TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]

Ir abajo 
+30
Sisu
Shay
Christian
lluis7
Víctorf
mascarat
Antic mak(baixa volunt)
Jbmarcos
MALLET73
Esteve
deMilà
xavieralv
Avet Blau
VAY
manolo0101
gralla
FACTOR
didac
Antseru
Arenales
AdminTRENS.CAT
peps
E4lok
ut800035 (†)
tram47
TramBlau
bantren
QUIM
Denis66
Olot
34 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 21 ... 38, 39, 40
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDj Nov 15, 2012 8:36 am

Posaré un connector en alguna banda.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 2:30 am

El túnel ja te la cobertura definitiva.

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz11

Això obra una nova perspectiva de l'indret

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz_110

Vista dels dos nivells

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz_211

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz_310

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz_410

Al meu parer els túnels tenen de ser sinistres

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz_510

Ara, que si ho preferiu amb el flash es veu d'un altre color

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz_610

Des de l'altra banda el túnel comença a veure's més fosc

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Zz_710
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 3:16 am

aplaud aplaud aplaud
En ser més baixa la cavitat del túnel que la boca no et pot causar problemes?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 3:26 am

Es veu rar el canvi de nivell/forma dels tunels... Has pensat fer una transició més suau...

Sino, suposo "pintaras" el calaix aquest... De negre, o perque sembli un encoflat de formigó...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 8:00 am

TramBlau escrigué:
...En ser més baixa la cavitat del túnel que la boca no et pot causar problemes?...

ostman escrigué:
Es veu rar el canvi de nivell/forma dels tunels... Has pensat fer una transició més suau...
Sino, suposo "pintaras" el calaix aquest... De negre, o perque sembli un encoflat de formigó...

És inevitable fer aquest canvi d'alçada perquè una cosa és l'alçada de la boca del túnel, que s'ha fet folgadament i a mides ben a escala, i l'altre cosa és l'alçada que em queda un cop la via del nivell superior es posa a sobra de la inferior.

La diferència d'alçada no dóna cap problema, sempre que es respecti el gàlib, que ha de tenir una alçada mínima de 19 cms (segons normes NEM). Està clar, però, que el material rodant també té de respectar el seu gàlib.

A la realitat també hi ha coses semblants. Moltes vegades els túnels no són uniformes per dintre. Ho he pogut veure en el metro de Barcelona, que de vegades quan hi ha creuaments entre línies, o clavegueres, i comporta canvis de sostre molt curiosos.
Ara bé, estèticament fa lleig... Precisament havia pensat de pintar-ho de negre a fi de que quedi dissimulat. També fóra una bona opció fer que sembli formigó.

I si al final es veu una mica... be, un no és perfecte. Very Happy

Algunes fotos de túnels reals amb canvi de sostre:

En aquesta es veu un canvi semblant al meu al fons, a on es passa de túnel amb volta a túnel de sostre pla (metro de Barcelona)

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Tunel110

Aquesta és al contrari: el sostre pla és més alt que la volta (no me'n recordo de a quin metro és aquesta foto)

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Tunel210

Aquesta és al metro de Paris

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Tunel310

Aquesta no tinc ni idea de a on és

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Tunel413

I aquesta també em sembla que és a Paris

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Tunel_10

Aquesta foto és molt curiosa. És a l'antiga bifurcació de la línia del Gran Metro. Comporta un by-pass amb dos nivells (per això el pont dintre del túnel), i te diferents boques a diferent alçada. Avui aquest instal·lació encara existeix, però només serveix com a enllaç "tècnic" entre les línies III i IV.

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Bifurc10


Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 8:16 am

És una llàstima que per poder veure l'interior dels túnels res més es pugui fer amb una càmera al frontal de la màquina tristonet

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 8:21 am

També es pot fer amb una càmera a la cua del tren. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 9:52 am

"Al meu parer els túnels tenen de ser sinistres".

Com es nota que mai t'hi has quedat dins d'un, a mes. plena nit ( per si pensaves veure la boca amb llum) i a les fosques, sense saber on passabes ni on parabes.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 10:00 am

jaume escrigué:
"Al meu parer els túnels tenen de ser sinistres".

Com es nota que mai t'hi has quedat dins d'un, a mes. plena nit ( per si pensaves veure la boca amb llum) i a les fosques, sense saber on passabes ni on parabes.

Aquest és el meu ambient i mai m'ha fet por angell , i si a més vaig acompanyat millor per a mi, per als altres no tant si és que tenen por

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 802

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 7:19 pm



Bon reportatge de túnels Amadeu.

Recordo ha ve vist el túnel de la última foto .

Fins aviat Josep
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 7:42 pm

Gràcies a tots per els vostres comentaris.

jaume escrigué:
"Al meu parer els túnels tenen de ser sinistres".
Com es nota que mai t'hi has quedat dins d'un, a mes. plena nit ( per si pensaves veure la boca amb llum) i a les fosques, sense saber on passabes ni on parabes.

És cert que no m'hi he quedat mai. El màxim que he passat és creuar a peu un túnel del Zumàrraga-Zumaya, quan encara funcionava. El túnel era bastant llarg (al menys a mi se'm va fer llarg), i no es veia la sortida perquè era en corba. Jo no portava cap il·luminació, ni lot, ni mistos, ni res. Com que era bastant estret, vaig consultar els horaris, vaig esperar un tren que havia de passar, i au! cap a dins!

I era molt sinistre. Twisted Evil

També n'havia creuat algun altre, com demostra aquesta foto que vaig fer fa uns anyets. Però aquests ja eren més curts o més amples.

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Naval10
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 11:11 pm

Els tunels actuals solen ser de formigó, o del color de la pedra viva en alguns casos, pero cada vegada menys... Doncs sovint dona problemes, i s'opta per fer un recobriment... Amb formigó projectat, tela asfaltica amb acabat metàl.lic o fins i tot planxes de acer...

En canvi els tunels més antic suposo que eren negres per l'efecte del fum...

Quina época estàs representant a la teva terrassa?

En qualsevol cas, de nit, i sense llum tots semblen negres com la gola del llop...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDs Nov 17, 2012 1:58 am

Si he de determinar una època, malament perquè tinc material antic i modern.

Les obres són antigues, imitació d'originals fets a finals del XIX, a excepció d'un indret a on hi haurà un mur i una boca de túnel de formigó. El material podríem dir que entre els anys 40 i 50 del segle passat, amb excepcions.

I avui, malgrat la mica de pluja que ha estat fent aquest matí, els treballs han continuat:

Instal·lació del perfil d'alumini en L que serà el suport del nivell superior del pas per darrera de la cabana.

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Img_1943

Des de l'altre costat de la cabana

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Img_1944

I ja està. Ja tenim un costat fet i acabat.

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Img_1945

Ara falta l'altre costat, però caldrà allargar una mica els pilars de fusta, ja que em vaig quedar curt.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDs Nov 17, 2012 2:40 am

Olot escrigué:
Si he de determinar una època, malament perquè tinc material antic i modern.
Les obres són antigues, imitació d'originals fets a finals del XIX, a excepció d'un indret a on hi haurà un mur i una boca de túnel de formigó. El material podríem dir que entre els anys 40 i 50 del segle passat, amb excepcions.

O sigui que es pot definir com qualsevol línia de RENFE que no AVE. Very Happy riuuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDs Nov 17, 2012 3:45 am

affraid NO, NO, el que si que és clar és que és de via mètrica, no pas RENFE !!!!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitimeDs Nov 17, 2012 6:19 am

Olot escrigué:
affraid NO, NO, el que si que és clar és que és de via mètrica, no pas RENFE !!!!

La meva comparació era per la instal·lació, per exemple si agafem la línia de Barcelona a Puigcerdà trobem trams d'infraestructures de diferents èpoques totes convivint en una sola línia, i així en totes les seves línies escepto a les de l'AVE perquè aquestes són noves. Very Happy
Vaig dir RENFE i havia de haver dit Adif, perdó per si vaig ofendre tu instalació en comparar amb RENFE, a mi també m'hagués ofès. riuuu

Pere

-------

https://trenscat.forosactivos.net/viewtopic.forum?t=996
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]   Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot] - Página 40 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 40 de 40Anar a pàgina : Previ  1 ... 21 ... 38, 39, 40
 Temas similares
-
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-III [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]
» les 5 màquines St Léonard del tren d'Olot (FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: