TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT

En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.



Comparteixi | 
 

 construcció en G-II/m "la patxanga"

Ir abajo 
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dv Jun 22, 2012 8:42 pm

Olot escrigué:
Vale, tu ho has volgut:


COMPANYIA GENERAL DELS FERROCARRILS CATALANS
LOCOMOTORES BoBo Nº 301 a 304




Locomotora nº 304 a l'estació de Martorell (foto Amadeu Parera)


La Companyia General dels Ferrocarrils Catalans va ser fundada el 1919 amb l'unió de les companyies Ferrocarril Central Català, Ferrocarriles del Nordeste de España y el Tranvía o Ferrocarril Económico de Manresa a Berga.

Immediatament es varen iniciar una sèrie de millores en quant a l'adquisició de nou material rodant, o l'elaboració de diversos projectes com, entre altres, la construcció d'un tram soterrat entre La Bordeta i la Plaça d'Espanya.
al obtenir-se la concessió per a aquest tram a la dècada dels anys 20, la companyia va estudiar proveir-lo de tracció elèctrica ja que per les seves característiques seria impossible l'explotació mitjançant la tracció a vapor.
Així dons, es va decidir electrificar el tram de Plaça d'Espanya fins a Sant Boi del Llobregat. Aquest tram d'uns 10 Kms aproximadament es pràcticament pla, no excedint el seu gradient màxim de les 17 mil•lèsimes... Es va electrificar amb corrent continu a 1500 V de tensió.

Per a cobrir el servei es varen adquirir el 1926 quatre locomotores construïdes en la seva part mecànica per la Société Anonyme des Usines de Braine-le-Comte, de Bèlgica, i en la seva part elèctrica per la firma Ganz és TársaVillamossági, Gép-, Waggen-és Hajógyár Rt, de Budapest.

Es varen matricular a CGFC amb els números 301 a 304.

Locomotora sèrie 300 a l'estació de Sant Boi (Document Carril)


Durant la seva vida en servei varen remolcar tots els trens de viatgers entre Sant Boi i Barcelona-Plaça d'Espanya, i ocasionalment algun de mercaderies. Amb l'arribada dels automotors Naval adquirits amb motiu de la prolongació de l'electrificació, aquestes locomotores varen quedar limitades a serveis secundaris.
Posteriorment es varen fer algunes proves per a assignar-les als trens de minerals que circulaven per aquesta línia, però no es varen obtenir els resultats esperats i les locomotores varen anar quedant progressivament en desús, fent únicament serveis com a locomotores de reserva.
El seu abandonament a una via morta de Martorell va fer que el seu estat s'anés degradant fins que es varen desballestar el 1978 excepte la 304, que va ser preservada per l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
Posteriorment aquesta locomotora va ser restaurada i actualment dona servei als trens històrics de FGC i de l'AAFCB.

El seu aspecte exterior va variar en el transcurs dels anys, podent-se veure primer en color marró-crema, blau-platejat després, i més tard en dos tons de blau amb una franja groga (unificats a CGFC).

El següent quadre detalla algunes de les seves característiques:

Ample de via ....................................................................1.000 m/m
Diàmetre de les rodes ............................................................860 m/m
Distància entre els eixos d'un bogi .....................................2.250 m/m
Separació entre pivots ............................ ..........................6.000 m/m
Longitud total de la locomotora, sense topalls.......................12.600 m/m
Amplada exterior de la locomotora ........................................2.600 m/m
Alçada de la locomotora .................................................... 3.500 m/m
Pes de la locomotora completament muntada,aprox........ 35 tons.
D'aquest pes corresponen a l'equip elèctric,aprox. ......... 11tons.
Potència unihoraria ............................................................. 420 HP
Velocitat a aquesta potència................................................. 27 kms/hora
Tensió ................................................................................ 1500 V CC

La caixa de la locomotora descansa sobre dos bogis de dos eixos cada un (tipus BoBo).
Als dos extrems de la locomotora s'hi varen instal•lar les cabines del conductor i en el centre si varen posar els aparells d'alta tensió, separats per xarxes metàl•liques de la resta de la caixa.
La locomotora també disposava d'un departament furgó.

Interior de la locomotora (Document Carril)

L'amplada de la caixa era més reduïda als extrems, a on unes portes laterals donen accés a les cabines de conducció. Mitjançant una porta corredissa s'accedeix al departament central. Aquest té diverses finestres fixes, sent mòbils les de les cabines.
Unes altres finestres en forma de persianes en el departament de resistències d'arrancada, permeten la correcta ventilació.

Motor de tracció (Document Carril)



Rotor (Document Carril)



Regulador (Document Carril)


Quatre motors de tracció suspesos de la mateixa manera que ho estaven els motors de tramvies, y connectats en sèrie els dos de cada bogi, sent per a corrent continu de 750 V cadascun, la seva potència unihoraria a 750 volts i 540 r.p.m. es de 105 Hp cada un i la seva potència continua de 70Hp.

Equipades originàriament de sistema de comandament múltiple per a conducció de varies locomotores des d'una sola cabina, varen ser modificades posteriorment perdent aquesta característica.
Olot escrigué:
Les decoracions que varen lluir les locomotores sèrie 300 :

A les proximitats de Sant Boi (Foto B Coll)

A les cotxeres de Sant Boi (foto C Ariño)

A Martorell, portant un tren especial (foto Amadeu Parera)

Maniobrant a Martorell (foto Amadeu Parera)

A Martorell, en cap d'un altre tren especial (foto Amadeu Parera)
El següent quadre de resum detalla les quatre locomotores:

Nº de construcció /Any de construcció /Numeracions /Notes
BLC/GANZ ---- CGFC FEVE FGC ---------
n/d 1926 301 301 301 Desballestada 1978
n/d 1926 302 302 302 Desballestada 1978
n/d 1926 303 303 303 Desballestada 1978
n/d 1926 304 304 304 Preservada AAFCB

(Quadre confeccionat per Amadeu Parera)



______________________
(Del meu reportatge VIA ESTRETA A ESPANYA, LES LOCOMOTORES ELÈCTRIQUES.)
Hola Amics!

Doncs ja tinc tot el material necessari per començar a fer "la patxanga", ja tinc les motoritzacions, llums, pantografs,etc...així que us anuncio que els tallers mallet73 comencen la construcció i si tot va bé poder-la tenir per la festa de molins de rei del 2013, si més no del tot, però si abans podes ja fer les primeres maniobres ja la duria en alguna trobada..
tinc força informació recopilada, però en algún cas potser us demani ajut!, intenció de visitar-la si podes ser també per veure sobre el terreny...

continuarà.

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
avatar

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 49
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6239

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dv Jun 22, 2012 11:18 pm

Ets incansable !. No acabaràs primer tots els teus altres projectes?
Tornar a dalt Ir abajo
http://emporda-natura.blogspot.com
jaume
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 56
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3366

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Ds Jun 23, 2012 12:08 am

Poder Gaudir visualment de la patxanga: Tot un luxe.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Ds Jun 23, 2012 1:36 am

MALLET73 escrigué:
...
Hola Amics!

Doncs ja tinc ... les motoritzacions, llums, pantografs,etc...

I jo també.



riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Jun 26, 2012 4:37 am

hola Amics!!

doncs Sisu.....segueixo un procès d' anar per feina, mentres espero material, pinto un parell de vehicles...espero recanvis per fabricar o si més no tinc algun problema i mentres es pero i romio la sol.lució ...o tallo les fustes,etc,etc...començo un de nou aixi mai paro, sempre estic liat...cosa que em va molt bé ja que mentres la resta no importa...no hi han problemes ni mal de caps...
encara que les altres ja estan quasi bé totes acabades, nomès falten petits detalls, com les eines o algun vidret...el que poprto més enderreit es el renault que encara estic amb la pintura crema...però que en properes setmanes ja estaré amb el muntage electric..

referent a recanvis en ebay els de warenbourg (que en josep-bantren havia comentat per comprar material de LGB)ja no venen material, deuen haber-lo venut tot.. plorar1

encara trigaré una mica en col.locar fotos de la construcció....
per cert he enviat un mail als FGC per saber on estar la patxanga i si es pot visitar, ja us diré quelcom..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Jun 26, 2012 4:47 am

MALLET73 escrigué:
..doncs Sisu.....segueixo un procès d' anar per feina, mentres espero material, pinto un parell de vehicles...espero recanvis per fabricar o si més no tinc algun problema i mentres es pero i romio la sol.lució ...o tallo les fustes,etc,etc...començo un de nou aixi mai paro, sempre estic liat...cosa que em va molt bé ja que mentres la resta no importa...no hi han problemes ni mal de caps...

Ho sospitava... però ara ja està confirmat: ets un màquina !!! Aparteu les criatures !!!

riuuu humorw
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dc Set 19, 2012 6:05 am

triste6 triste6 nose encara no tinc noticies per part dels FGC, esperaré una mica més!! si no tiraré endavant de totes totes..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dc Set 19, 2012 6:12 am

De la Patxanga en tinc alguna documentació, inclosos planells. Vine un dia per casa i veuràs. Ja no et caldrà anar a veure la màquina. Very Happy

Ara, si ho vols, imagino que està a Manresa. He preguntat ara mateix per mail a algú que m'ho pot dir del cert. Ja et comunicaré la resposta.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dc Set 19, 2012 6:14 am

Olot escrigué:
De la Patxanga en tinc alguna documentació, inclosos planells. Vine un dia per casa i veuràs. Ja no et caldrà anar a veure la màquina. Very Happy

Ara, si ho vols, imagino que està a Manresa. He preguntat ara mateix per mail a algú que m'ho pot dir del cert. Ja et comunicaré la resposta.
genial com sempre!! gràcies un altre cop!! vindré i no es una amenaça!! riuuuu riuuuu
salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
gralla
Guardafrens
avatar

Ubicació : Sant Boi de Llobregat
Edat : 51
Data d'inscripció : 29/04/2010
Nombre de missatges : 156

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Ds Nov 17, 2012 10:57 pm

Que bé!!!

just per cel.lebrar el centenari de la línia Barcelona.Martorell.






Tornar a dalt Ir abajo
http://gralla-elsmeustrens.blogspot.com/
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dl Oct 07, 2013 5:14 am

Gràcies a l'ajut de l'Amadeu els treballs an donat un gir i van depresa.



aquest cop he decidit fer sense fusta el terra de la patxanga ja que no deixa marge així que farem un bastidor d'angles de pvc i una llamina de pvc...

continuarà

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dl Oct 07, 2013 6:36 am

Em sembla un encert total.

aplaud aplaud aplaud aplaud 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 47
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6935

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dl Oct 07, 2013 9:11 am

Ho treballaràs tot en plàstic?
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 44
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2061

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dl Oct 07, 2013 12:38 pm

Mallet73 .. vostè és imparable!
Aquest sostre i la seva bella Olot? Treballa també en el mateix model?
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dl Oct 07, 2013 9:18 pm

ostman escrigué:
Ho treballaràs tot en plàstic?
la part inferior que sempre faig fusta aquest cop si serà tot de pvc i plàstic..el sostre el més segur que si sigui fusta per el fet de donar-li la forma..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dl Oct 07, 2013 9:23 pm

Carles, has pensat a anar a veure el model original? Això sempre aporta més perspectiva que els planells i les fotos.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Oct 08, 2013 2:04 am

Olot escrigué:
Carles, has pensat a anar a veure el model original? Això sempre aporta més perspectiva que els planells i les fotos.
si però cap dels mails que vaig enviar tan a FGC com als propietaris de la patxanga han tingut resposta....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Oct 08, 2013 2:05 am

La propietària de la Patxanga no és pas FGC, sinó l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Oct 08, 2013 2:12 am

Olot escrigué:
La propietària de la Patxanga no és pas FGC, sinó l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
si correcte però com que deu estar en algun lloc dels fgc...saber on?? els amics de barcelona tampoc van contestar ni donar cap tipus d'informació....em va donar més delicias amb la littorina que ells...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 47
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 6935

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Oct 08, 2013 2:30 am

Deu estar a Martorell...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 56
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3366

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Oct 08, 2013 4:49 am

Crec que tot el material historic es a una nau que van fer a Manresa.
Pero cal demanar a FGC per veure-ho...
Pero aixo vol dir que algu ha d'anar alla, obrir i esperar que arribis....
I tu no ets ni LGB, ni Bemo....
Vol dir que no els faras la publicitat que ells esperen. Per tant, no tenen ganes de perdre el temps amb tu.
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Barcelona
Edat : 56
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3366

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Oct 08, 2013 4:54 am

Tambe pots fer com l'alemany que ho dibuixa en paper, ho presenta, fotografia, i ho ensenya prque la gent opini.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dt Oct 08, 2013 6:18 am

Carles, el dia 1 de novembre hi ha un viatge amb tren especial a Súria, per part de la AAFCB. Sé que van amb cotxes de fusta (trompeteros) i la màquina basca (si, si, combinació per morir-se!!).

Possiblement aquell dia obrin les portes perquè els membres de la "soci" la puguin veure.

Pots trucar a l'AAFCB i demanar informació del viatge i també de la Patxanga. Una trucada sempre serà més efectiva que un mail. El telefon és el 93.310.52.97

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
avatar

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 45
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 9147

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dc Oct 09, 2013 5:31 am

hola avui he fet una proba de pintura per veure si el gris era el que volia i crec que m'acosto força



ara faltara el vermell..gegege

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
avatar

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 59
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 21457

MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   Dc Oct 09, 2013 7:05 am

Bravo 
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado




MissatgeAssumpte: Re: construcció en G-II/m "la patxanga"   

Tornar a dalt Ir abajo
 
construcció en G-II/m "la patxanga"
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 8Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent
 Temas similares
-
» construcció en G-II/m "la patxanga"
» Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia)
» La construcció d'una estació utilitzant PVC Foamboard
» Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)
» Projecte construcció locomotora Batignolles (Tallers dels Aspres)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: