TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Construccio locomotora garratt jaume

Ir abajo 
+4
Olot
MALLET73
Sisu
jaume
8 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 04, 2013 10:13 am

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 04, 2013 7:26 pm

I encara no has provat de posar-hi aigua?
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 04, 2013 10:42 pm

ostman escrigué:
I encara no has provat de posar-hi aigua?

Vaig fer un foradet per passar el fil del cable de corrent pel fanal. I l'he de segellar....
Ara semblaria el nen pixador de Brussel/Bruxelles... riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Jun 04, 2013 11:05 pm

O la podriem utilitzar per regar la via...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDc Jun 05, 2013 1:02 am

ostman escrigué:
O la podriem utilitzar per regar la via...
Com els camions cisterna de reg, perquè no aixequin pols els trens al seu pas riuuuu riuuuu riuuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 11:44 am

Hola Jaume.

Com tens la Garratt.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 6:39 pm

La vaig acabar a mig agost.
I per la trobada de cal gavatx va arribar a fer una volta sencera a la maqueta que estan construint.
A primer de setembre, a la fira de Mora la Nova, va circular sens problemes.
Dues pagines abans d'aquesta, en aquests mateix fil vaig posar ines imatges em acabar de pintar i probar en un minitortellet.
I si vas al fil de la fira de Mira la Nova, vaig penjar unes quantes imatges i fins i tot video.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDv Oct 04, 2013 6:54 pm

Són aquestes :

Cal Gavatx

Mora
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 10:31 am

Hola Jaume i tots els demés.

Les fotos i els vídeos son molt il·lustratius, felicitats.

Les peces per fer la caldera son de la màquina amb tender oi?. La cabina també és una composició d'altres elements que em semblen els de la màquina de la caixa d'iniciació?.

Hi ha elements que no els he vist cap vegada a Ebay en la pàgina que em va passar en Pau, a on he anat agafant elements per fer alguna cosa, em balla pel cap una Mallet amb elements de la màquina d'iniciació i amb tender remolcat de bogies fent amb plàstic evergreen.

En el altra fil, el de Mora, et demanava si hi ha alguna connexió elèctrica entre el dos grups motors, en els vídeos veig que el seu funcionament és molt suau a marxa bastant lenta, està clar que tant les vies com les preses de corrent estarien molt pulcres per assegurar la circulació, però una connexió entre les preses i els motors facilitaria un bon funcionament.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 11:51 am

La caldera es feta amb dues calderes tallades de la maquina gran de playmobil. La cabina, es feta amb la major part d'una cabina de la matrixa maquina, pero la part lateral, allargada amb un troç de la cabina de la maquina etita de vapor. El sostre de la cabina es la combinacio de dos sostres de la maquina petita.
El diposit d'aigua es fet amb una cuba d'aigua de playmobil. El diposit de carvçbo es el del tender de la maquina gran de playmobil.
Mallet? En tinc una en preparacio.tinc tot el marerial pero de moment vaig començar la cabina pero per problemes de temps he hagut d'aturar el projecte. Si, vull fer una cosa que pareixi ia mallet de catalans.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDs Oct 05, 2013 1:30 pm

Ignasi t'hi fixes molt... Bè m'agrada...

A veure si veiem ben aviat una de les teves creacions...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 9:39 am

Hola Pau i Jaume

 El tender de la màquina gran de playmobil també està motoritzat, veig que per fer el carro tractor de la carbonera tant sols fas servir la carrosseria de la carbonera. La cabina és de muntatge bastant complexe i el resultat és molt bo, tenint en compte que s'han afegit bastantes peces diferents.

 En quines parts s'han enganxat definitivament i quines altres son desmuntables. Les llums son funcionals?. Les motoritzacions son de la màquina grossa o tots els elements els has anat comprant per separat?.

 Pau, si que procuro fixar-m'hi i aprendre tot el que pugui, de les experiències dels altres també se'n aprèn, tant dels encerts com del que no ens ha sortit com voldríem.

 De la meva de moment tant sols tinc el tender a mig construir.

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 0bwv

Tant aviat com pugui i tingui més cosa en faré més fotos, fins ara no n'he fet.

 Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDg Oct 06, 2013 4:19 pm

Un bon tender... L'has muntat sobre el bastidor d'un vagó?
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDl Oct 07, 2013 8:57 am

Hola Pau.

El bastidor també està fet amb evergreen, ara per ara de Playmobil hi ha els dos carretons, el fanal principal del darrera i la pala, els topalls i el seu suport del darrera també també seran Playmobil, quan arribin, la màquina serà pràcticament tota ella de Playmobil.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDl Oct 07, 2013 9:04 am

Ja ens faràs una foto dels baixos d'aquest tender...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDl Oct 07, 2013 9:59 am

OK
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Oct 08, 2013 5:21 am

En quines parts s'han enganxat definitivament i quines altres son desmuntables. Les llums son funcionals?. Les motoritzacions son de la màquina grossa o tots els elements els has anat comprant per separat?.



Els carros motrius son els de la locomotora de vapor petita. Els vaig afegir un troç de plataforma grisa de vago de mercaderies.
Ho vaig enganxar mitjançant quatre cargols m4 amb famella.
El diposit el vaig enganxar a la plataforma mitjançant dos cargols m4 que vaig roscar a la cuba.
El carro tender tambe te un troç de plataforma grisa de vago de mercaderies, enganxada amb 4 cargols m4 i famella.
Enganxar la caixa del tender em va fer enganxar dos travessers de troç de la casa del sheriff, playmobil. Va be doncs te un gruix de 4mm i val pocs centims.
Aquests travesssers els vaig foradar a m3, unit a la plataforma gris.
A partir d'aci, reforadar la plataforma a 4mm i roscar a m4 els forats dels traverssers de la caixa del tender. Cargols m4, i acabat.
Els fanals:
El superior del tender, ja el porta de fabrica.
El superior de la cuba, es el fanal de la locomotora petita, init a un suport de bustia en forma L, playmobil.
Els fanals inferior son el de la locomotora diesel playmobil. Nomes que son negres d'origen ja que aquesta locomora la van reeditar en versio RC, color carbassa, fa pocs anys.
Vaig trigar dos anys a anar comprant recanvis per construir la locomotora. Pero en fer les probes, pendula la caldera. Un cop arreglat la vaig ensenyar i pel mes de març la vam probar a la trobada de sants.
En Josep em fa fer veure que la caldera ha d'esser de mes diametre.
Llavors vaig recordar que tenia dues calderes de la maquina gran de playmobil, just apartades per construir la mallet. I com la mallet te la caldera de menys diametre, vaig preparar caldera nova per la garrat, i l'altre, allargada, sera per la mallet.
Aixo em va fer treballar de valent i la vam poder probar a cal gavatx.
La meva idea era inaugurar de veritat a la fira de Mora la Nova.
I he tingut sort, i ha anat molt be.
Si el temps em deixa, ara vindra la mallet....
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Oct 08, 2013 9:09 am

Hola Jaume, Pau i tots els demés.

 Jaume gràcies per les explicacions, veig que tens tendència a collar les peces, jo potser peco massa per enganxar-ho gaire-bé tot, deixant desmuntable el mínim imprescindible pel manteniment.

 Pau poso les fotos dels baixos del tender.

 Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Dw9b
 Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Vv6t
 Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Is1x

 El forat del carretó és de 20mm de diàmetre com el tub blau que actua de eix giratori, entra prou just perquè no faci moviments estranys i deixa que el carretó tingui els moviments per adaptar-se als canvis d'inclinació de la via. Les guies en forma de semi-lluna son el suport per on llisca la tira de basculació del carretó i a la vegada eviten la basculació de la carrosseria del tender. El cargol tant sols té la funció que quan el treguis de la via les rodes no quedin allà.

 Fins aviat. Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Oct 08, 2013 9:15 am

Una construcció ben ferma. ok 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Oct 08, 2013 10:00 am

Gràcies per les fotos...

M'agrada molt com has fixat els carretons... Molt enginyòs...

M'ha cridat l'atenció del petit dipòsit... És un tros de tub, però com has fet les vores?

Jo també utilitzo cargols per fixar algunes customitzacions... Altres parts les enganxo, o simplement aprofito les fitxacions originals sempre que puc...
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDt Oct 08, 2013 12:35 pm

Com sempre les coses senzilles són les millors!
Bon treball ... bravo!
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDc Oct 09, 2013 12:56 am

T'he de copiar el sistema de tub i un cargolet. Crec es molt bo.
Perque faig servir cargols per juntar les peces?
Son parts que un dia o altre s'ha d'obrir. Tot el sistema d'enllumenat es pot cremar o fondre i llavors tots a correr amb una serra....
A mes, vaig fer primer la cauxa idespres ho vaig desmuntar per pintar i despres poder posar l'enllumenat.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDc Oct 09, 2013 8:11 am

Hola Pau.

Com has pogut veure el tub és material reciclat i el que em demanes també ho és. Tenia unes quantes
boles de plàstic provinents d'un joc amb sorpresa per la canalla, vaig pensar que un dia em podrien ser útils
i les vaig guardar, tallant un sector (bé dos) llimar-lo una mica i enganxar-lo, un cop hi faci la primera capa
d'emprimació ja no es notarà la diferència de materials.

Vosaltres també deveu tenir un calaix de sastre amb peces de recanvi, no?

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitimeDc Oct 09, 2013 9:33 am

ignasibaga escrigué:
 Hola Pau.

 Com has pogut veure el tub és material reciclat i el que em demanes també ho és. Tenia unes quantes
boles de plàstic provinents d'un joc amb sorpresa per la canalla, vaig pensar que un dia em podrien ser útils
i les vaig guardar, tallant un sector (bé dos) llimar-lo una mica i enganxar-lo, un cop hi faci la primera capa
d'emprimació ja no es notarà la diferència de materials.

 Vosaltres també deveu tenir un calaix de sastre amb peces de recanvi, no?

 Fins aviat, Ignasi.
Ben fet, el material d'aventura sempre és útil...

Personalment, guardo totes els restes de peces que tallo, els retalls, peces que s'han trencat... Mai saps que et pot ser d'utilitat...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construccio locomotora garratt jaume   Construccio locomotora garratt jaume - Página 5 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Construccio locomotora garratt jaume
Tornar a dalt 
Pàgina 5 de 5Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5
 Temas similares
-
» Construccio locomotora mallet jaume
» Construcció locomotora DB 191
» Construcció de una locomotora de cremallera
» Garratt 106 dels Catalans
» Construcció locomotora 99-6001 Harz, fil d'un altre fòrum

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: