TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 vagó "jaula" escala G/IIm

Ir abajo 
5 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDv Abr 01, 2022 9:29 pm

D'acord, Cristophe.

De totes maneres he trobat un plano d'un vagó molt semblant, que és el tancat del Carcaixent Denia. Malauradament aquest plano no es veu gens. Deu ser mal editat. He mirat de fotografiar amb diferents llums i tractar la imatge per internet, però no he aconseguit gran cosa. Això és el que hi ha:

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Nueva_15

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Nueva_14

Aquest plànol l'he extret del llibre DEL TRAMWAY AL FERROCARRIL-La linea CARCAIXENT-DENIA, de Vicente Ferrer i Hermenegildo, editat per l'Ajuntament de Denia el 2005. Estic segur de que si escrius a l'Autor te'n farà una còpia.

Un altra opció que tens és preguntar al museu Basc del FC, a on tenen de tot i probablement també el vagó que tu busques (museoa@euskotren.es).

Et demanaria que si en aconsegueixes una còpia en millors condicions que les meves, me'n féssis una còpia per mi.

També tinc alguns esquemes i planos de material francès, si és que en busques. Very Happy


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1045

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDg Abr 03, 2022 7:21 am

Hola lot,

Moltes gràcies per aquests meravellosos documents: m'agrada molt aquest vagó perquè és gràcies a ell que m'he endinsat en el meravellós món del via estreta ibèrica!

Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1381

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDg Abr 03, 2022 9:56 am

Bona nit,
Ara vaig a posar més llenya al foc. Aquí teniu un vagó gàbia de via mètrica, Peñarroya,però de tres pisos.
Àpali, més feina per alguns.
Salut i feina,
Albert

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Vagong10
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1045

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDg Abr 03, 2022 11:07 am

Quin document més meravellós. betulo237 !  aplaud  aplaud  aplaud  aplaud  aplaud

És extraordinari! Només he vist a Espanya vagons de tres pisos. I vaig pensar que només era pel via ancha.

És per a ovelles o aus? Segons el galib de la via estreta, els pisos difícilment poden superar un metre d'alçada...


Les caixes d'eix semblen Athermos. Aquest cotxe es va construir a França?


Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1045

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDg Abr 03, 2022 11:48 am

Olot escrigué:
D'acord, Cristophe.

De totes maneres he trobat un plano d'un vagó molt semblant, que és el tancat del Carcaixent Denia. Malauradament aquest plano no es veu gens. Deu ser mal editat. He mirat de fotografiar amb diferents llums i tractar la imatge per internet, però no he aconseguit gran cosa. Això és el que hi ha:

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Nueva_15

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Nueva_14

Aquest plànol l'he extret del llibre DEL TRAMWAY AL FERROCARRIL-La linea CARCAIXENT-DENIA, de Vicente Ferrer i Hermenegildo, editat per l'Ajuntament de Denia el 2005. Estic segur de que si escrius a l'Autor te'n farà una còpia. Excel·lent idea!

Un altra opció que tens és preguntar al museu Basc del FC, a on tenen de tot i probablement també el vagó que tu busques (museoa@euskotren.es). Gràcies per l'enllaç!

Et demanaria que si en aconsegueixes una còpia en millors condicions que les meves, me'n féssis una còpia per mi. És clar !

També tinc alguns esquemes i planos de material francès, si és que en busques. Very Happy Podem tenir alguns exemples (tipus de material) en missatge privat?

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDg Abr 03, 2022 8:17 pm

RailwayManiac escrigué:
Quin document més meravellós. betulo237 !  aplaud  aplaud  aplaud  aplaud  aplaud

És extraordinari! Només he vist a Espanya vagons de tres pisos. I vaig pensar que només era pel via ancha.

És per a ovelles o aus? Segons el galib de la via estreta, els pisos difícilment poden superar un metre d'alçada...


Les caixes d'eix semblen Athermos. Aquest cotxe es va construir a França?


Amicalment,

Christophe

Normalment s’utilitzava per a gallines.

És molt probable que fos construït a França, donat que el capital de la lñinia en origen era francès i d'aquí que el material tractor també ho fos. Tot depèn de l'any de construcció. També cal dir que aquestes caixes de greix eren molt vistes a Espanya.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDg Abr 03, 2022 8:28 pm

RailwayManiac escrigué:
Olot escrigué:

També tinc alguns esquemes i planos de material francès, si és que en busques.

Podem tenir alguns exemples (tipus de material) en missatge privat?

Naturalment!

Però m'has de deixar un temps per a buscar-ho...

Wink

(Si en dos o tres dies no t'he dit res, si us plau recordam-ho)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1381

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2022 4:43 am

RailwayManiac escrigué:
Quin document més meravellós. betulo237 !  aplaud  aplaud  aplaud  aplaud  aplaud

És extraordinari! Només he vist a Espanya vagons de tres pisos. I vaig pensar que només era pel via ancha.

És per a ovelles o aus? Segons el galib de la via estreta, els pisos difícilment poden superar un metre d'alçada...


Les caixes d'eix semblen Athermos. Aquest cotxe es va construir a França?


Amicalment,

Christophe

Bona tarda,
Intentaré contestar-te a les teves preguntes.
Bon dia,
El Peñarroya tenía dos vagons d'aquest tipus i procedien del ferrocarril de Madrid a Almorox i en la documentació que tinc sobre la línia del Peñarroya, no hi figura el transport d’aus de corral, ja siguin gallines, pollastres o galls dindi.
Segons escriu Manuel García Cano en el seu llibre Nuestro Ferrocarril 1895-1970Se transportaba ganado de cerda, ovino, caprino, vacuno, asnal y caballar hacia las capitales mas importantes del país Madrid, Barcelona, Valencia y otras. Pozoblanco sacaba diariamente dos o tres trenes completos llenos de cerdos y corderos. Los meses de noviembre y diciembre para el ganado de cerda y los de marzo y abril para el ovino.
Si tenim en compte que tant els uns com els altres l’alçada ve a ser d’uns 77-80 cm a la creu en els cassos més alts tindríem que la part útil del vagó seria d’uns 2,50 a 2,70 metres, la qual cosa fa factible que els gàbies de tres pisos fossin per aquest tipus de bestiar.
A veure, no puc assegurar res, però no em sembla una idea descabellada.
En quan a la seva fabricació no et puc dir res però posaría la ma al foc que son fets a Espanya o als mateixos tallers de les companyies.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1045

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2022 10:30 am

Olot escrigué:
RailwayManiac escrigué:
Olot escrigué:

També tinc alguns esquemes i planos de material francès, si és que en busques.

Podem tenir alguns exemples (tipus de material) en missatge privat?

Naturalment!

Però m'has de deixar un temps per a buscar-ho... Es clar !

Wink

(Si en dos o tres dies no t'he dit res, si us plau recordam-ho) Convingut ! Però no hi ha urgència!
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1045

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDl Abr 04, 2022 10:36 am

Olot, betulo237, moltes gràcies per tots els detalls que ens has donat sobre aquests espectaculars vagons! La via estreta ibèrica és molt diferent de la via estreta francesa!


betulo237, les vostres conjectures sobre l'alçada d'aquest vagó són molt interessants i em seran molt útils!


Obriré un tema dedicat als meus cotxes gàbia (jaula) per no "contaminar" el de MALLET73.

Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1045

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 06, 2022 3:15 am

Olot escrigué:


vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 2ac09510


Hola Amadeu,

En quin llibre podem trobar aquest plànol ?

Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 06, 2022 5:52 pm

Oh!

Vaig oblidar citar l’origen!!

Embarassed Embarassed : Embarassed Embarassed

Miraré de arreglar-ho el més aviat possible.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1045

vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 06, 2022 8:53 pm

Hola Amadeu,

No et preocupis no hi ha emergència! !

És que estic intentant crear una petita documentació per al meu treball. Internet és bo, però m'agraden molt els llibres !

Amicalment,

Christophe

Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: vagó "jaula" escala G/IIm   vagó "jaula" escala G/IIm - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
vagó "jaula" escala G/IIm
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2
 Temas similares
-
» vagó Peñarroya a escala G/IIm
» vagó PV40 3D a escala G/IIm
» vagó ferrocarril plazola escala G/IIm
» vagó Txec a via estreta i escala G/IIm
» vagó "cosa rara" a escala G/IIm

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: