TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Vagons del cremallera de Montserrat WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Vagons del cremallera de Montserrat

Ir abajo 
+2
Olot
TramBlau
6 participantes
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDj Des 31, 2020 11:11 pm

Nota del moderador:
Aquest fil s'ha separat del fil original, ja que ha pres entitat pròpia i mereix ser classificat dins el subfòrum de modelisme.

Fil original:
Cremalleres de vapor de Montserrat



Encara que parla aquí de les màquines li dono continuïtat amb els cotxes de passatge i ja veurem si més.

Les estones que tinc lliures i que no puc treballar al taller, m'he posat a treballar en els plànols de l'cremallera de Montserrat.
De moment estic en els primers passos, buscant mesures que no em donen els plànols i definint quin tipus de fustes utilitzare en la construcció.

De moment no mes em centre en els cotxes de passatge, la màquina ja ho estudiaré més endavant

Vagons del cremallera de Montserrat Whatsa76

Vagons del cremallera de Montserrat Dibujo10

El primer que faig és l'A1, és el mes entretingut de preparar i crec que serà el més complex.

Només preparo tot el que serà la fusta, la resta com no interfereix ja ho decidiré, perquè no tinc clar que sigui per a circulació


Vagons del cremallera de Montserrat P8120111

Vagons del cremallera de Montserrat P8120110

Vagons del cremallera de Montserrat P8120113

Vagons del cremallera de Montserrat P8120112

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDv Gen 01, 2021 12:35 am

Curiosament aquests cotxes no incorporen bogies en un costat, encara que al costat on va la roda dentada he de assegurar-me que tampoc, aquí no el tinc segur, no tinc fotos d'aquest extrem

Aquests són els planells que molt amablement Amadeu m'ha passat de tots els cotxes originals, les restauracions posteriors no les fare

Vagons del cremallera de Montserrat A110

Vagons del cremallera de Montserrat Ab-11-10

Vagons del cremallera de Montserrat Ab1610

Vagons del cremallera de Montserrat Abl-3110

Vagons del cremallera de Montserrat B21-2710

Vagons del cremallera de Montserrat B28-2910

Vagons del cremallera de Montserrat B31-3510

Vagons del cremallera de Montserrat K50-5110

Vagons del cremallera de Montserrat Mixto-10

Vagons del cremallera de Montserrat Mixto-11

Vagons del cremallera de Montserrat O-6110

Vagons del cremallera de Montserrat Serieb10

Són la sèrie AB de l'11 a l'15, el 16, de l'21 a l'27, de l'28 a l'29 i de l'31 a l'35
El cotxe mixt ABL-31, el K-50, el vagó L i O-61

Pere

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDv Gen 01, 2021 12:58 am

He trobat una foto on es veu que no eren els tradicionals bogies, i no devia tenir molt marge de gir

Vagons del cremallera de Montserrat 20444_10
TramBlau escrigué:
...la foto de el cotxe a la grua és de la revista "Via Libre" ...

Pere

A Olot y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDv Gen 01, 2021 2:10 am

Totes les imatges que has posat de les que et vaig passar, Pere, provenen del llibre d’en Carles Salmeron.

La mateixa foto tractada ens mostra un pel més clarament Com són els bogis d’aquest vagó: molt petits i encaixonats entre els llargues del bastidor.

Vagons del cremallera de Montserrat 670e1910
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDv Gen 01, 2021 2:57 am

No ho sabia de quin dels dos eren, la foto de el cotxe a la grua és de la revista "Via Libre"

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDv Gen 01, 2021 10:55 am

Com he d'estar uns dies sense poder treballar al taller segueixo amb el disseny de el nou projecte.
Em falten fotos de l'altre costat de el cotxe, si algú les té s'ho agrairia molt, ja que no estic segur si ho he fet bé.
A el disseny de l'A-1, li falten els ancoratges de les peces i tot el que és en 1,2 mm. que no és molt, finestres i seients principalment.
Avui li he dedicat unes quantes hores que m'han rendit molt, tot i ser un treball dels més entretinguts que he fet, he avançament molt.

Vagons del cremallera de Montserrat Dibujo11

Avui he estat utilitzant un altre programa, el FreeCad, els arxius són el mateix

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDv Gen 01, 2021 7:30 pm

Per les fotos de l’altre costat, suposo que estàs fent el A-1. Vaig bé?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDv Gen 01, 2021 9:52 pm

Olot escrigué:
Per les fotos de l’altre costat, suposo que estàs fent el A-1. Vaig bé?
Si vas bé, tot i que acabo de trobar una que si es confirma vaig bé

Vagons del cremallera de Montserrat Img-0010

Vagons del cremallera de Montserrat Img-0011

Vagons del cremallera de Montserrat Img-8710

que havia finestres tapades, els plànols així ho indiquen, però el dubte és que fossin així, semblen finestres de les que baixaven i no ho tinc tan clar per l'epoca

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDs Gen 02, 2021 8:27 am

Segueixo amb el disseny, he incorporat els ancoratges de les peces, ara toca preparar les bases dels seients en 3 mm., Tot això de 1,2 mm de moment no faig res asta que no acabi totes les peces de 3 mm
La fusta base és de 750 x 500 mm.

Vagons del cremallera de Montserrat Dibujo12

La base que hi ha a la banda repetida és per anar provant les diferents peces que faig

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDg Gen 03, 2021 8:39 am

Caram, molt interessant ok però això no aniria ja a modelisme?

I aquests salts AUtocad-Freecad-Autocad?
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDg Gen 03, 2021 9:21 am

Procuro que els arxius que faig em serveixin per als dos programes, per si tingués problemes amb l'AutoCad, a més amb el Freecad obro els arxius en 3D i intento treballar-hi

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDt Gen 05, 2021 9:12 am

He trobat en un vídeo les restes de l'cremallera de Montserrat cremats a Gualba, es veu molt clar els bogies i el xassís

Vagons del cremallera de Montserrat Bastid10

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDt Gen 05, 2021 10:58 am

Ostres, que interessant! Very Happy

A l’estació de Monistrol Vila també hi ha un vagó exposat. Ara, de memòria no podria pas dir quin és.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDt Gen 05, 2021 11:22 am

Bona nit,
Sembla ser que és la locomotora núm 2 i el cotxe de la reina.
https://www.regio7.cat/multimedia/fotos/comarques/bages/2017-02-06-82283-monistrol-posa-llarg-maquina-vago-lantic-cremallera-restaurats.html
Salut i feina,
Albert
PD: Hi ha un fotimer de fotografies.

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Joa.net
Aspirant a jardinaire
Joa.net


Ubicació : la Garriga
Edat : 71
Data d'inscripció : 04/02/2020
Nombre de missatges : 9

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDs Gen 09, 2021 2:01 am

M'ha semblat molt interessant. Us adjunto un escanejat d'una postal antiga de quan el cremallera creuava el pas a nivell de la carretera i el gosset es s'enfilava amb les potes del darrere al costat del cartell que, si no m'erro, deia: "Me llamo Bobi" (m'ho explicava ma mare...).

Vagons del cremallera de Montserrat Cremal10

A TramBlau, MALLET73 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDs Gen 09, 2021 2:39 am

Gràcies,
No veig clar que cotxe és, podria tractar-se d'l'AB-16

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDg Gen 10, 2021 1:01 pm

"Me llamo Bobi"
Em sembla haver vist en aquest fòrum una imatge que posava me llamo Kuki ...
La imatge és molt bonica !
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitimeDg Gen 10, 2021 6:42 pm

Al llarg dels anys de vida del cremallera, possiblement hi varen passar diferents gossos. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Vagons del cremallera de Montserrat Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagons del cremallera de Montserrat   Vagons del cremallera de Montserrat I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Vagons del cremallera de Montserrat
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Cremallera de Montserrat
» vagons del Cremallera by Frederic
» Construcció de vagons diferents a partir de vagons LGB
» Aeri de Montserrat
» Funicular de Sant Joan - Montserrat

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: