TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un tren miner - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Un tren miner

Ir abajo 
+10
Olot
el terrat de margarit
dvdtren
ostman
alejandro sasplugas
lluis7
Mitjans
josepmaria
TramBlau
ignasibaga
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDj Ago 01, 2019 9:50 am

Olot escrigué:
ignasibaga escrigué:
... Si, si ho podríem aproximar a un 12- 13, en el cas de les mines de Fígols, El Collet i altres l'ample de via és de 50cm, que encara ho exagera una mica.
...

Llàstima, perquè su fos a escala 1/11’25, seria a la meitat de 1/22,5.

Very Happy

No podem buscar una escala determinada, ja que no hi ha relació entre amplades, llargades i alçades, a cada una ens sortiria una escala diferent, aquests vagons en realitat eren molt petits i l'ajudant del maquinista anava en el topall del últim vagó i el maquinista mirava per sobre la màquina, llavors si guardem la relació entre l'amplada i l'alçada el resultat seria un vagó i una màquina molt alts en respecte als maquinistes, llavors he de jugar entre les tres mesures per aconseguir una proporcionalitat raonable, però lluny del que seria una reproducció a escala, en aquest cas l'objectiu és donar una idea de com era aquest tren miner, no la seva reproducció a escala, que en realitat per l'amplada de la via hauria de ser 1/11,25, que possiblement per gàlib es podria fer però no hi podria posar personatges.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDj Ago 01, 2019 11:07 am

Companys, no hi doneu més voltes..! Crec que es tracta precisament de fer un tren que recordi el de la mina, que quan la gent el vegi, hi pensi i que li agradi el que veu.

A mi, personalment, m'encanta i el trobo molt vistós i original.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDv Ago 02, 2019 10:17 am

El tren en qüestió prestava els seus serveis entre les mines de Fígols i del Collet en un nivell que hi havia en comú , el nivell 07 de Fígols coincidia en cota amb el nivell 107 del Collet, pel que van decidir comunicar-los, o potser que quan van dissenyar el 07 de Fígols ja el van planificar que coincidís. La mina del Collet tenis dos plans inclinats que unien tots els nivells des del 107 fins al nivell de boca-mina, un era pel transport de material i l'altra era pel personal i el carbó, mentre la mina de Fígols tenia un pla inclinat amb una cinta transportadora per la extracció de carbó i pedra, però el material es tenia que baixar nivell a nivell per diferents plans inclinat, havent de fer maniobra a cada nivell per fer arribar els vagons de un pla a l'altra, assent molt costosa la maniobra tant en personal, hores i material en funcionament, així que van decidir proveir la mina de Fígols des del nivell 07 cap avall fent servir la infraestructura del Collet, mentre es va començar a construir un nou pla inclinat que unís el nivell 07 amb el nivell de boca mina, però que aquest mateix pla es pogués prolongar a nivells inferiors.
 Per tant aquest trenet recorria la galeria 107 del Collet que era petita i pràcticament no estava entibada i era molt sinuosa i la galeria del 07 de Fígols que era una galeria de grans dimensions per encabir una cinta transportadora i la via i per tant en perfecte línia recta, per aquesta galeria es treia el carbó de quatre explotacions, la pedra del seu propi avançament i dels avançaments de l nivell inferior que estava unit per un pla inclinat, a més tenia que subministrar material de fusta, ferro i recanvis a deus de les quatre explotacions, les altres dues el rebien pel sistema antic de Fígols.
 El vagons que he reproduït eren per treure la pedra dels avançaments de les galeries en pedra (ciment) que es carregaven per diferents sistemes, segons el lloc, i es portaven fins a un basculador que buidava la pedra a pou que descarregava sobre la cinta del pla inclinat general, que quan era possible es buidava. Els vagons que servien als avançaments del nivell inferior (09) els portaven fins a la capçalera del pla 09 per baixar-los al nivell 09 on un altra tractor (més petit que aquest) el feia arribar al front corresponent, deixant els buits i enduent-se  els plens. Al avançament de la galeria del 07 la maniobra la feia aquest tractor, també s'utilitzaven per portar el personal entre el pla de la cinta (Santa Isabel) fins a la explotació on treballaven que era força lluny, com que els vagons eren tant petits a cada vagó hi podia anar un total de quatre miners assentats a les baranes amb les cames al interior del vagó.

Ahir vaig fer taller de pintura de la màquina, els vagons ja els tenia pintats.
Un tren miner - Página 2 P1160214

Un tren miner - Página 2 P1160215

Un tren miner - Página 2 P1160213
Els vagons fent una maniobra en una agulla
Un tren miner - Página 2 P1160216
El tren ja pràcticament acabat fent més probes de circulació, ja amb els maquinistes amb la llum al casc, que era un dels objectius que m'havia marcat
Un tren miner - Página 2 P1160217
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDv Ago 02, 2019 10:28 am

Espectacular, Ignasi..!!!! applaud applaud applaud applaud applaud

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDv Ago 02, 2019 10:33 am

Tren genial genial genial genial applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDv Ago 02, 2019 11:49 am

Preciós
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDv Ago 02, 2019 1:50 pm

Els colors i l’embrutat són magnífics! aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDv Ago 02, 2019 9:50 pm

I els fanalets dels cascos, com els has fet?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 12:57 am

És veritat! M’havien passat per alt!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 7:16 am

Shocked Shocked Shocked
per caure de cul, Mestre
super12
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 10:49 am

Celebro que us hagi agradat, el farem circular a la trobada de novembre, sembla que no però ja és a prop.

Els dos maquinistes son dues figures de resina made in Carles degudament modificades per la circumstància, la idea era posar un díode dels més petits que tinc per fer la làmpada minera
Un tren miner - Página 2 P1160126
camuflant els elements a dins el casc, però el cas del maquinista i del ajudant son diferents, així els maquinista pot agafar la corrent de la mateixa màquina, per tant hi he de posar un díode i una resistència i que funcioni en paral·lel amb el focus de la màquina, per això he fet unes regates per camuflar la resistència, el díode i els cables per fer-los sortir un per cada peu per connectar-los a la màquina
Un tren miner - Página 2 P1160128
el cas de l'ajudant és diferent, no pot rebre la corrent per enlloc, per tant he encabit tres piles de botó a l'esquena i fent servir el cable que surt de la "pila" per poder encendre o apagar el llum a voluntat per no malgastar les piles
Un tren miner - Página 2 P1160127
a més he hagut de transformar la gorra en casc i canviar la posició dels braços perquè es podessin adaptar al seu destí.
Un tren miner - Página 2 P1160218
així com l'ajudant porta incorporades unes agulles, una a la ma esquerra i una a cada peu per fixar-lo al que així de ser el últim vagó del tren, de manera que si la maniobra ho requereix es pugui canviar de posició o de vagó
Un tren miner - Página 2 P1160219
al maquinista està fixat a la màquina amb una ma al accelerador i el llum funciona a la vegada que la màquina, però estem estudiant posar un pont rectificador i un condensador per mirar que funcionin tant si va endavant con enrere i si el fem circular pel MOMI i fa una parada tècnica de circulació procurar que les llums quedin enceses el més temps possible.
Un tren miner - Página 2 P1160220
esperarem resultats.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 6:20 pm

Molt bona feina, Ignasi. Very Happy

Dit això, ves amb compte, que em sembla que te la jugues. Algun sindicat et podria denunciar per aquestes intervencions quirúrgiques i implantacions d’aparells electrònics als treballadors dels trens miners!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 6:30 pm

Per l’iluminacio constant dels fars mentre el tren està aturat, el meu amic de Suïssa, en Jean-Michel Mayor, ha instal·lat unes bateries a cada màquina. Els llums de les màquines s’alimenten normalment de la corrent de la via, però quan el voltatge és inferior a un valor determinat, un relé els desconnecta de la via i els alimenta de les bateries. En quant el voltatge supera aquest valor el relé els torna a l’alimentacio de les vies. Amb un temporitzador fa que si la parada és superior a dos minuts, els llums s’apaguen.

Amb això aconsegueix que en una parada tècnica o en una estació, o que mentre la màquina gira al pont giratori, continua amb els llums encesos, però si la màquina entra al dipòsit, al cap de dos minuts de parar-se, se li apaguen.

Si t’interessa et puc facilitar el seu esquema.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 8:10 pm

havia perdut una mica el fil pero avui al veure el projecte acabat no tinc paraules per expresar el que sento . L has brodat la teva experiencia en aquest camp es nota ...... No perdere la oportunitat de veure aquesta joia rodant .   Felicitats !!!!!!

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
el terrat de margarit
Trenjardinaire Plus
el terrat de margarit


Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou
Edat : 47
Data d'inscripció : 29/01/2016
Nombre de missatges : 2625

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 10:43 pm

alejandro sasplugas escrigué:
Si portes barret m el traurie , per a mi es una obra genial , un cop pintat sera fantastic , m agrade molt!!!!!

Alexandre
Doncs jo si hem trec la gorra Ignasi!!! Es brutal com t'ha quedat!!super12 aplaud aplaud somriu somriu
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDs Ago 03, 2019 10:58 pm

El conjunt té un aspecte excel.lent...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 04, 2019 2:22 am

Tren genial genial genial genial applaud applaud applaud applaud applaud applaud

Per si et pot interessar, en playmobil hi ha uns cascs, crec que em van costar uns 0,5 € cada un o poc menys, amb un led de 3 mm, un tros de tub per fer la pantalla, i la resistència o piles, segons convingui , el casc es pot adaptar a molts ninots, el leds els vaig posar grocs.

Un tren miner - Página 2 P8040011

Un tren miner - Página 2 P8040010

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 04, 2019 3:46 am

Olot escrigué:
Per l’iluminacio constant dels fars mentre el tren està aturat... ... Si t’interessa et puc facilitar el seu esquema.


És molt interessant el que dius i si em facilites l'esquema l'hi ensenyaré a en Josep Cañadell, que l'hi vaig comentar-la idea i fer la consulta de quin condensador hi podia posar, no tinc massa espai però una mica en queda, la teoria Sesplugues comprimeix, la idea d'en Josep és posar un pont rectificador i un limitador de tensió perquè la càrrega del condensador tingui més durada, però seria interessant ensenyar-l'hi aquest esquema.
Un possible problema que tingui és que el maquinista té una resistència al casc, complicat de treure, i que aquesta crei un consum innecessari que esgoti abans la càrrega del condensador. S'han de fer proves.
Gràcies per l'interès.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 04, 2019 3:51 am

TramBlau escrigué:
: Per si et pot interessar, en playmobil hi ha uns cascs ... ...

Pere

No se'm havia acudit i mira que hi ha caixes de Playmobils de quan els meus fills eren petits i hi ha d'haver més d'un casc, ara ja els tinc fet amb massilla plàstica, més laboriós, però ja fan el seu efecte, però ho tindré en compte per una propera vegada, gràcies.
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 04, 2019 6:43 am

aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
OG22
Trenjardinaire
OG22


Ubicació : Madremanya
Edat : 54
Data d'inscripció : 19/09/2018
Nombre de missatges : 658

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 04, 2019 6:43 am

Magnífic treball i resultat. I unes magnífiques també i didàctiques explicacions sobre les mines berguedanes.
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 59
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1191

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDl Ago 12, 2019 12:08 am

hein80   Idea genial applaud applaud applaud Visca la creativitat !!!

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDg Ago 25, 2019 10:37 am

baba baba Una feina magnífica !!! no l'havia vist fins avui!

I una gran explicació del treball intern de les mines, to i que al final m'he perdut dins un dels túnels de nivell geek


Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDl Ago 26, 2019 3:09 am

ODAKIM escrigué:
:... ..., tot i que al final m'he perdut dins un dels túnels de nivell  geek

És una mica complexe d'explicar sense dibuixos, però no series el primer en perdre's, smiley-angelic004 smiley-angelic004 smiley-angelic004
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitimeDg Des 08, 2019 8:04 am

A mi em va agradar molt de veure aquest tren miner en circulació a la trobada de Bagà. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Un tren miner - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren miner   Un tren miner - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Un tren miner
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2
 Temas similares
-
» Escala IIIe (1/16)
» El Tren dels Cims, nou projecte de tren turístic de FGC
» Material miner
» tremuges Ferrocarril miner Reocín G/IIm
» Trenet miner i forestal

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: