TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Prototip B - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Prototip B

Ir abajo 
+6
Maxx_Rivoli
jaume
ostman
Sisu
Olot
MALLET73
10 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDc Gen 08, 2014 9:20 am

Felicitats, una obra molt ben feta
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDc Gen 08, 2014 9:24 am

MALLET73 escrigué:

jaume escrigué:
Felicitats. Ara uns martorell....


Moltes gràcies per els vostres comentaris.....  Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed 

Doncs tinc previstos fer un parell de vagons però encara no tinc clar quins fer..però abans he de anar acaban altres coses....alguna loco de vapor més i un parell d' automotors.....res que no aborreixo!!!

salutacions

mallet73

Res que no puguis tindre acabat en dos mesos.
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDc Gen 08, 2014 11:25 am

Bravo Bravo Bravo Bravo 

Molt agradable. Felicitacions i espero veure't en persona molt aviat!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDj Gen 09, 2014 3:06 am

Maxx_Rivoli escrigué:
Bravo Bravo Bravo Bravo 

Molt agradable. Felicitacions i espero veure't en persona molt aviat!

Moltes gràcies!

ok, jo també!!! pot ser vindràs a la festa de molins de rei ??

Grazie!

ok, anch'io! Potrebbe essere vieni alla festa Molins de Rei?

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDj Gen 09, 2014 2:34 pm

Lamentablement tinc alguns problemes amb la feina i amb els cotxes que han robat.
No puc dir, però crec que no!
 Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad 
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDl Feb 10, 2014 11:22 am

Hola Pere i tots els demés.

A la trobada de Molins al veure circular la màquina et vaig demanar per la Berga em vas esmentar que la Berga portava les rodes al interior de la bancada i que llavors vas decidir que fos un prototip B.

També amb l'Amadeu a vegades em parlat de les llicencies constructives, jo en soc un ferm defensor, si hi ha un element del model que no el trobo en el mercat i tinc dificultats en la seva reproducció em permeto la llicencia de posar-hi el element al meu abast que si ajusti més. Prefereixo aquesta sol·lució a quedar-me sense model.

Possiblement la primera i més gran dificultat al reproduir un model determinat és la motorització i els rodaments i encara més amb models de vies secundàries i estretes, és molt difícil trobar una motorització que tingui els eixos a les distàncies correctes i el diàmetre de les rodes que també sigui el corresponent. A això hi hem d'afegir lluminàries, vàlvules, bieles i altres detalls, però penso que tal i com ens permetem el luxe de fer uns models del tot imaginaris encara més ens ens de tolerar el fer reproduccions al nostre abast, amb les llicencies que ens calguin però que ens deixin satisfets del treball que em fet i que a la vegada ens ajudaran a progressar en treballs posteriors en els que les llicencies personals les veurem superades de mica en mica. No hem de perdre de vista que l'objectiu es gaudir en el que estem fent.

Ja et vaig comentar que buscava motoritzacions per fer una Garratt i les que he trobat no son exactament a les mides reals, però si acosta força i per les meves exigències és suficient.

Fins ara no havia vist aquest treball i per mi és una Berga, una Berga feta per en Carles (Mallet73),  aplaud  aplaud  aplaud  aplaud amb l'estil d'en Carles que és molt aprop del meu estil i manera de fer. La construcció de la caldera, caixa de fums, dipòsits d'aigua, frontals,... son les de la Berga.

Parlant de la Berga, aquesta té dues etapes ben diferenciades en la seva història. La primera correspon als Ferrocarrils Econòmics de Manresa a Berga en el període entre 1890 fins al 1924 amb la creació de la Companyia Generals dels Ferrocarrils Catalans, eren unes màquines que portaven uns grans apaga-guspires a la xemeneia i uns faldons que tapaven les bieles, ja que circulaven per l'interior de les poblacions que travessava, la seva numeració anava del la 5 fins al la 22. Amb la creació del FFCC es van unificar els enganxalls, van canviar les xemeneies, van posar els compressors i els dipòsits per l'aire comprimit pels frens a la teulada de la cabina, primer en van ser dos i desprès tres i més grans, van perdre els faldons ja que van passar a fer maniobres a les estacions de les línies, com que eren provinents del tren de Berga entre l'argot ferroviari se les va conèixer com les Berga, la seva numeració va passar del 27 fins al 42.

Al meu entendre i respectant la voluntat d'en Carles, la màquina que ens mostra és una Berga d'aquesta etapa.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDl Feb 10, 2014 5:57 pm

Molt interessant el que comentes, en principi és una bona manera de fer... Sovint la única...

Ja ens ensenyaràs els progressos de la teva garrat...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32947

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDl Feb 10, 2014 6:24 pm

ignasibaga escrigué:
...Fins ara no havia vist aquest treball i per mi és una Berga, una Berga feta per en Carles (Mallet73),  ...


Penso exactament el mateix. És el que vaig veure a primer cop d'ull: una Berga. No hi ha volta de full.

Com a recolzament a les explicacions d'en Ingasi, aporto aquestes fotografies sobre les dues etapes de la Berga:

1) Tramvia de Manresa a Berga

Prototip B - Página 2 Berga112

Prototip B - Página 2 Berga111

Prototip B - Página 2 Berga110

2) Companyia General de Ferrocarrils Catalans

Prototip B - Página 2 Berga210

Prototip B - Página 2 Berga211

A demés d'aquestes també n'hi varen haver unes altres (mai anomenades "Berga"), que varen circular per el tren de Madrid a Almorox

Prototip B - Página 2 Berga310

Prototip B - Página 2 Berga311

I finalment també n'hi havia hagut algunes al FC de Bilbao a Lezama, si be aquestes no eren exactament iguals.

Prototip B - Página 2 Locomo10
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1191

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDt Feb 11, 2014 8:18 am

Ja tinc ganes de veure aquesta nova creació d'en Carles "trepant" per les rampes de Kargolia.

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32947

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDt Feb 11, 2014 8:25 am

I jo per l'estació de Sot del Bac.  angell 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 12, 2014 4:37 am

Quatre ratlles més sobre les Berga, observant les fotos de l'Amadeu.

La primera foto és a l'estació del Nord de Renfe a Manresa, L'estació del ferrocarril de Manresa a Berga era a l'altra banda del riu i hi havia un via d'enllaç entre les dues estacions.

La segona és un tren descendent a l'entrada de l'estació de Olvan-Berga. Porta el número 20 portava el nom de La Pobla i va ser construïda per la Maquinista Terrestre i Marítima el 1911.

La tercera és a l'estació de Fígols les mines, fixeu-vos que porta les tapes protectores de les bieles aixecades i a sobre hi ha el nom de Puig-reig, era la número 5, era una Krauss i va ser la primera de la serie que es posà en servei el 1890. Als FFCC portà el número 25 i el nom va desaparèixer

La quarta en que hi veiem la 42 ja correspon a l'etapa dels Ferrocarrils Catalans (correspon a la 22 del Manresa -Berga). Tant en aquesta com a les fotos que segueixen els faldons han desaparegut però les bieles no et deixen veure massa els xassís de la màquina, per tant els detall passa a segon terme.

Desconec si les màquines del tren de Madrid-Almorox eren Krauss o Maquinista (MTM), però si que es tracta del mateix model, la diferència és en el compressor i els dipòsits d'aire comprimit a sobre la cabina, però aquests elements es van afegir al unificar el material per formar els Ferrocarrils Catalans.

Pau, la Garratt haurà d'esperar, qüestió de calendari, abans he d'acabar les rajoletes per les andanes, tot seguit començar l'edifici de l'estació i mentre el temps m'ho permeti condicionar l'espai per poder fer la base del circuit. Molta feina i el temps es comença a tirar a sobre.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32947

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 12, 2014 5:26 am

Molt bones precisions, Ignasi.

ignasibaga escrigué:
...  Desconec si les màquines del tren de Madrid-Almorox eren Krauss o Maquinista (MTM), però si que es tracta del mateix model, la diferència és en el compressor i els dipòsits d'aire comprimit a sobre la cabina, però aquests elements es van afegir al unificar el material per formar els Ferrocarrils Catalans...

Les màquines del Madrid-Almorox eren set, totes construïdes per Krauss. Algunes d'aquestes màquines varen ser construïdes el 1893 amb els números del 2296 al 2300, una altra va ser construïda el 1908 amb el número 5873, i una altra el 1913 amb el número 6703.

Les de Maquinista varen ser construïdes entre 1900 i 1911.

També n'hi va haver dues que varen ser construïdes per Talleres Nuevo Vulcano, per al Tramvia de Manresa a Berga.

Sobre els dipòsits de les Bergues, precisament a les fotos de l'època Tramvia de Manresa a Berga que he posat, es pot veure que encara no portaven els dipòsits.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitimeDc Feb 12, 2014 11:00 am

Sou uns pous de ciència ferroviària!

Que ho sigui així per a molts anys!
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Prototip B - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Prototip B   Prototip B - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Prototip B
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2
 Temas similares
-
» T-prototip - TARRACO
» Prototip Màquina neteja-vies

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: