realitat.
Els canvis del tren d'olot? i d'altres linies...

En principi aquesta màquina només hauria d'arrossegar la composició del tren d'Olot, per tant no l'hi cal enganxall LGB. No obstant, tinc un vagó tancat de LGB al que l'hi vaig posar un enganxall Olot-Girona, i aquest em pot fer de vagó-adaptador per a remolcar material LGB amb aquesta màquina.
Això em va semblar més adequat que no pas fer adaptacions que m'obligarien a modificar la topera de la màquina de forma que ja no seria com l'original.

fve escrigué:
... Sobre el que explicaves del vagó LGB, que te l’enganxall LGB a un cantó i el Olot-Girona a l’altre, solució molt bona i que també s’utilitza amb el trens a escala 1:1, (històrics FGC-Llobregat Anoia), podries ensenyar-nos fotografies del teu vagó, be en aquest fil o be en un de nou...

Naturalment, i amb molt de gust, encara que el vagó no te res d'especial.

No es tracta exactament d'un vagó amb un enganxall diferent a cada costat. Això hagués hagut de fer-se si els dos enganxalls haguessin estat a la mateixa alçada. Però sortosament l'enganxall del OG està a l'alçada de la topera de LGB, amb el que vaig substituir les toperes dels dos costats del vagó, per l'enganxall OG, mentre que els originals es podien mantenir igualment a tots dos extrems.

El vagó utilitzat per a tal fi era el vagó tancat de mercaderies amb so de màquina de vapor ref LGB 4135S, convenientment pintat amb una pintura mate Humbrol per a que no sembles tant de plàstic.

Aquestes són les fotos:

El vagó ofereix aquest aspecte.

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Img_6620

Aquest és un dels testers, i l'altre és exactament igual, mantenint igualment els dos enganxalls

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Img_6621

Aquí es pot veure en detall la coexistència dels dos sistemes

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Img_6622

Editat per darrera vegada per Olot el Ds Maig 03, 2014 6:38 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
fve
Comptador de reblons
fve

Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 61
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3020

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 4:27 am

Amadeu,

Moltes gràcies per l'explicació i per les fotos. Trobo molt reexida la solució, és la integració perfecta dels dos mons, l'enganxall LGB i els topalls - enganxalls de OG.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Barcelona i de vegades la lluna
Edat : 65
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 9649

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 5:21 am

Molt enginyós i pràctic  scratch  study 

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 58
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 5:26 am

El problema dels enganxalls es com un virus.
S'hi afegeix que LGB no serveix ni l'enganxall propi ni l'enganxall america.
Ja no es poden comprar.
Tot i aixo, l'enganxall playmobil es compatible, a la seva manera, i aquests si el serveix l'empresa.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 5:30 am

Olot escrigué:

jaume escrigué:

...Pel que fa a l'arrossegament de vagons per radi 1, mes ben diria que es una locomotora no peparada per poder arrossegar materail.
Jo el que li faria es posar un enganxall unificat lgb, desmuntable amb un cargol com fan a la realitat.
Els canvis del tren d'olot? i d'altres linies...

En principi aquesta màquina només hauria d'arrossegar la composició del tren d'Olot, per tant no l'hi cal enganxall LGB. No obstant, tinc un vagó tancat de LGB al que l'hi vaig posar un enganxall Olot-Girona, i aquest em pot fer de vagó-adaptador per a remolcar material LGB amb aquesta màquina.

Això em va semblar més adequat que no pas fer adaptacions que m'obligarien a modificar la topera de la màquina de forma que ja no seria com l'original.

Pero no et serveix l'oportunitat de circular per radis tancats.
En canvi una previsio com jo dic, si ho premetria.
Que no ha de circular per corbes tant tancades?
Tanpoc l'embielatge es correcte i no passa res.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 6:12 am

Jaume, no em serveix de res que l'enganxall em permeti circular per radis tancats, si després els vagons no poden fer-ho perquè els estreps toquen entre ells.  nose 
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 49
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6946

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 6:38 am

Molt enginyòs... Mai es pot dir mai... Tenir opcions diverses sempre és bo...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: enganxes   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 6:43 am

Entenc que els enganxalls del tren d'Olot són com unes trompetes... I poses unes anelles a dins fitxant-les amb un passador... Si és així es podrien tenir unes anelles més llargues que evitessin que toquin els vagons en girar per radis petits...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 6:57 am

Exactament.

Es tracta d'una mena d'embut amb un passador. Hi ha una llengüeta foradada per els dos extrems, i quan és dins de l'embut el passador l'empresona.

Aquí un esquema

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Enganx10

I aquí un enganxall d'un vagó de viatgers

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Enganx11

En aquest cas és la topera d'una St Léonard, com la meva.

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Enganx10

Us imagineu la màquina de veritat amb els "enganxes-lavabo" de LGB? riuuu  riuuu 
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 4928

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 9:57 am

Hola a tots.

Un tipus d'enganxall-topera semblant també el portava el carrilet de La Pobla de Lilliet a les màquines i en els vagons de viatgers, els de mercaderies tant sols portaven dos trossos de passa-mà amb un forat per la platina d'unió soldats al xassís del vagó.
Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. J0wtba

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 10:02 am

Lgb feia un enganxall amb forma de trompeta... Els meus boguies portatroncs els porten...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 7:00 pm

LGB fa tots aquests enganxalls:

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Z12

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Z_112

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Z_212

Més l'antic:

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Z_312

Tu deus voler dir el primer.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 7:01 pm

Aquesta és una imatge interessant a l'hora de fer invents per a compatibilitzar els enganxalls:

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Z_410
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 8:12 pm

Exacte em referia al primer... De fet és molt semblant als del tren d'olot...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDs Maig 03, 2014 8:35 pm

Olot escrigué:
Aquesta és una imatge interessant a l'hora de fer invents per a compatibilitzar els enganxalls:

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Z_410

Aquesta es la proposta per tot el material que tens.
Si un dia el vols fer circular, un cargolet i ja tenim l'enganxall unificat al seu lloc.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 47
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 11284

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDt Maig 06, 2014 2:58 am

jaume escrigué:
Ja no es poden comprar.
Tot i aixo, l'enganxall playmobil es compatible, a la seva manera, i aquests si el serveix l'empresa.

doncs jo encara en compro i no tinc problemes de trobar-los....??¿¿??  nose nose 

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDt Maig 06, 2014 3:19 am

MALLET73 escrigué:

jaume escrigué:
Ja no es poden comprar.

doncs jo encara en compro i no tinc problemes de trobar-los....??¿¿??  nose nose 

salutacions

mallet73

A on els trobes?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 47
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 11284

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDt Maig 06, 2014 5:05 am

jaume escrigué:

MALLET73 escrigué:

jaume escrigué:
Ja no es poden comprar.

salutacions

mallet73

A on els trobes?
per internet...també a Martorell hi havia un venedor que en venia...
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47

Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 73
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 1825

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDt Maig 06, 2014 6:55 am

aquí ,ici :

http://www.marklin-spain.com/homeMARKLIN SPAIN
www.marklin-spain.com/‎

LUTJENS S.L. Ignasi Iglesias, 17 · 08940 Cornellà Ll. · T. 93 480 15 23 · F. 93 474 37 92 · lutjens@lutjens.net. img. flecha. Compre cómodamente desde su casa ...
‎Tiendas on-line - ‎Marklin - ‎Puntos de Venta - ‎LGB

Amic Lütjen és molt amable, que estava al vestíbul de Molins de Rei. i també Ste Eugènia

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDt Maig 06, 2014 7:57 am

Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDt Maig 06, 2014 8:16 pm

Internet rn tenen a pocs llics i val massa quartos. Ja sabeu, ni val la oenabpagar 17€ d'enviament per quatre enganxalls...
Acaba sortint mes economuc a can subastes.
No vaig veure qui en tenia a la fira.
En lutgens no te stick u ho ha de demanar a la casa gran. Si la casa gran no ho serveix com recanvi, no ho pot tindre.
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)

Ubicació : Sabadell
Edat : 59
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDc Maig 07, 2014 2:16 am

I quina explicació lògica te no servir enganxalls de recanvi? no ho entenc o ja pretenen que sigui com molt aparells actuals que si es fa malbé alguna cosa canvis tot l'equip sencer, si es així amb ni no hi contin

Joan
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDc Maig 07, 2014 3:08 am

Em fa l'efecte que LGB ha parat de subministrar peces de vagons, però no recanvis, i petant que rodes i enganxalls es venen amb normalitat.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDj Maig 08, 2014 9:16 am

Pero les rodes no es trenquen.
En canvi els enganxalls si.
I es just el que no tenen avui en cataleg.
Ni l'unificat ni l'america. No saben que fan? O ho saben molt be?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitimeDg Des 07, 2014 7:38 pm

Aquí hi ha una idea d'enganxall magnètic casolà.

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. Wlvps2

L'enganxall també possibilita l'interconnexió elèctrica entre els vagons. L'autor d'aquest sistema l'explica a la seva web

http://www.modellbau-huk.ch/eisenbahnmodellbau/g-spur_ab_2_q_2011/led_wagenbeleuchtung_magnetkupplung/index.html#
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.   Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material. I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Enganxalls: compatibilitzar diferents tipus d'enganxall al nostre material.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: