TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]

Ir abajo 
+9
E4lok
tram47
peps
TramBlau
jaume
ostman
Olot
MALLET73
Sisu
13 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AutorMissatge
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDc Jun 26, 2013 9:50 am

fve escrigué:
Narcís,

No et pensis que t'he oblidat. Vaig tirar una pedra, millor dit una pedrada i no vull amagar la ma.

A veure, insisteixo en que és una gran sèrie d’animalades, però un cop assumit que ho és, anem a desenvolupar-la.

Primera Animalada: Metres de via.
Ja ho vaig dir que els metres de vies per salvar els 0,5 metres del mur, respectant un pendent del 25/ 1000, son 20 metres de via, però aquí ens falten els dos culs de sac, jo proposo 2,5 metres a cada cul de sac, el que ens permetria encabir-hi una Mogul i tres cotxes de viatgers del tipus Durango de LGB. O sigui que en total serien 25 metres de vies i dues agulles, a més del traçat de vies que vulguis fer a la feixa de dalt i l’agulla i l’enllaç amb el circuit de la feixa del mig.

Es pot reduir el nombre de metres, utilitzant pendents més pronunciats, però en aquest cas se’n ressentiran les composicions, que caldrà que siguin més curtes.
Aquest és un problema bàsicament d’oportunitat i econòmic i que consti que considero que és el més petit de tots.

Segona Animalada: Cóm ho fem?.
Avui només faig un apunt del que m’ha passat pel cap per fer la línia, ho desenvoluparé més endavant, com a mínim és un exercici mental i això va bé.

Primer tram, des de la cota 0cm fins a la cota 170cm que és a la primera agulla i el inici del primer cul de sac. Proposo que el tram de pujada, que és de 6,8 metres de longitud, més l’agulla es construeixi utilitzant un pont de cavallets de fusta d’estil americà, separat del mur de pedra, el que ens permet la doble amplada que necessitem per el tram de l’agulla i el inici del segon tram de pujada. Em refereixo a un pont de l’estil del de la foto que adjunto, la segona foto és una curiositat, els ferrocarrils forestals americans, amb les Shay i els ponts son de pel•lícula.

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Fl7f.th

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 8j22.th

El tram horitzontal del primer cul de sac, proposo fer-ho amb suports de fusta clavats al mur, intentant imitar una mica l’estructura dels ponts de fusta americans. Adjunto un esquema preliminar del que vull dir.

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Gau9.th

Continuarà.......
.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDc Jun 26, 2013 10:08 am

Això es posa interessant...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 12:28 am

Eduard, t'agraeixo infinitament el temps i les energies que inverteixes en el projecte, però no voldria que malgastessis aquestes energies amb un projecte que potser que no es porti a terme. Vull dir que no vull que et sàpiga greu si no acabo fent res, de moment encara he de començar i per mi és prioritari fer la part de baix i tot i així, per motius que no vénen al cas, no sé quan començaré.
Et demano disculpes si t'he donat peu a posar-ho sobre el paper.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 3:09 am

Sisu escrigué:
Eduard...
... no vull que et sàpiga greu si no acabo fent res...

Dons ho sento, però a mi també em sabria greu.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 4:08 am

vinga sisu!! anims i mica en mica anar fent!!!!!!! que el circuit de les feixes ja te les primeres pedres!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 8:54 am

Sisu escrigué:
Eduard, t'agraeixo infinitament el temps i les energies que inverteixes en el projecte, però no voldria que malgastessis aquestes energies amb un projecte que potser que no es porti a terme. Vull dir que no vull que et sàpiga greu si no acabo fent res, de moment encara he de començar i per mi és prioritari fer la part de baix i tot i així, per motius que no vénen al cas, no sé quan començaré.
Et demano disculpes si t'he donat peu a posar-ho sobre el paper.

Narcís,
Cap problema, per a mi és un exercici divertit, si després no fas res del que proposo, ho entendré, insisteixo que és una animalada en sèrie i si al final no en surt res que sigui vàlid, mala sort!!, i si tu o algú altre pot aprofitar quelcom, perfecte.

Entenc perfectament que sigui prioritari per a tu el circuit de la feixa del mig, recorda que quan vaig fer la meva proposta, ja vaig dir que potser no era el moment de fer-la.

Penso que sempre hi som a temps de plantejar-nos con “escalar” el mur, la única cosa a modificar del circuit de la feixa del mig, seria una agulla per a iniciar el ramal de la ”escalada” i això no ha de ser massa complex de fer i després caldrà adaptar el projecte a l’espai que deixi disponible el circuit inicial.

O sigui, que si a tu et sembla be, segueixo “fen volar coloms” pel teu mur.

Bona nit
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 8:57 am

Olot escrigué:



Sisu escrigué:
Eduard...
... no vull que et sàpiga greu si no acabo fent res...




Dons ho sento, però a mi també em sabria greu.


Amadeu, no t'entenc!!!
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 8:59 am

MALLET73 escrigué:
vinga sisu!! anims i mica en mica anar fent!!!!!!! que el circuit de les feixes ja te les primeres pedres!!!

salutacions

mallet73




Grosses i verticals!!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 9:07 am

fve escrigué:

Olot escrigué:

Sisu escrigué:
Eduard...
... no vull que et sàpiga greu si no acabo fent res...

Dons ho sento, però a mi també em sabria greu.

Amadeu, no t'entenc!!!

Només vull dir que si acabés per no fer res a mi em sabria greu. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 9:10 am

Narcís, amb aquesta afició que tens al material americà, quasi que al teu tren el podries haver anomenat The Feixes Railway Co Ltd.

Wink


Editat per darrera vegada per Olot el Dj Jun 27, 2013 9:49 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 9:37 am

Bé, més que el material americà en general, el que m'agrada són les seves locomotores de vapor i les línies d'explotació forestal. M'agrada molt la muntanya i trobo que és una manera maca de juntar el tren i la muntanya amb aquestes fantàstiques locomotores. L'ambient que s'hi recrea també m'agrada molt, ho trobo tot d'una gran senzillesa, aprofitant al màxim els materials dels que disposaven amb abundància.
Les Feixes només era un nom de "treball" que vaig crear per obrir el fil, en realitat sempre havia pensat que el nom que li escauria millor seria de "Els Aspres", que és el que li donen la gent de la plana al lloc on vivim, per les característiques que té el terreny, estèril i molt pedregós......això sí fantàstic per als vins.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDj Jun 27, 2013 9:10 pm

Sisu escrigué:
Bé, més que el material americà en general, el que m'agrada són les seves locomotores de vapor i les línies d'explotació forestal. M'agrada molt la muntanya i trobo que és una manera maca de juntar el tren i la muntanya amb aquestes fantàstiques locomotores. L'ambient que s'hi recrea també m'agrada molt, ho trobo tot d'una gran senzillesa, aprofitant al màxim els materials dels que disposaven amb abundància.
Les Feixes només era un nom de "treball" que vaig crear per obrir el fil, en realitat sempre havia pensat que el nom que li escauria millor seria de "Els Aspres", que és el que li donen la gent de la plana al lloc on vivim, per les característiques que té el terreny, estèril i molt pedregós......això sí fantàstic per als vins.


......i per els trens de jardí!!!!!!!riuuuuriuuuuriuuuu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDv Jul 05, 2013 4:08 am

Narcís,

Has vist el circuit del video que han penjat al fil "Vist a Youtube"!?.

Veig que hi ha gent més boja que jo!!
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDv Jul 05, 2013 7:18 am

Ara l'acabo de veure Eduard, quina feinada!, amb l'espai que té aquest home i sembla que ha triat les parts amb més pendent. El lloc és preciós, però a l'hivern té pinta de que s'ha d'estar més bé a la vora del foc.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitimeDv Jul 05, 2013 10:07 am

És que molts pensen que són trens d'estiu, quan tens jardi... A l'hivern no tens res...




NOTA DE L'ADMINISTRADOR:

AQUEST FIL QUEDA BLOQUEJAT A PETICIÓ DEL SEU CREADOR.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]   El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu] - Página 7 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El Ferrocarril de Les Feixes [Sisu]
Tornar a dalt 
Pàgina 7 de 7Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Temas similares
-
» Ferrocarril Val de Martyn
» INDEX - Les construccions d'en SISU
» La catedral del ferrocarril
» Transport per ferrocarril
» FRT Ferrocarril de Rio Tinto

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: