TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]

Ir abajo 
+5
lluis7
TramBlau
Olot
bantren
Maquinaire
9 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Gen 08, 2012 6:08 am

Avui he estat a Cal Gavatx i he conegut en "bantren" en Josep de Tona que m'ha fet de cicerone de la instal·lació, moltes gràcies Josep.Ara m'he animat i penjo unes fotos de la meva petita maqueta. Es un tren cremallera amb molt poca decoració, puja uns 120 cm's i circula pel sostre amb un pont penjat del sostre.


El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren11



Pujant al segon nivell.

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren20



Pujant al segon nivell.

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren16



Maquinari dins una caixa d'ordinador obsolet.

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren15



Segon nivell.

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren14



Segon nivell.


El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren13



Segon nivell.

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren12



Canvi de nivell.

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren19



Projecte de futur atacat per una mànega !!!


Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Gen 08, 2012 8:46 am

Hola Frederic

Gracias per las fotos del teu cremallera.

M´agrada el cremallera pujan pel mig de un bosc.

El sistema de suport de les vies tambe es bo.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Gen 08, 2012 9:01 am

Un circuit molt original i molt ben trobat. Gràcies per les fotos.

M'agrada en especial el fons decorat amb aquesta fotografia, que l'hi dóna un aire molt autèntic.

En quant a tots aquests aparells, ens en pots fer cinc cèntims?

Maquinaire escrigué:
...El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Tren16...

En quant a la darrera foto, a mi ja m'ho semblava que les mànegues i les vies no tenien gaire bona relació. Very Happy

En aquest cas es veu clarament que la manega abusa de que no és a la mateixa escala, perquè sinó, segur que la manega tindria les de perdre !!

riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Gen 08, 2012 10:13 pm

Els circuïts de la caixa son:
una font d'alimentació de 24 V
un temporitzador cíclic que serveix per fer anar el cremallera amunt i avall amb un circuit amb dos relés, un dia ja possaré l'esquema del cremallera.
un circuit intermitent.
la font d'alimentació del mateix PC amb el seu interruptor que serveix per donar 12 V als circuïts i donar 220V a la tot el conjunt.
un transformador de 18 V per la senyalització, motors dels desviaments i llums.
a la tapa que està a la esquerra hi han tots els interruptors dels desviaments amb els seus corresponentes diodes.

La majoria dels circuïts son de la casa Cebek.

Intento utilitzar material reciclat, com les fotos de la pared que eran de la feina i les volien tirar, la majoria de fustes que fan de suport son retalls d'un fuster.

Gràcies pels comentaris i fins ara.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 6:36 am

Home, si que estaria be que ens donis explicacions detallades de cada circuit, i si són il·lustrades amb esquemes, molt millor. Jo hi estic interessat i a demés em sembla que pot ser de molta ajuda per a tothom.

A veure si la font d'alimentació que tu utilitzes ve a ser alguna cosa semblant a això:

https://trenscat.forosactivos.net/t351-font-d-alimentacio-i-regulador-per-els-nostres-trens-analogic

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 7:17 am

Fotos!
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDl Gen 09, 2012 9:09 am

ostres, una magnifica ambientació ok
mira que voler llençar aquests plafons. menys mal que vas estar a la guait i els vas "reciclar" pel teu circuit
felicitats i a gaudir-lo !!
Tornar a dalt Ir abajo
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: História d'un fracàs   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Gen 29, 2012 10:31 am

Desprès de molts dies sense entrar al blog ni tocar el tren avui he volgut fer un experiment amb un helicòpter amb càmera de video incorporada. Podeu veure el resultat al video.
http://img580.imageshack.us/img580/6411/hof.mp4
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Gen 29, 2012 10:33 am

Vaja, sembla que no ha acabat d'aixecar el vol. nose
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Gen 29, 2012 10:39 am

Jo le vist a pasarEl meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] 576153 El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] 576153

salutacions

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] 462324 PEP
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDv Abr 27, 2012 10:48 pm

Frederic,

Cap més novetat sobre el teu projecte?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Esperant millor temps   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDv Abr 27, 2012 11:57 pm

No hi han gaires novetats, només fer circular els trens pq les vies no agafin pols, espero que ara baixi una mica la feina i hi pugi dedicar una mica de temps.
Gràcies per l'interés riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDv Abr 27, 2012 11:59 pm

Celebro dons que tot vagi sobre rodes.

A veure si ens poses alguna foto dels trens "llevapols"

humorw
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Torna a funcionar   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 7:53 am

Després de molts mesos sense funcionar, el cremallera torna a fer el seu recorregut pel primer i el segon nivell. El dimarts va fer un bon dia de Sol i vaig rentar les vies amb Fairy i aigua calenta, un cop seques tot va tornar a funcionar. Ara em toca tornar a cablejar el circuit perquè funcioni automàticament.
Podeu veure el video AQUI.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 8:24 am

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

Un pel curt, potser. Wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Falta el cablejat !!!   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 1:50 am

Si aquest cap de setmana faig el cablejat, penjaré un video de tot el recorregut !!!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 7:51 am

Visca !!!

bota
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 8:08 am

Maquinaire escrigué:
Si aquest cap de setmana faig el cablejat, penjaré un video de tot el recorregut !!!

l'esperarem amb impaciencia, aquest video !! ok
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDg Jun 03, 2012 5:18 pm

He trigar uns quants dies però definitivament he llegit i copiat tots els temes de l’apartat “els vostres circuits exteriors” .
Crec que d’aquesta manera ho puc rellegir tants cops com em calgui per cal de tindre exemple de com fer o no fer una cosa.
Ací se n’aprèn molt gracies al vostre von fer, les imatges, els vídeos, i els vostres comentaries.
A partir d’ara podré seguir dia a dia l’actualitat de cada construcció.
Nomes em cal felicitar l’autor per aquesta fantàstica instal•lació que un dia espero poder veure en directe.
Tornar a dalt Ir abajo
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDs Mar 09, 2013 10:49 am

Despres de mesos d'inactivitat torno pel bloc, he treballat refén tota la instal.lació i si puc demà penjaré les fotos.

Foto 1
Foto2
El circuit és petit, però cumpleix els requisits del pati ha de ser una mica elevat i s'ha de poder moure, no es pot clavar a terra.
Tot ell està elevat uns 2 cm amb un perfil d'alumini i la part elèctrica va per sota amb tub coarrugat, les caixes de conexió, son les que s'utilitzen per obres.
Quan plou aquest pati recull molta aigua, aquesta setmana ha passat i superat la prova de la pluja.
Son dos circuits independents un d'un tranvia d'anar i tornar i l'altre circular que hi poden circular tres trens simultaneament.
Ara em falta instalar el cremallera per la paret del fons.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDl Mar 11, 2013 10:36 am

Llàstima que no puguis deixar les vies fixes. No hi hauria la possibilitat de muntar-lo més elevat del terra? nose
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDl Mar 11, 2013 10:37 am

Sisu escrigué:
Llàstima que no puguis deixar les vies fixes. No hi hauria la possibilitat de muntar-lo més elevat del terra? nose

Completament d'acord.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDl Mar 11, 2013 2:51 pm

Esperem més fotos... Per poder apreciar millor els detalls, també d'aquests quadres que comentes...
Tornar a dalt Ir abajo
Maquinaire
Aspirant a jardinaire
Maquinaire


Ubicació : Tona
Edat : 68
Data d'inscripció : 12/12/2011
Nombre de missatges : 15

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Fixar les vies   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDl Mar 11, 2013 9:47 pm

No es posible fer forats, es un pati que a sota te un garatge comunitari i ja em tingut problemes de filtracions d'aigua. si us fixeu al final del circuit hi ha l'embornal i les vies están un pèl més altes de forma provisional per evitar les retencions d'aigua. Les fulles de les plantes amb les que comparteixo el pati quan fa vent o plou cauen i arriben a no deixar pasar l'aigua per sota i llavors tenim un problema sobre tot si no estem a casa. nose nose nose
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32946

El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitimeDv Ago 01, 2014 6:55 pm

Com tens el teu circuit. Fa molt de temps que no ens en dónes notícies.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]   El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire] I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El meu circuit al pati [Frederic-maquinaire]
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» locomotora de vapor energie FGC
» El circuit ideal
» El meu circuit [Bantren]
» Automotor billard A150D a escala IIm, construit de fusta per en Frederic Caballé
» Circuit en IIf

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: