TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d

Ir abajo 
+9
4000Talguera
Francesc
ODAKIM
MALLET73
alejandro sasplugas
TramBlau
Olot
Sisu
mikado
13 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2020 8:14 pm

sou uns artistes. felicitats per tant bons resultats reverent
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDl Jul 06, 2020 8:16 pm

bota bota bota M agraden molt . Felicitats per aquest resultat

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDt Jul 07, 2020 9:07 pm

Una gran feina, Fedor.
Veig que has fet el semàfor en peces petites i senzilles i després fas el muntatge, penso que és la millor manera de fer-ho.
A mi també m'hi ha iniciat en Carles en el 3D amb el TINKERCAT, és senzill però per ara és suficient.
Ja sabeu que en les últimes construccions que hem fet amb en Carles hem fet servir forces elements fets en 3D, la propera màquina tenia que ser la 254 (que ja ha fet en Joan), aquest projecte ens ha agafat el confinament des del començament i ha coincidit amb la arribada de la impressora en 3D, però d'això en parlarem més endavant en el seu fil, aquí i ara no toca.
Hi he experimentat tant com he pogut i dins les meves limitacions, però m'he adonat que que al dissenyar una peça s'ha de tenir en compte com ha de treballar i com la imprimirà la impressora perquè sigui eficient, no sé el perquè però el fil de diferent color té diferent comportament, per a mi n'hi uns que em van millor que d'altres, no sé si també ho has experimentat?
M'ha revolucionat tant el tema que quan penso en fer alguna cosa la primera opció es pensar si ho puc fer amb la 3D.
Tornar a dalt Ir abajo
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 455

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDc Jul 08, 2020 12:18 pm

Hola Ignasi,
La meva experiència es molt positiva, es una manera nova de construir, crec que complementa la construcció tradicional i simplifica el modelatge.

Quan creem les peces em de tenir en compte com funciona la impressora per treure-li la millor definició a la peça. I després hi ha el tema del material, cada bobina es única, m'he trobat que d'un fil de la mateixa marca i el mateix color no es comportava igual.

Per acabar també cal reflexionar si cal imprimir-ho tot, nosaltres treballem amb grans formats hi han coses que no val la pena imprimir.


Salut i vapor
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDj Jul 09, 2020 7:58 am

Ignasi, jo també ho penso si ho puc fer amb la 3D, però com diu el Fedor..treballem coses grans, jo deixo per la 3D, les peces que cal repetir o no les puc fer amb el pvc. així com reixes, finestres, steps, guardapolvos, etc etc...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 455

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDj Jul 09, 2020 6:46 pm

No cal que us digui a tots els foreros de trens.cat que teniu a la vostra disposició els arxius per reproduir aquest semafors.

Salut i vapor

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12126

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDj Jul 09, 2020 7:33 pm

Estic pensant amb comprar una impressora de 3D, m'ho pensaré per aquest nadal

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDj Jul 09, 2020 7:44 pm

Si, si, hi estic totalment d'acord, però del gran pas que ja va ser el poder aportar elements en 3D que ens facilitava en Carles a poder dissenyar i fer les teves construccions hi ha un canvi de mentalitat.
Les primeres peces en 3D va ser amb la Patxanga, amb la coco basca ja gairebé tots els elements decoratius i els bogis ja van ser en 3D i deixant els de resina a molt pocs elements, però sempre deixant la estructura de la base i la carrosseria al PVC fent estructures estables i de poc pes.
El concepte de la 254 de Catalans ha estat el mateix, fent en 3D peces facilitades per en Joan, d'altres fetes per en Carles i altres que he fet jo. Però entre mig i en ple confinament he fet un pont metàl·lic de 60cm de llum tot ell en 3D, com prova de càrrega hi he posta al mig 10kg sense que hagi patit cap deformació (ja en parlaren en el seu fil quan tingui ordenat el material), amb tot això quan es parla de vagons de 3 eixos, de tremuges, treballs de poca "monta" no he deixat de fer bullir la tupinera amb un treball sense projecte que recull aquestes coses i si surt amb barba serà Sant Antoni i sinó la Mare de Deu.
Amb tot el que vull dir és que potser a la propera construcció provaré de fer la estructura de suport amb que pot ser més fina i rígida que en PVC i fer la carcassa de la carrosseria al PVC espumat, a més he trobat la manera de soldar els dos elements
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitimeDj Jul 09, 2020 7:50 pm

mikado escrigué:
No cal que us digui a tots els foreros de trens.cat que teniu a la vostra disposició els arxius per reproduir aquest semafors.

Salut i vapor


A mi si que m'agradaria poder-los tenir. Gràcies.
En Joan i en Carles també m'han passat el que m'ha fet falta i el mateix dic jo , que tot el que tinc està a disposició de qui ho vulgui, per això som una colla ben avinguda.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d    Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d  - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Semafor 1:22,5 economic amb impressora 3d
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2
 Temas similares
-
» semafor
» Semàfor FGC
» Semàfor RENFE a escala 1/22'5

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Edificis, personatges i altres accessoris-
Canviar a: