TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
LOCO VAPOR impresa en 3D WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 LOCO VAPOR impresa en 3D

Ir abajo 
+5
josepmaria
Mitjans
Sisu
MALLET73
3D-G
9 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 2:41 am

LOCO VAPOR impresa en 3D Loco-v10
AQUEST ÉS EL MODEL QUE HE REALITZAT I IMPRÈS EN 3D
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: LOCO VAPOR   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 2:47 am

MODEL CREATLOCO VAPOR impresa en 3D Loco-v13
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 3:41 am

3D-G escrigué:
MODEL CREATLOCO VAPOR impresa en 3D Loco-v13


aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud bota bota bota Tren Tren Tren


Fotos! Fotos! Fotos! Fotos! Fotos! del procés!!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 3:44 am

10 10 10 10 10 formidable formidable formidable formidable formidable formidable

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 3:58 am

Tot ho has fet amb la impressora????? reverent reverent reverent
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 4:44 am

Això sembla... tot i que hi ha una feinada de por per a treure les ratlles, que quasi no es veuen..!

Quina tècnica utilitzes, Alfons?

Quin plàstic has utilitzat, ABS?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1829

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 8:51 am

Òndia!
Felicitats!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 10:25 am

genial

applaud applaud applaud applaud applaud

Estic sense paraules !!

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDc Jun 20, 2018 7:49 pm

Tren applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial genial genial genial genial

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 8:27 pm

Moltes gràcies a tots,
Us explico ... el programa de modelatge que utilitzo és AutoCAD.
El treball de modelatge és molt laboriós ja que cal preveure que les peces encaixin i que es pugui desmuntar i muntar per al seu manteniment.
Comprar en una subhasta d'Ebay 1 despieze d'una locomotora LGB, de la qual només vaig utilitzar el bloc motor. Les bieles exteriors també estan impreses.
La impressora és una RepRap que he anat tunejant i millorant les seves prestacions fins arribar a aconseguir imprimir peces satisfactòries a escales HO. Per escala N ja cal utilitzar impressores Laser, encara que algunes peces poden realitzar-se també.
El filament que utilitzo és PLA + ja que no és tòxic i és biodegradable. Amb l'ABS cal anar amb compte si s'utilitza en entorns amb poca ventilació.
Els paràmetres bàsics que he utilitzat per imprimir les peces de la locomotora són:
Velocitat d'impressió: 40mm / seg. Temperatura: 210º, l'alçada de capa és de 0.1mm, el HOTEND és de titani amb en pas 0.3mm. la temperatura del llit 60º


Us aniré manant fotos.LOCO VAPOR impresa en 3D Img_2010
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 8:37 pm

Bobina per al transport de cable per a una dresina destinada a l'estesa de catenàries.
Està realitzada partint de mesures de catàleg d'un fabricant, en conseqüència és exacta a la real.
escala HOLOCO VAPOR impresa en 3D Img_2012
LOCO VAPOR impresa en 3D Img_2013
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 8:41 pm

mes fotos de la locomotoraLOCO VAPOR impresa en 3D Img_2015
LOCO VAPOR impresa en 3D Img_2014
LOCO VAPOR impresa en 3D Img_2016
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 8:44 pm

LOCO VAPOR impresa en 3D Img-2012
LOCO VAPOR impresa en 3D Img-2011
LOCO VAPOR impresa en 3D Img-2010
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 8:45 pm

LOCO VAPOR impresa en 3D Loco-v14
LOCO VAPOR impresa en 3D Loco-v15
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 8:59 pm

mes fotos del procésLOCO VAPOR impresa en 3D Img-2013
LOCO VAPOR impresa en 3D Img-2014
LOCO VAPOR impresa en 3D Img-2015
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 9:00 pm

mes fotos del procésLOCO VAPOR impresa en 3D Img-2018
LOCO VAPOR impresa en 3D Img-2017
LOCO VAPOR impresa en 3D Img-2016
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 9:04 pm

Les línies que es formen entre capes les intent dissimular amb massilla i paper de vidre.
Es poden dissimular amb altres mètodes com tractar amb vapors d'acetona les peces, però aquest tractament no val per a totes les peces.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 9:11 pm

Quin valor dibuixar 3D amb AutoCAD...! Shocked

No sé si l'hauran millorat, però en el seu temps era tota una odissea el 3D... em va semblar que SolidWorks, Catia i similars eren més adequats.

El que més em sorprèn és que imprimieixis amb PLA, que ja sabem que imprimeix sense problemes, però que siguis capaç de que no es vegin les línies de capa. Hi has fet alguna cosa? (Edito, perquè acabo de veure que has contestat mentre escribia)
Jo treballo amb ABS per la facilitat que té per a allisar, amb paper de vidre, llima o acetona, tot i les dificultats que a vegades em trobo a l'hora d'imprimir.

El que vull provar, per a peces que necessiti estabilitat dimensional i no tingui grans requisits estètics, és el PETG, el "plàstic d'ampolla", per entendre'ns.

Ja ens explicaràs més sobre els acabats.

L'acetona només serveix per a l'ABS, el PLA ni s'immuta, per això em sorprèn tant.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 9:31 pm

L'ABS mai ho he provat, només he treballat amb PLA i els seus derivats ja que on tinc la impressora instal·lada no tinc ventilació i em fa por que els vapors de l'ABS puguin causar algun mal.
Per eliminar les línies utilitzo massilla i vidre, tot i que intento sempre que es pot imprimir amb altura de capa de 0.1mm
He imprès també amb filament de partícules de bronze per a realitzar els rètols de la locomotora.
La meva idea és provar el filament de fibra de carboni per a realitzar el canvi de marxes d'una bicicleta de carretera.
Pel que fa a la utilització d'AutoCAD per a la modelització 3D doncs amb els anys ha anat millorant i la verad és que a dia d'avui és bastant versaltil i com més tinc rutines pròpies que em permeten modelar en sòlid formes complexes com fins i tot terrenys topogràfics doncs vaig tirant.
Vaig fer un curs de SOLIDWORKS però no m'agrada el procés que té per al desenvolupament de peces, m'agrada més el que utilitza AutoCAD, (és una opinió personal és clar).
Si necessites qualsevol ajuda que et pugui prestar no dubtis en contactar.
Salutacions cordials
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 9:37 pm

Ostres! No hi havia pensat amb els filaments metal·litzats..! Per a fer detalls d'aquest tipus, poden ser molt pràctics..! Hauré de fer proves...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 9:56 pm

Per a retolació ja que AutoCAD permet transformar text normal en lletres 3D.
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 10:00 pm

El meu primer treball d'impressió 3D.
Llàstima que és a escala 1:10 i no es pot incloure en una maqueta a escala GLOCO VAPOR impresa en 3D Puente21
LOCO VAPOR impresa en 3D Puente19
LOCO VAPOR impresa en 3D Puente20
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 10:09 pm

Això del 3D és un altre món......
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 10:28 pm

3D-G escrigué:
El meu primer treball d'impressió 3D.
Llàstima que és a escala 1:10 i no es pot incloure en una maqueta a escala GLOCO VAPOR impresa en 3D Puente21
LOCO VAPOR impresa en 3D Puente19
LOCO VAPOR impresa en 3D Puente20

si que es una llastima!! seria brutal tenir-la en la nostra escala!!!!
molt bona feina!! jo vaig fent els meus pinets en el 3D a la feina en tenim unes quantes i jo m'encarrego del seu manteniment i posta a punt..el que no domino encara es el programaria en 3D...nosaltres també fem servir nomès PLA, per els mateixos motius aquí la seguretat amb nens es el primer...queden enrere aquells temps de practiques als tallers on feiem servir eines mecaniques i ningú prenia mal, ara algu perdria el cap!!!

gràcies

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
3D-G
Jardinaire aprenent
3D-G


Ubicació : Santa Coloma de Gramenet
Edat : 68
Data d'inscripció : 18/06/2018
Nombre de missatges : 27

LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitimeDj Jun 21, 2018 11:40 pm

home el treball de modelatge està fet, passar-la a escala G és un segón, el treball be després, imprimir, polir, massillar, pintar, és un treball de 6 mesos.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





LOCO VAPOR impresa en 3D Empty
MissatgeAssumpte: Re: LOCO VAPOR impresa en 3D   LOCO VAPOR impresa en 3D I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
LOCO VAPOR impresa en 3D
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent
 Temas similares
-
» Loco tramvia
» construir una loco glaskasten amb material LGB
» Construcció loco Rhb Ge6/6 II 705, fil d'un altre fòrum
» locomotora vapor RT 14
» locomotora vapor k-27

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: