TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El meu vagó llevaneu WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El meu vagó llevaneu

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 950

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDv Gen 19, 2024 8:27 pm

Gràcies a l'episodi nevat d'aquest moment a Bèlgica, m'acabo d'adonar que no us he presentat la modesta creació del meu vagó llevaneu!
Aquí teniu la còpia de la meva presentació feta al fòrum VML francès:
Gener 2018
El meu vagó llevaneu

El meu servei de pista, coneixent les condicions climàtiques extremes a la L-G-B, està previst directament que estigui equipat amb un vagó llevaneu.

El primer objectiu és trobar el vagó ideal. L'elecció es farà per un plat amb la vora baixa i les tapes per tal d'emmagatzemar tot el necessari per a la retirada de neu: pales, sal de carretera, etc. (En realitat per amagar el llast del vagó).
Es tractava, doncs, d'un vagó 4011 que es va adquirir al mercat de segona mà.
El meu vagó llevaneu Photo_24

A més, voler mantenir el muntatge de la pala del vagó “reversible” perquè el servei de via també la pugui utilitzar per a altres tasques a l'estiu. L'enginyer en cap del departament de Pistes (jo!) va decidir arreglar la fulla amb imants.

Disseny de la fulla:
- Després d'investigar amb altres companyies ferroviàries a IIm (Le net), es va optar per la solució de “baixant de canaló” de PVC. De fet, al meu taller (Escala 1/1) vaig trobar una peça d'aproximadament 30cm amb un diàmetre de 80mm. El vaig tallar amb un angle de 45° al mig. Girem mitja volta una de les 2 peces i ja ens podem imaginar la futura fulla. A continuació, talls nous longitudinalment per mantenir al voltant només el terç interior és de 2 peces.
El meu vagó llevaneu Photo_26

El meu vagó llevaneu Photo_25

- També es prepararan 2 triangles, un d'inferior i un de superior, i s'enganxaran a la fulla per enganxar-la al vagó.
El triangle inferior descansarà sobre els passos de 2 peus (metall) del vagó i subjectat per dos imants incrustats al triangle.
El meu vagó llevaneu Photo_29

El triangle superior també va rebre un imant al mig prop de la vora en contacte amb el vagó.
El meu vagó llevaneu Photo_27

L'única modificació del vagó consisteix a col·locar (enganxar) un imant a l'interior al costat del suport de la fulla superior.
El meu vagó llevaneu Photo_28

El meu vagó llevaneu Photo_30

El resultat final:
El meu vagó llevaneu Photo_31

Una primera prova amb temps suau, sense neu, permet validar la solidesa de l'ancoratge al vagó en trànsit ràpid a l'estació de Lilas.


trenscat2

A Francesc, TramBlau, MALLET73, Posets, TOG, alejandro sasplugas y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDv Gen 19, 2024 8:56 pm

Fàcil de fer!! molt enginyós això del iman per subjectar-lo al vagó, fàcil de treure i posar, sense tenir un vagó monopolitzat per aquestes tasques...

pensativ pensativ study study super12 super12 super12 aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1066

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDv Gen 19, 2024 11:42 pm

Bon treball ! aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud Ben pensada i molt intel·ligent! Suposo que el vagó s'haurà de lastrar perquè sigui plenament efectiu?

Salutacions,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDv Gen 19, 2024 11:47 pm

Molt bona idea tindre un llevaneus sense inutilitzar un vago que pot seguir fent el seu servei el reste de l any .
A tots ens encanta tindre un vago llevaneus , jo vaig construir el meu amb la seva garita per guardarlo tot l any pero no vaig comptar amb la nostra climatologia ....... resultat , amb 30 anys crec que sols l he utilitzat dos vegades !!!!!!! El trec a paseigar per ensenyar lo pero aixo no es el mateix que poder empenyer flocs de neu !i fer pas per els trens ....... Enfi , repeteixo molt bona idea .

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1066

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDs Gen 20, 2024 3:22 am

Ei, parlant de llevaneus i imants... (perdoneu la qualitat deplorable de les fotos!) :

El meu vagó llevaneu Rec12316

El meu vagó llevaneu Rec12318

El meu vagó llevaneu Rec12317

El meu vagó llevaneu Rec12319

El meu vagó llevaneu Rec12320

El meu vagó llevaneu Rec12321

El meu vagó llevaneu Rec12322

El meu vagó llevaneu Rec12323

El meu vagó llevaneu Rec12324

El meu vagó llevaneu Rec12327

El meu vagó llevaneu Rec12325

El meu vagó llevaneu Rec12326

El meu vagó llevaneu Rec12332

El meu vagó llevaneu Rec12331

El meu vagó llevaneu Rec12333


La idea inicial era aquesta:

El meu vagó llevaneu Produc11
www.eichhorn-modellbau.de

El meu vagó llevaneu Produc10
www.eichhorn-modellbau.de

El meu vagó llevaneu 15106_10
www.eichhorn-modellbau.de



o aquesta:

El meu vagó llevaneu 188a2510
(Railex Z / www.catawiki)


Però per motius de mals endolls per als blocs de motors de Playmobil, he preferit doblar les locomotores i connectar-les elèctricament, només falten les consoles de conducció, un ventilador de refrigeració del motor funcional i un bon treball de pintura!


Les fulles llevaneu són peces antigues "Bruder" que s'ajusten a "Unimogs"


Salutacions,

Christophe


Editat per darrera vegada per RailwayManiac el Ds Gen 20, 2024 4:02 am, editat 2 cops en total

A TramBlau y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1066

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDs Gen 20, 2024 3:47 am

Altrament, fa gairebé 10 anys, el vaig construir a partir de diferents elements de Playmobil (lletaneus de carreteres, plataformes amb laterals i plataformes de camions petits i cabines de frens de vagons), tot muntat sobre un xassís, vagons LGB :

El meu vagó llevaneu 202_re10

El meu vagó llevaneu 203_re10

El meu vagó llevaneu 204_re10

El meu vagó llevaneu 207_re10

El meu vagó llevaneu 208_re10

El meu vagó llevaneu 369_re10

El meu vagó llevaneu 370_re10

El meu vagó llevaneu 1174_r10

El meu vagó llevaneu 1177_r10

El meu vagó llevaneu 1180_r10

El meu vagó llevaneu 1181_r10

El meu vagó llevaneu Rec12334

El meu vagó llevaneu Rec12335


La idea inicial era aquesta:

El meu vagó llevaneu 510_re10

Salutacions,

Christophe

A TramBlau, MALLET73, TOG, mikado y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18792

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDs Gen 20, 2024 10:31 pm

somriu somriu Enamorat Enamorat somriu somriu Fantàstics!!! heu fet unes llevaneu molt maques...!!us Felicito!! a més ja veig que les heu fet servir !!! aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

En els meus ferrocarrils també en tinc de llevaneus..però per ara no les he fet servir per manca del or blanc!!

Christophe unes modificacions molt enginyoses sobre material playmobil..lo blanc en evergreen? amb quina pega ho enganxes?? en aquest forum tenim un parell de membres que toquen playmobil amb molta gràcia llastima que hi ha un que fa molt de temps que no hi entra...de segur que li agradaria molt el que fas.

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1066

El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitimeDg Gen 21, 2024 12:22 am

Hola Carles,

Gràcies per aquest compliment tan agradable!

Tindria un gran plaer descobrir les creacions d'altres entusiastes dels trens de Playmobil!

Pel que fa a la cola, només faig servir cianoacrilat. Al principi, vaig utilitzar Loctite Super Glue, després vaig descobrir "Colle21" (és un ciano anaeròbic).

El meu vagó llevaneu S-l16017
(eBay)


Actualment, faig servir ciano anaeròbic de Green Stuff World (crec que és el mateix producte... però més barat!).

El meu vagó llevaneu S-l16018
(eBay)


Vaig canviar de marca perquè vaig tenir molts problemes amb el tap enganxat a l'ampolla. Semblava que funcionava millor amb la cola GSW, però finalment, també ho vaig tenir i fins i tot vaig rebre tot un lot d'ampolles amb el contingut completament solidificat!

M'aturaré aquí: ja he "contaminat" massa el fil de l'oncle, a qui agraeixo la seva hospitalitat!

Salutacions,

Christophe

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





El meu vagó llevaneu Empty
MissatgeAssumpte: Re: El meu vagó llevaneu   El meu vagó llevaneu I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El meu vagó llevaneu
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: