TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Vagó de viatgers de dos eixos del NEE WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Vagó de viatgers de dos eixos del NEE

Ir abajo 
4 participantes
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDc Nov 20, 2019 4:16 am

Aquest és l'única serie de vagons de viatgers que tenia la la Companyia de Nord-Est d'Espanya, era un dels vagons que vam tenir en el punt de mira amb en Carles per reproduir, però la seva distància de 3,5m entre eixos era un impediment ja que els xassís que van fer servir de LGB és per a vagons de 3m, però a més té una altra peculiaritat, la gran distància entre eixos i topalls que fa que la seva circulació per radis reduïts sigui molt problemàtica, per això pensava en buscar un sistema de orientació dels eixos i enganxalls.
Quan en Alejandro ha tret el tema en el fil que en Joan explica l'allargament de vagons de viatgers
https://trenscat.forosactivos.net/t2396p75-allargament-de-vagons-de-passatgers-lgb#100366
m'ha fet ressorgir el tema i pensar que un cop passada la trobada de Bagà podria mirar de fer alguna provatura.

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Aa_04311

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Aa_04211
en el moment de la fundació de la CGFC aquests vagons eren els més moderns que tenia la nova companyia, els vagons de viatgers del FTEMB van ser desballestats o transformats, els de dos eixos del CC es van convertir en cotxes correu, els del NEE van continuar prestant servei bastants anys, en serveis secundaris o en trens de treballadors, a la portada del llibre d'en Salmerón "trens del Berguedà" hi ha una composició de la Berga 36 amb aquests vagons en un servei de transport de miners, feia el servei de Fígols fins a Puig-reig.

Els enganxalls de LGB, sobretot amb doble ganxo com fem servir nosaltres, dona una certa rigidesa al gir, que afegit a la distància de gaire-bé 3m entre eix i enganxall dona una distància entre els eixos de dos vagons de gaire-bé 6m, que en el moment de fer corba i contra corba en radis tancats ha de ser molt conflictiu.

Llavors, la idea és fer un estudi de com es comporten les caixes de dos vagons al passar per radis tancats i buscar la millor solució, ja sigui allargar la barra del enganxall amb el porta-eixos com funciona el de LGB o si seria millor fixar d'alguna manera els enganxalls dels vagons i aprofitar els gir al inscriure les corbes per fer el guiat dels eixos, no sé ... ... s'ha de provar ...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDc Nov 20, 2019 4:30 am

pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ study study study study study study por por por

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDc Nov 20, 2019 7:59 am

LGB fa uns vagons més llargs de dos eixos. Jo en tinc dos models diferents, d'on un és encara més llarg que l'altra. Adjunto fotografia dels dos amb les mides que fan, i la mida que representaria a la realitat:

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Img_2165

Les mides son preses entre eixos i de l'eix al extrem de l'enganxall

La idea de fer aquests vagons no és tan boja, per que com pots veure les mides del vagó NEE no són tan diferents d'aquests vagons de LGB. Si s'aprofités un bastidor tallat per el mig per a modificar-lo encara el podries aprofitar.

Tot el material de LGB gira per radi 1, i aquests vagons també. El problema que jo veig, més que en que giri o no, és que al ser llarga la distància entre l'eix i l'extrem del vagó el gàlib que necessitaran aquests vagons en corba és més gran.

De moment et puc avançar que les mides del vagó del NEE, passades a 1/22'5, segons els meus càlculs, en R1 el centre de l'extrem donaria un desplaçament de 25 mm del centre de la via, i en el centre del vagó serien 5mm. El càlcul l'he fet tenint en compte que la distància de l'eix a l'extrem del vehicle és de 2410 mm, i no de 2960 com diu el dibuix d'en Salmeron, ja que en ell la distància és de l'eix a l'extrem dels topes.

En radi 3 la desviació als extrems del vehicle seria de 12 mm i en el centre de 3 mm

Aquí hi ha el meu càlcul per radi 600:

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Img_2166

Com pots veure ho tenia ben estudiat, perquè també jo havia pensat en aquest projecte.  Wink   Per a saber la desviació d'altres vagons només em cal canviar les mides, i si vull calcular en diferent radi, també només em cal actualitzar-lo.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDc Nov 20, 2019 10:18 am

Tot esta estudiat!!!

affraid affraid affraid

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDj Nov 21, 2019 3:37 am

Sembla que és el que fa falta, veure com funcionen i que en podem adaptar per dur a terme el projecte.
Gràcies Amadeu per oferir-te a portar-los a Bagà per poder-los estudiar, és un goig poder ser d'aquesta colla.

super12 super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDj Nov 21, 2019 3:44 am

Mirant altres coses, ja que això ens serà de molta utilitat, la mida que posa "llarg balcó 4160" que correspon?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDj Nov 21, 2019 3:51 am

És una falsa dada. Aquest camp hauria de deduir l’allargada del balcó, restant l’allargada de la caixa del total de l’allargada del vagó sense topes, dividint per dos el resultat (llarg total del vagó sense topes, menys llarg de la caixa i dividit per dos). Però com que no he posat la mida de la caixa, dóna la meitat de l’allargada total.

(8320 - 0) / 2 = 4160
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDj Nov 21, 2019 3:53 am

OK
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDj Nov 21, 2019 3:56 am

Ignasibaga escrigué:
...
Gràcies Amadeu per oferir-te a portar-los a Bagà per poder-los estudiar, és un goig poder ser d'aquesta colla...

Només faltaria! Very Happy

Jo també em sento orgullós de formar part d’aquesta colla  Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDj Nov 21, 2019 3:59 am

Olot escrigué:
\"ignasibaga” escrigué:
...
Gràcies Amadeu per oferir-te a portar-los a Bagà per poder-los estudiar, és un goig poder ser d'aquesta colla...


Només faltaria!

Jo també em sento orgullós de formar part d’aquesta colla  Very Happy

+1

somriu somriu somriu somriu somriu somriu somriu somriu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDv Nov 29, 2019 12:03 am

Ignasi, els meus, sense portar cap ajuda al gir, fan 180mm entre eixos, més del que tu vols reproduir, que diria que seria de 155.5mm.

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE 20191123

El problema que em va donar a Bagà va ser quan van coincidir els dos ganxos, que com bé dius, fan una unió més rígida (m'ha donat problemes a molt de material), ja que un dels enganxalls és dels més antics i el ganxo no té moviment lateral, només vertical, cosa que encara ho perjudica més.

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE 20191122

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE 20191121

En aquest cas, la solució va ser saltar-se la norma, per a les proves, i utilitzar només un ganxo. Es van acabar els problemes. Imagino que amb enganxall actual, això no passarà.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer


Editat per darrera vegada per Mitjans el Dv Nov 29, 2019 1:10 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDv Nov 29, 2019 1:03 am

Home, la solució no pot ser saltar-se la norma perquè la norma no és la causa del problema.

La solució seria canviar aquests enganxalls que són els primers que LGB va fer i donaven molts problemes. Afortunadament els enganxes de LGB varen evolucionar i ara funcionen molt be.

Aquests enganxalls que porten els teus vagons ningú els vol precisament per els problemes que donen. Si durant la teva prova vares anar amb enganxall simple, no sé si vares solucionar aquest problema, però llavors en tindràs d'altres que s'ha mirat d'eradicar amb la norma del doble enganxall.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDv Nov 29, 2019 3:37 am

Mitjans escrigué:
Ignasi, els meus, sense portar cap ajuda al gir, fan 180mm entre eixos, més del que tu vols reproduir, que diria que seria de 155.5mm.

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE 20191123

El problema que em va donar a Bagà va ser quan van coincidir els dos ganxos, que com bé dius, fan una unió més rígida (m'ha donat problemes a molt de material), ja que un dels enganxalls és dels més antics i el ganxo no té moviment lateral, només vertical, cosa que encara ho perjudica més.

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE 20191122

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE 20191121

En aquest cas, la solució va ser saltar-se la norma, per a les proves, i utilitzar només un ganxo. Es van acabar els problemes. Imagino que amb enganxall actual, això no passarà.

foot101 foot101 foot101 foot101 foot101 foot101 foot101 foot101 foot101 foot101 foot101

Tot i que alguns diuen que les normes estan per saltar-se-les..si no la tinguessim seria una anarquia!! així que em de respectar-les per continuar amb el bon funcionament del material i el circuit!!


Olot escrigué:
Home, la solució no pot ser saltar-se la norma perquè la norma no és la causa del problema.

La solució seria canviar aquests enganxalls que són els primers que LGB va fer i donaven molts problemes. Afortunadament els enganxes de LGB varen evolucionar i ara funcionen molt be.

Aquests enganxalls que porten els teus vagons ningú els vol precisament per els problemes que donen. Si durant la teva prova vares anar amb enganxall simple, no sé si vares solucionar aquest problema, però llavors en tindràs d'altres que s'ha mirat d'eradicar amb la norma del doble enganxall.

+1

Tot i així no recordo on, ni en quina web, vaig veure algú que mecanitzava aquests engantxalls, fent que tinguessin un goc lateral, sense fer-lo sortir del lloc on va inserit, fent que ja no fos tan rigit i no fes descarrilar..miraré de localitzaar-ho.

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7180

Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitimeDv Nov 29, 2019 4:10 am

Els vaig veure circular i em van fer molt bona impressió, el problema no està en la tracció normal sinó al fer maniobres, en Amadeu va portar dos vagons llargs de dos eixos de LGB amb sistema de guia de gir, els vaig ben retratar però encara son a dins el telèfon.
Vull fer un parell de plataformes amb les mides dels vagons de NEE per fer proves tenint en compte tota aquests sistemes, ara encara estic endreçant i repassant el material que va anar a la trobada, però us tindré informats.
Gràcies per les fotos
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Vagó de viatgers de dos eixos del NEE Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vagó de viatgers de dos eixos del NEE   Vagó de viatgers de dos eixos del NEE I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Vagó de viatgers de dos eixos del NEE
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» vagó 4 eixos odontotos
» vagó 4 eixos Feliuet
» Vagó porta contenidor de 2 eixos
» Vagó 4 eixos Peñarroya a escala G/IIm
» vagó cisterna 4 eixos FGC catalans

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: