TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Estació de Peñas Blancas WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Estació de Peñas Blancas

Ir abajo 
+5
MALLET73
mikado
Olot
Mitjans
tram47
9 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDj Des 02, 2021 12:07 pm

Bona nit,
Aquest més he començat a fer els mòduls de la tercera estació del Peñarroya que hi havia al poble de Villanueva del Duque.
Aquesta és podria ser-ne una petita descripció.
Peñas Blancas no era una estació, era un baixador ja que com tots ells l'amplada de l'edifici és de 5 metres, la mateixa que El Soldado o La Jara per posar-ne un exemple.
Segons tinc entès, era el mateix maquinista que es posava en contacte per telèfon intern amb les estacions de El Soldado o Cámaras Altas, segons el trajecte que feia el tren, per saber si hi havia via lliure i poder continuar la marxa el que denota que no tenia personal fix tret que el guardabarreres del pas a nivell del camí de El Viñón fes aquestes labors així com cuidar-se de les marmites dels canvis de via.
Curiosament és un dels pocs baixadors i estacions que no té ni moll de descàrrega, ni magatzem, ni dipòsit, ni presa d'aigua per a locomotores de vapor.
És també de les poques estacions i baixadors que la via 1 no estava enganxada a l'edifici sinó que aquest es troba a 5 metres.
D'aquí salta la pregunta, perquè tanta andana si pràcticament era un lloc de pas situat en una plana al mig de res? Per què tanta estació perduda entre els camps de cereal?
Una altra cosa que no he pogut esbrinar és perquè no es va reconstruir la teulada després de la Guerra Civil?
En les fotos del Vol Americà de l'any 1945-46 s'aprecia que no té ni la teulada ni l'edifici de serveis sanitaris, les restes de les quals han quedat al descobert amb les obres actuals que curiosament les turques estan fetes in situ amb ciment i no amb material porcel•lànic. Les peanyes per posar-hi els peus són una obra d'art.
A mesura que vagi avançant aniré posant fotografies i detalls de l’evolució dels mòduls.
Les imatges, son d’una pel•lícula de Elejoste-Vieites, donen una idea d’on estava situat i com era aquest baixador.
Salut i feina,
Albert

Estació de Peñas Blancas 0111
Estació de Peñas Blancas 0312
Estació de Peñas Blancas 1212

A Olot, TramBlau, TOG, KTK y a OG22 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDv Des 03, 2021 12:03 am

super12 super12 super12 super12 super12 super12 baba baba baba baba

Gràcies et segueixo... sempre s'aprenen coses...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDc Des 08, 2021 6:34 am

Bona tarda,
De mica en mica la cosa va prenent cos. Ja tinc els quatre mòduls muntats, i amb les vies marcades.
També tinc quasi bé tot el material elèctric comprat, Aquest matí he anat al Bricomart, el tinc a 15 minuts caminant, hi he comprat l'últim que em faltava, però ja sabeu per experiència que mai és l'últim sempre falta alguna cosa.
Ahir vaig acabar de pintar les vies i les travesses, m'agrada muntar-ho pintat i desprès fer els retocs que calguin.
Demà començaré a clavar la via i fer els forats per passar el cablejat elèctric.
En les fotos podeu veure una fotografia real amb els mòduls marcats i altres dues amb els mòduls ja fets.
A mesura que vagi fent aniré posant.
Podeu fer els comentaris que volgueu. Ep! però amb cordura si no m'enfado diable diable
Salut i feina,
Albert

Estació de Peñas Blancas Dibuix10
Estació de Peñas Blancas Vista_12
Estació de Peñas Blancas Vista_13

A Olot, TramBlau, TOG, KTK, mikado y a OG22 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDj Des 09, 2021 4:31 am

un èxit molt bonic!!! aplaud  aplaud  aplaud
 En Carles voldrà saber la durada del conjunt !!
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDs Des 18, 2021 10:22 am

Bona nit,
Porto un parell de dies que no me'n surto d'un problema elèctric.
Resulta que tinc els mòduls cablejats i el tren i passa però quan porta una estona uns 10 minuts o 1/4 d'hora es para i "hasta aquí hemos llegado". Ja porto un parell de reguladors espatllats, ho he repassat i no trobo que pot ser.
Algú de vosaltres s'ha trobat en un cas similar?
Algú em pot dir que pot passar?
Agrairé totes les vostres opinions i comentaris.
Moltes gràcies.
Salut i feina,
Albert

Estació de Peñas Blancas 20211236
Estació de Peñas Blancas 20211235
Estació de Peñas Blancas Vista_14


Editat per darrera vegada per betulo237 el Ds Des 18, 2021 11:24 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDs Des 18, 2021 11:17 am

Ho fas anar analògic o digital?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDs Des 18, 2021 11:21 am

analògic
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDs Des 18, 2021 6:17 pm

Hola, Albert.

Què vol dir que ”hasta aquí hemos llegado “? Que el tren es para i no funciona mai més, que es para i al cap d’una estona torna a funcionar? Que llavors és quan has de canviar el regulador?

Aniria bé que ens diguessis quin tipo de transformador fa servir, quin regulador és aquest que es peta… I si algun component més en el circuit. O sigui que si ens fas una descripció del circuit, potser amb un plano, per comprendre el circuit, a lo millor arribem a veure alguna cosa (o no).

A mi m’ha passat de vegades que voldrem deixar de funcionar per sobrecàrrega d’amperatge, Però en aquest cas passada una estona el tren torna a funcionar. Altres vegades també hem cremat algun regulador, però sense que tingui res a veure amb aquestes parades...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDs Des 18, 2021 9:50 pm

mala soldadura, connexió fluixa. les vibracions degudes al moviment poden provocar mals contactes elèctrics.
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDs Des 18, 2021 11:29 pm

Moltes gràcies. Aquesta tarda serè a casa i intentaré tornar-ho a repassar. Us enviaré l'esquema elèctric perquè el veieu.
Ara sóc a Tordera ajudant als meus cunyats a vendre al mercat.
Moltes gràcies.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDg Des 19, 2021 7:16 am

Bona tarda, contesto a l'Amadeu
Què vol dir que ”hasta aquí hemos llegado “? Que el tren es para i no funciona mai més, que es para i al cap d’una estona torna a funcionar? Que llavors és quan has de canviar el regulador?

Vol dir que el tren es para i el regulador també, però amb l'agravant que no torna a funcionar el sistema de velocitat a la via de 0 a 14 volts, però sí el sistema d'alimentació de il·luminació 14 vols fix.

Aniria bé que ens diguessis quin tipo de transformador fa servir, quin regulador és aquest que es peta… I si algun component més en el circuit. O sigui que si ens fas una descripció del circuit, potser amb un plano, per comprendre el circuit, a lo millor arribem a veure alguna cosa (o no).

El regulador és senzil un Fleischmann Regler 6720 que tinc des de que vaig començar amb els mòduls i mai no m'havia donat cap problema. vaig notar que s'escalfava una mica però no li vaig donar importància. Després el vaig desmontar i aparentment no es veu res ni cremat ni desoldat.

El circuit és molt simple: punt a punt com era l'estació. L'esquema elèctric és el que hi ha a la imatge i els núneros són els punts de sortida de cada via. Són quatre mòduls representats un sobre l'altre, molt senzill i aparentment sense cap tipus de problema.

A veure si demà al matí m'hi torno a posar amb un altre regulador, Un Hornby d'una caixa d'iniciació que corre par casa i trobo l'error o si algú de vosaltres el veu i m'ho diu.

Ara contesto al Daniel

Mala soldadura, connexió fluixa. les vibracions degudes al moviment poden provocar mals contactes elèctrics.

Ho vaig repassar i tot estava correcte.

Moltes gràcies per tot.
Salut i feina,
Albert

Estació de Peñas Blancas Esquem10
Estació de Peñas Blancas Regula10
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDg Des 19, 2021 11:02 am

Doncs la veritat, Albert: no sé què dir-te. En principi sembla que tot estigui correcte. A veure si canviant el regulador ho aconsegueixes.Que no sigui que tens un problema de curt-circuit alguna banda… nose
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDg Des 19, 2021 11:11 am

Olot escrigué:
Doncs la veritat, Albert: no sé què dir-te. En principi sembla que tot estigui correcte. A veure si canviant el regulador ho aconsegueixes.Que no sigui que tens un problema de curt-circuit alguna banda… nose
És possible. A veure si demà me'n surto.
Moltes gràcies.
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDl Des 20, 2021 10:28 am

Bona nit,
He estat repassant durant tot el matí els mòduls de dalt a baix i no hi he trobat res. Al final he anat a la botiga on compro el material elèctric hi els he comentat el que em passava. El primer que m'ha dit és que el regulador es podia arreglar amb una peça que s'havia de substituir. Fet, perfecte.
I després, amb un cost de 8 euros, que em compres un tester senzill i que mirés on hi havia corrent i o no.
Solució: un parell de interruptors que es deurien haver creuat potser al soldar o potser per sobretensió a la caixa de comandaments.
Ho he arreglat i ara sembla que funciona bé el primer mòdul. El segon i el tercer no tenen problemes, van de tirada i al quart el miraré demà però amb l'experiència d'avui crec que tampoc n'ha de donar.
Així que crec que hauré trobat l'error.
Perdoneu la parrafada però crec que després de demanar ajuda us ho tenia que dir.
Moltes gràcies.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDl Des 20, 2021 11:14 am

estem esperant els resultats!!!
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDl Des 20, 2021 11:21 am

tram47 escrigué:
estem esperant els resultats!!!
I jo també riuuu riuuu riuuu
No, ara seriosament! Tan punt ho solucioni aniré fent de mica en mica tot i que el mes de gener, després de Reis, estaré fora de cobertura fins a mitjans febrer.
Anirem al poble i aprofitaré per fer fotos i acabar de prendre mides.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDl Des 20, 2021 11:25 am

Perdonar la parrafada??? no hi ha de que, noi!

Al contrari, gràcies per a tenir-nos al corrent. Very Happy

A nosaltres, els del MOMI, una vegada (només una!) ens va passar que teníem un curtcircuit. Varem tenir la sort de que per allà hi havia una persona, de la que malauradament no en sé el nom, que ens va ajudar moltíssim. Resulta que amb un simple tester va saber a on era el curt-circuit. Vull dir a quin mòdul era, que ja és molt en un dia que teníem uns 40 m lineals de mòduls tots muntat i endollats entre ells!

Vaig quedar bocabadat i encara no entenc pas com s'ho va fer. Per desgràcia aquesta persona no és al fòrum. Sinó, de ben segur que ell t'hagués pogut donar un cop de mà.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDl Des 20, 2021 11:43 am

Sí, sí amb el tester ha estat oli amb un llum. ja el tinc i el portaré a la bossa dels mòduls.

Estació de Peñas Blancas Tester10

A Mitjans li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 454

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDl Des 20, 2021 8:18 pm

Bon dia,

Per aquestes coses val la pena posar voltímetres i amperímetres als nostres reguladors, d'aquesta manera podem veure quan es produeix un sobre consum i estar alertats que hi ha quel com que no va bé.

Quan no és té un tester a mà cal començar a desconnectar a poc a poc i anar provant.

Bona feina de l'electricista d'aquest segur que has après mol, felicitats per la gran feina que fas i per aquest fil.

L'incident que fa referència l'Amadeu, va ser produït per un tros metàl·lic dins d'un canvi d'agulles que provocava un creuament, qui el va trobar va ser el Josep de Marklin cafè, si la memòria no em falla.

Salut i vapor
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDt Des 21, 2021 12:31 am

Dons si en el MOMI ho tenim posat així sabem el consum i si hi ha algun problema...

si t'encal de rellotges en tinc per cedir-te..

Estació de Peñas Blancas Img_1840

només cal que ens trobem en algun moment i són teus...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDt Des 21, 2021 10:59 am

Problema solucionat, ja funciona correctament. El tester m'ha salvat.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDt Des 21, 2021 5:39 pm

Gracies, Fedor.

I dons, Albert, què passava i com ho has solucionat?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDc Des 22, 2021 5:28 am

Olot escrigué:
I dons, Albert, què passava i com ho has solucionat?
Bona tarda,
Doncs bé sembla que al dipositar l'estany en els bornes dels commutadors els deuria escalfar massa i feien contacte interiorment per la qual cosa produïen un curtcircuit a l'interior de l'aparell cosa que jo no podia veure.
Ara sembla que tot funciona i estic envernissant els mòduls per fora, més que res per protegir-los. Ara començaré a replantejar les andanes i quan em cansi faré uns quants "xaparros", que pel qui no ho sàpiga, és el nom que en aquella zona reben les alzines petites però que ja fan glans, En català es diuen garrics o garrigues.
Amadeu, al teu poble hi deuen haver d'aquest tipus d'arbres.
De mica en mica anirem tirant endavant.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDc Des 22, 2021 9:09 pm

Molt bé si has localitzat l'avaria...com faràs aquest Abrets?? O els compraràs??
Repeteixo si et calen els rellotges per tenir en els teus mòduls són teus..

Segueixo el teu fil...

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitimeDc Des 22, 2021 9:37 pm

MALLET73 escrigué:
Molt bé si has localitzat l'avaria...com faràs aquest Abrets?? O els compraràs??
Repeteixo si et calen els rellotges per tenir en els teus mòduls són teus..

Segueixo el teu fil...

Salutacions

Mallet73

Bon dia,
Moltes gràcies per l'oferiment, però de moment crec que no els faré servir, si em calguessin ja te'l demanaria.
Els arbres, "chaparros" i oliveres els faig jo
Tronc: tronquet de farigola de mida proporcionada a la meva escala.
Ramatge: molsa seca, recollida l'any passat, passada 10 minuts pel forn, per acabar de matar bitxos, enganxada al tronc amb cola blanca, ruixada amb esprai de cola i polvorejada amb fulles de la Noch d'un parell de verds.
Una vegada secs els guardo fins posar-los.
Aquí hi ha una mostra.
Així és com ho faig jo però segur que hi ha altres maneres.
Salut i feina
Albert

Estació de Peñas Blancas 20211237

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Estació de Peñas Blancas Empty
MissatgeAssumpte: Re: Estació de Peñas Blancas   Estació de Peñas Blancas I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Estació de Peñas Blancas
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: ALTRES ESCALES NO TANT DE JARDÍ (El tren d'hivern) :: Via estreta a altres escales: H0m, H0e, H0i ... 0m, 0n30...-
Canviar a: