TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
9 dies de periple en tren per Europa WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 9 dies de periple en tren per Europa

Ir abajo 
+9
ignasibaga
josepmaria
TramBlau
Shay
lluis7
MALLET73
ODAKIM
Sonderzug
Olot
13 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 01, 2019 12:29 am

A continuació us faig cinc cèntims de la meva darrera experiència, un petit viatge en tren per Europa, sortint des de casa. Espero no avorrir-vos amb el relat, però és com jo he viscut el viatge. I si no, sempre podeu saltar-vos el text i mirar les fotos.  Wink

Dia 1)
De La Garriga a Ginebra (aprox 820 Km), 3 trens.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tot va començar divendres de fa dues setmanes (el dia 21 de juny), quan vaig sortir de casa amb la maleta (i abrigat amb una caçadora!) cap a l'estació de La Garriga. M'esperava una experiència que tenia ganes de tenir: sortir en TGV des de l'estació de Sants cap a Europa.

Un dels objectius en el viatge era fotografiar tots els trens en els que pugés, però això no va ser possible del tot, unes vegades per despiste (com el primer tren que vaig agafar, que entusiasmat amb l'emoció de l'inici d'un viatge, em va passar per alt), unes altres per presses o per altres motius... diguem-ne tècnics. O sigui que us faré un recull d'alguns dels trens utilitzats en aquest periple.

El primer tren, a les 6:40, de La Garriga, com deia, no el vaig fotografiar. Tot i que tots coneixeu els típics trens de rodalies que fan aquesta línia, deixeu-me compensar-vos la meva primera falta per una foto feta una altra dia d'un tren destinació L'Hospitalet entrant a l'estació de La Garriga:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Vaig arribar a l'estació de Sants amb prou temps per a esmorzar una mica abans de pujar al tren que agafaria amb destinació a Lyon tot i que aquest disposava de cotxe bar.

Confesso que vaig tenir un desengany en veure que el tren al que pujaria no seria un TGV de la SNCF, sinó un AVE de RENFE.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tot i així el viatge va anar be.

El tren para a Girona, Figueres, Perpinyà, Montpelier, Nîmes, Valance, i Lyon. Surt a les 8:25, i arriba a Lyon a les 13:20.

La megafonia del tren és en castellà, francès, català i anglès.

Entre Barcelona i La Frontera crec que no varem passar de 200 Km/h.

Passat el túnel de la frontera, no hi ha línia d'alta velocitat i el tren circula per les vies de sempre... cosa que a casa nostra no pot fer degut als dos amples de via diferents entre la línia d'alta velocitat i la convencional. A partir de que passes el Pirineu, la línia d'alta velocitat és com una autopista de la que surts per anar a les diferents poblacions per mitjà del traçat convencional. Els trens d'alta velocitat, per tant, si no hi ha una línia d'alta velocitat (una autopista) van per la via convencional amb tota normalitat.

També es troba a faltar el català a la megafonia ja que a partir de que entrem a França desapareix, tot i que encara som a la Catalunya nord...!

A l'estació de Perpinyà puc constatar que a la retolació de l'estació hi ha faltes d'ortografia...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Val a dir que entre Perpinyà i Nîmes, tot i que el tren va a una 140/150 Km/h, se'm va fer llarg. Més que res perquè les parades són freqüents i llargues (entre 5 i 8 minuts a cada estació). Però passat Nîmes tot torna a la normalitat. El tren circula sempre entre 285 i 290 Km/h.

Per a saber la velocitat del tren porto una aplicació al mòbil que avisa dels radars quan vas en cotxe. En tren també et marca la velocitat, però si hi ha una carretera al costat, et diu que vas massa de pressa. Com m'agradava saltar-me els límits així!!    diable  diable  diable  diable

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Entre tant, al cotxe bar vaig demanar a un cambrer que em fes un cafè. Li ho vaig demanar en català, i em va respondre molt correctament amb un català amb un marcat accent francès.

Aviat arribaríem puntualment a Lyon (13:20).

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí m'esperava un transbordament llarg. Havia de prendre un TER cap a Ginebra, però no sortia fins a les 14:38, o sigui una hora i vint minuts després de la meva arribada.

L'estació de Lyon te un passadís per sota de les vies, que serveix per canviar d'andanes, i a on també hi ha diversos comerços i despatx de bitllets, informació etc. Aquesta estació em va semblar caòtica. El passadís estava inundat de gent "de tota mena", amb maletes, per aquí, per allà, asseguts a terra... Vaig preguntar a un empleat perquè el meu tren encara no tenia una via assignada a les pantalles d'informació... "Ah, és que no se sap per quina via vindrà fins 10 minuts abans de que arribi", em va dir. És clar dons, que hi havia tanta gent allà! A demés, les vies no tenien número, sinó lletres, a diferència de gairebé totes les estacions d'Europa.

Per acabar-ho d'adobar, quan per fi varen anunciar que el TER cap a Ginebra sortiria de la via F, i ja tothom havia pujat a l'andana de la via F (unes 200 persones mirat així a ull), amb maletes, bicicletes, fins i tot amb crosses, per els ascensors, per les escales mecàniques i per les escales normals... justament llavors varen dir que s'havien equivocat i enlloc de la via F, seria per la via B. Això va desencadenar corredisses entre tota aquella quantitat de gent, amb els seus objectes, per a baixar a tota pressa per els mitjans que poguessin, i tornessin a pujar acceleradament a l'andana de la via B. Afortunadament, aquest cop els senyors de la megafonia la varen encertar.

En definitiva: l'estació de Lyon era un caos. Però això només ha sigut una nota divertida, perquè el meu viatge ha anat de perles fins al final, i els trens han arribat sempre absolutament puntuals.

Al fons es veu l'AVE de RENFE estacionat a L'estació de Lyon, poc després d'arribar. Uns minuts més tard seria retirat a les "vies de garatge", i una mica més tard reprendria la tornada cap a Barcelona. En primer pla un TGV de la SNCF. No recordo si era amb destinació a París.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

L'estació de Lyon té un bon feix de vies, i força circulacions. És molt entretingut estar a les andanes esperant el teu tren. El temps passa de pressa.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Amb tot el liu de canvis d'andana no vaig poder fotografiar el meu TER cap a Ginebra a l'estació de Lyon, però era molt semblant a aquest altre que va passar mentre s'acostava la meva hora:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A les 16:29 h, després d'un agradable viatge, el meu TER va arribar puntualment a Ginebra-Cornavin.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aviat el tren farà el recorregut invers.

Vaig trobar que sortir de Barcelona a les 8:25h i arribar aquí a les 16:29h, era una mitjana molt bona, malgrat el troç que es va fer pesat entre Perpinyà i Nîmes, i malgrat la divertida hora i pico d'espera per l'enllaç a Lyon. Sobre tot perquè mirant el Google-Maps dóna 7:30 hores de viatge (sense aturar-se) si vas en cotxe. Segurament ho tornaré a fer en ocasions futures.

L'arribada a Ginebra també va ser molt agradable. Es necessitava la caçadora perquè la temperatura era justeta, i no hi havia cap premonició visible de la onada de calor prevista en un parell de dies.

En arribar a l'hotel vaig ser molt ben rebut. Juntament amb la clau de l'habitació em varen donar un passi de per a circulació lliure de dos dies per els tramvies de Ginebra, i també per el tren de l'aeroport. Són coses molt agradables que es fan en els països civilitzats. Per cert, el Sr que hi havia a la recepció em va preguntar si era basc, perquè notava que el meu accent no era el d'un espanyol.

Naturalment, com que encara no en tenia prou d'hores de tren, vaig fer una bona passejada en tramvia, mentre començava a ploure.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Plano dels tramvies de Ginebra:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Després de sopar, cap a l'hotel a dormir, perquè demà em tenia de trobar amb els primers components del grup d'amics amb els que anàvem a fer el viatge cap a Alemanya. La cita era a les 7:15 a l'andana de la via 6 de l'estació de Cornavin, per agafar un tren cap a Berna. Però això ja ho veurem demà. Ara, el primer dia s'acaba aquí, i demà serà un altre dia...  Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Editat per darrera vegada per Olot el Dl Jul 15, 2019 4:21 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 01, 2019 4:33 am

Per cert, vet aquí una de les avantatges de viatjar en tren. Sempre havia volgut comprar una típica navalla Suissa, però com que hi anava en avió i no tenia ganes de facturar la maleta, me'n estava.

Aquest cop, en canvi, he pogut comprar-la sense por de portar-la a la maleta. O sigui que a Ginebra ja la vaig comprar.

Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sonderzug
Trenjardinaire
Sonderzug


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 62
Data d'inscripció : 05/12/2014
Nombre de missatges : 487

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 01, 2019 6:16 pm

Va, vinga. Més! aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 01, 2019 10:24 pm

Dia 2)  De Ginebra a Leipzig (aprox 1050 Km, amb 6 trens)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A les set del matí ja estava a l’estació de Ginebra-Cornavin. Allà m’havia de trobar amb dos membres del grup del viatge, que viuen a Ginebra, i així va ser.

Actualment el tren directe de Ginebra a Basilea ha sigut suprimit per que hi ha obres que han obligat a una reestructuració dels horaris. Axí que varem agafar primer tren del dia: l’InterRegio de les 7:30 amb destinació a Brig.

No tinc foto d’aquest tren, m’haureu de disculpar, però amb les presentacions me'n vaig distreure... aquí hi ha una foto trobada per internet d’un tren similar a l’estació de Cornavin:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A Lausana faríem transbordament en pocs minuts, ja que arribàvem a les 8:12 per via 4 i teníem d’anar a agafar el Intercity de les 8:20 a la via 1, amb destinació a St Gallen. La freqüència dels trens juntament amb la fiabilitat dels horaris, fan que els transbordaments es facin en molts pocs minuts. Tampoc vaig poder fer foto del tren per aquesta mateixa raó. Aquesta és una imatge succedània trobada a internet d’un Intercity a Lausanne:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Amb aquest segon tren del dia anàvem fins a Berna, a on transbordaríem de nou, i allà ens trobaríem amb alguns membres més del grup, entre ells en Jean Michel Mayor, organitzador del viatge i propietari del circuit modular Passion IIm.

Així, dons, a les 9:26 arribàvem puntualment a Berna per la via 7, i entre salutacions entre els membres que trobàvem allà, i anar de pressa a la via 4 de on a les 9:36 sortia el nostre direcció Basilea, no vaig fer cap foto.
Arribada a Basel SBB, mentre pujava per les escales mecàniques vaig poder veure (i fotografiar!) la riada de gent que sortia del tren en que havíem vingut. De fet, a cada tren que arriba passa el mateix. Moltíssima gent viatge en tren a Suïssa.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Succedània d'internet del tren Berna-Basilea:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Arribàvem a Basel SBB a les 10:29. Allà si que disposàvem d’una mica més de temps ja que el nostre proper tren era un ICE que sortia a les 11:13, destinació Dortmund. Allà varem aprofitar per a comprar algunes provisions ja que ens quedaven encara per passar moltes hores a dins del tren. A Basilea també teníem cita amb la resta del grup. En total érem 10 persones, i el grup es va completar.

Aquí poso tot l'itinerari que varem fer fins aquí, per si algú vol saber-ne més, com ara per a on varem passar, etc.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En un moment de calma, al costat del nostre tren hi ha un TGV Lyria Paris-Zurich que acaba d'arribar.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La pantalla de sortides. Ja es veu el nostre proper tren, que va cap a Dortmund i surt a les 11:23h de la via 12.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ja som a la via 12, i pugem al tren. Una foto d'últim moment... que va sortir moguda (per una que faig!!  plorar1 )

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El tren que ens va portar fins a Manheim va arribar a tocar els 250 Km/h durant bona part del trajecte.

A Alemanya també passa que com a Suissa, els transbordaments es poden fer en pocs minuts. Així va ser a Manheim, quan varem canviar de ICE i en varem agafar un amb destinació a Berlin Gesundbrunen, que ja ens deixaria a Leipzig.

Arribada a Manheim a les 13:23, sortida del nou ICE a les 13:32. És que no hi ha dret, no dóna temps a fer fotos!!

Fotos succedànies trobades a internet de dos ICE com els que varem agafar.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La ciutat de Frankfurt és impressionant fins i tot vista des del tren:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Arribavem a Leipzig Hbf a les 18:23h, el que feia un total de gairebé 11 hores de viatge.

Aquí poso tot l'itinerari fet des de Basel SBB fins a Leipzig, per si algú té curiositat per les rutes que varem fer:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ara ens calia agafar el S-Bahn per arribar a l’hotel. Ni tan sols vaig pensar a fer una foto del S-Bahn. A aquelles altures, vaig comprendre que fotografiar tots els trens en els que puges no és objectiu fàcil.

Plano S-Bahn Leipzig

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Si voleu ampliar...
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Per anar a l'hotel, varem agafar la S-1 fins a Stötteritz. Aqui dues fotos succedànies d'internet del tren que feia el S-Bahn:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A l’Hotel ens varen facilitar un plano dels tramvies i també ens varen vendre els bitllets. Varem agafar un passi per els dos dies (el que quedava d'avui i demà), que ens va costar uns 4 euros per persona. Aquest bitllet ens permetia viatjar lliurement en tots els tramvies i busos de la ciutat durant tot el temps qui hi estaríem.

Plano tramvies Leipzig

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Si voleu ampliar...
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Com és natural varem anar a conèixer el tramvia i la ciutat. Aquesta foto si que la vaig fer jo!:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

L’endemà ens en varem anar a veure el que per a mi era el plat fort del viatge: l’exposició de Schkeuditz, que és tot de l’escala II i IIm. És una petita exposició que es fa en unes cotxeres desafectades del tramvia. Però d’això ja en parlarem demà, perquè el dia 3 ja serà un altre dia...

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDt Jul 02, 2019 7:44 am

Això és un timo! ple de fotos d'internet cartonro

Fes el favor de tornar i fer fotos d'autor geek

PD: malgrat tot quina enveja... baba baba baba

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDt Jul 02, 2019 8:50 pm

Be, dons passa per caixa quan puguis que et tornaré els diners. riuuu


_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDt Jul 02, 2019 9:20 pm

Dia 3) 23 de juny 2019.  Visita a la fira de Schkeuditz.

                (Aclariment especial: totes les fotografies posades d'aquest dia són meves)  Rolling Eyes

Tal com us explicava, a les antigues cotxeres del tramvia d'aquesta petita localitat vehïnal de Leipzig, s'hi celebra cada any una petita fira de modelisme a l'escala IIm (i també sense "m", tal com podreu veure).
La fira es celebra durant tot el cap de setmana (dissabte i diumenge). Nosaltres hi seriem el segon i darrer dia.

Era la meva primera visita a aquesta fira, i estava força impacient per a visitar-la.

Hi varem anar en tramvia des de l'hotel.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquestes són les cotxeres. Com deia, les cotxeres ja no serveixen al tramvia (es nota clarament que els carrils ja no hi accedeixen), però estan preservades per a celebrar-hi esdeveniments. El tramvia, però, conserva el bucle de retorn, ja que aquest punt és final de línia.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Dóna gust reconèixer cotxes de gent coneguda en una part tant llunyana per nosaltres.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Be, no us diré de qui és per allò de la confidencialitat, però òbviament és d'algú que exposa a la fira. En Jean Michel, ja el va reconeixer de seguida. Very Happy

Pagada la mòdica suma de 10 euros per l'entrada al recinte, primer de tot descobrim alguns circuits instal·lats a l'exterior. Concretament en són tres muntats a terra, un modular a sota d'una carpa (amb vapor viu), i un cinquè que devia ser de 7 i quart, o potser més.

Aquest és el més gran instal·lat a terra. Amples de via de 45 i 64 mm permetien circular a una bona col·lecció de material majoritàriament artesanal.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A les taules que hi havien a sota la carpa s'hi podien veure caixes i material que prometien.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Mentrestant per la via de 64 mm (via normal a la nostra escala 1/22'5) hi circulava això:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una mica en detall els vagons

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Algunes mostres més del material que va circular

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

De cop i volta varen començar a muntar això sobre la via:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

(detall del motor)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I... apa, a córrer!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest era el circuit de 7 i 1/4 (?), amb una sola màquina...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

... però molt bonica

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Per els nostàlgics hi havia fins i tot aquests dos vehicles.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Els altres dos circuits que hi havia a terra, a l'exterior eren aquests:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Detall d'un dels automotors del Harz que hi circulaven

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquest era el petit circuit modular sota una carpa que ja he anunciat. Si us hi fixeu, a terra encara es reconeixen les antigues vies del tramvia.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Totes les màquines funcionaven a vapor viu. Alguna era una joia...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Amb això ja hem vist tota la part exterior. Ara falta la part interior, però la deixo per una altra estona perquè no us vull cansar...

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDc Jul 03, 2019 1:55 am

fantastic!!! m'encata aquest material artesanal!!!!

gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDc Jul 03, 2019 11:54 pm

Dia 3) 23 de juny 2019.  Visita a la fira de Schkeuditz. (2ª part)

Tal com us deia, la fira de Schkeuditz és molt petita. Us en podeu fer una idea en aquesta imatge de Google-maps que ens dóna una vista aèria de les cotxeres, el pati a on hi havia les instalacions de tren de jardí que hem vist fins ara, i també el bucle de retorn del tramvia, en funcionament per ser final de línia.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En qualsevol cas, ja la voldria jo tenir una fira com aquesta a casa nostra!  

Aquí us presento una vista general del "pabelló" format per la cotxera.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A demés també hi ha una extensió de la fira en el petit annex adjunt a la cotxera, que podeu veure a la foto de Google-maps

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En qualsevol cas, la fira és petita però matona.  Wink

Per a anar al WC calia sortir i anar a un raconet, i en sortir et trobaves amb això:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A l'interior hi podíem trobar artesans, algun establiment local, i sobre tot molts circuits... en aquest cas era un excel·lent circuit tramviari amb unes cotxeres impressionants

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Els tramvies eren tots de construcció artesanal, i eren un treball de molt bona qualitat. Aquí veiem un Tatra amb el seu remolc

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest també és un Tatra

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest és un vehicle especial, que imagino que és per a netejar les vies. Sembla que reprodueix un tren amolador (?). Algun dels que sabeu parlar alemany de veritat segurament en podreu donar més explicacions.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tal com us he dit, treballs de molta qualitat, tant si el vehicle és modern...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

... com si és antic

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí no vaig caure de cul, però ben poc em va faltar. És un model d'una màquina de la DB de via normal fet tot ell de llautó. Escala II (sense "m"), és a dir, que com que és de via normal, l'ample de via d'aquesta màquina és de 64 mm. Assaboriu-ne els detalls!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest era un altra circuit tramviari representant els tramvies de Leipzig. Hi havia una reproducció molt fidel de les cotxeres de Schkeuditz, allà a on em trobava visitant l'exposició, però quan encara era plena de tramvies!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Fins i tot varen reproduir el bucle de final de línia, tal com és...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí veiem el bucle i les cotxeres des del costat oposat.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Pels voltants de les cotxeres de Schkeuditz hi havia més tramvies de molt bon acabat:

Aquí veiem un Tatra de doble cos

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Un vagó de Toytrain convertit a vagó auxiliar de la companyia de tramvies de Leipzig

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Un altre model antic

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En el mateix circuit em va agradar de veure aquesta instal·lació per el seu realisme. Fixeu-vos que hi ha uns carrils inutilitzats que pertanyen a una antiga línia (això es veu molt per Alemanya). És obvi que les agulles són de LGB, però fixeu-vos també en el creuament amb carrils en lleugera corba. Aquesta peça deu ser artesanal.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encetem ara un altre circuit diferent, modular, i amb vapor viu. Gairebé totes les locomotores eren a vapor viu. Una altra curiositat d'aquest circuit: no era pas un oval, sinó un punt a punt, com es pot veure si es mira amb atenció la fotografia, la qual cosa encara és menys habitual en un circuit per a vapor viu

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El circuit era ric en detalls de tota mena

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

L'artesà holandès Ed's Gartenbahn no es perd ni una fira!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A Alemanya està prohibit mostrar qualsevol símbol que pugui considerar-se fer apologia del nazisme. És per això que aquesta figura d'Alof Hitler a escala 1/22'5 presenta la cara i la creu gamada tapats.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encara un altre circuit modular del que em varen agradar molts detalls. El primer que comparteixo amb vosaltres és aquest corral de xais ("bens"), fet amb un vagó antic abandonat i reciclat...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El vaig trobar molt ben fet

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Altra cosa que em va agradar molt d'aquest circuit era el material que hi circulava. No vaig arribar a identificar si era construcció comercial (Hilbert, per exemple?) o si era material artesà, o si era material comercial personalitzat...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí si que reconec dos vagons de LGB modificats.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquest el reconeixereu tots: és fet amb el vagó de viatgers de Toytrain (amb el que varem fer el vagó de TRENS.CAT l'any passat).  Very Happy Al meu parer està molt ben aconseguit.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDj Jul 04, 2019 1:44 am

affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid

aixó a quants anys llum esta de nosaltres???

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDv Jul 05, 2019 12:51 am

Només a 1870 Km, Carles.  angell

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Dia 3) 23 de juny 2019.  Visita a la fira de Schkeuditz. (3ª i última part)

Aquest era un altre circuit, que tampoc estava mancat de detalls

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

De la màquina que hi ha a la foto anterior, no me'n vaig adonar de que té una roda cega fins que vaig preparar la fotografia per a posar-la aquí. Ho havíeu notat vosaltres?  Very Happy  El que és estrany és que la roda cega sigui una roda de l'extrem.

Una altra màquina del mateix circuit

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En algun raconet hi havia detalls molt agradables de veure, com ara aquest ambient de dia laborable en els tallers del ferrocarril

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I ja no parlem dels detalls de l'interior dels tallers !!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Vista des del sostre practicable

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En un altre punt sembla que estaven fent reparacions a l'edifici

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Un petit tren de mines...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I fins i tot uns ocells que volaven al voltant d'aquest edifici

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest diorama era a l'estand d'un artesà, com a mostra del que feia i venia

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquests detalls ja no recordo amb seguretat si pertanyien a un dels circuits que hem vist o és d'algun altre:

Em va agradar la nova utilitat donada a una cabina de guardafrens dels vagons de mercaderies LGB a bogis, tancat o vores mitges...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

L'antic tractor em va semblar molt ben pintat i envellit. Talment es diria que és metàl·lic

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Per algun dels circuits també corria aquesta Stainz molt ben personalitzada

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquest era encara un altre circuit...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Com és natural, el comerç local també tenia representació a la fira

Aquesta petita Schöma estava personalitzada amb molta gràcia... ara que s'ha posat de moda. Potser és que allà també veuen els fils de TRENS.CAT?  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Una Mallet amb rodes potser una mica massa petites per el meu gust...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I tampoc hi faltaven peces fetes amb impresores 3D

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Sobre aquesta dresina, quina curiositat! resulta que en tornant vaig rebre la revista Gartebahn a la que estic subscrit, i incloïa un petit reportatge sobre aquest vehicle:   Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDv Jul 05, 2019 2:19 am

per caure de cul Shocked Shocked
quin nivell !!. gràcies per compartir les fotografies Amadeu ok
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1522

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDv Jul 05, 2019 2:24 am

Olot escrigué:


[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


per cert: Pereeeeee ves prenent nota pel circuit classificador riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDv Jul 05, 2019 3:59 am

baba baba baba
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDv Jul 05, 2019 6:42 am

Dia 3) 23-6-2019 Tarda de tramvies i una mica de turisme

La fira ens va ocupar el matí i fins ben entrades les primeres hores de la tarda. La resta del dia la vàrem dedicar a fer una mica de turisme... en tramvia naturalment!

Fins i tot varem arribar a poder pujar en aquest TATRA que ens va semblar que feia servei turístic.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Però després en varem veure que també en circulava un altre i varem començar a dubtar si era turístic o no.

En un país a on es respecte el ferrocarril no és pas estrany veure restaurants com aquest:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I finalment, quan varem estar tips d'anar en tramvia, varem passar al segon nivell de turisme i varem pujar a l'edifici més alt de Leipzig.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí a on el veieu, el Hochhaus de Leipzig fa una mica més de 140 m d'alçada, i té 34 pisos. A la part superior hi ha una terrassa amb vistes a la ciutat, que és oberta als turistes.

(foto substitutòria trobada per Internet)


[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Si mai aneu a Leipzig val la pena pujar-hi.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí es veu be la Hauptbahnhof

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Encara que no ho he explicat, al final del dia sempre ens regalàvem un bon sopar com per a fer que el dia tingués un bon final.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquest cop era sota la vigilància del campanar de la Nikolaikirsche

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Demà toca viatjar cap a Dresden... però demà serà un altre dia. Wink

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDv Jul 05, 2019 8:08 pm

Dia 4) De Leipzig a Dresden (aprox 127 Km), 2 trens.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Haguérem pogut fer el desplaçament en un sol tren. Però vàrem baixar poc abans d'arribar a Dresden, per continuar més tard amb un altre tren. Aviat veureu perquè.

Mentrestant, just abans d'abandonar l'hotel, a les 9h "de la matinada", una vista des de la finestra de l'habitació.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Minuts després agafaríem un tramvia per anar fins a la Hauptbahnhof

L'estació principal de Leipzig és extraordinària. Quan dos dies abans vaig arribar-hi en tren, capficat amb la maleta i en seguir al grup no me'n vaig adonar de que és immensa. De fet és l'estació de terme més gran d'Europa (i potser del món?). Les seves 26 vies en paral·lel, distribuïdes en 6 marquesines metàl·liques donen li un aspecte impressionant.

Ja la seva vista exterior imposa

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Quan ets a dins et trobes perdut en mig d'un bosc de columnes metàl·liques

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta és la imatge de les 6 marquesines. Com em podia passar per alt això el dia que vàrem arribar???

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta és una vista des de l'edifici al que vàrem pujar el dia abans

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En l'interior de l'estació, el primer que s'hi troba és una maqueta de H0 de Märklin. Si hi poses 1 euro pots jugar amb els comandaments durant una estona. Hi ha un comandament per a cada un dels trens.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En moltes estacions importants s'hi troba aquesta maqueta. Sempre és la mateixa, amb els mateixos trens, i el mateix decorat. Quan trobes la següent és bastant inevitable jugar al joc de trobar les diferències amb la última que has vist.  Very Happy

Però l'estació en si ( i la maqueta ) no eren pas la única sorpresa que ens esperava. Què més hi havia allà? dons hi havia això:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En la última via (la via 26) hi havia una "petita" exposició de material movil en commemoració al centenari de l'estació de Leipzig.

Veiem-la?  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Sense comentaris. Bé, si; només un: això eren trens!!  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Algun potser se sentirà identificat amb aquest logo:  Wink

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta no formava part de cap exposició. Acabava d'arribar estirant un tren que venia d'alguna part. Només la vaig fotografiar per què era una màquina dièsel que jo no coneixia encara.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En tot això va ser l'hora de agafar el nostre tren. Cap a Dresden falta gent.

(Foto substitutoria trobada per internet)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Durant la ruta varem passar per Oschatz (marcat al plano de la ruta al principi del post amb una fletxa vermella). D'aquella estació surt el tren Dollnitzbahn, de via de 75 cm.

Tot i que el tren va fer parada en aquella estació i que nosaltres varem estar molt atents, només varem veure les instalacions ferroviàries i les vies. Cap tren a la vista. Ja ens ho esperàvem, però volíem veure si teníem sort. De fet, tot i haver passat varies vegades per allà en cotxe en altres viatges, fins i tot amb una pernoctació i seguint un tros de la via a peu, mai l'he pogut veure en funcionament. Els horaris no són gaire bons.

En qualsevol cas, aquí en teniu alguna informació per si mai hi passeu:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Així que varem continuar cap a Dresden com si res no hagués passat.

En arribar a Radebeul Ost, a les rodalies de Dresden, en canvi, si que varem decidir baixar del tren (d'aquí la raó de que varem agafar dos trens fins a Dresden mentre ho podíem haver fet amb un de sol). Com deia, varem decidir baixar perquè d'aquella estació surt el tren que va de Radebeul a Radeburg, conegut com el Lößnitzgrundbahn. Sabiem que allà, just al costat de l'estació de via ample, hi hauria divers material aparcat... i a demés uns minuts més tard arribava un tren a vapor.

El Lößnitzgrundbahn també és de via de 75 cm, com tots els trens de via estreta de Saxònia, tret del tramvia que hi ha a Bad Schandau, que és de via mètrica, i d'algun tren miner que és de via inferior.

Aquí teniu alguna informació sobre el Lößnitzgrundbahn:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquí teniu algunes fotografies del material estacionat allà:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En tot això, va arribar el tren que tenia d'arribar...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Fotografiat fins l'ultim moment!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Ja feia dos dies que la calor es feia sentir. Per això varem deixar passar els últims minuts abans de tornar a prendre el tren per a continuar cap a Dresden asseguts a l'ombra d'un arbre...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Com que ens trobavem molt a prop de Dresden la freqüència de trens era molt alta. Aquest és el mapa del S-Bahn de les rodalies de Dresden. Nosaltres ens trobàvem en aquell moment allà a on he marcat amb un punt blau, i només ens calia arribar a la Haubtbahnhof (estació central), que era molt a prop de l'hotel

Mapa dels S-Bahn de Dresden

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Per si voleu ampliar:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I així varem continuar el trajecte amb un tren com aquest:

(Foto substitutoria trobada per internet)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

De seguida varem arribar a l'hotel i varem prendre possessió de les noves habitacions a Dresden. Amb la clau de l'habitació ens varen donar un passi gratuït per a poder utilitzar la xarxa de tramvies i autobusos il·limitadament durant tres dies!

Dresden té una completíssima xarxa de tramvies:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Per a ampliar:
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En tot això ja es va fer l'hora de dinar. Aquella tarda volíem anar a fer el Weißeritztalbahn, i no podíem perdre massa temps...

Però això ho explicaré en la següent sessió, que avui Déu n'hi d'or el que us he explicat de moment.  Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDs Jul 06, 2019 4:00 am

Tren super12 super12 super12 super12 super12 baba baba baba baba baba baba baba baba baba baba baba baba baba

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1836

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDg Jul 07, 2019 4:08 am

Recoi !
Això és retre comptes d'un "periple" !
Moltes gràcies
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDg Jul 07, 2019 9:30 am

Dia 4) Tarda destinada al Weißeritztalbahn (aprox 72 Km entre anar i tornar), 3 trens.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Tan aviat com varem poder menjar alguna cosa per passar varem anar a l'estació per a prendre un tren de la S3 de la S-Bahn per anar a Freital-Hainsberg, de a on naixia el Weißeritztalbahn. En el plano ho he assenyalat amb un punt verd.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Així que a la part superior de l'estació de Dresden varem agafar un tren com aquest:

(foto substitutòria trobada a internet)
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En poca estona de viatge ja havíem arribat. És molt a prop. Aquestes fotos són fetes a l'estació de Freital del tren de Freital a Kurort Kipsdorf (Weißeritztalbahn)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Si voleu aquí en teniu més informació d¡aquest petit tren de via de 75 cm:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Després de prendre aigua i carbó la màquina de seguida va ser enganxada davant del nostre tren...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

... i a nosaltres no ens varen pas haver de demanar que ens instal·léssim al tren. Per cert, amb el sol que queia era una certa imprudència.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El pronòstic per avui era de 36 graus de màxima, però per els dos dies següents era de 38 graus. Estàvem a sota d'una pluja de foc. Jo sabia que la primera meitat del recorregut es feia més o menys a sota dels arbres, però a l'altra meitat vaig refugiar-me a sota del sostre d'una plataforma del vagó següent. Els suïssos, que sempre van més faltats de sol que nosaltres, varen fer tot el viatge íntegrament a sota del sol!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En arribant a Dippoldiswalde, que és a mig recorregut, la màquina tenia set.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

La següent aiguada ja va ser a Kurort Kipsdorf, final del recorregut

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Sempre m'han agradat els frontals plens de coses d'aquestes petites 151T

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Així com altres detalls de la màquina...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A Kurort Kipsdorf no hi ha res. La mitja hora que dura la parada no val la pena ni de sortir de l'estació. Sobre tot que en dilluns tot era tancat i no podíem ni anar a prendre una cervesa. Per tant em vaig entretenir a mirar i fotografiar com era de brut el tren, de cara a embrutar els meus de la mateixa manera...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El viatge de tornada el vaig fer tot darrera de la màquina. M'encanta.  Very Happy

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquesta foto ja és a l'arribada de nou a Freital, quan desenganxen la màquina del tren per a portar-la de nou a fer aigua i carbó, i preparar-la per els viatges que ha de fer l'endemà...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Amb un altre tren de la S3 ens varem plantar a Dresden en un tres i no res. Era l'hora de sopar i anàvem buscant un restaurant. Llavors encara varem tenir una nova sorpresa: varem veure passar un tramvia de mercaderies! Llàstima que la foto, tant d'imprevist, va sortir com va sortir.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Dresden és una ciutat que m'agrada molt. Entre altres coses, la trobo plena de racons molt bonics...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Havent sopat establiriem els plans per demà. L'oferta ferroviària de Dresden és abundant i molt variada. Havíem de triar que deixaríem, perquè només teníem 24 hores i no ho podíem fer tot...
(Funicular, Funicular penjat, museu del transport, Tren de Redebeul-Radeburg, tren de Cranzahl Oberwiesenthal, el tren de Zitau, el tramvia de Bad Schandau, el tren de jardí de Eisenbhanwelt, el Feldabhanmuseum de Pirna, els vaixells de vapor de l'Elba, el tren de 15 polzades del parc central de Dresden... i encara més coses ! )

Així que ens esperava un dia intens. Sabíem que només en podríem fer algunes d'aquestes coses... però demà serà un altre dia. O sigui que ja ho explicaré demà...  Very Happy

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]


Editat per darrera vegada per Olot el Dl Jul 08, 2019 4:12 am, editat 1 cop en total (Razón : Petita correcció)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDg Jul 07, 2019 10:27 am

Un viatge acollonant, gràcies per compartir-lo.
Un nivell artesanal fora del meu abast, estic a P3 reverent reverent reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 08, 2019 6:40 am

De res, Ignasi. Gràcies a tots per els comentaris, que em fan veure que m'esteu seguint Very Happy


_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 08, 2019 7:34 am

Dia 5) 25-6-2019 Visita a Eisenbahnwelt, navegant per l’Elba, i algunes coses més… (30 Km 1 tren)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Havíem decidit el pla a seguir avui el dia anterior. La idea era agafar un tren de la S1 fins a Kurort Rathen (marcat en el plano amb un punt marró) per a visitar Eisenbahnwelt que, segons diuen, és el tren de jardí més gran del món (!)

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Després volíem agafar un vaixell de vapor que ens duria a Bad Schandau, a on faríem el Kirnitztalbahn. Volíem tornar en tren a Dresden i, si ens quedava temps, anar a veure el tren de 15 polzades del parc großer Garten de Dresden. Aquest era el nostre pla, però les coses no sempre surten com un voldria…

Vista des de l’habitació de l’hotel.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

De seguida després d’esmorzar varem anar cap a l’estació a agafar el tren previst. El nostre tren era un com aquest que veiem a la foto circulant al costat de l'Elba

(Foto substitutòria trobada per internet)
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En poc més de mitja hora ja érem a Kurort Rathen. El sol que queia cremava. Quan ja duies una estona al sol tenies de posar-te a cobert. Tot i així la visita va durar ben be unes tres hores.
No vaig fer gaires fotos perquè ja hi ha un altre fil al fòrum a on en vaig posar… Tot i així, aquí n'hi ha alguna:

Construcció feta completament en pedra tallada, construcció pròpia del propietari del parc

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Confesso que la darrera vegada que hi vaig estar em va decebre perquè estava tot molt deteriorat. S'hi ha fet molta feina perquè aquest com, en canvi, he tingut una alegria de veure com s'ha recuperat tot.

Més informació d’aquest gran tren de jardi:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En això es va fer l’hora de prendre el vaixell.

(Posat dins de la llera del riu em fa molta impressió pensar que en algunes crescudes, el nivell de l'aigua ha arribat a l'alçada del primer pis dels edificis que es veu al fons)


[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

I aquí varem tenir un petit entrebanc: a l’últim moment varem comprendre que l’embarcador era a l’altra banda de l’Elba. Hi havia un transbordador, pero semblava que no tenia pressa. Li varem preguntar si arribariem a temps per agafar el vaixell… “naturlich” va respondre amb un cert aire de passivitat.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Era l’hora de sortida del vaixell, i tot just el transbordador començava a bellugar-se. Mentre tot just començavem a avançar, el vaixell va apareixer de cop i volta.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Venia molt de pressa, malgrat anava contracorrent. Tant que semblava que no hi seriem a temps.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Finalment el vaixell i nosaltres atracàvem pràcticament al mateix temps. Els dos embarcadors estaven molt a prop l'un de l'altre. Alguns de nosaltres ja varem sortir disparats en direcció a l’embarcador del vaixell (no hi va haver temps ni per a fer fotos!), però, al mosso de cordes, en veure venir el grup de 10 persones, li va faltar temps per deixar anar l’amarre i el vaixell va salpar davant dels nostres nassos.

Accidentalment vaig gravar-ho sense saber que tenia la filmadora del mòbil engegada. En la gravació es veu que els dos embarcadors eren a tocar, i que varem sortir pitant per no fer esperar al vaixell. No s'arriba a distingir el mosso deixant amarres, però donat la rapidesa amb que tot passa podreu imaginar-vos com va haver de córrer per deixar-nos plantats:



La mala notícia: el proper vaixell en direcció a Bad Schandau era al cap de dues hores i quart!!

Això feia impossible la visita al Kirnitztalbahn. Així que varem refer el pla i varem decidir de prendre un vaixell en direcció a Dresden, que sortia al cap d’una hora.

Si voleu informació sobre aquest tramvia que no varem poder fer, aquí n’hi ha:

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A demés, ja n’havia parlat en un altre fil i allà en vaig posar-ne fotos.

Mentrestant varem fer temps a la terrassa d’un restaurant proper. No hi havia res més per a distreure’s. Jo vaig optar per fixar-me en els nius d’orenetes que hi havia sota d’un balcó per sobre dels nostres caps…

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Donat que ja no aniríem a Bad Schandau, en trobàvem justament al punt més a l’est de tot el nostre viatge, i al punt més llunyà. O sigui que geogràficament a partir d’aquell punt, en certa manera, començàvem el viatge de retorn.
També érem a la meitat del cinquè dia, que és just al mig dels nou dies que durava el viatge, cosa que confirmava que temporalment també començàvem justament la segona meitat del viatge. T’ho miressis com t'ho miressis, era el nostre punt d’inflexió del viatge.

Entremig de totes aquestes reflexions, el temps va passar força de pressa, i calia ser a l'embarcador abans de l'arribada del vaixell, vista la nostra anterior experiència.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

El vaixell que va aparèixer era el Pirna, construït a l’any 1861

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

(foto substitutòria...)
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]

Teníem un bitllet per anar fins a Pillnitz, que era a prop de Dresden. Això feia unes dues hores de viatge. Va ser una experiència molt agradable que recomano a tothom qui vagi per aquestes contrades.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Aquest és el motor a vapor del nostre vaixell. Gairebé no es pot veure, però té dos cilindres, un de baixa i un d’alta pressió. A demés són cilindres oscil·lants.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Potser en el video es pot veure una mica millor:



[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Val a dir que a la coberta del vaixell no s'hi podia estar gaire estona perquè el sol cremava com mai...

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

A Pillnitz, el vaixell tenia l’embarcador altra vegada al costat equivocat: els tramvies no arribaven allà. Aquella zona tan sols era servida per autobús, així que… encara que ens sabés molt de greu… encara que per nosaltres fós una improcedència… varem fer una cosa malfeta: agafar un vehicle de pneumàtics.  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed

La part bona de la notícia : el bus passava per davant del funicular penjat de Dresden (Dresdener Schwebebahn).

En el plano he marcat a on ens va deixar el vaixell (cercle i punt vermells). L'autobús que varem agafar era el 63. La parada era també sota la pluja de foc que queia aquell dia. Afortunadament la freqüència era alta i no varem pas haver d'esperar més de cinc minuts...

També he assenyalat al plano a on hi ha el funicular penjat.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

Així que com és natural, varem baixar davant del Schwebebahn i hi varem pujar.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

No vaig fer gaires fotos perquè ja hi ha un altre fil al fòrum a on en vaig posar…

Aquí hi ha més informació sobre aquest interessant funicular penjat, germà del tren penjat de Wuppertal.

[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]

En acabar volíem anar al parc a veure el tren de quinze polzades, però va resultar que el parc es tancava a les sis de la tarda… i justament eren les 18:05 h…

Així que només varem poder fer que anar una bona estona en tramvia mentre esperàvem l’hora d’anar a sopar…

Demà reprendríem una nova etapa que com hem vist formava part del viatge de tornada, però encara hauríem de veure moltes coses més... però això ja ho veurem demà... Wink

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7174

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 08, 2019 9:34 am

Quina mala llet tenia el mosso
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 08, 2019 10:06 am

Probablement els meus companys de viatge tenien raó: ells deien que eren les seqüeles de la mentalitat dels països comunistes...

_________________
Amadeu
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen] [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitimeDl Jul 08, 2019 9:52 pm

affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid viatge a tope!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





9 dies de periple en tren per Europa Empty
MissatgeAssumpte: Re: 9 dies de periple en tren per Europa   9 dies de periple en tren per Europa I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
9 dies de periple en tren per Europa
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
 Temas similares
-
» Vagons de fusta d'arreu d'europa
» gel al tren
» Europa es prepara per substituir els avions per trens nocturns
» El tren! El tren! Que arriba el tren!
» El tren d`en Pep

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Arreu del món-
Canviar a: