TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm

Ir abajo 
2 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33126

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Empty
MissatgeAssumpte: Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm   Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm I_icon_minitimeDt Mar 02 2021, 20:47

Avui us presento un altre vehicle que forma part de la meva col·lecció, i que no és construït per les meves mans. El seu constructor, en Jéan-François Mondy, membre del fòrum Voie Métrique Libre, va demanar-me tota classe de documents, planos, fotografies en torn a aquest vagó perquè li agradava molt i el volia construir, que jo li vaig fer arribar amb molt de gust, com és habitual en mi.

El va començar a fer. Era un treball molt lent. De tant en tant m'anava enviant fotografies perquè jo el veiés com anava evolucionant.

En Jéan-François estava molt vinculat al FC turístic de la Baie de Somme. En reallitat és un dels membres que mantenen en marxa aquell ferrocarril. Un bon dia se li va presentar l'oportunitat de comprar un vagó de mercaderies de la companyia, i el va comprar. Però per a finançar la compra es va haver de vendre tota la seva col·lecció de material LGB. El cotxe Pullman, però, va preferir regalar-me'l a mi.

El divendres 24 d'abril del 2009, aprofitant que jo era de visita al Festival Vapor del FC de la Baia de Somme, a St Valéry, va aprofitar per a donar-me la sorpresa, ja que jo no esperava res. Les fotografies de Etienne Labar recullen el moment:

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Photo_33

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Photo_34

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Photo_35

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Photo_36

El vagó no estava acabat però es trobava en un estat força avançat. Fins al dia d'avui no he trobat encara el moment de posar-me a acabar-lo. Tot arribarà. Aquí us poso unes fotos de l'arribada del vagó als FFCC de La Terrassa:

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Img_5110

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Img_5111

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Img_5112

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Img_5113

I aquí un recull de fotografies que he fet per a mostrar-vos-el en detall. Espero que us agradi.  Very Happy

Una vista general:

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa11

Com podeu veure, està ben servit de calques...

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_110

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_210

Els testers d'aquest vehicle em semblen molt elegants

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_311

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_410

Detall de les mànegues i topera

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_510

Una vista de com si anéssim a pujar-hi...

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_910

De moment l'interior encara es mostra buit, però ja fa un cert impacte  Very Happy

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_610

Continuant el passeig interior, arribem a la plataforma

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_710

Al sostre no li falta detall

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_810

El bogi té suspensió real.

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_1010

I per acabar, unes vistes del bastidor:

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_1210

Com podreu veure, tampoc li falta detall...

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_1310

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_1410

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_1510

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Aaa_1610

I vet aquí un gat, vet aquí un gos, i aquesta historia ja s'ha fos. Very Happy

A TOG, alejandro sasplugas y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm   Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm I_icon_minitimeDg Mar 07 2021, 00:14

Caram, quins baixos més ben trebllats. hein80 baba Els diferents elements de bastidor són de plàstic?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33126

Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm   Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm I_icon_minitimeDg Mar 07 2021, 06:10

Basicament tota la construcció és de plastic, tant la caixa com els baixos. No obstant, els bogis, quina part vista també és de plàstic -exceptuant les molles-, són fets amb una estructura metàlica que sembla molt resistent. Les rodes també són metalique.

Tabt rodes com bogis són comercials, pero n’ignoro la marca.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm   Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Cotxe Pullman dels FFCC Bascs a escala IIm
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: