TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)

Ir abajo 
+18
X+
Sonderzug
MALLET73
OG22
Maxx_Rivoli
Sisu
josepmaria
peps
maquinista
TramBlau
AdminTRENS.CAT
E4lok
deMilà
bantren
Avet Blau
tram47
ut800035 (†)
Olot
22 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Mar 11, 2011 10:34 am

Si voleu conèixer la construcció de la meva rotonda podeu seguir aquest fil. Tinc intenció de mostrar-la aquí pas a pas, des del seu naixement.
Potser sortiran fotos repetides, però així estarà tot ben agrupat.

Espero que us agradi.

L'idea de la construcció de la rotonda tal com és avui dia, neix ara fa justament un any. Així, vaig començar-la el març del 2010 fent les primeres proves.

De bon principi, l'inspiració:


Després d'haver vist desenes i desenes de fotos de rotondes de diferents tipus i formes, vaig triar aquesta perquè m'agradava molt, també perquè pertanyia a la línia Olot-Girona (de la que ja sabeu que en sóc fan), i perquè em va semblar de més fàcil construcció que d'altres.

Dipòsit-rotonda d'Amer, 1912.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_510

La mateixa rotonda cap al 1960 (?)

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_710

I encara més

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_417

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_517

(sento no poder citar la font de a on vaig treure les fotos, però no me'n recordo de on les vaig baixar)


Un cop triada la bèstia, cal estudiar-ho be tot, fins i tot els petits detalls.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_615

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_715

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_815

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_318

Des del primer moment, veient el projecte de la meva estació, ja sabia que no disposava del lloc necessari, i que per tant no podria pas fer una reproducció fidel a la realitat, sinó una petita rotonda inspirada en la d'Amer.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Carbon10

Continuarà...


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Ago 04, 2017 6:30 pm, editat 3 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDt Mar 15, 2011 5:10 am

Continuació:

En Josep (Bantren) m'havia fet una bona oferta d'un pont giratori que havia fet ell mateix ja feia uns anys, i no l'utilitzava pas. Això em podria estalviar bastant temps de treball.

El pont era fet en alumini i el fosso en acer. El fons del fosso era de plàstic. Estava motoritzat amb un motor de vídeo que funtionava entre 3 i 12 V CC. La presa de corrent per a la via es feia per mitjà de dues pistes paral·leles i que feien contacte per mitjà de dos carbons tipus motor, instal·lats a sota del pont.

Certament em podria interessar. Caldria saber si cabia en el petit racó a on pensava fer el meu dipòsit.

Al març del 2010, petita prova en el menjador:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_916

Es diria que el pont havia sigut fet per a mi !!

Al fina, varem trobar un preu raonable per als dos, i vet aquí que la compra es materialitza.

Immediatament començo la construcció de la estructura metàl·lica que suportarà el dipòsit.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1015

Instal·lació dels tubs per a l'instal·lació elèctrica.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1314

I 'instal·lació de la base per el dipòsit, una planxa d'uralita.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1414

Tot seguit, una prova que confirme que el lloc és molt petit. fixeu-vos que només en una de les vies hi cabria una Stainz. Les altres serien inútils, figurades, o de decorat.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1514

Després d'aquesta constatació, vaig decidir de fer la rotonda només com a element de decorat, sense funcionalitat a les vies.

Continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDt Mar 15, 2011 6:19 pm

Be, per a explicar-ho una mica millor, la rotonda d'Amer tindria de ser com en el dibuix 1.

La paret de la terrassa l'he representat amb una línia vermella en el dibuix 2.

He hagut d'escurçar algunes dimensions tal com es veu al dibuix 3.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Nuevo_10

I finalment aquesta és la forma definitiva:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Final10
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 4:32 am

Calia instal·lar aviat el pont giratori ja que pesava bastant i en el més d'Abril jo tindria de sofrir la meva segona operació d'hèrnia, amb la qual cosa després ja no el podria manipular.  

Per tant, perforació de la Uralita i proves de posada a lloc.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 213

en detall

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_111

Abans he explicat que hi havia dues pistes metàl·liques paral·leles que alimentaven els rails per mitjà de dos carbons de motor. Aleshores, si ho imagineu, no hi havia inversió si es fa mitja volta al pont, i per tant, curtcircuit al treure la locomotora!!

Calia per tant trobar una solució per a l' inversió de la polaritat de la via al pont giratori. Com fer-ho?

Vaig ficar un circuit imprès sobreposat a les dues pistes metàl·liques. El dibuix del circuit és aquest:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_211

Podeu veure que l'inversió es fa de forma simple, físicament segons la posició del pont. Així no cal cap relé, cap commutador, cap instal·lació.

El circuit tallat i posat al seu lloc.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_311

Tot seguit, fixació del pont per mitjà de cargols i ciment. Aquí es pot veure el circuit imprès a sota del pont.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_411

Després, primeres proves.



Després d'això, el projecte cau en un llarg estat de repòs a causa de la meva operació, i no serà reprès fins al novembre del 2010.

Continuarà...


Editat per darrera vegada per Olot el Dl Nov 05, 2018 12:29 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 7:40 am

Eo ! em segueix algú ? Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 000a1

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 8:46 am

Si, i es molt interesant

M'agrada de la manera com ho expliques

Joan
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 8:50 am

Tren nous irons voir cela de près !!!!!


anem a veure això !!!!! prop
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 9:56 am

Gràcies Joan. Així ja val la pena continuar. Very Happy

Sereu ben rebuts, Daniel (vous serez les bienvenus)

Per fi, al més de Novembre, vaig reprendre la feina.

Per a començar vaig fer una plantilla de la façana costat pont en cartró per a plantejar el volum i el cop d'ull. Vaig veure llavors que tindria de reduir també la mida de les portes...

Però em sabia greu fer el que podria ser una bona construcció sense vies operatives, i només com a decorat.
Caldria trobar una manera de fer cabre al menys una petita locomotora tipus Stainz a cada via.

La qüestió és: com guanyar espai sense anar a cal veí?

La resposta en imatges:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A12

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_111

I be, les Stainz ja hi caben:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_211

I ara una mica de ciment per a acabar.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_311

Les vies ja estan tallades a mida. Les travesses han estat suprimides, excepte allà a on es fixa la via, ja que el terra haurà de omplir-se de ciment fins al cap del carril.

Continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Avet Blau
Jardinaire
Avet Blau


Ubicació : Vic, Osona
Edat : 49
Data d'inscripció : 10/11/2010
Nombre de missatges : 57

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 10:56 am

La veritat és que sembla mentida que tot això pugui ser possible en tant poc espai.

Una feina de micro-enginyeria.

Jordi
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 6:46 pm

Gràcies, Jordi.

Continuació:

El moment de començar a preparar les vies de garatge havia arribat.

Tenia al cap de fer vies encastades al ciment, al menys a l'interior de l'edifici. Per tant seria bo de fer rails tipus Phoenix, tipus tramvia.

Ja heu vist les fotos, però per si no, i per a fer tot el procés complert, aquí són de nou.

Rails Phoenix:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Img_8411

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Img_8412

El perfil en U és de 4x4x0.5 mm

Aquestes dimensions permeten circular sense que la pestanya toqui la garganta (el perfil). Per tant, el rodament és l'habitual.
Per fer a fer cabre el perfil vaig haver de fresar una mica el cap del carril per a sota i per el cantó interior.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Rail_b11

El perfil de llautó l'he comprat aquí:

http://www.modellbauhandel-fiedler.de/

Continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 16, 2011 10:58 pm


Molt bons els dibuixos que explican la construcció del carril Phoenix.

Els forats a la pared del veí son fets amb molta cura, bona feina.

Te esta quedan un racó amb molt ambien ferroviari , aixo es tenir bona imaginació i manetes.

Felicitats.

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
deMilà
Jardinaire
deMilà


Ubicació : Milano (nord d'Itàlia)
Edat : 61
Data d'inscripció : 26/01/2011
Nombre de missatges : 51

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Mar 17, 2011 4:49 am

Molt bona feina Amadeu !!! aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.prous.it
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Mar 17, 2011 6:31 am

Gràcies de nou per els vostres comentaris. Així dóna gust explicar-vos tot això !

Continuació:

En les següents fotos ja es veuen els rails fixats i anivellats. Fixeu-vos que les travesses han sigut suprimides, excepte en els punts a on es fixa la via.

També he soldat uns fils de llautó al rail, que el fixaran al ciment al mateix temps que asseguren l'alimentació elèctrica.

Els rails han estat protegits per a evitar que el ciment entri dins la ranura del rail, en el moment de l'abocament del ciment.

Els murs que quedaran a l'interior de l'edifici han estat pintats en negre mate per a dissimular a la vista des de l'exterior.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_7111

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_7310

Continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Mar 18, 2011 11:29 am

El moment de començar l'edifici ha arribat.

He dibuixat una plantilla sobre paper que he encolat sobre una superfície plana (en aquest cas, Contre placat).

Els indrets previstos, he fet un forat per a ficar-hi els suports dels baixants d'aigua. El suport l'he fet amb un fil de llautó de 0.8 mm, del que incrusto el cap en el forat i deixo fora les potes, que quedaran fixades entre les petites rajoles.

Els suports, que vaig oblidar de fotografiar abans de la seva col·locació, tenien aquesta forma:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Suport10

La forma del cap la vaig donar amb un tub de coure de 4.5 mm, el que vaig fer servir després per a fer els baixants d'aigua.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 212

Construeixo la resta de la plantilla amb llistons de fusta, per a posar-hi les rajoletes.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_110

Un cop posades les rajoles una a una i encolades amb ciment cola, amb més llistons de fusta faig un motllo sobreposat a la columna de rajoles, que ompliré de ciment reforçat amb fils de ferro de 2 mm.

La funció d'aquest ciment és de reforçar les columnes de rajoles, ja que són molt fràgils.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_210

Vet aquí el primer resultat.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_310

Faig una segona columna i també una prova amb un tub de desaigüe.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 2_410

En la quarta columna hi haurà alguns detalls més.
Aquesta és la més fràgil ja que no li puc pas posar el reforç de ciment ja que aquesta serà fixada al mur exterior de la rotonda.

Fanal comprat a Champex Linden ref CL 66000

http://www.champex-linden.de/
http://www.champex-linden.de/cl_pr_leuchten.htm

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Img_8335

Les petites rajoles les vaig comprar a un comerç de Barcelona, però us puc dir que el fabricant és aquest:

http://www.domuskits.com/cat/accessoris/index.php

Malauradament he oblidat la referència de les rajoles i no les trobo pas en la web. Per tant de moment no puc pas indicar-vos-les. Quan torni a Barcelona ja les buscaré i us les donaré.

Continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Mar 24, 2011 8:43 am

La construcció dels murs, que ja heu vist segurament al meu altre fil... però com així explico tot el procés sencer.

Segons la tècnica ja descrita... mur 1 motlle preparat.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1110

Buidat de ciment

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1210

Mur 2, buidat de ciment. Aquest és el mur exterior per a la rotonda.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_210

Ja és sec. He ficat aquesta foto perquè aquí es poden veure els tubs que hi he encastat com a suports del fanal.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_310

I aquí estan els murs acabats i trets dels motlles.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Img_8417

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Img_8418

I per fi, els dos murs ja són al seu lloc, i començo a emplaçar també les columnes. Fixeu-vos que he encolat també un tros de rajola retallat a mida per a reforçar la fixació de les columnes. La instal·lació elèctrica també s'ha començat.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Img_8513

Continuara...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
E4lok
Trenjardinaire
E4lok


Ubicació : Granollers
Edat : 63
Data d'inscripció : 27/01/2009
Nombre de missatges : 824

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Mar 24, 2011 9:56 pm

Amadeu,

si a en Josep l'hem batejat com a Mestre Constructor, a tu t'hem de donar el títol de Mestre d'Obres.
treball

applaud applaud

Salutacions,

Antoni
Tornar a dalt Ir abajo
http://e4lok.blogspot.com/
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Mar 24, 2011 10:30 pm



Hola

OK un mot molt escaient.

josep
Tornar a dalt Ir abajo
AdminTRENS.CAT
Àngel de la guàrdia
AdminTRENS.CAT


Ubicació : Samalus (Barcelona)
Edat : 64
Data d'inscripció : 03/01/2009
Nombre de missatges : 855

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Mar 25, 2011 8:52 am

E4lok escrigué:
Amadeu,
si a en Josep l'hem batejat com a Mestre Constructor, a tu t'hem de donar el títol de Mestre d'Obres...

Fet !!

(Molt ben trobat)

_________________
Administrador TRENS.CAT



.
Tornar a dalt Ir abajo
https://trenscat.forosactivos.net
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Mar 25, 2011 9:00 am

Gràcies per els comentaris !

Continuació:

Quan tot això s'ha assecat, buidat del ciment al sol de la rotonda fins al nivell del cap del carril -2mm. He utilitzat ciment Porland

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_7610

I també al terra d'afora, però el nivell del ciment aproximadament al peu de les travesses.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_7810

Quan tot s'asseca, no puc pas resistir la temptació d'aixecar la protecció dels carrils, per a veure el resultat com a via encastada.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_7710

Continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 30, 2011 8:46 am

Continuació:

Ara ja arribava el torn a les pedres de la vorera del fossar del pont giratori. Les tallo una a una a partir d'una planxa de pedra vermella, amb la mola de disc.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_412

Després, les enganxo amb ciment cola.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_511

En detall

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_613

Mentre que s'asseca, construeixo un mou motllo en porexpan. Són els motlles per a fer els trens llindars per a posar sobre els tres portals.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_711

Per a fer les formes dels llindars, vaig fer una plantilla en planxa de porexpan de 20 mm, que vaig retallar fins a obtenir la forma exacte que s'hauria d'encaixar just entre les columnes.
Aquesta plantilla ha donat la forma als motlles.

Aquest cop no hi ha puzle de pedres. Només ciment morter barrejat amb les pedres per a formar una cosa semblant al formigó, i la malla metàl·lica.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) A_811

Continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 30, 2011 10:13 am

Molt interessant Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 828205 , espero mes Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 368666

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
maquinista
Trenjardinaire
maquinista


Ubicació : Navarcles
Edat : 65
Data d'inscripció : 20/03/2011
Nombre de missatges : 182

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: rotonda   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDc Mar 30, 2011 10:28 am

Això de la construcció d'infraestructures se't dóna fantàstic, l'acabat que li dónes es veu que domines molt bé el tema de la paleta.
En el meu cas aquest aspecte ja em costa molt més.
salutacions Pep.
reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDv Abr 01, 2011 8:25 am

Home, el ciment no és pas lo meu. O al menys no ho era fins que vaig començar. Com bon modelista que ets, tu ja saps que tot és posar-s'hi.
Quan vaig començar a fer el meu tren a la terrassa, no havia fet ciment mai a la vida. Tot ho he après fent-ho. Very Happy

Però continuem:

Mentre que el ciment dels motllos s'asseca, és el moment de començar els desaigües.

Els materials utilitzats:

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_418

Tub de coure de 4.5 per els desaigües (és un tub utilitzat per el vapor viu en escales més grans)

Tub de coure de 10 mm per els canalons (ferreteria ordinària. En el meu cas l'he trobat a Servei Estació)

Fulla de coure 0.8 mm per diverses peces (també del Servei Estació)

Per a començar cal adreçar el tub de 4.5 mm que es troba enrotllat..

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_518

Després d'haver tallat unes petites làmines de 6 ou 7 mm, faig les peces que es veuen a aqeusta foto

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_616

A continuació es poden soldar al tub de 4.5 mm. S'obtenen aixi els baixants.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_816

Del tub de 10 mm n'he tallat tres peces a la mida necessària per a fer els canalons. Amb una serra circular he tallat longitudinalment les peces per a una mica més de la meitat.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_716

continuarà...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Abr 02, 2011 12:00 pm

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 637668 Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 637668 Realment quedo impresionat em la paçiençia que
hi poses em fer tots aquest "petits" detalls Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 637668
Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 462324 SAUTACIONS
PEP
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDj Abr 07, 2011 3:51 am

Gràcies, Josep. Ves prenent nota per a quan comencis el teu. Very Happy

Per cert, si et convé passar per casa a veure-ho de més a prop, vine quan vulguis.

I ara, continuem:

Un cop seques les noves peces de ciment (els tres llindars) faig una proba de ficar-los a lloc, de moment sense enganxar ja que només es tracta d'una comprovació.

He tallat unes tires de uralita que utilitzaré de base per el sostre.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_917

Aquí una prova encara sense encolar. Hi he posat fins i tot un sostre d'uralita. Tot sembla correcte.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1016

Des d'una altra perspectiva... fins i tot els baixants d'aigua estan preparats... semblaria un dipòsit de veritat en construcció.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1114

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1315

Les tres peces en uralita per el sostre... es diria que tot encaixa be.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1214

Per tant encolo els llindars amb ciment cola, i després els reforço per darrera amb peces fetes de siporex...

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1416

Els reforços en siporex en detall. Fixeu-vos en que els fanals ja són posats a lloc.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_1515

I encolo també les tires d'uralita i el sostre, també amb ciment cola.

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_2112

de més a prop...

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_2211

en detall

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_2311

Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) 1_2411

continuarà... (ei, que podeu fer preguntes si voleu Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) F_EYEB%7E1 )

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)   Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
 Temas similares
-
» Construcció d'un pont al Torrent de La Cova-(FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'un viaducte de pedra en corba-(FFCC de la Terrassa) Pont
» Divagacions sobre la construcció d'un pont metàl·lic-(FFCC de la Terrassa)
» Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Edificis, personatges i altres accessoris-
Canviar a: