TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Vago tancat serie H del Reus-Salou WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Vago tancat serie H del Reus-Salou

Ir abajo 
+7
ignasibaga
Olot
ostman
MALLET73
Mitjans
Sisu
Miquel Angel
11 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
Miquel Angel
Jardinaire
Miquel Angel


Ubicació : Baix Camp
Edat : 30
Data d'inscripció : 28/04/2014
Nombre de missatges : 56

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDj Jun 14, 2018 9:44 am

Hola companys. Fa uns quatre anys que vaig treure el cap per aquí, tot i que durant aquest temps us he seguit regularment entre una cosa i altre vaig deixar la afició apartada.

L'estiu passat em van tornar a entrar les ganes i vaig començar a dibuixar amb 3D una locomotora de vapor de dos eixos del carrilet de Reus-Salou, però es va quedar a mitges una altre vegada per una serie de problemes. Així que aquest tom he realitzar un projecte menys ambiciós que crec que té més possibilitats d'èxit.

Es tracta d'un vago de mercaderies molt senzill, concretament un vago tancat de la serie H fabricat integralment en fusta a finals de segle  XIX per Falcon. El mateix xassís em servirà per fer els de la sèrie K de vores mitjanes.  Hi ha molt poca informació, una foto dels anys 60 al llibre del Salmerón i un parell de dibuixos, poca cosa més. Per tant m'he basat en vagons britànics de la època.

Més o menys ja ho tinc tot solucionat excepte l'enganxall ja que aquest es força estrany i he de pensar com dissenyar-lo per que sigui fàcil de mecanitzar. De moment no hi vull posar enganxall de LGB.

Les rodes, eixos i altres detalls també els fabricaré jo, per tant serà tot 100% artesanal.

A veure si en els pròxims dies puc posar en marxa la maquina de tall làser que fa temps que tinc aturada i tallo les primeres peces.

Falten alguns detalls que ja aniré fent.
Els colors dels materials ja parlen per si sol, bàsicament es fusta, llautó i les rodes he de pensar si ferles d'inoxidable o acer normal.

Vago tancat serie H del Reus-Salou Foto_110
Vago tancat serie H del Reus-Salou Foto_211
Vago tancat serie H del Reus-Salou Foto_312
Vago tancat serie H del Reus-Salou Foto_410

Salutacions
M.A
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDj Jun 14, 2018 6:12 pm

Bonic projecte. super12
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDj Jun 14, 2018 9:08 pm

Molt interessant!

I m'alegra veure més gent fent coses, que sempre som els mateixos... riuuuu

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDj Jun 14, 2018 9:35 pm

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

segueixo els teus treballs!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7018

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDj Jun 14, 2018 9:51 pm

Molt content de veure que segueixes per aquí...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDv Jun 15, 2018 8:39 am

El projecte promet. Et seguiré atentament.

Quin programa de dibuix fas servir?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDv Jun 15, 2018 9:04 am

Olot escrigué:
Quin programa de dibuix fas servir?

SolidWorks?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Miquel Angel
Jardinaire
Miquel Angel


Ubicació : Baix Camp
Edat : 30
Data d'inscripció : 28/04/2014
Nombre de missatges : 56

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDv Jun 15, 2018 9:53 am

Exacte, es el Solidworks.

Gracies a tots pels comentaris. Us mantindré informats.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7153

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDv Jun 15, 2018 10:55 am

genial genial genial genial genial genial

applaud applaud applaud applaud applaud

Nou projecte.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDs Jun 16, 2018 2:23 am

Tren super12 super12 super12 aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 7:10 am

Molt bé pel projecte,

a veure que surt. El material base de quin serà?

Tornar a dalt Ir abajo
Miquel Angel
Jardinaire
Miquel Angel


Ubicació : Baix Camp
Edat : 30
Data d'inscripció : 28/04/2014
Nombre de missatges : 56

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 9:27 am

Intentaré que el material sigui el més semblant al utilitzat realment, es a dir: les parts de fusta (xassís i caixa) de fusta i els altre detalls de metall, no obstant m'adaptaré en cada moment al que sigui més viable o més fàcil per les meves maquines.
Tornar a dalt Ir abajo
Miquel Angel
Jardinaire
Miquel Angel


Ubicació : Baix Camp
Edat : 30
Data d'inscripció : 28/04/2014
Nombre de missatges : 56

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 9:39 am

Aquest cap de setmana he posat en marxa la maquina láser, ja que feia un any i mig que no la utilitzava. He tingut de canviar l'aigua que refrigera el tub laser, netejar i tornar a alinear tots els miralls. He realitzar una petita prova i sembla que ja torna a funcionar tot.

Aquí us deixo una foto de la maquina, per ambientar una mica el fil riuuu

Vago tancat serie H del Reus-Salou Img_2010
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 9:46 am

Aquesta màquina facilita moltes coses, que tipus d'arxiu utilitzes ?, quan porto a tallar les peces em demanen que el porti a DFX.
Explica una mica sobre la màquina

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7527

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 10:01 am

Carai, si que estàs ben equipat..! applaud

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Miquel Angel
Jardinaire
Miquel Angel


Ubicació : Baix Camp
Edat : 30
Data d'inscripció : 28/04/2014
Nombre de missatges : 56

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 10:09 am

És un làser de 50w teòrics (en veritat es veu que equival a uns 40w), suficient per tallar fusta de 5mm. Suposo que podries arribar a 7 o 8mm sense gaire dificultat. Te una superficie de tall de 500x300mm
També faig servir arxius .dxf, tot i que segons el programa de dibuix donava problemes i s'havia de convertir a altres formats o bé obrir-los en un programa diferent al Autocad i tornar-ho a guardar en .dxf,  un problema bastant estrany però de fàcil solució riuuuu . En fi, coses de la informàtica.

Al dibuix pots posar diferents colors en els que configures la potencia i velocitat, per si hi ha parts que vols tallar i d'altres que vols gravar. El funcionament del software es molt senzill, el més complicat es ajustar els miralls i lents de la maquina.

Salutacions
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 10:25 am

No sé si resulta rendible comprar-la, els plafons que porto a tallar, 500 x 250 mm. em costes sobre 15 €, cadascun, i faig servir dos tipus de fusta, sempre contraxapat de 1,2 i 3 mm. i una màquina d'aquestes com a mínim, les xineses, et surten per un mínim de 2000 € per a aquesta mida de tall, has de fer moltes coses per treure-li un rendiment

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6846

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDg Jun 17, 2018 6:25 pm

Caram, ara ja tenim màquines de tall làser.....no sé on arribarem
Tornar a dalt Ir abajo
Miquel Angel
Jardinaire
Miquel Angel


Ubicació : Baix Camp
Edat : 30
Data d'inscripció : 28/04/2014
Nombre de missatges : 56

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 12:33 am

TramBlau escrigué:
No sé si resulta rendible comprar-la, els plafons que porto a tallar, 500 x 250 mm. em costes sobre 15 €, cadascun, i faig servir dos tipus de fusta, sempre contraxapat de 1,2 i 3 mm. i una màquina d'aquestes com a mínim, les xineses, et surten per un mínim de 2000 € per a aquesta mida de tall, has de fer moltes coses per treure-li un rendiment

Pere

Cert, segurament no surt a compte comprarla per a us personal per fer quatre coses. Per sort o desgracia el mercat chines fa cada vegada més accesible aquests tipus de coses als aficionats o usuaris finals, cosa que fa uns anys era impensable.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 1:03 am

Jo fa temps les miri i per a mesures més petites, 300 x 400 mm si que es podien aconseguir vastant mes barates, des de 750 €, són les màquines per gravar que tallen fins a 3 mm sense problemes, però així i tot ho trobava complex.
Si no és molt preguntar, quant costa una com la que tens?

En aquest post veuràs els models dels tramvies, les fustes són sempre de 500 x 250 mm
https://trenscat.forosactivos.net/t1805-dissenys-en-autocad-per-a-tall-per-laser?highlight=autocad

I en aquest altre la mesures dels models dels CGFC que són molt més grans
https://trenscat.forosactivos.net/t1882-planols-i-construccio-cotxe-passatge-cgfc-martorell?highlight=martorell

Sempre aprofito els racons solts per posar les peces d'altres tramvies, en el cas dels cotxes de CGFC no em sobra espai

Pere

Tornar a dalt Ir abajo
Miquel Angel
Jardinaire
Miquel Angel


Ubicació : Baix Camp
Edat : 30
Data d'inscripció : 28/04/2014
Nombre de missatges : 56

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 4:45 am

He seguit bastant els teus treballs, la veritat es que m'agraden molt.

Per allà al 2015 vaig pagar uns 1700€ amb envio des de Alemanya inclòs. Poc després la van abaixar i ara val uns 1300€ si no recordo malament.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 5:12 am

affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid

carai!! interesant!!! study study study study study study

maquines laser, 3D.....ja aviat oblidarem el cutter!!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 32943

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 5:15 am

Oblidarem el què?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18704

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 5:17 am

Olot escrigué:
Oblidarem el què?

el regle, el loctite!!!! riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu


mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12058

Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitimeDl Jun 18, 2018 5:35 am

Miquel Angel escrigué:
He seguit bastant els teus treballs, la veritat es que m'agraden molt.

Per allà al 2015 vaig pagar uns 1700€ amb envio des de Alemanya inclòs. Poc després la van abaixar i ara val uns 1300€ si no recordo malament.
Tren super12 super12 super12

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Vago tancat serie H del Reus-Salou Empty
MissatgeAssumpte: Re: Vago tancat serie H del Reus-Salou   Vago tancat serie H del Reus-Salou I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Vago tancat serie H del Reus-Salou
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
 Temas similares
-
» vago serie 6200 potaseros catalans
» Mercaderies del Reus Salou
» Cotxes de viatgers serie 5300 FEVE i furgons serie 9000 FEVE Nord anys 80 a escala G - 45mm
» Personalització vagó Toytrain 94006, conversió en un vagó de portes abatibles
» Millora vagó LGB 4026 (vago tancat amb garita de guarda-fens)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: