TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]

Ir abajo 
+29
fve
Mitjans
Olot
Joelgb
marcostrain
fantito
Sonderzug
Antseru
KTK
Mak
Jbmarcos
ulises
Maxx_Rivoli
ut800035 (†)
maquinista
E4lok
TOG
Antic mak(baixa volunt)
josepmaria
tram47
Sisu
Pau
jaume
FACTOR
Shay
bantren
ostman
peps
TramBlau
33 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDl Jul 29, 2013 9:01 am

Treballs d'avui:

El complex de la cobertura del túnel quasi acabat.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_4314

En aquest moment feia les voltes de les finestres

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_4315

Mentre que s'assequen és bon moment per a plantejar les rajoles que formen el nivell superior. Això em permet de provar el que serà la via del carregador de la mina

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_4316

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_4317
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12132

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDl Jul 29, 2013 9:23 am

Amb el temps hauràs de plantejar-te posar càmeres a les estacions
http://www.diotronic.com/seguridad/cctv/mini-camaras_p_662.aspx

Càmeres amb transmissor sense fil i receptor connectat a l'ordinador

El dia que acabis el circuit t'ho pots plantejar

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDl Jul 29, 2013 9:26 am

Gràcies per l'enllaç, Pere.

Si, ja hi havia pensat, i fin i tot he fet alguna prova... però d'aquí a que acabi segur que els aparells que hi ha actualment al mercat hauran evolucionat. Wink 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDl Jul 29, 2013 9:52 am

Hola Amadeu i tots els demés.

Un bon vídeo per viure com a maquinista el recorregut de la part construïda, certament queda molta feina per fer, però encara és més cert que n'hi molta de feta, molt laboriosa i de difícil execució, s'ha de reconèixer que és treball magistral.

Cada pedra treballada i posada al seu lloc és un repte i una satisfacció, has gaudit molt i encara pots gaudir molt més, Felicitats pel treball fet.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDl Jul 29, 2013 10:04 am

Sembla que ja li tens el peu al coll... Almenys pel que fa a la part inferior...

A vegades, sovint, hi ha feines que semblan que no cundeixen, però són molt necessàries... I llavors, un dia, en reculls el resultat, i sembla que tot plegat hagui fet un gran salt endavant...

Anims, ja queda menys...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDl Jul 29, 2013 10:19 am

TramBlau escrigué:
Amb el temps hauràs de plantejar-te posar càmeres a les estacions
http://www.diotronic.com/seguridad/cctv/mini-camaras_p_662.aspx

Càmeres amb transmissor sense fil i receptor connectat a l'ordinador

El dia que acabis el circuit t'ho pots plantejar

Pere

Hi ha moltes coses d'aquestes... Com bé diu, l'Amadeu, aquests aparells evolucionen força ràpid... I baixen els preus...

Si vols càmeres sense fils, en aquest moment, has d'anar per ip, és a dir via wifi... La majoria de sistemes poden controlar fins a 16 càmeres... I a un preu raonable...

Si tens més pressupost, càmeras que es controlen amb el mòbil... O les noves que treballen en el núbol...

Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 5:12 am

Ostres! Una mina!
Fins i tot hi aniria be afergir la portatil d'en tramblau!
I un bon carregegdor de vagons.
Ja ens en faras cinc centims d'aquests punt.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 9:03 am

Be, alguna cosa hi ha prevista.

A l'apartador a on vaig posar els vagons i la petita màquina de la darrera foto hi ha d'haver un carregador de carbó, que vindrà d'una mina propera. Entre la mina i el carregador, lògicament alguna cosa hi ha d'haver, i havia pensat en un petit tren de mines tipus Gn15 (és a dir en via de 16'5 mm). Per a tal fi, ja fa bastant temps vaig comprar aquest material de Magic Train, que un cop modificat convenientment podria donar "el pego":

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_8410

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_8411

Ara, però, tinc una indecisió ja que en el darrer viatge a Alemanya vaig trobar via de 22'5 mm, que equivaldria correctament a escala 1/22'5, a la via de 50 cms. El problema és que el material del que he tingut notícia sobre aquest ample de via te un preu que el fa intocable.

Així dons, no tinc encara decidit que fer, tot i que se'n emporta molts números de fer-ho en via de 16'5 mm, perquè així seria compatible amb el material d'en Pere.

Ja ho veurem.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12132

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 9:54 am

Per a un circuit exterior la via h0 pot causar problemes i mes si el corrent ha de passar per les vies, després de l'experiència que estic agafant a GN15 jo agafaria rail d'escala "0" per muntar a 16,5 mm., No és gens difícil muntar una via a aquesta escala i menys amb un rail mes gran. Les travesses haurien de ser de plàstic massís i desviaments, que no són molt fàcils de fer, o rotondes.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 10:10 am

Amadeu jo aplicaria el sistema ibèric tradicional... Racorda sempre una galga diferent que la utilizada pels altres... Així evitaràs possibles invasions... riuuuu riuuuu riuuuu 
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 10:11 am

Gràcies per l'idea, Pere.

Efectivament, en cas de fer Gn15, aquesta és l'idea que porto: utilitzar carril de 0 (desconec el codi que deu ser).

El de H0 és correcte a l'escala per els carrils més petits que jo he conegut a les mines, però al costat de l'enorme carril de LGB (que no és a escala, ni molt menys), es veu massa petit. Per tant em sembla molt apropiat utilitzar el carril de 0, per a guardar les proporcions.

Per les travesses, tampoc no ho tinc decidit, però veig la possibilitat de soldar el carril a plaques de baquelita, com si fossin travesses metàl·liques. Queda per veure la seva resistència a l'intempèrie.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 10:12 am

ostman escrigué:
Amadeu jo aplicaria el sistema ibèric tradicional... Racorda sempre una galga diferent que la utilizada pels altres... Així evitaràs possibles invasions... riuuuu riuuuu riuuuu 


Be, això seria tenir mentalitat ibèrica.

Però aquesta no és precisament la meva. nono 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12132

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 10:30 am

Amadeu una de les coses que ja he pensat per a exterior és que els trens vagin a bateries, per control remot, i mai grans circuits, petites coses, ovals o similars.
Les travesses d'aquesta manera poden ser en alpaca o bronze, sense por al corrent i en els desviaments disminueix molt la dificultat de construcció

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 10:32 am

L'esquema de circuit que tinc al cap és molt simple, tant que no necessito agulles: una via de va i ve, de la mina al carregador... si arribo a posar una via per a tenir-hi material, l'agulla seria fictícia.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1719

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 7:45 pm

Amadeu la via es veu una maravella
salutacions
Tren  PEP
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDt Jul 30, 2013 8:35 pm

Tren Tren Tren Tren Tren bota bota bota bota bota bota com van les obres de depresa aquest dies...de segur que a la tornada de les vacances tindrem que fer una trobadeta per veure les novetats dels circuit de la terrassa i els tallers mallet73...

bones vacances a tots!!!hombrela hombrela hombrela hombrela hombrela hombrela 

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 8:01 am

Gràcies, Pep.

Carles, si que tinc al cap de fer una segona jornada de portes obertes, però m'agradaria tenir un mínim de coses acabades.

super12 

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 8:09 am

Feina no et falta...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33147

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 8:19 am

Be, amics, les coses no sempre surten be. I a voltes, tota la feina de setmanes, o fins i tot mesos, se'n va a l'aigua en qüestió de minuts.

Ja ho diuen: de vegades, els ocells fan cagarades.

I això sol ser perquè de vegades cometem errors. M'explicaré:

Ja vareu veure que tenia la estructura del túnel i de la mina gairebé acabada:

Olot escrigué:
...
El complex de la cobertura del túnel quasi acabat.

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_4314...

Dons be, em semblava que l'interior de l'estructura era massa buit...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_4315

... i per tant en el moment d'enganxar les rajoles que formen el pis superior...

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Img_4316

... vaig pensar d'omplir-la amb escuma de poliuretà, a fi d'evitar el buit i les possibles ressonàncies característiques.

Tots coneixeu l'escuma de poliuretà: és un producte que surt d'un esprai i s'infla, s'infla, i s'infla... sense parar.

El problema va ser que vaig calcular malament la quantitat a posar-ne, i a demés volia estar segur de que no quedaria cap racó buit... o sigui que a sobre en vaig abusar una mica.

El que no m'imaginava és que aquest material al inflar-se tingués gaire força...

Dons si que te força, si: la suficient com per a rebentar l'estructura d'obra.

A mitja nit vaig començar a veure que les rajoles superiors s'havien arribat a aixecat cap a un centímetre de la base a on les havia encolat. I el que era pitjor, la paret de l'estructura ja presentava una esquerda d'uns 4 mm en alguns punts, com si s'estigués obrint.

Malauradament, tot i que vaig aixecar les rajoles de seguida i vaig mirar de buidar per alleugerar la pressió interna, avui en tornant de la feina m'he trobat això:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 1aaaaa10

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 1aaaaa11

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 1aaaaa12

I la cosa no s'havia acabat, perquè se sentien sorolls de que la maleïda massa infecta de l'infern encara es movia ràpidament. enfadat 

Així, que abans de que es trenqués de forma descontrolada fins a arribar a caure a terra, he optat per a tallar les peces per allà on he cregut més convenient, obtenint això:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 1aaaaa13

i això:

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 1aaaaa14

Sortosament sembla que només va afectar la paret exterior, i que la paret interior, la del túnel, no va quedar malmesa... però això caldrà comprovar-ho amb deteniment.

Ara caldrà una mica de paciència per a refer-ho tot.

pale
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 8:33 am

Ja és mala sort... L'escuma aquesta és bastant punyetera... A més aquestes calors no ajuden gens... Doncs fan una reacció exocalorica, i xucla la humitat per espandir-se... De fet recomanen humitejar la superficie, i anar pulveritzant aigua mentre dura el procès d'inflat...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6877

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 8:34 am

Ostres Amadeu, quin greu. Quan la feina és feta toca molt la moral haver de tornar-hi.
Per experiència conec la força de l'espuma de poliuretà. Una vegada, un paleta conegut que era molt prim-mirat, va col.locar un plat de dutxa i el aillar per sota amb espuma. Com que ell ja sabia que tenia mala llet, hi va posar un bidó de 200 litres ple d'aigua.........doncs l'espuma va aixecar prou el plat de dutxa per haver-lo d'arrancar i tornar-hi.
Així que no et facis mala sang, gent de l'ofici també ha rebut les seves consequències.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12132

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 8:39 am

Els farcits amb aquest tipus d'escumes és molt delicat, una setmana després de posar-los encara segueixen creixent i augmenten la preción. Espero que no sigui en excés greu.
Com bé sabràs, jo ho sé molt bé també, el contenidor per a aquest tipus de reciduos és el de rebuig

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 9:36 am

Hola Amadeu i tots els demés.

Jo he treballat a la mina de Fígols i a la de Saldes, ambdues de carbó, a la de Fígols es feia servir 50cm d'ample de via mentre a la de Saldes era de 60cm, a totes dues hi havia una gran varietat de mida de ralls, segons a on tenia que anar destinat i la circulació que tenien que suportar. Així a les galeries principals eren més grans i més nous, deixant els vells i provinents d'altres mines a les galeries d'avançament o amb poca maniobra.

Em vaig dedicar a tallar uns trossos de 1 a 2cm de tots els tipus que van caure a les meves mans, encara els conservo com també una mostra de la via de Puigcerdà de Renfe, del tram-baix, del tren de Port Aventura, entre altres, n'hi ha de nous i altres que gaire-bé no tenen pastilla.

Si us interessa us puc passar unes mides, però a mi no em sembla mala idea fer servir via de 16.5mm, per la gran quantitat de motoritzacions que es poden trobar per fer qualsevol transformació que passi pel cap.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 9:56 am

Ostres Amadeu las feta bona.

La tecnologia ta fet una mala passada, deixeu uns dias perquè se expandeixi lliurament , el pots ajudar mullant pulvorizant´aigua.

Pren la precaució de aïllarlo de la pluja. Al hivern es pot congelar i el fenomen de la dilatació hi tornara.

No passa res aixi se na pren.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitimeDc Jul 31, 2013 10:23 am

Hola a tots.

D'aquestes coses també se'n aprèn, espero que els desperfectes no siguin massa grans i la reconstrucció senzilla.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 16 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 16 de 40Anar a pàgina : Previ  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Següent
 Temas similares
-
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-III [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]
» les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: