TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Telefèric  LGB-3D WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Telefèric LGB-3D

Ir abajo 
+6
MALLET73
Olot
Mitjans
ODAKIM
TramBlau
mikado
10 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDl Nov 02, 2020 8:24 am

Hola a tots.
 Ja fa força temps vaig comprar un telefèric de LGB amb la intenció de muntar-lo a sobre del circuit de vies però sense cap connexió entre ells, al rebre'l ja em va decepcionar força la simplicitat que tenia. per això era tant barat.
 El seu funcionament era manual i de manera que no em servia per fer el que jo volia, per tant va quedar aparcar un temps, fina que vaig pensar en posar-hi un motor amb reducció, va funcionar, però al fer un muntatge provisional amb les dues cabines i la tensió que ha de tenir el conjunt per poder funcionar no va ser compatible amb la manera de treballar del motor-reductor, amb el resultat que no va durar de Nadal a Sant Esteve, una nova aturada del projecte a l'espera de trobar una millor solució.
 La aturada ha estat llarga per anar pensant en possibles solucions i possibles dificultats mentre duia a terme altres projectes que també tinc pendent de ensenyar-vos, ara estava aturar per l'impas de l'ultim projecte que tenim entre mans ha fet que comencés a posar en pràctica les idees que tenia, fer que la corda de tracció fes dues voltes a la politja tracció per assegura bé el arrossegament de les dues cabines i que el eix d'aquesta politja tingués fixació per les dues bandes perquè no pateixi el eix per la tensió dels cables.
 Mirar de fer un reductor amb la impressora en 3D, per tant com que la fricció dels eixos amb els pinyons s'escalfarien, deformarien i fins i tot podrien quedar soldats, com a solució posar coixinets de boles com a rodaments, per assegurar la tracció hi he posat un motor gran a 12v amb un pinyó de sortida de 12 dents fet a la impressora, aquest tracciona una corona de 60 dents d'entrada i 10 de sortida, d'aquesta passa a una segona corona de 70 dents d'entrada i 11 de sortida (en un principi eren 10, però per corregir un error vaig haver de fer la de 11 dents), aquesta corona tracciona el una tercera corona de 200 dents que va unida al la politja de tracció que té un diàmetre de 95mm que és la distància que hi ha d'haver entre cabines per el seu encreuament.
 Ha estat un projecte de proba error, per tant no he fet masses fotos, però en Amadeu i en Carles m'han suggerit que ho mencionés, faré més fotos
Telefèric  LGB-3D Img-2010
En aquesta foto es veu el conjunt motor del telefèric
Telefèric  LGB-3D Img-2011
La politja de retorn no està alineada a la direcció de la cordada del telefèric, sinó que hi han dues politges separades 95mm que fan un fir de la corda de tracció, així la politja de retorn queda vertical, està llastada amb dos pesos que asseguren que la tensió de la corda sigui sempre igual i constant, amb la única missió de assegurar una bona tracció de la politja motor.
Telefèric  LGB-3D Img-2012
En el telefèric de LGB les cabines van lligades al cable tractor, això obliga a tenir el cable amb moltíssima tensió que perjudica el bon funcionament i el material, per tant la solució és posar el cables tractor i el cable guia a on van penjades les cabines, per això s'ha de substituir els falsos rodaments que porta que no és res més que una peça de plàstic imitant els rodaments de la cabina, se'n ha de fer un de nou funcional
He fet un vídeo de la primera prova però no el sé penjar, ja ho faran l'Amadeu o en Carles

A TramBlau, KTK, mikado y a ARIA Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDl Nov 02, 2020 9:37 am

Ignasi, només l’has de pujar a Youtube i posar-ne l’enllaç aquí.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDl Nov 02, 2020 8:09 pm

Ostres, això està treballadíssim!! Molt bona feina, Ignasi!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDl Nov 02, 2020 10:09 pm

Vaig passar per una experiecia paralela .En el meu cas l aeri tenia motoritzacio , pero va durar poc . de manera que vaig seguir les experiecies d el Ignaci , La motoritsacio consisteix amb un grup motor de Stainz dins d una caixa amb reduccions feta amb pinyons de Meccano , li dona una força mes que suficient . vaig montar un cable suspensor i rodetes a les cabines , el cable tractor de fil done dos voltes a la roda tractora,  ultimament degut a alguns ensurts he instalat uns finals de carrera a la caseta del motor de manera que quan arriba la cabina es para el motor , un temporitzador inversor fa que als 20 segons reemprengui la marxa en sentit oposat . Aixo permet deixar l aeri al seu aire i fer circulacions amb els trens -

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 453

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 12:59 am

super12
Magnific, una bona feina Ignasi.
Una gran invenció Alejandro
Això demostra la inventiva que te aquest foro
aplaud
Salut i vapor
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 3:29 am

Certament és un treball digne d’admiració. sii
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 4:50 am

Felicitats Felicitats Felicitats Felicitats formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable genial genial genial genial genial genial genial genial


salutacions


mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 7:10 am

MALLET73 escrigué:
Felicitats Felicitats Felicitats Felicitats formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable genial genial genial genial genial genial genial genial
salutacions
mallet73
+1

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 7:10 am

A TOG, KTK y a ARIA Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 7:17 am

alejandro sasplugas escrigué:
Vaig passar per una experiecia paralela .En el meu cas l aeri tenia motoritzacio , pero va durar poc . de manera que vaig seguir les experiecies d el Ignaci , La motoritsacio consisteix amb un grup motor de Stainz dins d una caixa amb reduccions feta amb pinyons de Meccano , li dona una força mes que suficient . vaig montar un cable suspensor i rodetes a les cabines , el cable tractor de fil done dos voltes a la roda tractora,  ultimament degut a alguns ensurts he instalat uns finals de carrera a la caseta del motor de manera que quan arriba la cabina es para el motor , un temporitzador inversor fa que als 20 segons reemprengui la marxa en sentit oposat . Aixo permet deixar l aeri al seu aire i fer circulacions amb els trens -

Alexandre

La meva intenció és molt similar, que funcioni automàticament, no he pensat amb el temporitzador m'ho apunto, el que voldria fer és que quan el vulguis parar ell faci el recorregut sencer fins que la cabina 1 estigui a l'estació inferior, també tinc previst una parada de emergència que el pari en el acte allà on sigui i un polzador de posta en marxa, em fan falta dos relés i quatre finals de carrera.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 8:34 am

Voldria  afegir , per si algu empren l aventura que el Ignasi i jo mateix varem empendre que , el meu aeri primerament el vaig penjar nomes per fer bonic ja que el motor com ja he dit havia petat , al meu circuit exterior , aixi i va estar 10 anys , Hasta que un dia l any passat vaig decidir posar lo en funcionament , amb tot lo explicat .mes amunt . Dons be , aqui ve la historia. jo tinc vagons LGB que fa molts anys que estan a sol y serena , a part de descolorits estan be,. Donçs les dos cabines del aeri s em van esmicolar nomes de tocarles , vol dir que hi han plastics i plastics .Com ja estaba enbolicat vaig haber de comprar dos noves cabines .  Veurem el que duren !!!!! Aixo que descansen dins al seu refugi !!

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 8:47 am

Doncs ho tinc cru, jo també els volia deixar instal·lats, també quedarien a dins les seves casetes, però tot i així els clima de Bagà és més cru que el de La Vilella, però també s'ha de veure com es comporta el plàstic (PLA) de la impressora
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 9:58 am

Ara PLA!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDt Nov 03, 2020 12:35 pm

Si pintes el PLA, el protegiràs del sol. Pensa que també és biodegradable... jo tot ho faig amb ABS per por a això, precisament...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDc Nov 04, 2020 9:34 am

Hi ha algun lloc que digui quin és el temps estimable de degradació, allà on ha d'anar no l'hi tocarà el sol, els vagons que he fet estant tots pintats
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDc Nov 04, 2020 10:50 am

alejandro sasplugas escrigué:
el meu aeri primerament el vaig penjar nomes per fer bonic

Alexandre


El de l'Ignasi també fa bonic davant l'aigüera riuuu Super pràctic que et passi per davant quan fregues plats.





A el terrat de margarit li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDj Nov 05, 2020 6:46 am

ignasibaga escrigué:
Hi ha algun lloc que digui quin és el temps estimable de degradació, allà on ha d'anar no l'hi tocarà el sol, els vagons que he fet estant tots pintats

Tinc entès que un parell d'anys. Tot i així, no tinc ni idea de què li passa... ni tampoc si li afecta més el sol, la humitat o què...

Les condicions per a que duri només dos anys imagino que han de ser relativament adverses...

Jo, per si de cas, i entre altres motius, sempre utilitzo ABS

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDj Nov 05, 2020 6:52 am

Ignasi jo ho faria amb pvc o resina...el PLA apart de biodegradable..amb la calor !!??? pensativ pensativ pensativ nono nono nono sun2 sun2 sun2 sun2 hombrela hombrela hombrela hombrela hombrela hombrela

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDj Nov 05, 2020 11:26 am

Escolteu , jo no i entenc res de plastics i resines , pero fa em semble mes de 3 anys ,en Carles em va proporcionar uns vagons fets per ell amb resina , els vaig montar i pintar i sempre han estat al ras , apart de descolorits estan amb molt bon estat , aquest any els he pintat de nou i tornen a lluir com nous.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDj Nov 05, 2020 5:20 pm

Alejandro, segurament la pintura és suficient per a protegir-los del UV. Tot i que podria passar també que et sembli que estan com el primer dia, però que en realitat s'hagin tornat fràgils i amb una trompada es trenquin en mil trossos.

Jo vaig tenir una figura de resina d'en Carles més d'un any a l'exterior, a son i serena, a petició d'ell mateix. Quan li vaig tornar la peça estava groga com recremada, però tota sencera. Amb una ma de pintura s'hagués pogut tornar a la vida. No vaig provar la fragilitat.

Aquest problema de la fragilitat, també passa amb la majoria de plàstics. Els plàstics en general han de ser plàstics especials i determinats per aguantar l'intempèrie. Un bon exemple en són les travesses de LGB, que aguanten moltíssim. Sempre poso l'exemple de que les meves vies porten uns 30 anys a l'exterior i aguantaran encara 30 anys més!

A la meva terrassa hi he tingut tota mena de plàstics: escombres, garrafes d'aigua (pet) o altres de més consistència (garrafes de liquid neteja-parabrises) galledes de diferents plàstics. Res no aguanta i tot té el problema de la fragilitat. Alguns arriben a desintegrar-se en petits trossets. D'altres com el Porex, es va desfent en pols que s'emporta el vent...

Els únics que aguanten, a demés de les travesses, són els plàstics del material LGB (alguns vagons els he tingut a sol i serena durant anys), els edificis de Pola, i diria que els personatges de LGB i de Preiser.

Per tant, el més probable és que els plàstics que feu servir a les impressores 3D acabin de la mateixa manera que gairebé tots els plàstics.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDv Nov 06, 2020 6:25 am

Hola nois, en primer lloc m'alegro que sigui aixi Alejandro...de fet abans tot es van fer probes i confirmar amb el proveedor de la resina que tenia resistencia a l'exterior..jo tinc també uns bucois als FIM desde fa 3 anys i apart del engroguit allà estan..no han perdut la forma... per aixó la meva recomanació al Ignasi..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7181

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDv Nov 06, 2020 6:30 am

Bé, tot es mesurable, tot pot anar perfecte i tot pot anar malament, els plàstics com tot n'hi ha de totes menes. La degradació de alguns plàstics, principalment, és per les glaçades que els ressequen i es tornen fràgils.
El plàstic de les travesses és realment bo, no sé quina composició té, no es resseca i conserva la seva flexibilitat, la resina és molt rígida, també vaig fer una biga de uns 30cm la vaig posar entre dues fustes amb un pes al mig, la vaig tenir més d'un anys en un lloc que no estava protegit del sol, la pluja i les glaçades sense que patís cap deformació ni ruptura, amb aquest material he fet un munt de vagons de moment no hi he tingut cap problema, tot i que la resina amb la escalfor s'estova i es deforma.
De la resina vam passar al PVC espumat, també és molt tou i més delicat a les trompades i ratllades que la resina, la primera cosa que vam fer va ser la Alsthom, ja fa alguns anys i està perfecte.
Ara he entrat en la era del PLA (plàstic per 3D), ja el defineixen com a degradable, no sé que el degrada, el us, el temps o la intempèrie, és rígid i es trenca a la flexió, però permet fer peces fines per fer estructures, he fet un pont "metàl·lic" de 60cm de llum i en proba de càrrega ha aguantat 10 kg sense la més mínima deformació
Telefèric  LGB-3D Img-2014
darrera seu he fet alguns vagons, tant de mercaderies
Telefèric  LGB-3D Img-2015
com de viatgers
Telefèric  LGB-3D Img-2017

Telefèric  LGB-3D 20200911
alguns d'ells fins i tot porten els bogis dels rodaments de PLA, he fet circulacions de varies hores seguides sense problemes, quan duraran no ho sé, tenen el mateix tracte que els de PVC espumat, resina o els de LGB i altres.
També he fet servir Evergreen, La Garratt i altres, també fa bastants anys i no presenten cap problema,
La preocupació que tenia amb el telefèric és que les cordes guies van tensionades i que amb la calor del estiu es puguin deformar, tot el projecte és experimental, això serà una proba més, que ens servirà a tots d'experiència.

A TramBlau, MALLET73 y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1836

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDv Nov 06, 2020 6:55 am

alejandro sasplugas escrigué:
 ultimament degut a alguns ensurts he instalat uns finals de carrera a la caseta del motor de manera que quan arriba la cabina es para el motor , un temporitzador inversor fa que als 20 segons reemprengui la marxa en sentit oposat . Aixo permet deixar l aeri al seu aire i fer circulacions amb els trens -

Alexandre

Ostres Alexandre!
Jo de fa temps que també tinc un aeri LGB motoritzat, tiro el botó a l'esquerra i puja i cap a la dreta baixa.  
Jo hi vaig provar de posar l'inversor automàtic de LGB i funciona ( quan ho vaig fer, em va costar molt d'encertar els temps de l'interval d'inversió  però va funcionar).  Però finalment, vaig trobar que era un rotllo puja i baixa, puja i baixa.
Total que vaig treure l'inversor.
Però això del temporitzador sí que ho trobo interessant.
Com ho has fert?
Quin tipus de material és?
Gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDs Nov 07, 2020 7:17 am

Mira , jo  d electricitat coneixo lo mes elemental , de manera que vaig demanar a un antic collaborador meu expert, que em fes l artilugi    nomes puc dir que es com una caixa de uns 10 x 7 x 4 cm.amb entrades i sortides de corrent i un boto per graduar el temps . nomes cal donarli corrent continua a 12 v. i ell s encarrega de invertir la polaritat i regular el temps ,

Si t interssa puc demanar li al meu amic que t en fagi un , no es car , pero pot tardar  3 mesos .........o mes.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1836

Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitimeDs Nov 07, 2020 10:28 am

T'envio un MP
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Telefèric  LGB-3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: Telefèric LGB-3D   Telefèric  LGB-3D I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Telefèric LGB-3D
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 4Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4  Següent
 Temas similares
-
» teleferic Sant Jeroni by Mikado
» La meva ultima chapusa (reparació funicular aèri, telefèric)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Edificis, personatges i altres accessoris-
Canviar a: